IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 2 minuten stilte om 8uur op 4mei Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-05-2009 9:02 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2009 20:06 schreef Forever After het volgende:
Sinds wanneer hebben allochtonen uberhaupt respect voor andere dingen dan zichzelf???

Edit / toelichting:
Als ze een tekeningetje zien van een man met een baard schieten ze massaal in de stress, maar vlaggen van westerse landen verbranden is normaal...


: '(


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 05-05-2009 9:20 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Samen met mijn vriendin zat ik in de trein tussen Groningen en Assen toen het 20.00 werd. De trein stopte twee minuten en er daalde een haast sacrale stilte neer in de coupe. Zeer indrukwekkend...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 05-05-2009 9:21 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2009 20:06 schreef Forever After het volgende:
Sinds wanneer hebben allochtonen uberhaupt respect voor andere dingen dan zichzelf???

Edit / toelichting:
Als ze een tekeningetje zien van een man met een baard schieten ze massaal in de stress, maar vlaggen van westerse landen verbranden is normaal...


Hoezo generaliseren......


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 05-05-2009 9:25 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2009 9:21 schreef mardukfan het volgende:
Hoezo generaliseren......



Ach, het is algemeen bekend dat het herdenken van 4 mei en het vieren van 5 mei doorgaans een autochtone aangelegenheid is. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk dat sommige bevolkingsgroepen er begrijpelijkerwijs weinig mee hebben. Ze zijn er immers niet mee opgegroeid..


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-05-2009 9:28 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2009 9:25 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Ach, het is algemeen bekend dat het herdenken van 4 mei en het vieren van 5 mei doorgaans een autochtone aangelegenheid is. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk dat sommige bevolkingsgroepen er begrijpelijkerwijs weinig mee hebben. Ze zijn er immers niet mee opgegroeid..


Begrijpelijk, ja?

Klein vraagje. Als ze zo vaak lopen te janken dat ze respect willen voor hun cultuur, mag je dat dan op zijn minst terug verwachten?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 05-05-2009 9:36 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2009 9:28 schreef XXL het volgende:
Begrijpelijk, ja?

Klein vraagje. Als ze zo vaak lopen te janken dat ze respect willen voor hun cultuur, mag je dat dan op zijn minst terug verwachten?


Natuurlijk, maar moet je van mensen gaan verwachten dat ze iets mee gaan herdenken/vieren waar ze zelf weinig mee hebben? Je mag wel verlangen van allochtonen dat ze op zijn minst weet hebben wat 4 en 5 mei inhoudt, aangezien het een integraal deel is van de Nederlandse geschiedenis cq cultuur..


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 05-05-2009 9:40 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Respect mag je wel verwachten, maar ik vind het ook normaal dat deze aangelegenheid voor niet-Nederlanders minder belangrijk is.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-05-2009 9:40 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ze hoeven helemaal niets mee te vieren. Gewoon ff 2 minuten hun muil houden is voldoende.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 05-05-2009 9:53 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2009 9:40 schreef XXL het volgende:
Ze hoeven helemaal niets mee te vieren. Gewoon ff 2 minuten hun muil houden is voldoende.


Maar waar erger je aan? Aan het feit dat ze hun mond niet weten te houden of dat ze geen weet hebben van de betekenis van 4/5 mei?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-05-2009 9:56 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Beide dan maar. Hoewel dat laatste helaas ook geldt voor een groot deel van de hedendaagse jeugd.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 05-05-2009 9:57]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 05-05-2009 10:03 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2009 9:56 schreef XXL het volgende:
Beide dan maar. Hoewel dat laatste helaas ook geldt voor een groot deel van de hedendaagse jeugd.


Daar is 10 jaar brak geschiedenisonderwijs debet aan...met dank aan alle "onderwijshervormingen" van de laatste 15 jaar...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 05-05-2009 10:06 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Dat ze er geen weet van hebben kun je ze kwalijk nemen, dat ze niet echt betrokken zijn niet. Ik persoonlijk heb geen gevolgen van WOII meer ervaren en niemand in mijn familie vocht erin mee. Ik probeer er altijd zo respectvol mogelijk mee om te gaan, maar verder kan ik er eerlijk gezegd niet veel mee.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 05-05-2009 12:43 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

Ik lag braaf in m'n bed tv te kijken en 2 minuten stil te zijn, maar buiten op straat liepen de marokkaanse jongetje lekker naar elkaar te schreeuwen.
Ik snap dat zij niet veel hebben met dodenherdenking, maar een beeeeeetje respect (2 minuten in een heel jaar verdorie!!!) is toch niet teveel gevraagd

Ik vond het iig erg associaal



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-05-2009 12:50 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Dat krijg je he, met die kut Marokkanen.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 05-05-2009 14:33 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Heeft er iemand gisteravond ook naar Veronica gekeken tijdens de twee minuten stilte? Ik vond het een mooi stuk stille tv.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-05-2009 14:36 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik lag te slapen, hopelijk heb ik niet gesnurkt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-05-2009 15:53 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2009 9:40 schreef XXL het volgende:
Ze hoeven helemaal niets mee te vieren. Gewoon ff 2 minuten hun muil houden is voldoende.


+1

Als 2 minuten van de 525600 die er in een jaar zitten al teveel gevraagd is...

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 05-05-2009 15:55]


 


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 05-05-2009 16:23 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

Ik vind het echt ronduit schandalig dat die gasten lopen te kutten. Je hebt een Nederlands paspoort en je woont hier. Hier in Nederland herdenken we 4 mei de slachtoffers van de 2e wereldoorlog EN (!!!) de Nederlandse slachtoffers die onder de Nederlandse slachtoffers zijn gevallen in militaire conflicten.
Voor de mensen die voor Nederland en de vrede zijn gestorven vind ik het echt geen probleem om er 2 minuten bij stil te staan.
En als die gasten dat niet eens willen accepteren en bij na willen staan mogen ze wat mij betreft op een harde heropvoeding worden gestuurd. Dit soort dingen heeft niet zoveel te maken met integreren, maar vooral ook met respect en algemeen sociaal gedrag.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-05-2009 16:53 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Het gaat al vooruit, een paar jaar terug gingen ze nog voetballen met bloemenkransen..



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 05-05-2009 16:56 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2009 9:56 schreef XXL het volgende:
Beide dan maar. Hoewel dat laatste helaas ook geldt voor een groot deel van de hedendaagse jeugd.


Ik zie juist steeds meer jongeren op 4 mei meedoen..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-05-2009 17:56 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Knap, om een topic over 4 mei ook weer om weten te bouwen tot een topic over integratie.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 05-05-2009 18:06 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Pff, mijn twee minuten stilte werden gister helemaal verkloot, anhoewel; ik was bij de repetitie van de harmonie en A) het was nog niet eens acht uur, en Als het al een minuut was... Daarna toch maar zelf nog twee minuten stil buiten gestaan. Gelijk ook effe een frisse neus gehaald.


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 05-05-2009 18:57 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2009 10:03 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Daar is 10 jaar brak geschiedenisonderwijs debet aan...met dank aan alle "onderwijshervormingen" van de laatste 15 jaar...


Flauwekul! Je mag er toch vanuit gaan dat ouders dit hun kinderen ook bij brengen?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-05-2009 19:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

crap, ik lag te snurken


signature


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 05-05-2009 20:13 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Tsja, ik woon hier in een buurt vol allochtonen, maar op 4 mei was het om 20:00 uur gewoon stil op straat, zoals het hoort. Het lijkt me dan ook niet allochtonen per definitie geen respect voor dodenherdenking hebben, eerder dat er altijd wel ergens kleine groepjes klotepubers zijn. Klotepubers, die wel respect eisen, maar het voor een ander niet kunnen opbrengen. Het is dan ook eerder een kwestie van mentaliteit dan van onwetendheid, aangezien je wel heel achterlijk moet zijn om niet te weten dat je op 4 mei 2 minuten stil hoort te zijn. Laat ze dus eerst eens leren wat respect inhoudt, voordat ze het gaan eisen.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen