IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Neurosis Vorige pagina | Volgende pagina
Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-04-2007 2:44 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-04-2007 0:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Souls at zero/Enemy of the sun 2cd gekocht op ebay voor een prikkie


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 03-05-2007 8:37 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Intussen staat er n nieuw intervjiew met Neurosis op LoM


Maaikees
Usericon van Maaikees
Posted 03-05-2007 19:06 by Maaikees Wijzig reactieProfiel van MaaikeesQuote dit berichthttp://maaikees.blogspot.com/

man, ik blijf maar naar 'Given To The Rising' luisteren! Super album zeg!



Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 03-05-2007 21:23 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2007 19:06 schreef Maaikees het volgende:
man, ik blijf maar naar 'Given To The Rising' luisteren! Super album zeg!


Zeker

Hier nog een making of: http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=37912197&blogID=260138460

Btw, interview op LoM is geweldig. Die gast praat echt superoprecht, eerlijk en waarachtig over de band.



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 03-05-2007 22:07 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik het nieuwe album pas 1 keer geluisterd, maar het kon me nog niet echt boeien eigenlijk.. Alleen het laatste nummer was weer schitterend. De komende tijd nog maar een paar keer luisteren dus....


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-05-2007 9:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik heb die "mix" met Tribe of neurot nog es geluisterd

kword er Neurveus van! nivrmij


signature


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-05-2007 11:27 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2007 21:23 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Zeker

Hier nog een making of: http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=37912197&blogID=260138460

Btw, interview op LoM is geweldig. Die gast praat echt superoprecht, eerlijk en waarachtig over de band.


Wat een MEGA harde band is het toch!
Prolly mijn meeste favoriete


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-05-2007 11:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Zit nu de laatste plaat te luisteren --> gehypnotiseerd

Wat is dit vehetttttt zeg!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-05-2007 11:56 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Dat eerste nummer..
aiaiai wat een vet nummer, beste nummer dat ik sinds tijden ook heb gehoord..
check ook alsjeblieft times of grace snaack, MEGA vette plaat ook.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 30-05-2007 22:16 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Vandaag "Given To The Rising" gekocht, en tot nu non-stop gedraaid... Wat een plaat, zo'n beklemmende sfeer alsof je in een pak van lood loopt! Wat een sfeer, wat een dreiging.

Absoluut een kandidaat voor mijn 2007 top drie!
Heb nu al veelvuldig het kippenvel op mijn armen gehad en zo'n beklemmend gevoel door mijn hele lijf. Als dat soort dingen gebeuren spreek ik van een TOPPER!



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 31-05-2007 7:27 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

even mijn metalfan stukje kopie-paasten

Het moet niet makkelijk zijn voor Minsk, de band die het populaire underground label Relapse naar dezelfde hoogte moet stuwen als Mastodon, The Dillinger Escape Plan en Neurosis. ‘The Ritual Fires of Abandonement’ beloofde terug te gaan naar Neurosis ten tijde van Through Silver In Blood, dé plaat die Neurosis op de kaart zette als een alles vermorzelende metal/industrial hybride. Hierna zocht Neurosis steeds meer de kracht van de suggestie om hun moker te doen neer dalen op de volharde luisteraar, met als voorlopige hoogtepunt het briljante The Eye Of Every Storm waar zelfs de stiltes pijn doen. En net als Minsk haar greep naar de top waagt met hun uitstekende tweede full-lenght, als ode aan de ‘oude’ Neurosis, slaan de meesters terug. En hoe. Dat moet slikken zijn. Minsk is een puppy vergeleken bij dit monster.

Om ‘Given to the Rising’ af te doen als TSiB part II is onzin. De intensiteit en wrangheid is nooit afgezwakt bij Neurosis. Eenieder die A Sun That Never Sets of Times of Grace als ‘ingetogen’ afdoet moet zijn of haar oren laten uitspuiten. Maar de gitaarmuren zijn terug. De dikke, pikzwarte en gelaagde gitaar ‘drones’ van Neurosis hebben niet voor niets de term ‘sludge’ gekregen. De ritmesectie is (onder leiding van Steve Albini) furieus maar blijft productietechnisch op de achtergrond. De pulserende bass speelt nog een rol en de electronica is wranger en zeeziekmakend maar het blijven de gitaren van Steve von Til en Scott Kelly die alles bepalend zijn. Wat dat betreft is het ook smullen geblazen.

Openingsnummer ‘Given to the Rising’ is direct raak. De simpele openingsrif slaat je met twee klappen knock-out in al haar simpelheid. Want dat beheerst Neurosis op de gehele cd, namelijk met weinig middelen een heel arsenaal aan klappen uit te voeren. Tweede hoogtepunt is ‘To The Wind’. Ingetogen openend transformeert dit nummer van een pakkend ritme plotsklaps in een storm. Ja we zijn nu eindelijk in de apocalyptische storm aangekomen waar we op de voorgaande plaat alleen het centrum van zagen.

Nee de cd laat zich niet makkelijk verteren, alsof je op een baksteen moet kauwen. Je voelt je ongemakkelijk, en er zijn momenten dat je met je hoofd tegen de muur wil slaan totdat er een bloedend stompje overblijft. Onder deze laag blijkt weer een klein lichtje te branden, en blijkt het weer een confrontatie met jezelf. Je leven is plotsklaps veel mooier als je dit hebt meegemaakt. Ik ga nog een keer door de storm heen.




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-06-2007 18:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2007 11:54 schreef Snaack het volgende:
Zit nu de laatste plaat te luisteren --> gehypnotiseerd

Wat is dit vehetttttt zeg!


Vandaag aangeschaft --> ZUIGGGGGG

Fuck wat een trip man, echt kippenvel


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 10-06-2007 21:32 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Hét album van het jaar voor mij ook. Die noise in een van de openingsriff van Distill! Vooral live; ik dacht de aarde naar de klote ging, pure destructie van alles



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-06-2007 23:39 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Given To The Rising is wel zo'n monsterplaat, hij ramt echt alles tot moes! Echt ontembaar mooi... Zo beklemmend!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2007 20:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb em nu pas maar vind em tot dus ver erg tof.
Productie klintk volgens mij weer wat meer "old school" neurosis. Vorige werkje was mij te gladjes, deze doet me meer ..


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-07-2007 13:24 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2007 7:27 schreef Tormented soul het volgende:
even mijn metalfan stukje kopie-paasten

Het moet niet makkelijk zijn voor Minsk, de band die het populaire underground label Relapse naar dezelfde ......
...makkelijk verteren, alsof je op een baksteen moet kauwen. Je voelt je ongemakkelijk, en er zijn momenten dat je met je hoofd tegen de muur wil slaan totdat er een bloedend stompje overblijft. Onder deze laag blijkt weer een klein lichtje te branden, en blijkt het weer een confrontatie met jezelf. Je leven is plotsklaps veel mooier als je dit hebt meegemaakt. Ik ga nog een keer door de storm heen.





nou nou, wat een waterval aan beeldspraak....

De plaat is zeker okay, het is weer typisch Neurosis, niets meer niets minder. Ze hebben zichzelf zeker niet overtroffen of opnieuw herontdekt. Ze zijn gewoon nooit weg geweest. Ik ben bekend met zwaardere kost dan dit, deze plaat luistert eigenlijk verrassend makkelijk weg.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 21-07-2007 13:36 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2007 13:24 schreef Spirit In Black het volgende:
nou nou, wat een waterval aan beeldspraak....

De plaat is zeker okay, het is weer typisch Neurosis, niets meer niets minder. Ze hebben zichzelf zeker niet overtroffen of opnieuw herontdekt. Ze zijn gewoon nooit weg geweest. Ik ben bekend met zwaardere kost dan dit, deze plaat luistert eigenlijk verrassend makkelijk weg.


Aan wat voor zware kost denk je dan? Geef maar tips



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-07-2007 13:46 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2007 13:36 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Aan wat voor zware kost denk je dan? Geef maar tips


Was niet zozeer bedoeld als tip voor bands in hetzelfde straatje.

ik doelde meer op andere 'moeilijk verteerbare' kost... Dillinger Escape Plan is er al één van bijvoorbeeld. Veel mensen zetten het af.....te zwaar, al zeggen mensen dan saai, te druk of kan me niet boeien, tja

bands als Shining (niet de black metal variant, maar wel Noors ) http://www.myspace.com/gninihs . Retevet en zwaar, 'moeilijk verteerbaar' en toch zo luchtig. Geniaal.


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 21-07-2007 16:45 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

@Cainam:

Bands in de lijn van Neurosis?

(naast COL en Isis natuurlijk)

-Mouth Of The Architect
-Rosetta
-Transmission0
-Dirge
-Unfold
-Zatokrev
-Hyatari
-The Ocean
-Time To Burn
-Comity
-Callisto
-Rwake


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2007 16:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm Rwake en Zatokrev zijn toch behoorlijk "harder" ....


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 21-07-2007 17:02 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 21 juli 2007 16:59 schreef Jenje het volgende:
Hmm Rwake en Zatokrev zijn toch behoorlijk "harder" ....


Ja, maar jij bent ook een harde baas, Jenje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2007 17:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2007 17:02 schreef Burzum het volgende:
Ja, maar jij bent ook een harde baas, Jenje
IN jouw reet wel he

Maar, KEN jij Rwake wel dan?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 21-07-2007 17:05 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Nee man hehe, ik ken alleen Neurosis een beetje, heb er nog ergens wel een cd van.

Verder is dit niet zo mijn ding.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-07-2007 19:28 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2007 16:59 schreef Jenje het volgende:
Hmm Rwake en Zatokrev zijn toch behoorlijk "harder" ....


The Ocean ook, Intronaut mag er dan ook bij.


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen