IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina
Negatieveling
I stand before you with dry balls, your honor.
Usericon van Negatieveling
Posted 19-11-2018 15:06 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2018 14:33 schreef Snaack het volgende:
Haha, wow. Zo fout dat het gewoon gers is!!!

Ja, precies dat. Geen flauwekul: ik moet mezelf echt inhouden om het ding niet te gaan kopen. Het lukt voornamelijk omdat ik zie dat er Kinforest UHP-banden op zitten, dat belooft weinig goeds natuurlijk.

Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse! /// "Negers hebben nooit een vouwwagen"

Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 19-11-2018 18:17 by Schweinhein Wijzig reactieProfiel van SchweinheinQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2018 16:51 schreef faalhaas het volgende:
Ja als er AMG op je Benz staat dan weet je dat het goed zit, of goed fout

Toevallig zag ik laatst de 500 SEC AMG voorbij komen in een aflevering van Wheeler Dealers, de ultieme foute kamperbak

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-11-2018 16:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 november 2018 15:57 schreef Negatieveling het volgende:
Dat scheelt feitelijk niks, of beter gezegd: het gaat je niet redden. Als er een boekje bij zit kun je de Ford-dealer bellen en vragen of de update mbt de ECU/injectoren gedaan is.

Goeie tip, Ik heb zojuist gebeld naar de oude Ford Garage waar hij vroeger in onderhoud was maar hij zegt dat hij hem dan moet uitlezen of het daadwerkelijk gebeurt is.

Hij gaf trouwens als verklaring dat het eigenlijk alleen bij campers gebeurt doordad ze na een half jaar stil staan vocht in de tank krijgen en zodra dat gebeurt compenseren de verstuivers door meer in te spuiten. Maar omdat daar geen maximum waarde voor was geprogrammeerd spoten ze dus teveel in.
Natuurlijk wel een verhaal van Ford zelf maar klinkt mij niet onredelijk zeker aangezien ik alleen drama verhalen van camperaars heb gezien en dat terwijl bedrijfsbussen voor nog behoorlijke prijzen en kilometer standen verkocht worden.

Wel enorme krachtpatser dit ding, maar ik vind de Renault Master toch een fijnere auto qua rijden. Het grote overtuigende voordeel is toch dat er 4 bekerhouders en nog eens 2-4 flessen houders in zitten

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Negatieveling
I stand before you with dry balls, your honor.
Usericon van Negatieveling
Posted 21-11-2018 16:54 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Tja, ik ben er niet om de Ford-dealer tegen te spreken maar het rammelt volgens mij toch een beetje.

Vocht in de diesel kan voor veel schade zorgen, maar die openbaart zich meestal heel anders omdat dan een component lokaal niet gesmeerd wordt door diesel (denk aan dieselpompen en verstuivers - dat is ook de reden waarom benzine in een diesel tanken zo veel schade kan opleveren: benzine is schraal en smeert niet), een ECU zal er niet zo snel van in de war raken - mits niet door een absolute baviaan geprogrammeerd.

Heeft zo'n Ford dan geen brandstoffilter met een aftapplug of een ander aftappunt (en eventueel een waarschuwingslampje)? Dat is namelijk wel gebruikelijk bij een dieselmotor. Water is zwaarder dan diesel en kan dus vrij eenvoudig uit het systeem worden gehaald, zie bijvoorbeeld https://www.askthemechanic.co.uk/warning-lights/water-in-diesel-warning-light

Daarbij, hoe veel water kun je nou helemaal in de tank krijgen door stilstand? Dat moet dan door condensatie komen. De enige lucht waar vocht uit kan condenseren zit in de tank (het systeem is immers luchtdicht afgeloten, afgezien van de tankbeluchting die bij stilstand niets zal doen), dus dat zal nooit meer dan 90 liter lucht zijn. Volgens mij komen daar geen enorme plassen water uit, zelfs niet bij 100% luchtvochtigheid. En dan nog steeds: het is zwaarder dan diesel, dus het ligt dan onderin de tank (terwijl je de diesel meestal niet helemaal van de bodem opzuigt), en dan moet het eerst nog langs het brandstoffilter-met-wateropvang.

EDIT: linkje met ball park getallen voor hoeveelheid vocht in de lucht: https://www.engineeringtoolbox.com/maximum-moisture-content-air-d_1403.html
130 gram water per kubieke meter lucht bij 60 graden Celsius, bij lagere temperaturen minder. Denk er van wat je wilt.

_________

Lang verhaal kort: ik zou het ding laten uitlezen bij die dealer en netjes het brandstoffilter regelmatig aftappen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 21-11-2018 17:11]

Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse! /// "Negers hebben nooit een vouwwagen"

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com