IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Cryptocurrencies en Blockchain-technologie Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 10:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Verwijderd na begrip voor bezorgdheid en bezwaren mbt mogelijke risico's.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:36]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 10:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Verwijderd na begrip voor bezorgdheid en bezwaren mbt mogelijke risico's.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:36]


signature


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 24-01-2018 12:02 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2018 10:39 schreef Hypnos het volgende:
Natuurlijk heb ik die. Jij toch ook?
Doe niet zo fucking sneu Bart.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 12:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ivm "ronselen"

kijk, laten we eens een concreet voorbeeld geven van wat ronselen is.

Je verkoopt bvb producten van Herbalife. Door nieuwe verdelers aan te trekken krijg je een bonus en een deel van hun opbrengst (denk ik, zo wordt gezegd). Zij moeten dan ook verkopen en / of nieuwe verdelers aantrekken om hun inleg terug te kunnen verdienen en liefst nog es winst te maken ook.
los van het feit of je dat nu een piramidespel vindt, het is legaal en sommige mensen maken er effectief winst mee.

Wel ... dat doe ik dus NIET

integendeel, ik raad mensen aan om niet actief betrokken te worden als ze er geen voorkennis van hebben, niet weten hoe het werkt, etc.

Daarbij is Bitconnect imo zelfs geen piramidespel. En dat is voor zover ik weet niet bewezen.

Het enige wat ik deed is, en laten we even dat voorbeeld van Herbalife gebruiken voor het gemak - WINST maken door het verkopen van Herbalife producten. En mensen die mij geld gaven kregen een deel van die winst die de grotere omzet van producten met zich meebracht. En BORG staan voor hun inleg ...

dus: geen ronselen, geen referral, niets.

kan dat aub dan ook NIET gezegd worden, dat is een flagrante leugen.

En het is ook niet dat ik drugs koop en verkoop hé, dit is legaal. En als het dat niet meer zou zijn dan zou ik dat ook niet doen.



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 24-01-2018 12:05]


signature


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 24-01-2018 12:05 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2018 12:02 schreef Tommeh het volgende:
Doe niet zo fucking sneu Bart.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 24-01-2018 14:13 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2018 12:03 schreef Hypnos het volgende:
En het is ook niet dat ik drugs koop en verkoop hé, dit is legaal. En als het dat niet meer zou zijn dan zou ik dat ook niet doen.


Tijdelijk legaal simpelweg vanwege het ontbreken van regelgeving, omdat regelgeving altijd achterloopt op innovaties (goed of slecht), maar in de toekomst waarschijnlijk illegaal (indien Bitconnect daadwerkelijk een piramidespel was).

quote:
Op 24 januari 2018 12:03 schreef Hypnos het volgende:
Je verkoopt bvb producten van Herbalife. Door nieuwe verdelers aan te trekken krijg je een bonus en een deel van hun opbrengst (denk ik, zo wordt gezegd). Zij moeten dan ook verkopen en / of nieuwe verdelers aantrekken om hun inleg terug te kunnen verdienen en liefst nog es winst te maken ook.
los van het feit of je dat nu een piramidespel vindt, het is legaal en sommige mensen maken er effectief winst mee.



Het probleem bij Bitconnect is echter dat je geen producten verkoopt. Je verkoopt nog niet eens gebakken lucht. De enige winst die je maakt is het verlies van iemand anders.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 24-01-2018 14:15]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 24-01-2018 14:22 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Vandaar de vraag die ik stelde op de vorige pagina Ipim, en ik vroeg m serieus.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 14:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Verwijderd na begrip voor bezorgdheid en bezwaren mbt mogelijke risico's.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:36]


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 24-01-2018 14:44 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2018 10:37 schreef Hypnos het volgende:
Winst is bah.


Nee hoor. Mensen een oor aannaaien voor een grijpstuiver, dat is bah. Dit voor jezelf met Cartman-esque drogredeneringen proberen recht te praten is nog veel meer bah.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 14:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Verwijderd na begrip voor bezorgdheid en bezwaren mbt mogelijke risico's.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:36]


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-01-2018 14:52 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik weet alleen, tot voor deze post uit zijn voegen begon te barsten, had ik het idee om ook een beetje te gaan speculeren met bitcoins e.d., maar die goesting is nu volledig over. Als er mij al iets werd aangenaaid, dan vooral een instinct om ver van die virtuele centen weg te blijven.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-01-2018 14:58 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Op zich verstandig en begrijpelijk, maar dit is wat anders. Dit is een scam. Bitcoin is gewoon een virtual currency met zijn eigen edoch intrinsiek andere risico's


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 14:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



PJ, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je motivatie was Bitcoins of andere aan te kopen? Klopt het dat het was om winst in euro's te maken?


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-01-2018 15:22 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Wel ja. Een maat van mij is daar al even mee bezig, en heeft toch wel wat winst gemaakt. Maar als ik hem zo bezig hoor, hoe je dat allemaal in het oog moet houden, met die wallet-toestanden en zo...ik ben te weinig 'techneut' om me daar mee bezig te houden.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 24-01-2018 15:35 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2018 14:59 schreef Hypnos het volgende:


PJ, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je motivatie was Bitcoins of andere aan te kopen? Klopt het dat het was om winst in euro's te maken?


Ja maar niet ten koste van andermans portemonnee. Neem ik aan.


... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-01-2018 16:47 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Uiteindelijk is er altijd wel en verliezer en een winnaar aan te wijzen met ons huidige financiele systeem waarin we geld creëren als bubblegum.

/Hypnos


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 18:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Verwijderd na begrip voor bezorgdheid en bezwaren mbt mogelijke risico's.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:37]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-01-2018 20:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2018 14:13 schreef iPim het volgende:
Tijdelijk legaal simpelweg vanwege het ontbreken van regelgeving, omdat regelgeving altijd achterloopt op innovaties (goed of slecht), maar in de toekomst waarschijnlijk illegaal (indien Bitconnect daadwerkelijk een piramidespel was).

Als Bitconnect een piramidespel was/is, was/is het sowieso illegaal. Daar is geen aanpassing van de wet voor nodig.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 20:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Verwijderd na begrip voor bezorgdheid en bezwaren mbt mogelijke risico's.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:37]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-01-2018 20:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2018 20:18 schreef Hypnos het volgende:
knock knock ... iets is pas illegaal als er een wet is die zegt dat het illegaal is.

...


De wet zegt dat piramidespellen illegaal zijn, zelfs in België. Als Bitconnect een piramidespel is, is het dus illegaal.
quote:
Op 24 januari 2018 20:18 schreef Hypnos het volgende:
knock knock ... iets is pas illegaal als een bevoegde rechterlijke macht zegt dat het illegaal is

Met je edit... Ik zie het punt van deze opmerking sowieso niet, dit gaat straal langs wat ik zei.

Daarnaast is wat je zegt niet waar. Iets is illegaal als het in strijd is met de wet.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 24-01-2018 20:23]


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 20:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Verwijderd na begrip voor bezorgdheid en bezwaren mbt mogelijke risico's.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:37]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-01-2018 20:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2018 20:23 schreef Hypnos het volgende:
neen, er moet ook een uitspraak zijn dat Bitconnect een piramidespel is.

Lees m'n edit na jouw edit.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 20:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Verwijderd na begrip voor bezorgdheid en bezwaren mbt mogelijke risico's.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:38]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2018 20:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Verwijderd na begrip voor bezorgdheid en bezwaren mbt mogelijke risico's.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:38]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-01-2018 20:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2018 20:26 schreef Hypnos het volgende:
en wie bepaalt of iets in strijd is met de wet? Users van ZM?

Nogmaals, deze lijn van praten doet er niet toe. Ik stel vast dat als Bitconnect een piramidespel is, het dus ook illegaal is. Daar heb je nog niets tegenover gezet.

Dat gezegd hebbende, ons oordeel of iets illegaal is of niet is intrinsiek niet meer of minder waar dan dat van een rechter. Ook wij kunnen logica toepassen, jurisprudentie bekijken etc. Mogelijk is de kans groter dat een rechter daadwerkelijk gelijk heeft omdat die deskundiger is; in ieder geval heeft zijn uitspraak meer consequenties dan waarheidsvinding. Maar goed, dat doet er niet toe. Als snelheidscamera's mogen vaststellen dat iets illegaal is, mogen wij dat ook. En gezien we op dit forum over allerlei dingen buiten onze deskundigheid praten, zie ik niet waar je genuil hierover toe moet leiden.

Wel erg frappant dat je nu met een autoriteitsargument gaat schermen terwijl je in dit topic al zo lang allerlei 'waarheden' loopt te orakelen :')


I wish I was a butterfly


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen