IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 2 minuten stilte om 8uur op 4mei Vorige pagina | Volgende pagina
Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 04-05-2003 22:39 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

Ik was aan het skateboarden en ben het vergeten


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-05-2003 23:00 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 4 mei 2003 21:03 schreef Eternal Darkness het volgende:
Ik heb veel respect voor de mensen die ons land met gevaar voor eigen leven hebben beschermd.Zelfs ik de spraakwaterval was even stil.Dat moet iedereen doen vind ik.Zag hier een dom wicht telefoneren hier buiten dan krijg ik echt neigingen om te gaan preken.Damn is het zoveel veel gevraagd om heel even stil te zijn om mensen te herdenken die tijdenlang hebben gevochten voor onze vrijheid!
Amen!



Freduk
Usericon van Freduk
Posted 04-05-2003 23:30 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

TOTAAL niet bij stil gestaan. Ik heb respect voor de mensen die met gevaar voor eigen leven ons landje bevrijd hebben en natuurlijk ook voor de doden die in die periode gevallen zijn. Ik heb alleen geen 2 minuten stilte nodig om dat voor mezelf te bewijzen.


Follow the freezing moon...


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 04-05-2003 23:33 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

nog iets: hebben we op 4 mei enkel smart voor de nederlandse/geallieerde doden of ook voor de doden die in duitsland (de aggressor) gevallen zijn? Het was nog een oorlog waarbij de meeste slachtoffers burgers waren (nouja eigenlijk is dat nog steeds zo) die eigenlijk niet zon boodschap hadden aan jodenvervolging en hakenkruisjes.


Follow the freezing moon...


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 04-05-2003 23:44 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

Ik vind dat het eigenlijk dat die twee minuten stilte niet eens nodig is. Als je respect hebt voor de gene die vielen, dan is dat voor jezelf en ben je er zelf bewust van. Daarhoef je in principe niks voor te geven.

Die twee minuten stilte is als ik er nu over denk iets wat er voor zorgt dat je sociaal correct overkomt bij andere.



grrr


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 05-05-2003 0:10 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik vindt het ook maar overdreven.
We zouden zoveel stiltes kunnen houden, maar eigenlijk heb je er niks aan.

Ik zie het als een stille tocht tegen zinloos geweld. Het is zelf zinloos.
Over de 2de wereld oorlog word genoeg voorgelicht op de scholen.

Ze zouden beter 10 minuten oorlogs beelden moeten tonen van een paar actuele oorlogen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-05-2003 0:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Er was door Volkskrant Magazine een enquête gedaan onder de lezers over de dodenherdenking. 20.1 % (veruit de grootste groep) van de respondenten (als ik het me goed herinner) dacht aan de jodenvervolging en de joodse slachtoffers, tijdens de herdenking.

Nu weet ik verder niet de verdeling van leeftijd van de respondenten over de verschillende groepen (misschien dachten alleen de oudere respondenten aan de holocaust?).


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-05-2003 0:19 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 20:09 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
zo, dat was hem weer

Ik is braaf geweest
Ik vind het goed dat de wegsmijt jeugd van tegenwoordig een beetje beseft wat ze allemaal hebben dankzij anderen voor hen.

[OT]
En ze hadden nog geprobeerd Geschiedenis uit het middelbaar onderwijs curriculum te halen?
[/OT]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-05-2003 0:22 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik wijd het voor mezelf aan verdraagzaamheid, in principe verbonden met de jodenvervolging wel dus, maar dan in algemenere zin.

En de mensen die het vergeten zijn.. tja, gruwelen als de tweede wereldoorlog vergeten is de eerste stap naar herhaling. Knap hoe je 365 dagen in een jaar niet aan andere kunt denken..

Ik ben naar de dodenherdenking in het centrum geweest. Dat doe ik elk jaar als ik de kans krijg, maar in ieder geval hou ik de twee minuten stilte in acht en denk dan even aan wat onverdraagzaamheid en intolerantie allemaal tot gevolg kan hebben.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 05-05-2003 0:25 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik was hier bij de plaatselijke herdenking.Doe dat elk jaar.Uit respect voor de doden in elke oorlog.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-05-2003 0:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 0:22 schreef helmet het volgende:
Knap hoe je 365 dagen in een jaar niet aan andere kunt denken..

Ik observeer ze niet (edit: die twee minuten dus), eigenlijk precies om bovenstaande reden, dagen zat in het jaar om eraan te denken (lukt vrij aardig). Voor mij is het sowieso geen jodenherdenking maar een Doden-herdenking.

Ik heb het sowieso niet zo op dat 'herdenken waar onverdraagzaamheid & intolerantie toe kunnen leiden'. Nazi-duitsland was een maatschappij met een richting, een doel en een zondebok (en later, een megalomane kunstenaar als leider). En dat vind ik heel wat anders dan de alledaagse begrippen 'intolerantie' en 'onverdraagzaamheid' -- iemand de hersens inslaan omdat z'n muziek te hard staat heeft niets met al die grote & overweldigende zaken te maken die zestig jaar geleden gebeurden.

Maar goed. Waarom vertel ik dit heu....

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 05-05-2003 0:28]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-05-2003 0:35 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 5 mei 2003 0:27 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik observeer ze niet (edit: die twee minuten dus), eigenlijk precies om bovenstaande reden, dagen zat in het jaar om eraan te denken (lukt vrij aardig). Voor mij is het sowieso geen jodenherdenking maar een Doden-herdenking.
Dit volgende is absoluut niet richting jou of iemand anders persoonlijk gericht. Maar het is erg typisch dat iedereen altijd claimt daar het hele jaar door genoeg tijd voor te vinden terwijl dat, in mijn ogen, juist compleet niet tot uiting komt in de alledaagse gebeurtenissen in deze maatschappij.

Het klinkt misschien stom, maar voor mij is zo'n herdenking oneindig maal confronterender als ik daar een overlevende van Auswich een krans zie leggen of een soldaat z'n strijdmakkers zie eren.

quote:
Ik heb het sowieso niet zo op dat 'herdenken waar onverdraagzaamheid & intolerantie toe kunnen leiden'. Nazi-duitsland was een maatschappij met een richting, een doel en een zondebok (en later, een megalomane kunstenaar als leider). En dat vind ik heel wat anders dan de alledaagse begrippen 'intolerantie' en 'onverdraagzaamheid' -- iemand de hersens inslaan omdat z'n muziek te hard staat heeft niets met al die grote & overweldigende zaken te maken die zestig jaar geleden gebeurden.
Waar ligt het begin? Dat vraag ik me dan serieus af. Ik zie namelijk in dergelijke intolerantie een perfecte voedingsbodem voor het vinden van een algemene zondebok voor dingen (en dan bijvoorbeeld inderdaad economische malaise).
quote:
Maar goed. Waarom vertel ik dit heu....
Gezonde discussie?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 05-05-2003 0:35 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 22:39 schreef Visor het volgende:
Ik was aan het skateboarden en ben het vergeten

tss... beetje dodenherdenking vergeten en lawaai maken op je plank


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-05-2003 0:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 0:35 schreef helmet het volgende:
Dit volgende is absoluut niet richting jou of iemand anders persoonlijk gericht. Maar het is erg typisch dat iedereen altijd claimt daar het hele jaar door genoeg tijd voor te vinden terwijl dat, in mijn ogen, juist compleet niet tot uiting komt in de alledaagse gebeurtenissen in deze maatschappij. Het klinkt misschien stom, maar voor mij is zo'n herdenking oneindig maal confronterender als ik daar een overlevende van Auswich een krans zie leggen of een soldaat z'n strijdmakkers zie eren.

Auschwitz .
Nou ja, dat kan, ik zal ook echt niet iemand z'n twee minuten willen ontnemen of zo. Ik heb het niet iig. En aan 'iedereen' heb ik verder geen boodschap, natuurlijk.
Over wat voor alledaagse gebeurtenissen heb je het, trouwens? Vind jij dan dat het bewustzijn van mensen van W.O.II & de doden en alles, tot uiting moet komen in 'alledaagse gebeurtenissen'? (dat suggereer je wel)

quote:
Waar ligt het begin? Dat vraag ik me dan serieus af. Ik zie namelijk in dergelijke intolerantie een perfecte voedingsbodem voor het vinden van een algemene zondebok voor dingen (en dan bijvoorbeeld inderdaad economische malaise).
Gezonde discussie?

Het begin!

Ik denk niet dat je dit soort dingen op een ééndimensionale as kunt projecteren, zo van 'verdraagzaamheid - onverschilligheid - intolerantie - onverdraagzaamheid - etc. etc. - totalitaire nazi-staat'. Zo werkt dat niet. Nazi's zijn niet per definitie asociale pleurislijers, en tolerant-linksige types kraaien vaak het meeste oproer tijdens extreem-rechtse marsen. Wie is er nu tolerant, vrijdenkend en verdraagzaam???

'Het begin' is niet zomaar een eenduidig te karakteriseren iets. Ik geloof niet dat in de invloedssfeer van de NATO nog iets vergelijkbaars zal gebeuren, al was het alleen al vanwege de sterk isolationistische tendens van fascistische/totalitaire regimes (die krijgen, dankzij het globalistisch-fascistoïde idee dat overal liberale democratie en marktvrijheid moet zijn, nl. binnen de korste keren de nucleaire kous op de kop).

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 05-05-2003 0:43]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-05-2003 1:01 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 5 mei 2003 0:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Auschwitz .
What was I thinking?

quote:
Nou ja, dat kan, ik zal ook echt niet iemand z'n twee minuten willen ontnemen of zo.
Nee, jij niet.. maar tegenwoordig (en dat is toch echt wel een verschil dat ik zie met bijvoorbeeld tien jaar geleden) zijn er steeds minder mensen die zo denken. Vandaag heb ik in twee minuten, naast de gebruikelijke auto's die voorbij komen, schreeuwende kinderen, een mobiele telefoon (naast dat de eigenaar 'm vergeten was uit te zetten belt er dus ook nog eens iemand op dat tijdstip) en een lading muziek uit een nabijgelegen kroeg kunnen opmerken. Niet dat ik me daar direct aan stoor, maar het effect van die stilte verdwijnt op deze manier wel en dan zit er toch iets scheef in dat 'gunnen' van die twee minuten stilte.

quote:
Over wat voor alledaagse gebeurtenissen heb je het, trouwens?
Vind jij dan dat het bewustzijn van mensen van W.O.II & de doden en alles, tot uiting moet komen in 'alledaagse gebeurtenissen'? (dat suggereer je wel)
Niet op zich zo concreet, maar als je ziet hoe voor het eerst in zestig jaar de nazistische en antisemitische politieke partijen (voor zover niet verboden) weer voet aan de grond krijgen in Europa of als je ziet hoe er geen week voorbij kan gaan zonder dat er iemand in je dagelijks leven een bepaalde bevolkingsgroep de schuld geeft van het feit dat het die persoon niet meezit in het leven, dan denk ik echt wel eens dat we nu al weer vergeten zijn wat dergelijke gedachten tot gevolg _kunnen_ hebben.

quote:
Ik denk niet dat je dit soort dingen op een ééndimensionale as kunt projecteren, zo van 'verdraagzaamheid - onverschilligheid - intolerantie - onverdraagzaamheid - etc. etc. - totalitaire nazi-staat'. Zo werkt dat niet. Nazi's zijn niet per definitie asociale pleurislijers, en tolerant-linksige types kraaien vaak het meeste oproer tijdens extreem-rechtse marsen. Wie is er nu tolerant, vrijdenkend en verdraagzaam???
Ik heb dan ook nooit beweerd dat intolerantie alleen maar leidt tot nazisme, of dat extreem links niet kwalijk is. Maar dat is dan ook precies de reden dat ik er die algemenere twist aan gegeven heb.

quote:
'Het begin' is niet zomaar een eenduidig te karakteriseren iets. Ik geloof niet dat in de invloedssfeer van de NATO nog iets vergelijkbaars zal gebeuren, al was het alleen al vanwege de sterk isolationistische tendens van fascistische/totalitaire regimes (die krijgen, dankzij het globalistisch-fascistoïde idee dat overal liberale democratie en marktvrijheid moet zijn, nl. binnen de korste keren de nucleaire kous op de kop).
Nou ja, als een land het er echt op aan laat komen.. we hebben gezien wat voor een macht overkoepelende organisaties hebben. Als een land er echt voor kiest om zich terug te trekken van de wereldpolitiek, wie of wat houdt het dan tegen?

Niet dat ik denk dat het in Nederland ooit zal gebeuren gezien de afhankelijkheid van de rest van de wereld, maar niemand kan in de toekomst kijken wat dat betreft.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 05-05-2003 1:57 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Jammer dat er altijd weer lompe lui zijn die zich nergens wat van aantrekken. Vanavond in 013 (Children Of Bodom) werd er om 2 minuten stilte gevraagd... En sommige doen dat dan niet, echt heeel jammer!

Idioten...


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 05-05-2003 3:44 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

Ik zou mn kop ook niet gehouden hebben...
Het is fucking 60 jaar geleden onderhand, GET OVER IT! (en voor de mods gaan mauwen, de familie aan mijn moeders kant is joods dus ja ik heb wel een idee wat er gebeurd is)
Allemaal heel erg leuk en aardig dat we slachtoffers herdenken maar wat is het nut van 60 jaar na dato nog te herdenken dat er mensen vermoord zijn? Oorlogen zullen er bestaan zolang er mensen zijn...


My madness, my sadness


LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 05-05-2003 9:50 by LordHelgor Wijzig reactieProfiel van LordHelgorQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 3:44 schreef winters rage het volgende:
Ik zou mn kop ook niet gehouden hebben...
Het is fucking 60 jaar geleden onderhand, GET OVER IT! (en voor de mods gaan mauwen, de familie aan mijn moeders kant is joods dus ja ik heb wel een idee wat er gebeurd is)
Allemaal heel erg leuk en aardig dat we slachtoffers herdenken maar wat is het nut van 60 jaar na dato nog te herdenken dat er mensen vermoord zijn? Oorlogen zullen er bestaan zolang er mensen zijn...


... Joodse voorouders?? en dan zeg je dit? Heb je hun verhalen dan wel eens aangehoord??? Dan zou je wel anders praten denk ik ...

Het is misschien lang geleden, maar wel goed om er bij stil te staan! Mijn opa heeft destijds in een jappenkamp in birma gezeten (en daar aan het spoor gewerkt) ... hij heeft er nooit veel over verteld, maar de verhalen die hij verteld heeft zijn echt verschrikkelijk ... Die man was getekend voor het leven!

Alle respect dus voor mijn opa en verder iedereen die er voor gezorgd heeft dat we geen duitsch praten!!! Daar heb je toch wel ff twee minuutjes je bek houden voor over ???


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-05-2003 9:51 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Nee, ik doe er niet aan mee.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-05-2003 9:54 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik ben ook dit jaar weer 2 minuten stil geweest.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 05-05-2003 10:14 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 5 mei 2003 9:54 schreef FireFox het volgende:
Ik ben ook dit jaar weer 2 minuten stil geweest.


idem.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


occult
Usericon van occult
Posted 05-05-2003 10:45 by occult Wijzig reactieProfiel van occultQuote dit berichthttp://www.houwitser.com

het is wel beter 2 min stil, en zolang is het niet dus. en het is gewoon dat hun ons land gered hadden anders waren wij er niet of we waren duitsers en hadden geen nederland meer. het is niet zo een moeite 2 min stilte.
*mijn mening*


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-05-2003 10:48 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Als Willen van Oranje er niet was geweest waren we misschien wel Spanjaarden!

Hou je daarvoor ook 2 minuten stilte?



Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 05-05-2003 11:04 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Maar, als jij het niet wil voor jezelf maar je bent in een ruimte waar mensen wel die moeite nemen... Dan is het wel zo netjes als jij dat ook doet, niet?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-05-2003 11:06 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Als ik ergens niet aan mee wil doen doe ik dat niet.
En waarom zou ik in een ruimte zijn waar mensen wel 2 minuten stilte in acht willen nemen terwijl ik maling heb aan de herdenking?


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen