IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 2 minuten stilte om 8uur op 4mei Vorige pagina | Volgende pagina
Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 04-05-2002 14:53 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

Deze herdenking moet er zeker blijven, maar die veteranen die daar trots met hun medailles staan en er trots op zijn dat ze andere mensen hebben doodgeschoten moeten oprotten.


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 04-05-2002 15:10 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 14:29 schreef Styhn het volgende:
Ik vraag me af waarom we dan niet stil zijn voor WO I? Ik heb er boeken over gelezen en als het waar is wat erin stond moet dat ook geen prettige oorlog zijn geweest met zijn loopgraven ed...

ik bedoel wees dan consequent?

Nederland deed niet mee in WO I. In andere landen, zoals Frankrijk en Belgie, wordt dit wel herdacht.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 04-05-2002 15:22 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 4 mei 2002 15:10 schreef Iskariot het volgende:
Nederland deed niet mee in WO I. In andere landen, zoals Frankrijk en Belgie, wordt dit wel herdacht.


oh ja da's waar ook

oh dan valt het me dat eigenlijk mee.. zou helemaal niet zo raar zijn als Nederland dat wel zou doen ivm. politieke correctheid ofzo


11.45: restate my assumptions


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-05-2002 17:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

maar ik begrijp niet goed waarom duitsers daar niet welkom zijn. dat is toch het ultieme teken van verbroedering? voor de veteranen zal het moeilijk zijn maar we moeten het verleden gewoon laten. ik heb ook de verhalen van mijn grootouders gehoord, mijn opa heeft als soldaat gevochten ( aan de nederlands kant) maar het is gewoon voorbij. duiters zijn NIET meer onze vijanden en hoeven ook niet meer als zodanig te worden behandeld.


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 04-05-2002 17:28 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

waarom herdenken?
voor een oorlog die een halve eeuw geleden gevochten werd. we staan toch ook niet stil bij alle slachtoffers van napoleon? wat een onzin.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 04-05-2002 17:32 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 4 mei 2002 17:28 schreef schaambaard het volgende:
waarom herdenken?
voor een oorlog die een halve eeuw geleden gevochten werd. we staan toch ook niet stil bij alle slachtoffers van napoleon? wat een onzin.


tsja.. net zoals die stille tochten ed.


11.45: restate my assumptions


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-05-2002 17:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hehe, stille tochten, een pathetischer vertoon van collectieve onderbuikgevoelens om mensen die je totaal niet kent moet nog bedacht worden. Overigens niks tegen mensen die verwanten hebben verloren of zo... ik doel op het massale.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 04-05-2002 18:02 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 17:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Hehe, stille tochten, een pathetischer vertoon van collectieve onderbuikgevoelens om mensen die je totaal niet kent moet nog bedacht worden. Overigens niks tegen mensen die verwanten hebben verloren of zo... ik doel op het massale.

Je bent wel meteen van je schuld gevoelens af, ff-tjes een stille tocht houden en hoppatee je kan er weer tegen aan voor een jaartje of wat...


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 04-05-2002 18:27 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik vind niet dat er iets mis is met stille tochten, ik denk dat het ook mensen afschrikt om gewelddadigheden uit te richten.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 04-05-2002 18:30 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 4 mei 2002 18:27 schreef Sjaan het volgende:
Ik vind niet dat er iets mis is met stille tochten, ik denk dat het ook mensen afschrikt om gewelddadigheden uit te richten.


?????

voor zover ik gehoord heb zijn de criminaliteitscijfers anders flink omhoog gegaan. die stille tochten voor meindert tjolkert en consorten hebben dus niet (veel) geholpen.


11.45: restate my assumptions


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 04-05-2002 19:49 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

Dat men nu echt stiltes gaan houden voor WO II of I moeten de mensen zelf weten, daar trek ik mij niks van aan, maar ik doe daar niet aan mee, ik heb er natuurlijk alle respect voor. Maar voor mij hoeven die stiltes niet.

Wat wel moet is dat men de tijd tussen 1941 en 1945 nooit mag vergeten, anders bestaat de kans groot dat het weer opnieuw zal gebeuren (luister ook maar eens naar een lied van Stef Bos die daarover zingt, titel weetk niet)


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 04-05-2002 20:03 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

shit.. zo laat al... Ik liep lekker te headbangen op dat nr van rajackers zijn band


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 04-05-2002 20:04 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

je bent te laat, nu zal je gestraft worden













As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 04-05-2002 20:05 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik zat vroeger altijd structureel net op dat tijdstip met iemand aan de telefoon .


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 04-05-2002 20:07 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 19:49 schreef lord abortion het volgende:
Dat men nu echt stiltes gaan houden voor WO II of I moeten de mensen zelf weten, daar trek ik mij niks van aan, maar ik doe daar niet aan mee, ik heb er natuurlijk alle respect voor. Maar voor mij hoeven die stiltes niet.

Wat wel moet is dat men de tijd tussen 1941 en 1945 nooit mag vergeten, anders bestaat de kans groot dat het weer opnieuw zal gebeuren (luister ook maar eens naar een lied van Stef Bos die daarover zingt, titel weetk niet)


Laat daar nu net die 2 minuten voor zijn, dat we met zijn allen nooit meer zo ver laten komen als toen. Met dit idee in ogen stem ik dus ook nooit op Pim Fortuyn.


Bazzio Attacks!!!


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 04-05-2002 20:10 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 19:49 schreef lord abortion het volgende:
Dat men nu echt stiltes gaan houden voor WO II of I moeten de mensen zelf weten, daar trek ik mij niks van aan, maar ik doe daar niet aan mee, ik heb er natuurlijk alle respect voor. Maar voor mij hoeven die stiltes niet.

Wat wel moet is dat men de tijd tussen 1941 en 1945 nooit mag vergeten, anders bestaat de kans groot dat het weer opnieuw zal gebeuren (luister ook maar eens naar een lied van Stef Bos die daarover zingt, titel weetk niet)


Die 2 min.. is dat zoveel gevraagt..


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 04-05-2002 20:13 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Wat een kut gedicht..


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 04-05-2002 20:18 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

Jullie zitten niet echt op te letten...we herdenken de hele wereld die sinds WOII zijn vervolgd en gedood. NIET alleen de slachtoffers van de oorlog zelf..


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 04-05-2002 20:27 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 20:07 schreef bazzio het volgende:
Laat daar nu net die 2 minuten voor zijn, dat we met zijn allen nooit meer zo ver laten komen als toen. Met dit idee in ogen stem ik dus ook nooit op Pim Fortuyn.


quote:
Op 4 mei 2002 20:10 schreef Heosphoros het volgende:
Die 2 min.. is dat zoveel gevraagt..

Ik zeg dat ik niks heb tegen die stilte, maar na die twee minuten zullen er wel een heleboel mensen zijn die dan weer lekker alles vergeten zijn, let maar op mijn woorden, er zullen een heleboel mensen zijn die er zich geen bal van aantrekken, tegen die mensen heb ik het hier.

Die twee minuten mag van mij gerust, maar is voor mij niet nodig, wat voor mij wel nodig is is dat men nooit zoiets meer gaat doen en dat men niet op Fortuyn of Lepen gaat stemmen.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-05-2002 20:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 18:27 schreef Sjaan het volgende:
Ik vind niet dat er iets mis is met stille tochten, ik denk dat het ook mensen afschrikt om gewelddadigheden uit te richten.

Ja man! Ik denk echt dat men enorm zit te sidderen en te beven als er buiten weer eens een stille tocht huishoudt!!


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 04-05-2002 20:47 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 4 mei 2002 20:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja man! Ik denk echt dat men enorm zit te sidderen en te beven als er buiten weer eens een stille tocht huishoudt!!


Ik doelde met name op kinderen, als zij zoiets van nabij meemaken zullen ze eens en voor altijd weten hoe ernstig misdrijven zijn. Het is gewoon een gebaar van protest vanuit de samenleving en een grote steun voor de nabestaanden. Ik snap niet hoe je iets tegen stille tochten kunt hebben.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-05-2002 20:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 20:47 schreef Sjaan het volgende:
Ik doelde met name op kinderen, als zij zoiets van nabij meemaken zullen ze eens en voor altijd weten hoe ernstig misdrijven zijn.

Denk jij nou echt dat iedereen daar zo van onder de indruk raakt als jij?
quote:
Het is gewoon een gebaar van protest vanuit de samenleving en een grote steun voor de nabestaanden. Ik snap niet hoe je iets tegen stille tochten kunt hebben.

Ergens tussen springen op straat als je iemand een knal voor zijn smoel ziet krijgen, DAT is protest. Meelopen in een stille tocht is een pathetische uiting van laffe 'o ja ik ben met jullie begaan'-sentimenten.


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 04-05-2002 23:03 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

Shit, is het echt 4 mei vandaag??
Nou, dan heb ik vanavond tijdens die 2 minuten stilte lekker met totaal iets anders bezig geweest (luister al de hele middag en avond naar die live-cd van MDB die zwar verslavend is).

En dan is het morgen bevrijdingsdag! Doet mij ook niks eigenlijk. Tot vorig jaar ging ik wel met vrienden Rotterdam in naar het bevrijdingsfestival. Maar ik ben al een paar dagen niet bereikbaar voor anderen (gsm staat continu uit), omdat ik wel andere dingen aan mijn hoofd heb nu.

Konininnedag is om die reden ook volledig langs mij heen gegaan....


Bring The People Together


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 05-05-2002 6:22 by Kreator Wijzig reactieProfiel van KreatorQuote dit bericht

Ach ja... ik heb respect voor de nabestaanden en de overledenen en ik schop geen herrie tijdens die 2 minuten, maar het doet me weinig.
Puur uit het feit dat het niet dicht bij mij staat. Als dat wel zou zijn, zou ik er ook anders over denken.

RESPECT !


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


G.
Usericon van G.
Posted 05-05-2002 17:46 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2002 17:13 schreef attila_de_hun het volgende:
maar ik begrijp niet goed waarom duitsers daar niet welkom zijn. dat is toch het ultieme teken van verbroedering? voor de veteranen zal het moeilijk zijn maar we moeten het verleden gewoon laten. ik heb ook de verhalen van mijn grootouders gehoord, mijn opa heeft als soldaat gevochten ( aan de nederlands kant) maar het is gewoon voorbij. duiters zijn NIET meer onze vijanden en hoeven ook niet meer als zodanig te worden behandeld.




Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen