IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Herder (stoner) Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-03-2011 16:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

CD's hebben een bepaalde waarde (ja noob dus) waar t aan vast zit. 16 bit als ik me niet vergis. Oftewel een CD rippen en op een plaat plakken gaat niet beter klinken. Maar als je bronmateriaal hoger is opgenomen.... (just a thought)



spectre
Usericon van spectre
Posted 30-03-2011 16:47 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Bronmateriaal wordt door de pro's (Jb ook) altijd hoger opgenomen. 24bits iig, of hoger. Misschien ook hoger dan 44.1kHz, 48 of zelfs 96.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 30-03-2011 16:54 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Ik ga voor de 24 bit, 44.1 khz, maar laatst eens 32 geprobeerd en je merkt wel wat plug ins beter werken.

Mijn ungemastered wavs maak ik dus (als ik iig zelf master) ook altijd 32 bit.

Klein verschil, maar je hoort het wel


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-03-2011 17:12 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ah ok. Dus als ik het goed begrijp klinken LP's van jou hand in theorie beter dan CD's? (los van de discussie of LP een betere geluidsdrager is etc.)



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-03-2011 17:13 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

excuses voor het offtopic geleuter... Ontopic: Ik heb wel zin aan die plaat!



spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2011 16:28 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2011 16:54 schreef jbassist het volgende:
Ik ga voor de 24 bit, 44.1 khz, maar laatst eens 32 geprobeerd en je merkt wel wat plug ins beter werken.

Mijn ungemastered wavs maak ik dus (als ik iig zelf master) ook altijd 32 bit.

Klein verschil, maar je hoort het wel


Begrijp ik het goed dat je opneemt in 24bits, maar bounced naar een stereomix in 32bits?

Dat heeft toch geen zin? Het bronmateriaal heeft namelijk een lagere bitrate. Of klinken je plugs dan beter zoals je zegt? Heeft hogere hz dan ook invloed?

Grappige discussie, ik ga het eens proberen! Ik kan me niet veroorloven om te mixen met hogere bitrates en hogere hz omdat ik alle cpu nodig heb

Bouncen naar iets hogers zou dan zin hebben als het waar is wat je zegt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 31-03-2011 17:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Als je netjes kan omzetten van 24 naar 32 bit zit daar in ieder geval geen verlies in, toch?

Dat betekent vervolgens wel dat je verdere bewerkingen met een hogere precisie worden uitgevoerd. Dat is dan winst, die mogelijk ook bij terugzetten naar 24 bit intact blijft.


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2011 18:30 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Tof, as we speak wat aan het testen!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 31-03-2011 21:24 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2011 17:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als je netjes kan omzetten van 24 naar 32 bit zit daar in ieder geval geen verlies in, toch?

Dat betekent vervolgens wel dat je verdere bewerkingen met een hogere precisie worden uitgevoerd. Dat is dan winst, die mogelijk ook bij terugzetten naar 24 bit intact blijft.


Exact!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 31-03-2011 21:25 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Mixing the whole shabang as we speak.
Morgen nog 1 nrtje vox, maar wat ik voor nu hebt klinkt al mokertje :D


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-04-2011 1:55 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Siked. Is er al een releasedatum bekend?


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 01-04-2011 1:57 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Wss Tragedy show te liwadden dat we hem releasen.
Maandag gaat ie richting label, waar de inlay word gefixed voor ons door mrs reflections.
en dan zou ie er met wat geluk van de sons of thunder moeten zijn.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 01-04-2011 4:22 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

beste reactie op je muziek EVER.

"k
[4:20:40] i actually expected it to be diffrent liek lots of noise and shit
[4:20:44] actually has a melody
[4:20:46]nice

...... haha gvd..


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 04-04-2011 18:25 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

http://www.myspace.com/stonerherder

nieuwe shit van de aankomende plaat ONLINE!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-04-2011 19:00 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Yeh


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 04-04-2011 19:01 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Lekker nummertje!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-04-2011 19:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Goed bezig, gasten!


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-04-2011 19:26 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Klinkt goed! Vettig.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 04-04-2011 19:33 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Die beginsolo in Come Now Fire, had ik nog niet gehoord. Tof.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-04-2011 22:20 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

senks bra's!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 04-04-2011 22:47 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Ik word hier erg gelukkig van.



"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-04-2011 23:10 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

+1



Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 04-04-2011 23:13 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

Ik like het ook
Thanks for the listen JB -> whisky


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 05-04-2011 9:34 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Fucking vet!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-04-2011 9:46 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Vet, vet vet!

EDIT: trouwens, is dat nieuw op myspace, dat ik na 1x volledig luisteren het nr vervolgens alleen als 30 sec sample kan horen?

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 05-04-2011 9:52]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen