IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 2 minuten stilte om 8uur op 4mei Vorige pagina | Volgende pagina
El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 05-05-2003 11:14 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik was het vergeten; we waren erg druk aan het oefenen met de band en toen was het ineens al weer negen uur ofzo


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-05-2003 11:35 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

;edit: wrong topic

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 05-05-2003 11:37]



Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 05-05-2003 13:53 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Ik was bij CoB en ik heb netjes mijn mondje gehouden om 8 uur. Toch ben ik nu bijna mijn stem kwijt..


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 05-05-2003 14:00 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Tja ik zat achter mijn computer te programmeren, en doorgaans hou ik geen hele verhalen tegen mijn computer


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-05-2003 15:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Toch blijft het iets bizars hebben, om elk jaar WO II te blijven herdenken terwijl er in de laatste decennia weet ik hoeveel andere gruwelijke dingen gebeurt zijn die allemaal vergeten mogen worden omdat ze geen directe invloed op Nederland gehad hebben...

De jodenvervolging , de holocaust, het heeft erg veel indruk gemaakt en achtergelaten en is waarschijnlijk de reden dat er nog steeds zoiets is als de 4-mei viering, het herdenken van de doden, maar vooral het idee van 'dit mag nooit meer gebeuren' (waarbij men dan vooral op de holocaust doelt) .. was het een conventionele oorlog geweest dan was het al lang weggezakt..

Maar bijvoorbeeld de Etnische deling van Bosnie nog geen tien jaar geleden , daar denkt nu niemand meer aan.. alsof dat lekker praktijken waren..



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 05-05-2003 15:47 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 10:48 schreef Slechtheid het volgende:
Als Willen van Oranje er niet was geweest waren we misschien wel Spanjaarden!

Hou je daarvoor ook 2 minuten stilte?




klaar.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2003 15:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind het wel goed dat iets wat ons land (dat is de grens waarom we dit wel gedenken) zo heeft beïnvloed, herdacht wordt, en dat dat door de regering gesteund word.

Iedereen moet wel vrij zijn om dat op haar/zijn manier te doen.

Ik heb maandje terug voormalig kamp westerbork bezocht, heb daar gewoon lekker gezeten, alles op me af laten komen daar, erg indruk wekkend, mogen al die nephitlers hier wel eens doen, dan weet je wat je herdenkt.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-05-2003 15:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 15:52 schreef Jenje het volgende:
Ik vind het wel goed dat iets wat ons land (dat is de grens waarom we dit wel gedenken) zo heeft beïnvloed, herdacht wordt, en dat dat door de regering gesteund word.

Iedereen moet wel vrij zijn om dat op haar/zijn manier te doen.

Ik heb maandje terug voormalig kamp westerbork bezocht, heb daar gewoon lekker gezeten, alles op me af laten komen daar, erg indruk wekkend, mogen al die nephitlers hier wel eens doen, dan weet je wat je herdenkt.


Ja.. dat zou wel goed zijn.. ben een jaar of 5 geleden in Auschwitz (en Birkenau e.d.) geweest.. erg indrukwekkend.. iets wat je simpelweg niet kan bevatten uit boekjes en schindlers-list films alleen ..


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-05-2003 15:58 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Waar doe je daar als ik vragen mag?
Riekt ergens naar ramp-toerisme.

Oooooh, wat erg!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2003 16:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 15:58 schreef Slechtheid het volgende:
Waar doe je daar als ik vragen mag?
Riekt ergens naar ramp-toerisme.

Oooooh, wat erg!

Sukkel ..


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-05-2003 16:12 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Daar riekt het naar, dat is het niet.
Nogsteeds vraag ik me af waarom men afreist naar dergelijke kampen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2003 16:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Onze trip was niet gepland, van dat kamp tot aan een dorp loopt een erg mooi bospad wat ik samen met mijn vriendin helemaal bewandeld heb daarvoor, en toen zijn we daar even het kamp ingelopen, ik was er nog nooit geweest. Alleen over gelezen, ga er maar eens heen dan voel je de spanning die daar hangt.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-05-2003 16:16 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Oh, naja, ik begrijp het toch niet [spanning? ] dus ik kap erover.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 05-05-2003 17:06 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 16:16 schreef Slechtheid het volgende:
Oh, naja, ik begrijp het toch niet [spanning? ] dus ik kap erover.
Je leert er iets van.


Touché, pussycat!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-05-2003 17:21 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 16:12 schreef Slechtheid het volgende:
Daar riekt het naar, dat is het niet.
Nogsteeds vraag ik me af waarom men afreist naar dergelijke kampen.


Ik was op dat moment een week met school (havo 4 ofzo) in Krakau, Polen .. Auschwitz ligt daar maar een paar uur rijden vandaan en was iets wat iedereen graag eens wilde zien. Waarom ? Ik denk dat mensen nou eenmaal een soort bevestiging zoeken, je ziet alles maar langs komen op tv en in boekjes maar wilt dingen met eigen ogen zien..

Of er sprake is van voyeurisme of ramptoerisme? Ik denk het niet .. in Auschwitz (en Birkenau) is namelijk niet veel schokkends meer te zien.. het is meer de unieke sfeer die je proeft op het moment dat je daar rondloopt, de realisatie van wat daar gebeurt is..

Het museum wat daar ingericht is in het kamp is overigens wel vrij schokkend.. je wordt daar voor het eerst geconfronteerd met de metershoge en -brede stapels mensenharen, brillen, koffers, etc... maar ook met vaten Zyklon-B en dergelijke..

..

Toch blijft het natuurlijk wel bizar .. las ooit ergens een stuk over Auschwitz waarin de schrijver zich tijdens zijn bezoek afvroeg of het aantal toeristen dat levend uit het kamp waren gekomen inmiddels al hoger lag dan het aantal joden dat in het kamp gestorven is..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 05-05-2003 17:24]


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-05-2009 19:55 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

´T is weer zo ver!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 04-05-2009 19:57 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Op 4 mei 2009 19:55 schreef Nix het volgende:
´T is weer zo ver!


Shht!


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-05-2009 19:58 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Het is nog geen 8 uur hoor


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


R.
Usericon van R.
Posted 04-05-2009 19:59 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

bloemtjes joden!!! bloemetjes jodddennnnn


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-05-2009 19:59 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Bijna.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 04-05-2009 19:59 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Op 4 mei 2009 19:58 schreef Nix het volgende:
Het is nog geen 8 uur hoor


Oh Nu dan?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-05-2009 19:59 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Nee.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 04-05-2009 20:00 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

SSSSSSSSSSsssssssssssssttttttttttt


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-05-2009 20:03 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Netjes hoor!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 04-05-2009 20:04 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Nou, de allochtone bezoekers hielden zich er niet mee bezig, en de autochtone lui voor me bij de pc's in zoverre dat ze tijdens de 2 minuten stil aan het kijken waren naar de films die op tv komen..


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen