IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Rookverbod op concerten ?????!?!?! Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-03-2008 21:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2008 10:33 schreef WhiteRider het volgende:
Ik ben zelf een fanatiek roker en vond het eerst onterecht, dat rookverbod. Inmiddels ben ik wat bijgedraaid en kan ik het me wel voorstellen, al vraag ik me af of er geen compromis mogelijk is.


De compromis is als volgt:
- Rokers houden rekening met niet rokers door straks niet meer in de horeca te roken
- Niet-rokers houden rekening met rokers door te gedogen dat rokers de lucht vervuilen, de ziektekostenpremie voor iedereen onnodig hoog houden en het zorgstelsel onnodig belasten, het straatbeeld vervuilen met peuken, etc. etc.

Mooi zo toch?


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 05-03-2008 21:45 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2008 21:36 schreef Valorian het volgende:
- Niet-rokers houden rekening met rokers door te gedogen dat rokers de lucht vervuilen, de ziektekostenpremie voor iedereen onnodig hoog houden en het zorgstelsel onnodig belasten, het straatbeeld vervuilen met peuken, etc. etc.


Alsof je dood gaat van een peuk op de straat... Ik heb overigens nog nooit harde cijfers gezien over de leeftijd van meerokers en de premie die wij extra zouden moeten betalen voor rokers. Zou de BTW enzo op het product zelf de kosten niet dekken dan?


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 05-03-2008 22:09 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

De BTW niet denk ik, de accijnzen daarentegen..


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-03-2008 9:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2008 21:45 schreef Dypfrys het volgende:
Alsof je dood gaat van een peuk op de straat...

Is het feit dat het vies is, niet al erg genoeg?

Bah! Smeerpijp! BLEHHHHHHH bah bah



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2008 13:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 maart 2008 21:36 schreef Valorian het volgende:
De compromis is als volgt:
- Rokers houden rekening met niet rokers door straks niet meer in de horeca te roken
- Niet-rokers houden rekening met rokers door te gedogen dat rokers de lucht vervuilen, de ziektekostenpremie voor iedereen onnodig hoog houden en het zorgstelsel onnodig belasten, het straatbeeld vervuilen met peuken, etc. etc.

Mooi zo toch?


Rokers zijn aanzienlijk goedkoper voor de zorg, het duurste is gezond zijn want dat duurt meestal heel lang voor je dood gaat met langzaamaan allemaal gebreken.

quote:
Gezonde mensen worden gemiddeld 84 jaar, rokers 77 en dikke mensen 80. Rokers en zwaarlijvigen krijgen vaker een hartkwaal dan gezonde mensen. Kanker komt bij de drie groepen evenveel voor, als longkanker buiten beschouwing wordt gelaten. Suikerziekte komt het meest voor bij zwaarlijvigen en gezonde mensen krijgen het vaakst een beroerte. Uiteindelijk kosten dunne, gezonde mensen het meest: gerekend vanaf hun 20ste jaar 281.206 euro. De ziekte- en zorgkosten van zwaarlijvige mensen bedragen 250.185,45 euro en die van rokers 219.839 euro.


dus een compromis mag wel wat beter

k ben zelf geen roker, maar k vind het zo ook niet echt een oplossing. als iedereen buiten gaat staan heb je een behoorlijk probleem qua overlast.
bovendien een rookvrije ruimte moeten hebben lijkt me wel een goed idee. Maar het moet toch legaal kunnen zijn om een rookruimte te hebben waar de medewerker zelf mag beslissen of die er wilt komen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2008 13:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 maart 2008 21:45 schreef Dypfrys het volgende:
Alsof je dood gaat van een peuk op de straat... Ik heb overigens nog nooit harde cijfers gezien over de leeftijd van meerokers en de premie die wij extra zouden moeten betalen voor rokers. Zou de BTW enzo op het product zelf de kosten niet dekken dan?



goed punt, ik denk het wel, als je een stevige roker bent betaal je meer als je zorgpremie volgens mij. maargoed rokers zijn goedkoper!

en je gaat niet dood van de peuk op straat, een sjekkie is zo weg, maar een filter blijft wel erg lang liggen. en allemaal beestjes jatten die peuken om zelf ook een beetje nicotine te krijgen hehe


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-03-2008 13:55 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Hehe, doet me denken aan die documentaire-serie op Nederland 3 een aantal jaar geleden, over dieren die drugs gebruiken. Als iemand daar nog een keer aan kan komen...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2008 14:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

wow vet was dar een serie over, daar zoek ik ook altijd nog naar. k had wel een keer gehoord dat olifanten express overrijp fruit gingen eten als ze een familielid waren verloren. En apen lusten er ook wel pap van.

jammer dat mijn hond eigenlijk alleen maar baileys lust.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2008 14:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



check het drugs topique


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-03-2008 14:23 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Hehe, over dat soort dingen ging het inderdaad!

Gewoon drugs in de natuur dus. Ik kan er echt niets over vinden, het werd uitgezonden door de VPRO maar ik heb er ook maar weinig van gezien.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-03-2008 14:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

maar check ook dat filmpje, kater inbegrepen!!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-07-2008 9:22 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Gisteren in een kroeg een biertje gedaan. Voor mij letterlijk en figuurlijk een verademing. Dikke heersch zeg dat rookverbod. Eindelijk frisse lucht, een veel minder duf gevoel de volgende dag en geen rookmeur + bijbehorende laag roet op/in mijn kleren!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-07-2008 9:43 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
De Vereniging Nederlandse Poppodia & Festivals (VNPF)schreef:

Het nieuwsbericht (http://www.minvws.nl/nieuwsberichten/vgp/2008/rookverbod.asp.) dat het ministerie van VWS afgelopen vrijdag 27 juni (3 dagen vóór het rookverbod) t.a.v. het rookverbod heeft uitgedaan roept vragen op.



De VNPF heeft samen met de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) de volgende vraag gesteld aan het ministerie van VWS.



· In de berichtgeving is te lezen:“Het is vanaf 1 juli ook verboden om te roken in tenten die voor horecadoeleinden worden gebruikt.” Wat wordt precies bedoeld met horecadoeleinden?



De VNPF gaat er, zonder tegenbericht, van uit dat het hier gaat om het schenken van drank en/of het verschaffen van eten en/of het verstrekken van onderdak(slapen). Dat betekent volgens de VNPF dat festivaltenten waarin niet geschonken wordt of eten wordt verstrekt buiten het rookverbod vallen en net zoals terrassen geen probleem zijn zolang er een open zijkant is. Hetgeen in eerste instantie al was afgesproken (zie handleiding rookverbod verstuurd eind mei 2008).



Het ministerie van VWS heeft daar als volgt op gereageerd:



“uw conclusie dat roken is toegestaan in tenten met een zijde open die niet voor horeca-doeleinden worden gebruikt, is niet per definitie juist, maar hangt af van bestemming en gebruik van een tent.

Zodra het een inrichting voor sport, kunst/cultuur, onderwijs etc. is, is het Besluit beperking verkoop en gebruik van tabaksproducten gewoon van toepassing. Verder is het zo dat een tent onder artikel 11a, eerste lid, van de Tabakswet valt als er werkzaamheden worden verricht. Een tent als rookruimte is wel toegestaan. De VWA (Voedsel en waren autoriteit) zal van geval tot geval beoordelen in hoeverre aan de regelgeving wordt voldaan”.



Dit is in tegenspraak met wat eerder is afgesproken met het ministerie van VWS en volgens de VNPF een nogal wonderlijke draai zo vlak voor het rookverbod.



Wat nu?

De VNPF zal op zeer korte termijn over dit punt in overleg gaan met het ministerie. Zodra er nieuws te melden is worden jullie geïnformeerd. Intussen, doe wat mogelijk is.



· aangezien het volop festivalseizoen is en deze wijziging op het laatste moment kwam en veel (festival)organisaties niet meer adequaat geïnformeerd kunnen worden en/of adequaat kunnen reageren, verwacht de VNPF niet dat de VWA in haar eventuele inspectie hier zwaar aan zal tillen. Sowieso zal de VWA zo inspecteren dat er in eerste instantie wordt gewaarschuwd (tenzij dat uit alles blijkt dat het rookverbod moedwillig wordt genegeerd). Als blijkt dat je als organisatie je best doet om het rookverbod te handhaven, wordt er niet snel naar een bekeuring gegrepen;

· daarnaast is het doel van dit rookverbod het garanderen van een rookvrije werkplek. In het publieksgedeelte van (met name grote) festivaltenten werken naar verhouding weinig mensen. De vermindering van de luchtkwaliteit veroorzaakt door rokend publiek in een festivaltent waarvan een van de zijkanten (niet zelden zijn alle zijkanten geopend en is een dergelijke festivaltent te vergelijken met een terras) is geopend is nihil.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-07-2008 9:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

laag roet
gast!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-07-2008 9:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hij gaat van huis met een wit shirt en komt thuis met een geel shirt.

Ik heb na jarenlang fanatiek roken ook gele muren.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-07-2008 10:05 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Hij heeft gewoon een punt, na een avondje stappen stinken je kleren enorm naar rook (roet) Daar ben je nu ook vanaf.


Against God and Government


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-07-2008 10:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wasmachine?
Of trek jij de dag na stappen diezelfde kleren weer aan? (jij trekt ze dezelfde avond al uit, dus het zou kunnen)


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-07-2008 10:11 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 10:10 schreef spectre het volgende:
(jij trekt ze dezelfde avond al uit, dus het zou kunnen)


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-07-2008 10:13 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 3 juli 2008 10:10 schreef spectre het volgende:
Wasmachine?
Of trek jij de dag na stappen diezelfde kleren weer aan? (jij trekt ze dezelfde avond al uit, dus het zou kunnen)


Een lul excuus, je kleren gaan er gewoon van meuren, het is gewoon erg vies.


Against God and Government


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-07-2008 10:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Of je ze nu wel of niet opnieuw aantrekt, het is hoe dan ook smerig. Je jasje bv. stinkt ook naar rook, je haren, je lijf...

Maar hey, het IS niet meer smerig, het WAS smerig. Want nu gebeurt het niet meer 1 juli Bevrijdingsdag.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-07-2008 10:22 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Als ik nu buiten sta met iemand die niet rookt hoef ik iig niet meer te vragen of hij er bezwaar tegen heeft als ik rook.

Buiten is vanaf nu rokers territorium dus de niet rokers die er bij willen staan passen zich maar lekker aan.

En die gaan er bij staan want dat zag ik ook al op de laatste Arnhem Metal Meeting met al die niet-rokers die in het rookhok zaten vanwege de gezelligheid.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-07-2008 10:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 10:13 schreef M. het volgende:
Of je ze nu wel of niet opnieuw aantrekt, het is hoe dan ook smerig. Je jasje bv. stinkt ook naar rook, je haren, je lijf... .
Je hebt gelijk, maar ik douche me er niet minder om




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-07-2008 10:29 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 3 juli 2008 10:22 schreef XXL het volgende:
Als ik nu buiten sta met iemand die niet rookt hoef ik iig niet meer te vragen of hij er bezwaar tegen heeft als ik rook.

Buiten is vanaf nu rokers territorium dus de niet rokers die er bij willen staan passen zich maar lekker aan.

En die gaan er bij staan want dat zag ik ook al op de laatste Arnhem Metal Meeting met al die niet-rokers die in het rookhok zaten vanwege de gezelligheid.


't Zit je hoog he?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 03-07-2008 10:35 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik ben voor een rokersverbod op concerten, die mensen stinken altijd zo.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-07-2008 10:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik rook, en ik ben ook voor het rookverbod. Behalve het rookverbod in coffeeshops, dat vind ik te debiel voor woorden.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen