IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Neurosis Vorige pagina | Volgende pagina
Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 12-11-2012 21:10 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Fucking harde plaat. Nummer 1 op mijn jaarllijst met Swans - the seer op nummer 2



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-11-2012 21:19 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Twee slaapverwekkende platen in je top 2, doe je goed!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 12-11-2012 21:41 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Hup, weg uit dit topic!



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-11-2012 21:42 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Doe mij maar Through Silver In Blood.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faceless
Usericon van faceless
Posted 12-11-2012 22:05 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

ik vind de laatste toch ook met stip wel 1 van de mindere releases van de heren, kom er niet in, met vlagen tegen het saaie aan, maar zal wel weer aan mij liggen, even als de productie, ook niet helemaal mijn ding, mag best graag organisch zijn, maar dit is het ook weer net niet.
beetje jammer keek er best wel naar uit om weer wat nieuws te horen, maar ergens is het gestagneerd, en de bands om hun heen met grote stappen verder gegaan.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 13-11-2012 17:27 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Helemaal het tegenovergestelde dan wat mijn voorganger schrijft!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 13-11-2012 17:29 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ja, koningenplaat weer.


You have time. You are doing fine.


Northward
Usericon van Northward
Posted 20-11-2012 19:51 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Op eerste gehoor weer erg goed.


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 21-12-2012 12:03 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

LP van Honor Found in Decay is sinds gisteren in de preorder gegaan.

Bij Neurot alleen nog maar verkrijgbaar op zwart vinyl.
Relapse heeft alle kleuren nog wel beschikbaar.

Wel prijzig!



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 28-12-2012 0:27 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 21 december 2012 12:03 schreef Retardo het volgende:
LP van Honor Found in Decay is sinds gisteren in de preorder gegaan.

Bij Neurot alleen nog maar verkrijgbaar op zwart vinyl.
Relapse heeft alle kleuren nog wel beschikbaar.

Wel prijzig!


Prijzen zijn wel een beetje jammer ja, maar uiteindelijk toch maar een gele ge-preordered.



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-12-2012 13:06 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Het album nu eindelijk een paar keer kunnen beluisteren. Zonder enige twijfel opnieuw een topper, maar toch minder overweldigend heb ik de indruk.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-01-2013 1:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ben sinds vorige week op een relatief snel tempo de discografie aan het doornemen (minus enkele EP's), omdat ik dit soort muziek gewoon beter en beter begin te vinden en ik Through Silver In Blood beschouw als één van mijn all-time top 10-platen.

Pain of Mind is gewoon prut. Heel slechte plaat, vooral omdat er toen bands in hetzelfde genre waren die het veel beter deden. En als je kijkt naar het latere werk, dan wordt het al helemaal een ramp. The Word As Law is al een verbetering, maar is toch verre van indrukwekkend.

Met Souls at Zero wordt het al heel veel beter. Enkele briljante nummers (dat openingsnummer!), maar helaas ook wat gebrek aan intensiteit op bepaalde momenten. Enemy of the Sun is dan tot nu toe de zwaarste, bruutste en meest lompe Neurosisplaat. Heel erg vet, maar wel enorm ontoegankelijk. Through Silver In Blood blijft tot nu toe mijn favoriet.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-01-2013 10:19 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Heb je Times of Grace al gehoord? Lompste en ook nog eens intens wat mij betreft. Favoriet blijft hier lastig, een triootje wordt het: The Eye of Every Storm, Times of Grace en A Sun that Never Sets.



Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 05-01-2013 11:00 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Heb je (oude) Amebix wel eens gechecked, Ben?
De eerste 3-4 platen zijn allemaal zwaar beïnvloed door hen. Bij Souls At Zero hoor je dat vooral heel goed. Niet zo gek trouwens, als je nagaat dat Jello Biafra die plaat heeft afgemixed, én is uitgebracht op Alternative Tentacles, waar Amebix toendertijd ook een plaat had.

Verder geen favorietjes hier. Ik vind ze allemaal goed, incl eerste hardcore spul.

[Dit bericht is gewijzigd door Retardo op 05-01-2013 11:32]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-01-2013 11:11 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ben, wat is trouwens 'wel een goede' band uit het begintijdperk van Neurosis in die stijl? Ik wil me daar wel ns in verdiepen.

Amebix is gaaf overigens.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-01-2013 11:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2013 10:19 schreef Dirge for november het volgende:
Heb je Times of Grace al gehoord? Lompste en ook nog eens intens wat mij betreft.

Aan Times of Grace zit ik nu, maar ik ben er nog niet volledig doorgeraakt vanwege tijdgebrek.

quote:
Op 5 januari 2013 11:00 schreef Retardo het volgende:
Heb je (oude) Amebix wel eens gechecked, Ben?
De eerste 3-4 platen zijn allemaal zwaar beïnvloed door hen. Bij Souls At Zero hoor je dat vooral heel goed. Niet zo gek trouwens, als je nagaat dat Jello Biafra die plaat heeft afgemixed, én is uitgebracht op Alternative Tentacles, waar Amebix toendertijd ook een plaat had.

Van Amebix ken ik zowel de oudste als de meest recente plaat, maar enkel die laatste spreekt mij enigszins aan. Die eerste plaat vind ik vrij slecht, maar dat kan misschien nog veranderen. Ik vind het gewoon vrij belabberd klinken, net zoals Pain of Mind.

quote:
Op 5 januari 2013 11:11 schreef Dirge for november het volgende:
Ben, wat is trouwens 'wel een goede' band uit het begintijdperk van Neurosis in die stijl? Ik wil me daar wel ns in verdiepen.

Ik zie het als een hardcore-plaat met invloeden van thrash metal, zo waren er legio bands die dat deden. Op Pain of Mind is de zang specialer, maar ik vind het slechter dan pakweg de thrashy hardcoreplaten van Agnostic Front of Cro-Mags. Van oude crust weet ik dan weer heel weinig.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 21-03-2013 17:18 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Verdomme Neurosis, waar is die Nederlandse datum?

NEUROSIS Honor Found In Decay European Tour:
5/24/2013 Primavera Sound Festival 2013 - Barcelona, Spain
5/25/2013 La Grande Halle de la Villette - Paris, France w/ Swans
6/21/2013 Hellfest - Clisson, France
6/22/2013 Eurocam Media Center - Lint-Antwerp, Belgium
6/23/2013 Substage - Karlsruhe, Germany
6/24/2013 SO 36 - Berlin, Germany
6/25/2013 Grey Hall / Christiania - Copenhagen, Denmark
6/26/2013 Betong - Oslo, Norway
6/27/2013 Byscenen - Trondheim, Norway
6/28/2013 Bravalla Festival - Norköpping, Sweden
6/30/2013 Palladium - Warsaw, Poland
7/01/2013 Lucerna Music Bar - Prague, Czech Republic
7/02/2013 UT Connewitz - Leipzig, Germany
7/03/2013 UT Connewitz - Leipzig, Germany
7/04/2013 Magnolia - Milano, Italy
7/05/2013 L'Usine - Genf, Switzerland
7/06/2013 Rote Fabrik - Zürich, Switzerland
7/07/2013 Eurockeennes Festival - Belfort, France



Ed
Usericon van Ed
Posted 21-03-2013 20:18 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Met die laatste van Cult of luna zijn ze bij mij wel van de nummer 1 plaats afgevallen..


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 21-03-2013 20:25 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

100 decibel-beperking in België. Hoe gaan ze daarmee omgaan


Northward
Usericon van Northward
Posted 21-03-2013 22:30 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2013 17:18 schreef CTTS het volgende:
6/22/2013 Eurocam Media Center - Lint-Antwerp, Belgium
e

Aparte locatie. Hopelijk hierbij!


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 22-03-2013 6:11 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Nooit van gehoord eigenlijk.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 22-03-2013 6:12 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2013 20:25 schreef Gorath het volgende:
100 decibel-beperking in België. Hoe gaan ze daarmee omgaan
Volume knop.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 23-03-2013 14:34 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

De plaats is mij ook geheel onbekend, maar in elk geval MOET ik hierbij zijn! Neurosis moet toch zowat dé band zijn voor mij die ik nog nooit zag en toch absoluut eens live wil ervaren hebben.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-03-2013 17:27 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

...ik ben ervan weggelopen op Pukkelpop enkele jaren geleden. Het stond zo luid dat iedere bass kick door mij heen bibberde. Dat was té.


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 23-03-2013 18:18 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2013 20:18 schreef Ed het volgende:
Met die laatste van Cult of luna zijn ze bij mij wel van de nummer 1 plaats afgevallen..


Laatste Neurosis plaat was niet hun beste, maar nog altijd 20x beter dan de laatste Cult of Luna.


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen