IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom topic waar we lief zijn voor elkander Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-08-2013 19:38 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Als dat zou kunnen.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-08-2013 20:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 augustus 2013 15:07 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Waar zeg ik dat je geen argumenten mag opzetten voor een onbewogen beweger? Of een christelijke god, of wat dan ook?
U heeft gelijk. U zegt dat nergens.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-08-2013 20:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 augustus 2013 19:15 schreef Hérésie het volgende:
Wat bedoelde je daar dan wel mee?
Ik weet niet zo goed hoe ik t anders kan verwoorden. Alles wat wij waarnemen en ervaren heeft een begin, heeft iets waaruit het ontstaat. Dus een zogenaamde primum movens is filosofisch en wetenschappelijk helemaal geen raar idee. Het andere alternatief is dat het universum eeuwig bestaat/ontstaat en gewoon 'is' (wat dan nog steeds niets zegt over het wel/niet bestaan van God, maar potentieel wel over Zijn rol als Schepper).


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-08-2013 21:16 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:

Of dat alle dieren op 1 boot konden? Dàt lijkt me nog eens een interessant experiment


Nou, geloof het of niet: er zijn mensen die zich daarmee onledig hebben gehouden. Althans: met het gedachtenexperiment. Aan de logistiek van het op exact het juiste moment op de juiste locatie verzamelen van de benodigde dieren met zeer tegenstrijdige levensbehoeften wordt gemakshalve voorbijgegaan.

De bevindingen van dit experiment en andere drogredeneringen om allerlei aspecten van het christelijk geloof te rijmen met daaraan tegenstrijdige bevindingen van de wetenschap zijn zelfs opgetekend in een boek: 'Moderne wetenschap in de bijbel' wat ik van een christelijke collega te leen heb gehad. Het heeft mij met enige regelmaat bijkans van de WC-pot doen rollen van het lachen. Aanradertje!



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-08-2013 21:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ja sommige 'collegae' vinden t moeilijk om wetenschap en hun geloof te rijmen omdat ze n nogal starre blik hebben op eea.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2013 22:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 augustus 2013 20:51 schreef Fusion het volgende:
U heeft gelijk. U zegt dat nergens.

Oei, nu voel ik wel heel oud opeens
quote:
Op 26 augustus 2013 21:24 schreef Fusion het volgende:
Ja sommige 'collegae' vinden t moeilijk om wetenschap en hun geloof te rijmen omdat ze n nogal starre blik hebben op eea.

Uit interesse: in welke 'wonderen' geloof jij wel? Waarbij ik dus zaken als "Noah neemt alle diersoorten mee op de Ark" ook onder 'wonderen' schaar

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-08-2013 22:12]


I wish I was a butterfly


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 26-08-2013 22:21 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 26 augustus 2013 22:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Uit interesse: in welke 'wonderen' geloof jij wel? Waarbij ik dus zaken als "Noah neemt alle diersoorten mee op de Ark" ook onder 'wonderen' schaar


Ik ging eigenlijk net hetzelfde vragen

Kan je je geloof eens nader omschrijven, Fusion? OWW zal er met veel plezier op willen wijzen dat dat niet meer nodig is, maar ik zit nog maar enkele weken op dit forum


Willekeur en dictatuur!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2013 22:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 augustus 2013 22:21 schreef Hérésie het volgende:
Kan je je geloof eens nader omschrijven, Fusion? OWW zal er met veel plezier op willen wijzen dat dat niet meer nodig is, maar ik zit nog maar enkele weken op dit forum

Nou, ik heb ook graag dat hij er meer over vertelt. Is hoe dan ook niet genoeg aan bod gekomen hier


I wish I was a butterfly


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 26-08-2013 22:24 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Waren Noach en zijn gezin de enige menselijke overlevenden? En waar komen wij dan allemaal uit voort, uit inteelt? Dat mocht toch niet volgens het sprookjesboek?


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-08-2013 22:27 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 26 augustus 2013 22:24 schreef Dying Embrace het volgende:
Waren Noach en zijn gezin de enige menselijke overlevenden? En waar komen wij dan allemaal uit voort, uit inteelt? Dat mocht toch niet volgens het sprookjesboek?


Inbredception. Adam, Eva. O, en kregen Adam en Eva niet enkel zoons?

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 26-08-2013 22:27]



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2013 22:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 augustus 2013 22:24 schreef Dying Embrace het volgende:
Waren Noach en zijn gezin de enige menselijke overlevenden? En waar komen wij dan allemaal uit voort, uit inteelt? Dat mocht toch niet volgens het sprookjesboek?

Iets meer dan gezin. Hij, vrouw, zonen, partners van zonen. Maar erg diepe genenpoel was het niet, in ieder geval


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-08-2013 23:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 26 augustus 2013 22:24 schreef Dying Embrace het volgende:
Waren Noach en zijn gezin de enige menselijke overlevenden? En waar komen wij dan allemaal uit voort, uit inteelt? Dat mocht toch niet volgens het sprookjesboek?


waarom moesten er eigenlijk geen vissen mee op de boot? Sommige vissen kunnen geen zout water verdragen en sterven


signature


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 27-08-2013 5:57 by nark Profiel van nark

quote:
Op 26 augustus 2013 23:13 schreef Hypnos het volgende:
waarom moesten er eigenlijk geen vissen mee op de boot? Sommige vissen kunnen geen zout water verdragen en sterven



In dat geval zouden er geen zoetwater vissen kunnen bestaan nu a daags dan......


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-08-2013 9:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 augustus 2013 22:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Oei, nu voel ik wel heel oud opeens

Uit interesse: in welke 'wonderen' geloof jij wel? Waarbij ik dus zaken als "Noah neemt alle diersoorten mee op de Ark" ook onder 'wonderen' schaar
Ik geloof sowieso in de wonderen die Jezus verrichte. Maar soms heb ik t daar ook moeilijk mee en heb ik perioden van twijfel. De wonderen uit t Oude Testament zijn van een andere aard en kun je meer als literaire grootspraak zien over 'kijk eens hoe veel machtiger mijn god is dan de jouwe'.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-08-2013 9:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 27 augustus 2013 9:28 schreef Fusion het volgende:
Ik geloof sowieso in de wonderen die Jezus verrichte. Maar soms heb ik t daar ook moeilijk mee en heb ik perioden van twijfel. De wonderen uit t Oude Testament zijn van een andere aard en kun je meer als literaire grootspraak zien over 'kijk eens hoe veel machtiger mijn god is dan de jouwe'.

Duidelijk


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2013 9:41 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat er iets mis is gegaan bij het schrijven van de bijbel. Dat die Jezus van zichzelf al gaaf genoeg was, maar dat ze er later dingen bij zijn gaan verzinnen. Ik geloof nooit dat die bescheiden, rebelse man over zichzelf dingen zei als dat hij de ware wijnstok of de weg, de waarheid en het leven was. Maar dat Paulus en andere kornuiten als de evangelisten, hem dat soort zaken in de mond gelegd hebben. Om als het ware naar de profetieën uit het oude testament toe te schrijven.
Vandaar dat Jezus soms als een praalhans of een narcist lijkt over te komen op mij, dat hebben de auteurs van hem gemaakt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2013 9:51 by bastianus Profiel van bastianus

Ik krijg ook altijd een beetje het Herman Finkers-gevoel bij al die wonderen door Jezus. 'Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig?'


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-08-2013 10:34 by Mark Profiel van Mark

Inderdaad, Mohammed kon ook zonder dat soort gepoch.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 27-08-2013 11:38 by faalhaas Profiel van faalhaas

Allah daarentegen pocht wel graag dat hij de grootste is.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2013 12:38 by bastianus Profiel van bastianus

Een lul van 1,80 meter..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-08-2013 12:46 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 augustus 2013 22:24 schreef Dying Embrace het volgende:
Waren Noach en zijn gezin de enige menselijke overlevenden? En waar komen wij dan allemaal uit voort, uit inteelt? Dat mocht toch niet volgens het sprookjesboek?


Noach had natuurlijk enkel een DNA bank bij zich


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 27-08-2013 12:53 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 27 augustus 2013 9:28 schreef Fusion het volgende:
Ik geloof sowieso in de wonderen die Jezus verrichte.


Ok. En waarom geloof je daar sowieso in? Ik bedoel, je was er toch niet bij? Welke reden heb je om te denken dat dat waar zou kunnen zijn?


Willekeur en dictatuur!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-08-2013 13:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 augustus 2013 12:46 schreef spectre het volgende:
Noach had natuurlijk enkel een DNA bank bij zich
Omdat ik zelf n aantal onverklaarbare dingen heb meegemaakt (welke ik niet onder t meelezend oog van n aantal specifieke personen hier, you know who you are, haters gonna be hatin, and all that, wil plaatsen) en onder invloed van Jezus dusdanig extreem ingrijpend ben veranderd dat ik zelfs dat laatste als niet alleen spiritueel maar ook bovennatuurlijk bestempel (waarbij ik n hele hoop kanttekeningen zou willen plaatsen dat imho er geen onderscheid is tussen bovennatuurlijk en natuurlijk, maar dat zou me minimaal 1 A4tje kosten om dat in woorden uit te drukken), en dan wordt de lijn doortrekken naar de wonderen van Jezus in de Bijbel n stuk minder moeilijk.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-08-2013 13:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 augustus 2013 13:55 schreef Fusion het volgende:
Omdat ik zelf n aantal onverklaarbare dingen heb meegemaakt (welke ik niet onder t meelezend oog van n aantal specifieke personen hier, you know who you are, haters gonna be hatin, and all that, wil plaatsen) en onder invloed van Jezus dusdanig extreem ingrijpend ben veranderd dat ik zelfs dat laatste als niet alleen spiritueel maar ook bovennatuurlijk bestempel (waarbij ik n hele hoop kanttekeningen zou willen plaatsen dat imho er geen onderscheid is tussen bovennatuurlijk en natuurlijk, maar dat zou me minimaal 1 A4tje kosten om dat in woorden uit te drukken), en dan wordt de lijn doortrekken naar de wonderen van Jezus in de Bijbel n stuk minder moeilijk.
Ik snap dat wel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 27-08-2013 14:00 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 27 augustus 2013 13:55 schreef bastianus het volgende:
Ik snap dat wel.


Ik ging net zeggen: ik ga niet doen alsof ik van die uitleg iets begrepen heb


Willekeur en dictatuur!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen