IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Sonata Arctica Vorige pagina | Volgende pagina
Warheart
Usericon van Warheart
Posted 20-05-2002 10:08 by Warheart Wijzig reactieProfiel van WarheartQuote dit bericht

Naar mijn weten heb ik er nog nooit iets van gehoord, maar gezien het feit dat ik de laatste tijd redelijk veel power metal aanhoor, en dit best interressant klinkt zal ik toch maar eens wat gaan benedenladen


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 20-05-2002 10:20 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2002 6:35 schreef Mutilator het volgende:
Is deze band ook Fins? Valt me op dat ik vele Finse metalbands geweldig vind!


nee SYMPHONY X komt uit amerika


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 20-05-2002 14:15 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Dat is zeker ook een top band!!! erg veel mp3's van....maar nog geen Cd...komt nog wel!


Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 20-05-2002 14:27 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

ik heb Silence
erg goeie cd

Over tijdje zou er een live album uit komen dachtek

ik heb SA gewoon gemist op Wacken omdat ik heel cool bij Behemoth stond


~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 21-05-2002 0:05 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

YES! een sonata topic..nou..tis gewoon een zwaar heerschende band!



Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 21-05-2002 10:09 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Ookwel een aardige band om als Power/Heavy fan eens te beluisteren is Metalium! en de nieuwe Primal Fear is echt een vette plaat!!!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 21-05-2002 10:53 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Metallium speelde afgelopen weekend in Harderberg...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-05-2002 10:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 mei 2002 10:09 schreef Vintersorg het volgende:
Ookwel een aardige band om als Power/Heavy fan eens te beluisteren is Metalium! en de nieuwe Primal Fear is echt een vette plaat!!!


Brrrrrrr grauwe middelmaat is dit.

Niks eigenzinnigs/ interessants aan; t zijn hoogstens derderangs kopieen. (veel plezier mee als je het leuk vind trouwens; ik verdoe mijn tijd er niet mee)



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 21-05-2002 11:07 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

Ik heb 'Ecliptica' en 'Silence' van Sonata Arctica en ze zijn echt goed. Het hangt natuurlijk een beetje van m'n bui af, maar ik kan het eigenlijk altijd wel luisteren


MuayThaigerrr!!


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 21-05-2002 11:56 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 21 mei 2002 10:59 schreef Mutilator het volgende:
Brrrrrrr grauwe middelmaat is dit.

Niks eigenzinnigs/ interessants aan; t zijn hoogstens derderangs kopieen. (veel plezier mee als je het leuk vind trouwens; ik verdoe mijn tijd er niet mee)




Metallium is idd niet zo boeiend, Primal Fear is echter erg gaaf (en een van mijn favo live bands)


Life doesn't get much better than this!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-05-2002 11:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 mei 2002 11:56 schreef H-K het volgende:
Metallium is idd niet zo boeiend, Primal Fear is echter erg gaaf (en een van mijn favo live bands)


Ik heb ze live gezien als headliner op de tour met Children of Bodom en Sacred Steel in de Effenaar.

(Ik ging dus alleen voor COB )

Het was treffend dat men alleen écht enthousiast was toen men als toegift een Judas Priest cover deden...

Het is en blijft een zeer goedkope kopie van Priest en zanger Ralf is absoluut terecht afgewezen voor Priest, want het stemgeluid van die man is werkelijk ronduit abominabel.


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-05-2002 12:01]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 21-05-2002 13:21 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2002 11:59 schreef Mutilator het volgende:
Ik heb ze live gezien als headliner op de tour met Children of Bodom en Sacred Steel in de Effenaar.

(Ik ging dus alleen voor COB )

Het was treffend dat men alleen écht enthousiast was toen men als toegift een Judas Priest cover deden...

Het is en blijft een zeer goedkope kopie van Priest en zanger Ralf is absoluut terecht afgewezen voor Priest, want het stemgeluid van die man is werkelijk ronduit abominabel.



als je de nieuwe plaat van Primal Fear beluisterd zal je erg weinig overeenkomsten met Priest horen, dan hebben we het over het oude Priest , met die nieuwe waren al weinig overeenkomsten. En ik vind het een erg sterke zanger, die inderdaad lijkt op Rob Halford, so what!



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-05-2002 16:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 mei 2002 13:21 schreef Vintersorg het volgende:
als je de nieuwe plaat van Primal Fear beluisterd zal je erg weinig overeenkomsten met Priest horen, dan hebben we het over het oude Priest , met die nieuwe waren al weinig overeenkomsten. En ik vind het een erg sterke zanger, die inderdaad lijkt op Rob Halford, so what!


Uiteraard oude Priest; ik vind Ripper wél goed zingen, alleen snap ik niet waarom ze nu met zulke slappe nummers aan komen zetten.
Painkiller blijft trouwens mijn favo Priest plaat.

Ralf lijkt op Rob? Ik vind Rob een te gekke zanger vooral om zijn 'shrieking sound', maar Ralf absoluut niet! Gozer is irritant als de pest! Ik vind dus dat ze niet op elkaar lijken.

Ik heb de allerlaatste plaat nog niet gehoord, dus misschien hebben ze een eigen stijl ontwikkeld. Ik blijf echter sceptisch.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-05-2002 16:56 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2002 10:59 schreef Mutilator het volgende:
Brrrrrrr grauwe middelmaat is dit.

Niks eigenzinnigs/ interessants aan; t zijn hoogstens derderangs kopieen. (veel plezier mee als je het leuk vind trouwens; ik verdoe mijn tijd er niet mee)




Wat een onzin! Sonata Arctica en Primal Fear zijn twee van de beste power metal bands die er bestaan, maar ja, als je niet van power metal houdt, tsja...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-05-2002 16:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 mei 2002 16:56 schreef altx het volgende:
Wat een onzin! Sonata Arctica en Primal Fear zijn twee van de beste power metal bands die er bestaan, maar ja, als je niet van power metal houdt, tsja...


Mis; Sonata Arctica vind ik juist te gek evenals andere powermetal bands.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Stultus
is terug (vandaag althans)
Usericon van Stultus
Posted 22-05-2002 16:47 by Stultus Wijzig reactieProfiel van StultusQuote dit bericht

geweldige band, maar ik moet zeggen dat op silence de teksten veel middelmatiger zijn (nou ja, die van de 'liefdesliedjes') dan op ecliptica. (die was helemaal geweldig muv dana, dat nummer zuigt)


BROODJE POEP!


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 22-05-2002 19:08 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2002 17:49 schreef Wishmaster het volgende:
lul niet... Silence is van alles behalve slaapverwekkend, kwa power zijn zij de enige met een beetje pit


Jij heb zeker nooit Rhapsody gehoord he


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 22-05-2002 19:25 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Rhapsody : Irri italiaans accent, domme teksten.(smell the wrath of angels?cosmic justice? )


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 22-05-2002 19:38 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 19:25 schreef Witchking het volgende:
Rhapsody : Irri italiaans accent, domme teksten.(smell the wrath of angels?cosmic justice? )
\

Prachtige composities, geweldige zanger, geweldige drummer en gitarist, gave liveshow, mooi artwork


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 22-05-2002 19:41 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Ik was bij datzelfde optreden in de Effenaar, Sacred Steel alleen laatste nummer gezien, als troost maar een cd en tourshirt gekocht, totaal verslaafd aan geraakt en nu heb ik alles van ze, Sacred Steel heerscht!
Primal Fear eigenlijk net zo, ging heen voor CoB (toen vond ik ze nog goed, nu live wel ok, maar op cd dodelijk eentonig en saai), maar vond Primal Fear helemaal geweldig, lekker meegeblerd en staan headbangen (ook hun optreden op graspop vorig jaar was geweldig, was gewoon me stem kwijt na die tijd )


Life doesn't get much better than this!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-05-2002 5:00 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Tsja, ik stond dus met alle drie de bands de hele tijd vooraan en bijv. die solospot van die gitarist van Primal Fear was me toch suf niet normaal. Nee dan ben ik dan maar verwend -ik noem het kritisch- maar ik heb het al vaker gezien en vooral beter.

Ontopic:

waar ik me aan irriteer zijn al die singles met unreleuased trax (Orientation ep, Last drop falls ep) die Sonata Arctica alsmaar uitbrengt...in Japan welteverstaan.

Ik had de mazzel de mini cd Successor te kunnen krijgen op de Mega platenbeurs, maar voor zover ik weet is ook die nergens hier te krijgen. Jammer, want al hun nummers zijn leuk, net als hun Maiden cover Die with your boots on, hun Scorpions cover en zelfs hun Bette Midler cover You are the wind beneath my wings.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-05-2002 5:03]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 24-05-2002 11:59 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

Successor is wel in NL te krijgen
niet makkelijk, maar toch

ik zag laatst nog in de winkel: State off Art Metal Store... dat wel... hehe

maar die successor is niet zo heel bijzonder verder.
Orientation (ofzo) is wel wat moeilijker aan te komen


~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~


Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 24-05-2002 11:59 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

wanneer kwam nou die live cd een keer uit?

schiet niet op...


~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 24-05-2002 12:17 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Wat kan ik nou nog toevoegen aan de reacties hierboven?

Sonata Arctica heerst

en Rhapsody is leuk als je behoefte hebt aan een "happy shot". (ik heb me trouwens bij hun optreden in 013 best vermaakt)


bla...bla...bla...


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 24-05-2002 16:12 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

quote:
Op 22 mei 2002 19:08 schreef Heosphoros het volgende:
Jij heb zeker nooit Rhapsody gehoord he

vette black metal zeker??

Nah... een blauwe maandag naar geluisterd... maar als ik 't nu nog hoor, aargh, die zang, zoo erg! de muziek gaat nog wel, maar de zanger verneukt de hele boel


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen