IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Cryptocurrencies en Blockchain-technologie Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-01-2018 15:21 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2018 15:16 schreef Hypnos het volgende:
jaaa, kijk, ik voel me ook bedonderd eigenlijk. Pijnlijke feels hoor, had ik ook TOTAAAL geen rekening mee gehouden dat dit zou kunnen gebeuren. Wat voel ik me nu toch een knulletje zeg ...


Graaf, graaf, graaf.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-01-2018 15:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Natuuurlijk is het een rage om rijk te worden. Iedereen die ik ken en die met Bitcoins bezig is doet het om er GELD mee te verdienen. Dollars en Euros. Niet om te investeren in een ander soort systeem...

srsly, wie kent hier mensen die een Bitcoinwallet of andere wallet hebben en GEEN transactie kunnen doen terug naar zijn eigen bankrekening of naar een MasterCard?

Die verongelukte, naïeve bleeding heart reacties zijn zo aandoenlijk ... wat een idealisme. zo ontroerend!

Wat is het toch vre-se-lijk om een asshole te zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:26]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-01-2018 15:30 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 januari 2018 15:14 schreef Mark het volgende:
Het gaat er niet om wie het 'mag' gebruiken, het hele punt van blockchain technologie is dat je de regulatie niet meer nodig hebt. De banken zitten momenteel tussen transacties van punt A naar punt B als een soort garantiepunt dat de transactie eerlijk en transparant verloopt. Met blockchain technologie zou dat in principe niet meer nodig zijn. Dat mensen vervolgens vragen om die controlelaag te herintroduceren geeft aan dat ze het hele concept van blockchain niet snappen en dat dit hele bitcoin gebeuren de potentie van de achterliggende technologie zware imagoschade berokkent. Men ziet het simpelweg als een nieuwe rage om snel rijk te worden.
Banken doen nog wel maar dan iets van A naar B brengen. Cryptocurrencies behelsen nog wel wat meer dan kopen en verkopen, er zijn al derivaten, diverse typen funds etc. Er komt nogal wat meer bij kijken dan alleen maar wallet A naar B.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 25-01-2018 15:35 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2018 15:21 schreef Hypnos het volgende:
Die verongelukte, naïeve bleeding heart reacties zijn zo aandoenlijk ... wat een idealisme. zo ontroerend!



Fatsoenlijk handelen is niet gelijk aan naïef zijn.
Sterker nog, je mocht willen dat we wat naïever waren, want dan hadden we wel geld in je scam gestoken.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-01-2018 15:38 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Okay, laten we even het kaf van het koren scheiden. Ik lees graag discussies over cryptocurrencies en blockchain-technologie, maar die hele Bitconnect-affaire hier is zo langzamerhand groter geworden dan dat.

Laten we het in dit topic exclusief houden over cryptocurrencies en blockchain-technologie.

Mensen die graag willen doorlullen over Bitconnect, de non-ethiek van ons monetaire systeem en andere randdiscussies kunnen dat in andere topics doen.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 25-01-2018 15:39]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-01-2018 15:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

prima!


wat is de rate van de Bitcoin eigenlijk momenteel?


es kijken

11.200$

al een tijdje "stabiel" naar BTC-normen. Dat betekent echter niet dat je ze nu moet aankopen (heb ik niet gezegd).

https://coinmarketcap.com/

Go Stellar!






[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-01-2018 15:54]


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-01-2018 17:09 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 25 januari 2018 15:38 schreef iPim het volgende:
Mensen die graag willen doorlullen over Bitconnect, de non-ethiek van ons monetaire systeem en andere randdiscussies kunnen dat in andere topics doen.


Hier bijvoorbeeld:

https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2553738/22


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-01-2018 20:32 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2018 15:38 schreef iPim het volgende:
Okay, laten we even het kaf van het koren scheiden. Ik lees graag discussies over cryptocurrencies en blockchain-technologie, maar die hele Bitconnect-affaire hier is zo langzamerhand groter geworden dan dat.

Laten we het in dit topic exclusief houden over cryptocurrencies en blockchain-technologie.

Mensen die graag willen doorlullen over Bitconnect, de non-ethiek van ons monetaire systeem en andere randdiscussies kunnen dat in andere topics doen.


Die hele discussie met Hypnos is zinloos ja. Maar de rotte appels onder de cryptocurrencies moeten hier toch gewoon besproken kunnen worden?

Anyway, iemand hier in het bezit van cryptocoins? Zo ja, welke?

Ik heb Ethereum en Ripple. Gewoon voor de leuk en omdat ik vertrouwen heb in de technologie er achter. Al heb ik over Ripple inmiddels ook al weer wat minder positieve berichten gelezen. Ik hou ze iig een tijdje vast en zie wel waar het schip strand.


... hoe de hazen lopen ...


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-01-2018 21:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik moet wat doorlezen over de blockchaintechnologie. Het zegt me allemaal niets, maar het wordt wel geroemd.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-01-2018 21:26 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2018 20:32 schreef faalhaas het volgende:
Die hele discussie met Hypnos is zinloos ja. Maar de rotte appels onder de cryptocurrencies moeten hier toch gewoon besproken kunnen worden?


Het is vrij duidelijk dat Bitconnect geen echte cryptocurrency uitgaf, maar simpelweg een 'eigen munt', op dezelfde manier als dat je in spellen een virtuele currency kan hebben.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-01-2018 8:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dus,
nog iemand geld verdiend ondertussen?


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-01-2018 13:39 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2018 21:21 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik moet wat doorlezen over de blockchaintechnologie. Het zegt me allemaal niets, maar het wordt wel geroemd.


Het basisprincipe is decentralisatie van data door de informatie te spreiden over een groot netwerk van computers. Die informatie wordt vervolgens regelmatig (elke 10 minuten of zo) ververst over het hele netwerk. Voor bijvoorbeeld de bitcoin transacties, waar je in reguliere monetaire transacties banken e.d. nodig hebt om te controleren of klant A wel de middelen beschikbaar heeft om verkoper B te kunnen betalen, daar is die informatie nu direct in het netwerk beschikbaar. Het is (in principe) volledig transparant dus je weet wie wat heeft en welek historische transacties hebben plaatsgevonden.

Ben zelf niet al te economisch of technisch onderlegt, dus dit is een zeer amateuristische en ongetwijfeld simplistische weergave van de situatie, maar dat is voor zover ik het begrijp het principe. De toepassingen waar je dan vervolgens aan zou kunnen denken (buiten directe monetaire transacties) zijn dingen als handelsovereenkomsten en goederen/data management. Een voorbeeld dat ik ergens las is dat een muzikant zijn werk direct kan aanbieden aan een distributeur onder voorwaarden die hij/zij zelf kan bepalen, waardoor je tussenstations zoals platen labels etc gedeeltelijk kunt overslaan.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 26-01-2018 14:14 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke



Dit is een zeer verhelderend filmpje, duurt een kwartiertje.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 30-01-2018 15:23 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2018 8:53 schreef Hypnos het volgende:
Dus,
nog iemand geld verdiend ondertussen?



Ja.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-01-2018 16:29 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Nee


... hoe de hazen lopen ...


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 30-01-2018 16:32 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-01-2018 16:56 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Kut. Typisch weer. Heb ik altijd.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 31-01-2018 12:42 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Facebook to ban ads for cryptocurrencies, ICOs

Jessica Dye in New York
yesterday

Looking for new friends to buy into your initial coin offering? Don’t look to Facebook.

The social-media giant on Tuesday said it will prohibit ads promoting “financial products and services that are frequently associated with misleading or deceptive promotional practices”, including cryptocurrencies like bitcoin, binary options and initial coin offerings.

Facebook said that the policy was being kept “intentionally broad” while it fine-tuned its processes for identifying and squelching deceptive or misleading ads. “We will revisit this policy and how we enforce it as our signals improve”, the company said in a blog post, adding that many of the companies running crypto-related ads “are not currently operating in good faith”.

Facebook has faced mounting criticism of how it oversees advertising on its platform, particularly after it disclosed that Russian operatives had pushed political messages on the site during the US presidential election.

Facebook’s attention on cryptocurrencies echoes concerns regulators around the world have expressed in recent months about the exploding popularity of cryptocurrencies and ICOs, considered highly risky and offering far fewer protections than more heavily regulated securities offerings.


[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 31-01-2018 12:42]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 31-01-2018 15:39 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Kabinet vindt verbod op Bitcoin ´wenselijk´

Minister van Financiën Wopke Hoekstra (CDA) wil over een paar weken duidelijk maken of een verbod van de bitcoin wenselijk en mogelijk is. Partijen in de Tweede Kamer vragen om maatregelen tegen zogenoemde cryptomunten en andere omstreden financiële producten.

Volgens de bewindsman gaan ‘onze gezamenlijke gedachten’ in de richting dat het wenselijk is, maar dat vraagt om een toets. Dat geldt ook voor de mogelijkheid van een verbod, zei de minister. Hij hoopt de Kamer binnen enkele weken te kunnen informeren.

Hoekstra waarschuwt al tijden voor de bitcoin onder het motto Bezint eer ge begint. Ook toezichthouders Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank wijzen op de risico’s. Desondanks is het aantal mensen in Nederland dat er in belegt, niet dramatisch aan het afnemen, constateert de minister.

ANP http://politiek.tpo.nl/2018/01/31/kabinet-vindt-verbod-op-bitcoin-wenselijk/


... hoe de hazen lopen ...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 31-01-2018 15:51 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Verbieden? Wat is dat voor een betutteling?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 31-01-2018 16:13 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Inderdaad. Behoorlijk schijnheilig ook, want volgens mij zijn er veel meer mensen benadeeld door de perfect legale woekerpolissen dan door cryptocurrency, om maar eens wat te noemen. Het zal toch zeker niets te maken hebben met het feit dat de overheid niet zomaar mee kan eten uit de cryptocurrency-ruif van de burger?



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-01-2018 16:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe hierdoor stijgt mijn vertrouwen in die munt juist.

En dan nog hoe wil je het verbod naleven?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-02-2018 9:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ziet er in zijn geheel niet goed uit voor de toekomst ...

wat ze nu in feite aan het doen zijn is om crypto te proberen afschermen voor de particulier.

De bedrijven kunnen ze niet tegenhouden want die hebben technologie en onderlinge overeenkomsten...
Particulieren wel. Ze willen een grote muur bouwen rond bitcoin en crypto en een poort maken om belasting te innen bij in- en uitgaande transfers.
en enkel op winst natuurlijk, je verlies ga je niet kunnen aangeven om belastingsvermindering te bekomen.


signature


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 01-02-2018 13:04 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Bedrijfje oprichten dan maar hé... Je hebt nog tijd genoeg om de Vlaamse Belfort te worden.



White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 01-02-2018 15:21 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 25 januari 2018 15:14 schreef Mark het volgende:
Het gaat er niet om wie het 'mag' gebruiken, het hele punt van blockchain technologie is dat je de regulatie niet meer nodig hebt. De banken zitten momenteel tussen transacties van punt A naar punt B als een soort garantiepunt dat de transactie eerlijk en transparant verloopt. Met blockchain technologie zou dat in principe niet meer nodig zijn. Dat mensen vervolgens vragen om die controlelaag te herintroduceren geeft aan dat ze het hele concept van blockchain niet snappen en dat dit hele bitcoin gebeuren de potentie van de achterliggende technologie zware imagoschade berokkent. Men ziet het simpelweg als een nieuwe rage om snel rijk te worden.


Mensen vragen om de controlelaag.
Dat is misschien niet omdat ze blockchain niet begrijpen, maar omdat ze de garanties van de banken niet kwijt willen:
- pas kwijt? Blokkeren en nieuwe aanvragen
- bank beroofd? Jouw geld is niet kwijt
- bank failliet? Depositogarantiestelsel verzacht het leed
- aankoop met credit card? Verzekerd verzonden en vaak ook nog een jaar garantie.
- aantoonbare fout gemaakt? Is soms nog terug te draaien.

Allerlei zekerheden die in ons bancaire systeem zijn ingebouwd bestaan niet in de blockchain.

Interessante technologie, maar het cutten van de middleman offert ook andere voordelen op.



Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen