IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : [1] [facebook topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-02-2017 13:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2017 9:54 schreef M. het volgende:
https://motherboard.vice.com/en_us/article/how-our-likes-helped-trump-win

Longread, duurt ff. Geeft te denken -- ik weet natuurlijk niet of het "waar" is maar het is goed om notie te nemen van dit soort algoritmes en mogelijkheden.




Enerzijds ben ik vanuit het perspectief van de techniek erg onder de indruk van dergelijke kunststukjes. Het is wel behoorlijk onethisch om dergelijke mogelijkheden in te zetten om verkiezingen te beïnvloeden - als het waar is. Ik twijfel er niet aan dat het kan.

Ik ben op een vorig project ook flink met big data in aanraking gekomen. Ik werkte samen met een aantal data scientists die de analyses op data uitvoeren en algoritmen ontwikkelden die ik moest implementeren. Interesting stuff!

Klein verschil: wij pasten het toe op educatieve software om kinderen zo optimaal mogelijk te kunnen ondersteunen. Adaptief onderwijs.

Ook dat werkt als een malle, uit diverse wetenschappelijke onderzoeken bleek dat kinderen die onze software gebruiken significant beter presteren.

quote:

Blij dat ik bijna helemaal niets met dat Facebook doe, wat een ellende.


Same. Ik heb mijn account een tijd geleden genuked.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-02-2017 13:33 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dit onderwerp komt ook heel eventjes naar voren in de uitstekende docu Hypernormalisation, alleen noemen ze het daar 'echo chambers', vind ik een iets betere omschrijving.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 24-09-2017 23:34 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Van die filmpjes die uit zichzelf gaan afspelen. Met geluid. Sterf.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-09-2017 23:39 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Settings ftw.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-12-2017 14:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 12-12-2017 14:36 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

Even kort stukje gelezen, want niet echt veel zin, maar hij heeft volgens mij redelijk valide punten.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-12-2017 15:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Dat weet ik wel zeker. Ik heb echt moeten afkicken van gezichtsboek.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-12-2017 15:08 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Heb je link even op Facebook gepost, als een soort van ultieme anti-reclame. Benieuwd of ze het er zelf niet terug afhalen .

Valt er ook niet wat te zeggen over de verantwoordelijkheid van de gebruiker zelf? 't Is toch nog iets anders dan proberen te stoppen met roken.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 12-12-2017 15:30 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2017 15:00 schreef bastianus het volgende:
Dat weet ik wel zeker. Ik heb echt moeten afkicken van gezichtsboek.
Ik wil er ook vanaf, maar "het blijft trekken". Teach me.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-12-2017 23:32 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2017 15:30 schreef Tommeh het volgende:
Ik wil er ook vanaf, maar "het blijft trekken". Teach me.


Zoals je weet heb ik mijn profiel volledig leeg getrokken en afgeschermd. Precies om die reden.

Volledig stopzetten ook geprobeerd maar diverse andere apps werken dan niet meer.


... hoe de hazen lopen ...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-12-2017 7:40 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik hoor dat veel om me heen ja, dat mensen echt bewust hun account moeten verwijderen omdat ze er niet vanaf kunnen blijven, of het van hun telefoon halen omdat ze anders de hele dag op hun telefoon lopen te turen. Vind ik altijd vreemd om te horen; als je niet wilt kijken, kijk je toch niet? Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn van me.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 13-12-2017 7:41]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2017 7:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik ben adrenalineverslaafd. Als ik dan op iemands tijdlijn ruzie maak of veroorzaak, wil ik dat blijven volgen continu. Daarbij reageer ik dan op elke trilling door notificaties.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-12-2017 8:11 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Die notificaties op m'n telefoon had ik meteen uitgezet, enorm irritant.

In de ochtend kijk ik eerst op zm, dan pas fb. Dat zegt wel iets. Iig in mijn geval.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 13-12-2017 8:36 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 13 december 2017 7:40 schreef Ralph het volgende:
Ik hoor dat veel om me heen ja, dat mensen echt bewust hun account moeten verwijderen omdat ze er niet vanaf kunnen blijven, of het van hun telefoon halen omdat ze anders de hele dag op hun telefoon lopen te turen. Vind ik altijd vreemd om te horen; als je niet wilt kijken, kijk je toch niet? Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn van me.


Is inderdaad te simpel gedacht. Dopaminebeloninkjes zijn heftiger dan je denkt.

Ben er ingezogen door de profielpaginaatjes van de bandjes. En die zijn nu net de reden om er nu niet volledig mee te kunnen stoppen.

Eens kijken hoe we dat regelen...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-12-2017 9:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 december 2017 7:40 schreef Ralph het volgende:
Ik hoor dat veel om me heen ja, dat mensen echt bewust hun account moeten verwijderen omdat ze er niet vanaf kunnen blijven, of het van hun telefoon halen omdat ze anders de hele dag op hun telefoon lopen te turen. Vind ik altijd vreemd om te horen; als je niet wilt kijken, kijk je toch niet? Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn van me.


Ahw wat schattig, je doet nu net alsof de mens rationele overwegingen maakt.

Leuke filosofie van de laatste paar eeuwen maar rationele beslissingen zijn danwel kenmerkend voor de mens, ze zijn ook zeldzamer dan we doen geloven. Het grote merendeel van de activiteiten doe we doen op een dag zijn geen hoog cognitieve processen maar simpele herhalingen van gewoonten. Een gewoonte die een beetje ingesleten is wordt ingeleid door een que, dan speelt een bandje af en krijgt men af en toe een beloninkje. Gewoontes kosten erg weinig energie omdat er alleen maar een vast patroon afgespeeld wordt waar ook maar weinig bewustzijn bij komt kijken.

En juist daarom is het moeilijk om daar grip op te krijgen omdat je bewustzijn er maar matig aanwezig is. Dit geld voor alle verslavingsgevoelige gewoonten, drugs, seks, hoarding, facebook, kattenplaatjes, overeten, tv, ruzie zoeken, internet, games en suikerzakjes verzamelen.

Als je eenmaal een paar goede beloningen hebt gehad en je hebt een gewoonte ingesteld dan bij een que ga je op autopilot een paar gedragingen af en kun je zo in bijvoorbeeld een facebook sessie terecht komen waarin je een half uur uur 3 uur aan een stuk zit te zappen waarna je niet per se een voldaan gevoel hebt. Of bewust hebt afgewogen een 3 uur te gaan facebooken. (mensen die van te voren wel een limiet stellen hebben er minder last van trouwens.) De meeste van dit soort sessies met wat voor verslaving beginnen klein met onschuldige gedragingen maar ze duren dikwijls langer of intensiever dan je vooraf en achteraf besloten had. Weinig mensen die zeggen dat ze als levensdoel 3 uur facebook en 5 uur tv willen kijken per dag. Maar het is wel de realiteit. En dat komt om dat we meestal irrationeel zijn en vrij basaal op dingen reageren.

Jij maakt mij niet wijs dat jij helemaal vrij bent van dit soort habitloops en internet, games of facebook sessies waarbij je iets meer tijd eraan besteed hebt dan je aanvankelijk wilde. Als je dat wel bent, dan staan er een hoop onderzoekers te springen om je onder een scanner te leggen. Of in je brein te porren. De een gaat er beter mee om dan de ander, en je hebt een heel spectrum tussen geheelonthouders en zwaar verslaafden.

Uiteindelijk is het bij veel mensen relatief onschuldig maar ook bij een hoop mensen loopt het uit de klauwen. En dat is tegenwoordig niet weinig meer, na decennia lang een stijging te zien in productiviteit wereldwijd, zie je nu een duidelijke stagnatie. Social media zijn een hypothetische kandidaat. Het ontregeld veel mensen, en het meeste is ingericht om de habitloop/kliksessie zo vloeiend mogelijk in stand te houden, wnat juist zo'n onbedachtzaam persoon is erg ontvankelijk voor reclames!

Ik heb ook altijd last als infobesitas patient dat ik in dit soort gedragingen verval, vandaar dat ik facebook eigenlijk nooit gebruikt hebt om van te voren al te voorkomen dat er een gewoonte ontstaat. Ik heb genoeg periodes gehad en zal nieuwe krijgen waarin ik teveel van dit soort online sessies had waarin ik met maar veel moeite de gewoonte weet te doorbreken.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-12-2017 9:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 december 2017 8:36 schreef powertieke het volgende:
Is inderdaad te simpel gedacht. Dopaminebeloninkjes zijn heftiger dan je denkt.

Ben er ingezogen door de profielpaginaatjes van de bandjes. En die zijn nu net de reden om er nu niet volledig mee te kunnen stoppen.

Eens kijken hoe we dat regelen...


Jep, en wat nu klote is aan diep ingebakken gewoontes is dat ze doorgaan nadat de beloningen minder of zelfs volledig weggenomen zijn of als de handeling ervoor moeilijker of pijnlijker wordt.

Ratten die een bepaalde gewoonte hebben gaan gewoon door ondanks schokken en afwezige beloningen. Sterker nog ze gaan dan soms juist meer van dat gedrag tonen om te zoeken naar die beloning.

Tijd restricties instellen helpt, of je dat nu met jezelf afspreekt of via andere apps zoals stayfocussd, of offtime. Of gewoon tijdklok aan je wifi router.

Voor mij heb ik nog geen perfect methode, vooral omdat mijn werkritme en werkzaamheden regelmatig compleet veranderen is het moeilijker goede gewoontes toe te passen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-12-2017 10:08 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 13 december 2017 9:45 schreef ElitE het volgende:
Ahw wat schattig, je doet nu net alsof de mens rationele overwegingen maakt.


Ik ben wat naïef soms.

quote:
Jij maakt mij niet wijs dat jij helemaal vrij bent van dit soort habitloops en internet, games of facebook sessies waarbij je iets meer tijd eraan besteed hebt dan je aanvankelijk wilde.


Niet helemaal nee, maar het gebeurt maar zelden, en er zitten ook geen vaste patronen of zo in. Ik heb het idee dat ik wel vrij bewust bezig ben met wat ik doe, maar dat zal inderdaad minder het geval zijn dan ik denk. Wel ben ik veel minder verslavingsgevoelig dan veel mensen. Vandaar waarschijnlijk ook dat ik me dat dwangmatige mbt social media ook slecht kan voorstellen. Ik vind het raar dat je Facebook moet deïnstalleren omdat je er anders niet vanaf kunt blijven. Zelfde geldt voor roken, of het stoppen daarmee. Als je niet wilt roken, dan rook je toch niet?

Maar daar ben ik geloof ik wel een behoorlijke uitzondering in ja.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-12-2017 11:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb ook geen facebook meer, voornamelijk omdat ik er toch al niks mee deed en ik de rol van dit bedrijf in de wereld zeer dubieus vind.
Die getuigenissen van voormalig senior management vind ik wel opvallend. Ik ben het in zoverre met ze eens dat er een soort "geest uit de fles" is.

In de jaren 90 spraken we nog over een "global village". Inmiddels is facebook een prominent wapen in de handen van isolationisten en separatisten. Door likes kun je mensen specifiek targeten en dus verdelen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2017 12:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik ben voor burgerschap bezig met lessen over socialmediaverslaving. En ik durf wel te zeggen dat ik behoorlijk facebookverslaafd was. Zoals met alle verslavingen, ben ik ook met Facebook van de ene op de andere dag gestopt. Het heeft me wel wat contacten gekost, en dat is jammer. Want een vriend die geëmigreerd was met wie ik weer contact had, ben ik nu weer kwijt. Maar er is wel voor teruggekomen dat de echte contacten weer geïntensiveerd zijn.
Wat ik eng vond, was het stalken, lastigvallen via media als Spotify en andere trucs van Facebook om mij weer terug te krijgen. Verder kost het echt veel tijd en investering om helemaal van Facebook af te komen. Ze mailen of ik het contact met bepaalde mensen echt niet mis, proberen via anderen weer in contact te komen, gebruiken het adres van mijn vrouw om weer te reactiveren, enz. enz.
Alsof dat nog niet genoeg was om overtuigd te zijn van de dubieusheid van Facebook: ik heb iets soortgelijks als Tom meegemaakt. De policy is echt raar. Zelf had ik een discussie met een groep familieleden van holocaustslachtoffers die zich verzette tegen een dodenherdenking op 4 mei waarbij ook Duitsers herdacht werden. Toen ik opperde dat ze daarmee net zo racistisch bezig waren als hun voormalige onderdrukkers, is er door allerlei mensen aangifte tegen me gedaan. En ineens was ik tijden mijn account kwijt nadat ik hiertegen op dezelfde pagina protesteerde, in het openbaar uiteraard.
Kijk, ik wil geen insinuaties maken over joodse of Aziatische lobby's op Facebook. Maar ik vind het wel heel raar dat allerlei moslimonvriendelijke clubs de ene na de andere belediging kunnen spuien op dit medium, terwijl er over kritische geluiden richting joden of Aziaten blijkbaar wel moeilijk wordt gedaan. Zou het met de afkomst van Zuckerberg en zijn vrouw van doen hebben?
Ik vermoed dat de leiding bij Facebook heel wat meer invloed heeft op lobby's, media, persoonsgegevens en wat dies meer zij dan wij vermoeden. Tel daarbij op dat er allerlei vrij nauwkeurige AI-systemen op alle big data die wij massaal aan dit bedrijf geven worden losgelaten, en er lijkt een heel wat spannender beweging zichtbaar te worden. Het feit dat iemand al die zaken controleert en beïnvloedt die zulke dubieuze policy's hanteert op zijn eigen medium, maakt dat ik er in elk geval geen deel van uit wil maken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-12-2017 20:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-12-2017 21:05 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 13 december 2017 12:10 schreef bastianus het volgende:
Het heeft me wel wat contacten gekost, en dat is jammer. Want een vriend die geëmigreerd was met wie ik weer contact had, ben ik nu weer kwijt.


Je kan toch gewoon mailen. Desnoods schrijf je een brief.

Heb je daar nou echt facebook voor nodig?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-12-2017 21:12 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Of Messenger.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-12-2017 21:15 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Whatsapp. ICQ bestaat ook nog,zie ik net. Chatten in Napster. Rooksignalen, touwtje en een blikje aan elk uiteinde. sjeezzzz...




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 13-12-2017 21:16]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-12-2017 21:20 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Je vergeet de postduif.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-12-2017 21:31 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Lichtsignalen, morse tikken met een metalen beker op de verwarming.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen