IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-04-2020 0:40 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Neuh, iets meer ruimte is wel lekker maar aan de andere kant: in de Fiesta heeft altijd alles gepast. Soms met moeite, maargoed, het ging prima. Ik vind het ook niet zo nodig. Iets groter is leuk, mooi meegenomen, maar ik heb dat allemaal niet zo nodig.

Ben nou ook keihard aan het twijfelen of het überhaupt nog wel moet. Zo’n Cactus heeft wat mij betreft nog een beetje die wow-factor. Love it or hate it. Ik vind hem geweldig, en met die auto waren we met 6k bijleggen klaar, plus dat we vanaf dag 1 zo’n 600 euro aan wegenbelasting per jaar zouden besparen. 2015, 80k gelopen. Alles erop en eraan, gewoon écht een leuke auto. Als het je smaak is uiteraard.

Bij zo’n Focus moet al 7 á 7.5 bij, plus dat zo’n ding zwaarder is en je aan wegenbelasting alweer dik 300 euro per jaar meer kwijt bent. Daarbij vind ik dat gewoon niet zo’n leuke wagen. Tevens moet het dan waarschijnlijk een echte station worden en die vind ik eigenlijk al helemaal niet mooi. Praktisch, ja. Rijdt ongetwijfeld prima. Maar dat doet de Fiesta ook.

Echter is dat een diesel en nu is ie in elk geval nog íets waard. Peanuts in verhouding, maar nog wel wat. Met de huidige dieselhetze kun je ze waarschijnlijk over 1 á 2 jaar überhaupt niet meer inruilen. Bepaalde steden in Duitsland kom je er al niet meer mee in, zal ook hier in de buurt wel meer voor gaan komen. Plus afgelopen jaar al 15% verhoging op wegenbelasting voor alles voor 2009, dus 2012 (bouwjaar Fiesta) is ook wel een keer aan de beurt.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-04-2020 7:14 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 20 april 2020 0:21 schreef F.Jacobse het volgende:
Moet er een speciaal iemand in die kofferbak passen?









Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 20-04-2020 8:17 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ja, leuke auto's in die klasse moet je met een lampje zoeken. Een C4 Cactus is inderdaad leuk, ook om te rijden, maar dan wel eentje van voor de facelift doen - na de facelift is er veel van de charme verloren gegaan.

Met je eisenpakket qua prijs, bouwjaar en kilometers mis je precies de leukste optie: de Mazda 3. Smoelt goed, zit goed, rijdt goed, gaat niet stuk, loopt 1 op 15 of beter.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-04-2020 8:56 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 april 2020 8:17 schreef Negatieveling het volgende:
Ja, leuke auto's in die klasse moet je met een lampje zoeken. Een C4 Cactus is inderdaad leuk, ook om te rijden, maar dan wel eentje van voor de facelift doen - na de facelift is er veel van de charme verloren gegaan.

Met je eisenpakket qua prijs, bouwjaar en kilometers mis je precies de leukste optie: de Mazda 3. Smoelt goed, zit goed, rijdt goed, gaat niet stuk, loopt 1 op 15 of beter.


Thanks voor de tip! Die staat hoog op het verlanglijstje maar is nog steeds wel stukken duurder dan de rest, de goedkoopste occasion met een beetje leuke uitrusting die ik kan vinden gaat al naar de 15.000...

Da's ook vaak wel het probleem, je bent al snel geneigd om te zeggen 'ach, dan doen we er wel een paar euro bij', en zo blijf je je budget oprekken

Edit: had eigenlijk ook wel verwacht dat er binnen dit budget meer te krijgen viel. Valt me vies tegen al met al. Wil er natuurlijk wel op vooruitgaan, qua jaren, kilometers, comfort en luxe. Anders kan ik net zo goed die Fiesta rijden tot 'ie uit elkaar valt. Al blijft het een diesel en wil ik er gewoon vanaf.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 20-04-2020 9:05]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 20-04-2020 10:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Rationeel gezien: wat 'doet' die Fiesta van jou in de inruil nog?



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-04-2020 11:15 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 20 april 2020 8:56 schreef Ethereal het volgende:
Thanks voor de tip! Die staat hoog op het verlanglijstje maar is nog steeds wel stukken duurder dan de rest, de goedkoopste occasion met een beetje leuke uitrusting die ik kan vinden gaat al naar de 15.000...

Da's ook vaak wel het probleem, je bent al snel geneigd om te zeggen 'ach, dan doen we er wel een paar euro bij', en zo blijf je je budget oprekken

Edit: had eigenlijk ook wel verwacht dat er binnen dit budget meer te krijgen viel. Valt me vies tegen al met al. Wil er natuurlijk wel op vooruitgaan, qua jaren, kilometers, comfort en luxe. Anders kan ik net zo goed die Fiesta rijden tot 'ie uit elkaar valt. Al blijft het een diesel en wil ik er gewoon vanaf.


En als je de eis 2016< nou iets los laat? Dan vergroot je je zoekgebied aanzienlijk.


Je moeder.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-04-2020 11:16 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 april 2020 10:56 schreef Negatieveling het volgende:
Rationeel gezien: wat 'doet' die Fiesta van jou in de inruil nog?


Op die Cactus krijg ik er nog 4.5 voor terug. 6 erbij dus, inclusief grote beurt, kosten, apk, garantie, de hele teringzooi. Particulier raar ik dat ding bijna niet kwijt, en als er eens een bod komt is dat ook op dat niveau en krijg je dat gelul met 'ja maar eerst mijn eigen auto verkopen' en 'oh maar daar zit een krasje dus ik haal 300 euro van mijn bod af'. Weinig trek in eigenlijk.

Ik ben toch ook bang dat de Cactus hem gaat worden. Fuck het, dat is nou eindelijk een auto waar ik wel blij van word. Misschien net wat minder ruimte en een paar kleine onhandigheidjes (alles via touchscreen, geen in delen neerklapbare achterbank), maar wel ruimer dan de Fiesta, goedkoop (ook qua zuinigheid en wegenbelasting) en gewoon leuk.

Maar kijk rustig eens mee:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1529888895-citroen-c4-cactus-1-2-vti-shine-leder-pano-clima-navi-1e.html

Kleine deuk aan de rechterachterzijde, geen lakschade. Kan ik mee leven. Daarom stuk goedkoper dan zijn broers/zussen bij andere garages. Garage lijkt betrouwbaar volgens een heleboel recensies, onderhoud is gepleegd, half jaar garantie, 74k gelopen... Kan ik me daar een buil aan vallen? Zakelijk gereden dus hogere kans op langere ritjes in plaats van elke dag de koters met een koude motor naar school brengen. Distributieriem pas bij 190k of 10 jaar. Duurt dan nog even.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 20-04-2020 11:27]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-04-2020 11:41 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 april 2020 11:15 schreef karnivoor het volgende:
En als je de eis 2016< nou iets los laat? Dan vergroot je je zoekgebied aanzienlijk.


Zit wat in, de Cactus komt ook uit 2015, maar aangezien ik 80% van alle auto's echt zaaddodend saai vind kom ik er gewoon niet uit welk model. Al zijn er er eigenlijk inmiddels ook wel over uit dat we die enorme ruimte nooit nodig hebben. We hebben ons met de Fiesta altijd gered, dus met een iets grotere auto moet dat prima gaan. Ik wil helemaal geen enorme station voor die ene vakantie in het jaar. Waarbij alles eigenlijk altijd gepast heeft, zij het met wat meer tetrissen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-04-2020 14:01 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Fuck it, Cactus gekocht. Zaterdag ophalen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-04-2020 14:41 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/



Je moeder.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-04-2020 15:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Goed bezig!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 22-04-2020 21:19 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 20 april 2020 14:01 schreef Ethereal het volgende:
Fuck it, Cactus gekocht. Zaterdag ophalen.


Daar heb je nog lang over gedaan, die beslissing nemen.

Let wel een beetje op het motortje. Zo'n PureTech-dingetje kan vrij spectaculair stuklopen, onder andere omdat de distributieriem door de olie loopt (klinkt waanzinnig, maar ik verzin dit niet). Google is je vriend.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 23-04-2020 21:56 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 22 april 2020 21:19 schreef Negatieveling het volgende:
Let wel een beetje op het motortje. Zo'n PureTech-dingetje kan vrij spectaculair stuklopen


Daar komt ie nou nog een keer mee, prachtig


... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-04-2020 22:07 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Het is geen absoluut gegeven dat-ie stukloopt hoor, het is geen BMW E90 320si of zo. Maar het gebeurt links en rechts wel degelijk.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-04-2020 7:44 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 22 april 2020 21:19 schreef Negatieveling het volgende:
Daar heb je nog lang over gedaan, die beslissing nemen.

Let wel een beetje op het motortje. Zo'n PureTech-dingetje kan vrij spectaculair stuklopen, onder andere omdat de distributieriem door de olie loopt (klinkt waanzinnig, maar ik verzin dit niet). Google is je vriend.


Tsjah, blij worden van een auto is ook belangrijk, toch?

Thanks voor de tip! Had me er idd wel aardig op ingelezen, dat van die distributieriem wist ik. Was ook al wel gewaarschuwd door de garageeigenaar dat zo’n riem vervangen een duur geintje zou zijn.

We gaan het zien, ik onderhoud hem gewoon strak (zoals ik met elke auto altijd gedaan heb), op tijd beurten, over 80% van de auto’s lees je wel wat. Lees ook op meerdere sites weer dat het een relatief probleemloos blokje zou zijn (en dat als er problemen zijn dat dat met de 110pk versie zou zijn), dus wat is wijsheid/de waarheid... Fatsoenlijk warmrijden en onderhoud lijkt me het belangrijkst

Morgen richting garage en even een mooie toer maken. Zin in.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-04-2020 8:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 april 2020 7:44 schreef Ethereal het volgende:
over 80% van de auto’s lees je wel wat.
Wijze woorden. HEt is net zoiets as zelf je symptomen op internet opzoeken dan vind je opeens 1000 enge ziekten. Het is goed om je in te lezen op een auto, maar je leest bijna toch alleen maar de ellende.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-04-2020 8:45 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 24 april 2020 8:34 schreef Fusion het volgende:
Wijze woorden. HEt is net zoiets as zelf je symptomen op internet opzoeken dan vind je opeens 1000 enge ziekten. Het is goed om je in te lezen op een auto, maar je leest bijna toch alleen maar de ellende.


Dat met die distributie is echter niet merk/model afhankelijk.

Volgens mij hebben bepaalde jongere modellen van bijvoorbeeld de Transit Connect dat ook. De Distributie zit dan in het blok ipv aan de buitenkant. Net als bij kettingdistributie. Alleen wordt dan de riem aangetast door bestanddelen in de olie.

Verbeter me maar ff als ik het mis heb, Neggie.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-04-2020 8:56 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 24 april 2020 8:45 schreef XXL het volgende:
Dat met die distributie is echter niet merk/model afhankelijk.

Volgens mij hebben bepaalde jongere modellen van bijvoorbeeld de Transit Connect dat ook. De Distributie zit dan in het blok ipv aan de buitenkant. Net als bij kettingdistributie. Alleen wordt dan de riem aangetast door bestanddelen in de olie.

Verbeter me maar ff als ik het mis heb, Neggie.


Is idd een bekend systeem dat in theorie de riem langer zou moeten laten meegaan maar bij niet tijdig vervangen van de olie (en goede olie gebruiken) die effecten weer opheft. Als ik het goed heb. Ik weet hoe je een auto bestuurt en dat was het zo'n beetje qua verstand van, hehe...

Door dat systeem is vervangen in elk geval wel prijziger. Dat is in elk geval in de overweging meegenomen

Maar volgens mij had Fusion het meer over het algemeen. Zo heb ik mijn huidige auto gegoogled en kwam daar ook allemaal potentieel gezeik tegen waar ik in 8 jaar nog nooit mee te maken heb gehad, andere modellen die ik overwoog opgezocht en idem dito. Je vindt superonbetrouwbare auto's die het klokje rond gaan zonder problemen en Duitse degelijkheid die er na 50.000 km mee ophoudt. Het is een tweedehands auto dus een beetje geluk moet je ook wel hebben natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 24-04-2020 9:01]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 24-04-2020 9:24 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Heren, het gaat hier niet per se om het interval van de distributieriem. Punt is dat hij bij deze motoren door de motorolie loopt. Dat is ongebruikelijk. Om die reden is het dus belangrijk dat alleen de juiste olie wordt gebruikt (ook als er eventueel bijgevuld moet worden). Olie die goed LIJKT (die dus de juist xWxx-waarde heeft) hoeft niet per se de juiste te zijn, het gaat hier echt om de specifieke goedkeuring door de fabrikant voor deze motor. Andere olie kan additieven bevatten die de riem 'opvreten', zegezegd. En dat is wel een dingetje.

Overigens: over 100% van de auto's kun je iets vinden. Is ook niet zo raar, want uiteindelijk gaan er dingen stuk. Dat is ook geen ramp, maar het is wel handig om het te weten zodat je het kunt voorkomen of er voor kunt begroten.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-04-2020 9:38 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 24 april 2020 9:24 schreef Negatieveling het volgende:
Heren, het gaat hier niet per se om het interval van de distributieriem. Punt is dat hij bij deze motoren door de motorolie loopt. Dat is ongebruikelijk. Om die reden is het dus belangrijk dat alleen de juiste olie wordt gebruikt (ook als er eventueel bijgevuld moet worden). Olie die goed LIJKT (die dus de juist xWxx-waarde heeft) hoeft niet per se de juiste te zijn, het gaat hier echt om de specifieke goedkeuring door de fabrikant voor deze motor. Andere olie kan additieven bevatten die de riem 'opvreten', zegezegd. En dat is wel een dingetje.

Overigens: over 100% van de auto's kun je iets vinden. Is ook niet zo raar, want uiteindelijk gaan er dingen stuk. Dat is ook geen ramp, maar het is wel handig om het te weten zodat je het kunt voorkomen of er voor kunt begroten.


Dat eerste ga ik in elk geval goed bijhouden en checken bij onderhoud, thanks


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-04-2020 13:39 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dat de riem door de olie loopt is niks unieks, dat is in het verleden wel vaker gedaan. Al weet ik zo niet meer welk merk en type.

Probleem is volgens mij ook dat er een slechte serie distributieriemen is geweest en toegepast die niet zo goed overweg kunnen met het door de olie gaan. Als je dus een goede riem die daar wel tegen kan zou er wat dat betreft weinig aan de hand moeten zijn. Kapot kan ie altijd.

Volgens mij is het ook een bekend probleem en hoort de garage er naar te kijken bij de beurten. Je kunt de riem blijkbaar zien door de olievuldop. Als ie rafelig is aan de randen zou ik er zeker naar laten kijken.

Tot zover de info die mij bekend is aangaande dit probleem.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 24-04-2020 16:22 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ah, de kenner spreekt.

Belt-in-oil is een relatief nieuw verschijnsel. Pin me er niet op vast, maar ik zeg Ford diesel zo rond 2008 terwijl de 'droge' distributieriem sinds de jaren '50 bestaat als concept en sinds de vroege jaren '60 ('62, Glas?) in massaproductie wordt toegepast. Puur op gebouwde aantallen al is het dus ongebruikelijk. Daarbij heeft het nog niet heel veel navolging gevonden in de industrie.

Dan nog een gouden tip van iemand die al heel wat motoren gebouwd heeft: je controleert de conditie van een distributieriem pertinent niet door te kijken of hij rafelt en dan te concluderen: ik zie geen rafels, dus het zit helemaal goed. Wel is het natuurlijk zo dat rafels niet goed zijn, maar jezus tering, zo kan ik ook dokter spelen en tegen mensen zeggen dat er niks aan de hand is zo lang het bloeden niet uitwendig is. Baarlijke nonsens dus.

Dat er 'een serie distributieriemen is geweest die niet goed tegen olie kan', ja, dat klinkt als 'de internetz'. Geen gerenommeerde OEM of Tier1 maakt toch het equivalent van een in water oplosbaar drinkglas...? Die riemen zijn godverdomme bedoeld om door de olie te lopen, dat zullen ze dus vast wel overleven. Moet het alleen wèl de juiste riem zijn (merk, type) en de juiste olie (wat ik al zei) en de juiste verversingsintervallen worden aangehouden. Niet de goedkoopste riem van autodoc (want dat kunnen dus in water oplosbare drinkglazen zijn) en olie van de Action gemonteerd door de zwart betaalde kennis-van-een-neef die zowaar een 342-delige gereedschapskist van Kraftmeister heeft. Want dat is wat er vaak gebeurt: mensen hebben er geen verstand van, geen gevoel voor en geen geld voor over.


En dan nog een keer die rafels. Weet je wat zo lullig is? Als je rafels hebt, dan is er materiaal van de riem af gekomen. Raad eens waar dat heen gaat? Juistem, naar het carter. In de olie. En vanaf daar vinden de flintertjes riem dan keurig ongewenste plekjes in oliepomp, oliekanaaltjes, tussen de riem en de geleiders, you name it. En wat doet-ie dan? Yep, spectaculair stuklopen.


[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 24-04-2020 16:24]



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-04-2020 16:41 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Kijk, ik lul ook maar door wat de eigenaar van een vehikel met zo'n motor mij vertelt heeft naar aanleiding van de problemen die ie er zelf mee had. Als het criterium van een expert eens in de zoveel tijd met de auto van een ander wat ijs uit een scandinavisch meer rijden of met een oud barrel een rondje Ring doen is dan heb je helemaal gelijk.

Maar blijkbaar was hij er nog op tijd bij en is het ook onder coulance/garantie hersteld.

Ik heb sowieso de indruk dat de dealer ook niet altijd eerlijk is tegen de klant omtrend dergelijke problemen. Je hoort best vaak dat als iemand met 'veel voorkomend' probleem bij de dealer komt ze daar net doen alsof ze van niks weten.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-04-2020 16:44 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 24 april 2020 16:22 schreef Negatieveling het volgende:


En dan nog een keer die rafels. Weet je wat zo lullig is? Als je rafels hebt, dan is er materiaal van de riem af gekomen. Raad eens waar dat heen gaat? Juistem, naar het carter. In de olie. En vanaf daar vinden de flintertjes riem dan keurig ongewenste plekjes in oliepomp, oliekanaaltjes, tussen de riem en de geleiders, you name it. En wat doet-ie dan? Yep, spectaculair stuklopen.



Nou je daar over begint. Blijkbaar is bij hem het hele oliecircuit gereinigd. En er was ook een of andere sensor die helemaal dicht zat met troep, zal ongetwijfeld die rommel van die riem zijn. Wat er nog meer gedaan is weet ik zo niet meer.

Kijk, hoe erg die rafels of afbrokkeling van de riem was weet ik natuurlijk ook niet. Ik heb 'm tenslotte niet gezien. Maar of het veel of weinig is, goed is het nooit.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 24-04-2020 18:05 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 24 april 2020 16:41 schreef Natural Disaster het volgende:
Kijk, ik lul ook maar door wat de eigenaar van een vehikel met zo'n motor mij vertelt heeft naar aanleiding van de problemen die ie er zelf mee had. Als het criterium van een expert eens in de zoveel tijd met de auto van een ander wat ijs uit een scandinavisch meer rijden of met een oud barrel een rondje Ring doen is dan heb je helemaal gelijk.




Je lult maar wat. Dat is namelijk wat jij doet. Over alles. Zonder zelfspot en met een stelligheid die kennis moet suggereren maar die anders doet vermoeden. Normaalgesproken negeer ik je maar omdat je voor mij slechts een zielige, onverdraagzame, onbetekenende (aangezien ik geen vrouw ben) ongevaarlijke dwaas bent en het me allemaal niet zo veel boeit wat je raaskalt, maar nu moet ik je toch even aan je oortje uit de zandbak halen omdat je je op mijn vakgebied begeeft en daarover mensen onzin op de mouw speldt die ze nog op kosten kan jagen ook: voertuigtechniek. Daar ben ik meer over vergeten dan jij ooit zult weten, dus niet proberen om schijtlollig mijn kennis en kunde in twijfel te trekken door neerbuigend te doen over wat anekdotes die ik hier over mijn (deels betaalde) hobby gedeeld heb. Een uurtje of 14 per dag ben ik met auto's, vrachtwagens en alle hard- en software die daar maar in, op en aan kan zitten aan de gang. Van allerlei merken, op allerlei locaties, prototypewerkplaatsen, testbanen, in mijn eigen hobbygarage... En dat netto minstens 6 dagen per week, al een jaartje of 25. Heel raar, maar ik dicht mezelf hier expertise toe.

Zo, ik heb oneindig veel meer aandacht aan je besteed dan je waard bent, zowel als discussiepartner als als mens - ik ga verder aan een van mijn auto's.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen