IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 2 minuten stilte om 8uur op 4mei Vorige pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-05-2009 16:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

"Vredesmissies". Over eufemismen gesproken..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-05-2009 16:48 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 mei 2009 15:56 schreef broer konijn het volgende:
wij waren in de Ahoy maandag bij de counting crows. Het was netjes stil om 8 uur. Best bijzonder imo in een vol Ahoy.


Ik hoorde stenders op 3fm vertellen dat het 2 minuten stil was vanaf 20:03.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 07-05-2009 17:13 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2009 9:54 schreef ZelThoR het volgende:
Voor de rest vind ik het gehamer op dat je op 4 mei om 20:00 2 minuten stil moet zijn zoals hierboven een paar keer voorkomt behoorlijk kortzichtig. Lekker belangrijk dat je die 2 minuten stil bent, het is op zich maar een symbooltje en vrijwel betekenisloos als dat het enige moment is waarop je respect voor die doden toont en als je een paar minuten later/ervoor toch weer met andere dingen bezig bent (zoals werken, oefenen, wat dan ook). Dan heb je echt maar een minimum aan geestelijke energie in het herdenken gestoken. Echt herdenken kun je niet even afdwingen; ga dan mee in een stille tocht naar een militaire begraafplaats of zo, dan merk je direct dat je er een stuk meer mee bezig bent.

Ik vind het veel belangrijker dat je er überhaupt van bewust bent dat mensen hun leven geven voor zaken die ver boven hun staan en waarvan ze misschien helemaal niet weten of het het juiste is om te doen. En dat je dus respect toont voor de zelfopoffering van die mensen. Dat hele herdenken één keer per jaar kun je dan wel laten zitten.
Helemaal mee eens.

Ik begrijp ook niet waarom mensen zoveel waarde hechten aan die twee minuten. Als je serieus ergens over na wilt denken is twee minuten veel te kort. Ik merk ook dat de meeste mensen na die twee minuten gewoon weer verder gaan met waar ze mee bezig waren. Neem dan gewoon op een willekeurige dag een aantal uur de tijd om er mee bezig te zijn.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 07-05-2009 23:27 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Wat doe jij dan?


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen