IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 2 minuten stilte om 8uur op 4mei Vorige pagina | Volgende pagina
Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 05-05-2009 20:36 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

quote:
Op 5 mei 2009 12:50 schreef Metalhead22 het volgende:
Dat krijg je he, met die kut Marokkanen.


Wahaha nou, dat hoor je mij ook weer niet zo snel zeggen want de meeste hier vallen wel mee, maar er lopen er echt wat tussen die wel naar een heropvoedingskamp kunnen.



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-05-2009 20:46 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Oh, ons wel hoor.

"kutmarrokanen!"

Edit: Marokkanen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 05-05-2009 21:39]


Bruce Banner


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-05-2009 21:10 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Dat schrijf je met één R en twee K's.

Herr Trieb.



...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-05-2009 21:39 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Sorry.


Bruce Banner


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-05-2009 21:53 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Es ist mir scheißegal.

Maar toch.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 05-05-2009 22:01 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2009 18:57 schreef mardukfan het volgende:
Flauwekul! Je mag er toch vanuit gaan dat ouders dit hun kinderen ook bij brengen?


Je mag van een heleboel dingen uitgaan, maar of dat het altijd gebeurt, is een andere vraag..


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 05-05-2009 22:31 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

quote:
Op 5 mei 2009 21:10 schreef Metalhead22 het volgende:
Dat schrijf je met één R en twee K's.

Herr Trieb.



Tsja.. Duitsers he.. Nederlands blijft moeilijk voor ze!



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-05-2009 23:25 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Juustem


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 06-05-2009 8:26 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 mei 2009 18:57 schreef mardukfan het volgende:
Flauwekul! Je mag er toch vanuit gaan dat ouders dit hun kinderen ook bij brengen?


Inderdaad. Alleen vinden veel van die ouders tegenwoordig dat dit de taak is van de scholen en daar gaat het fout. Die hebben namelijk geen tijd om kinderen dit soort dingen bij te brengen, ze zijn namelijk veel te druk met er zoveel mogelijk niet zijn voor het kroost.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 06-05-2009 9:10 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Inderdaad... Waar is die tijd dat de leraren de leerlingen met de lineaal op de vingers sloeg gebleven.



Die goeie ouwe tijd, die zelfs ik niet meegemaakt heb...


 


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 06-05-2009 9:13 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2009 8:26 schreef Ralph het volgende:
Inderdaad. Alleen vinden veel van die ouders tegenwoordig dat dit de taak is van de scholen en daar gaat het fout. Die hebben namelijk geen tijd om kinderen dit soort dingen bij te brengen, ze zijn namelijk veel te druk met er zoveel mogelijk niet zijn voor het kroost.


Ach ja...twee auto's voor de deur, een tophypotheek en minstens drie keer per jaar op vakantie kunnen, is kennelijk belangrijker dan de tijd nemen voor je kinderen en ze een fatsoenlijke opvoeding te geven..


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 06-05-2009 9:22 by drdennuz Wijzig reactieProfiel van drdennuzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 5 mei 2009 9:25 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Ach, het is algemeen bekend dat het herdenken van 4 mei en het vieren van 5 mei doorgaans een autochtone aangelegenheid is. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk dat sommige bevolkingsgroepen er begrijpelijkerwijs weinig mee hebben. Ze zijn er immers niet mee opgegroeid..


Zij weten net zo goed als ik wat er gebeurt is in die tijd, dat is ook precies in hoeverre ik er mee opgegroeid ben. Er is binnen mijn familiekring niemand omgekomen in woII, mag ik dan ook lopen schreeuwen tijdens die 2 minuten?

We waren aan het oefenen op 4 mei en hebben de versterkers keurig uitgezet voor iets langer dan 2 minuten (just in case misschien liep de klok niet goed.)

Mijn punt is iig dat iedereen gewoon stil moet zijn rond die tijd, doe je het niet voor jezelf.. Doe het dan voor anderen die het wel belangrijk vinden



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-05-2009 9:25 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hehe, ik was gewoon aan hetw erk en werd 10 voor 8 door 'm'n ploegchef opgebeld of ik mijn personeel wel even in wou lichten over de stilte. Ikzelf was het straal vergeten, maar we zijn keurig stil geweest.


spelfout weggehaald...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-05-2009 9:36 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Hou er altijd rekening mee, heb zelfs wel eens de auto aan de kant gezet om 2 minuten stil te zijn..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-05-2009 9:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2009 9:22 schreef drdennuz het volgende:
Mijn punt is iig dat iedereen gewoon stil moet zijn rond die tijd, doe je het niet voor jezelf.. Doe het dan voor anderen die het wel belangrijk vinden


Niet helemaal. Het enige wat je redelijkerwijs van anderen kunt verwachten is dat ze jouw stiltemoment niet verpesten. Als zij ergens lawaai willen maken waar niemand er last van heeft, prima.

Voor de rest vind ik het gehamer op dat je op 4 mei om 20:00 2 minuten stil moet zijn zoals hierboven een paar keer voorkomt behoorlijk kortzichtig. Lekker belangrijk dat je die 2 minuten stil bent, het is op zich maar een symbooltje en vrijwel betekenisloos als dat het enige moment is waarop je respect voor die doden toont en als je een paar minuten later/ervoor toch weer met andere dingen bezig bent (zoals werken, oefenen, wat dan ook). Dan heb je echt maar een minimum aan geestelijke energie in het herdenken gestoken. Echt herdenken kun je niet even afdwingen; ga dan mee in een stille tocht naar een militaire begraafplaats of zo, dan merk je direct dat je er een stuk meer mee bezig bent.

Ik vind het veel belangrijker dat je er überhaupt van bewust bent dat mensen hun leven geven voor zaken die ver boven hun staan en waarvan ze misschien helemaal niet weten of het het juiste is om te doen. En dat je dus respect toont voor de zelfopoffering van die mensen. Dat hele herdenken één keer per jaar kun je dan wel laten zitten.

Hiermee is niet gezegd dat de herdenking afgeschaft moet worden, op zich is dat een prima zaak.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 06-05-2009 15:22 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Valt het spelen wat WWII-shooters daar ook onder?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-05-2009 15:25 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Waarschijnlijk meer dan die 2 minuten dat doet, ja


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Papillonneke
Spellingznasi
Usericon van Papillonneke
Posted 06-05-2009 21:35 by Papillonneke Wijzig reactieProfiel van PapillonnekeQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2009 9:36 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Natuurlijk, maar moet je van mensen gaan verwachten dat ze iets mee gaan herdenken/vieren waar ze zelf weinig mee hebben? Je mag wel verlangen van allochtonen dat ze op zijn minst weet hebben wat 4 en 5 mei inhoudt, aangezien het een integraal deel is van de Nederlandse geschiedenis cq cultuur..


Ik vraag me echt af of je wel weet waar het over gaat.
DODEN HERDENKEN, dus niet alleen maar onze voorouders die gestorven zijn in de tweede wereldoorlog, maar ook alle anderen die zijn omgekomen tijdens vredesmissies in het buitenland. Ook, of misschien wel vooral, de landen waar zoveel vluchtelingen en asielzoekers vandaan naar ons kleine kutlandje komen.
En als dat je ook niets zegt dan denk je maar aan familieleden of vrienden die je hebt verloren. En dat geldt voor iedereen, allochtoon of niet. Twee minuten stil zijn is niets te veel gevraagd.

NB: Ik hou ook rekening met met mijn moslim/ joodse/ vegetarische collega's bij traktaties of feestjes. Ik heb ook niets met hun cultuur of overtuiging, maar het is een kleine moeite en getuigt van respect.


L'importance n'est pas la chute, c'est la terrisage


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-05-2009 14:51 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Dat fatsoen hebben ze niet bij Schuitema.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-05-2009 15:15 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

tis stiiiiiiiil aan de overkaaaaant


Je moeder.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 07-05-2009 15:17 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

je maakt anders herrie zat...

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 07-05-2009 15:18]


 


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-05-2009 15:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ha overbuurman!


Je moeder.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 07-05-2009 15:19 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

werk je bij de Heineken dan?


 


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 07-05-2009 15:56 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

wij waren in de Ahoy maandag bij de counting crows. Het was netjes stil om 8 uur. Best bijzonder imo in een vol Ahoy.


Herman van de bakker


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-05-2009 16:33 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2009 21:35 schreef Papillonneke het volgende:
Ik vraag me echt af of je wel weet waar het over gaat.
DODEN HERDENKEN, dus niet alleen maar onze voorouders die gestorven zijn in de tweede wereldoorlog, maar ook alle anderen die zijn omgekomen tijdens vredesmissies in het buitenland.


Helemaal mee eens, dit stukje. De kern is dat er jaarlijks een moment is je al die mensen herdenkt die voor jouw en andermans vrijheid hun leven gegeven hebben, en 4 mei is historisch gezien voor Nederland een logische keuze hiervoor. In Engeland hebben ze een gelijksoortige herdenking, alleen vindt het hier plaats op 11 november, ofwel het einde van de eerste wereldoorlog. Dat betekent uiteraard niet dat alleen eerste wereldoorlog-slachtoffers herdacht worden op die dag, het is gewoon een historisch significante datum.

Dus de voorgaande opmerkingen dat de 4 mei herdenking weinig interessant is als je zelf niemand verloren hebt tijdens de tweede wereldoorlog of als je allochtoon bent slaan de plank finaal mis. Dan snap je het idee van de 4 mei herdenking gewoon niet helemaal.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen