IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Rookverbod op concerten ?????!?!?! Vorige pagina | Volgende pagina
6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 03-07-2008 11:33 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2002 16:40 schreef mislyd het volgende:


Nog enkele jaartjes, en dan moeten we allemaal stiekem thuis roken zodat niemand het ziet.


Volgensmij krijgt hij ook nog gelijk ook nog.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-07-2008 11:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 11:32 schreef Jolijn het volgende:
maar je mag thuis toch nog steeds binnen roken? dan verandert daar toch niets? het gaat alleen om het roken in horeca.


Klopt. de boodschap van mijn post zat dan ook al verborgen in de 1e zin.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-07-2008 11:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 juli 2008 11:33 schreef 6sic6 het volgende:
Volgensmij krijgt hij ook nog gelijk ook nog.


zij

maar vind het wel best zo, zou niet weten welke juridische problemen buiten roken zou kunnen veroorzaken behalve peuken op straat. maarja, er ligt allerlei zooi op straat wat ook niet mag.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 03-07-2008 11:36]


Je moeder.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 03-07-2008 11:36 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 11:34 schreef XXL het volgende:
Klopt. de boodschap van mijn post zat dan ook al verborgen in de 1e zin.
dan ben je dus nog steeds wsl de enige gefrustreerde roker hier


BVT
Usericon van BVT
Posted 03-07-2008 11:44 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 3 juli 2008 11:19 schreef Ohneschwanz het volgende:
Whehehe, gefrustreerde rokers zijn geestig. Ik vind het rookverbod eigenlijk ook wel prima, als gematigd roker zijnde. Ook geen tranende ogen meer van de rook van mederokers. Het rookverbod in de coffeeshop is inderdaad.. kolderiek. Het rookverbod is ingevoerd ten behoeve van een rookvrije werkplek voor werknemers. Als je besluit te gaan werken bij een zaak die als doelstelling heeft om rookwaar te verkopen en de mogelijkheid biedt om dat ter plekke te gebruiken, is dat jouw keuze. De consequentie is dan inderdaad dat je geen rookvrije werkplek hebt, hoe voorspelbaar. Een rookverbod in een Nederlandse coffeeshop is eigenlijk aantasting van cultuur historisch erfgoed.


Wat een BULL!
Volgens mij was/is het concept "rookvrije kroeg"al een aantal maal behoorlijk onderuit geschofeld omdat er niemand kwam/was.
Als je in de/een kroeg werkt weet je dat er gerookt word (zelfde argument als coffeshop) en zou je kunnen kiezen om in een rookvrije kroeg te gaan werken.

Wat een idee zou zijn is: om "besloten"avonden te maken. De zogenaamde rokers avonden. Hier zou je enkel naar binnen mogen als je lid bent, en akkoord gaat met de voorwaarden. ( als bezoeker)

[Dit bericht is gewijzigd door BVT op 03-07-2008 11:45]



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-07-2008 11:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 11:44 schreef BVT het volgende:
Volgens mij was/is het concept "rookvrije kroeg"al een aantal maal behoorlijk onderuit geschofeld omdat er niemand kwam/was.

Als ik gisteravond even rondkeek (op een doordeweekse avond nog wel) in de kroeg was er inderdaad, op 90% van de bezette barkrukken, stoelen en sta-ruimte na, niemand te zien hoor .

O sorry, ik bedoel natuurlijk ""


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-07-2008 11:48 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 11:44 schreef BVT het volgende:
Wat een BULL!
Volgens mij was/is het concept "rookvrije kroeg"al een aantal maal behoorlijk onderuit geschofeld omdat er niemand kwam/was.
Als je in de/een kroeg werkt weet je dat er gerookt word (zelfde argument als coffeshop) en zou je kunnen kiezen om in een rookvrije kroeg te gaan werken.

Wat een idee zou zijn is: om "besloten"avonden te maken. De zogenaamde rokers avonden. Hier zou je enkel naar binnen mogen als je lid bent, en akkoord gaat met de voorwaarden. ( als bezoeker)


En op basis van vrijwilligheid een lid van de club achter de bar.

Of nog beter: ik wil wel eens zien hoeveel bezoekers je trekt als je dit systeem permanent handhaaft voor je kroeg / coffeeshop.
Is dat nou wel of niet toegestaan, trouwens?
Dan is het geen openbare gelegenheid.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-07-2008 13:36 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 11:13 schreef XXL het volgende:
Ik vraag me trouwens wel 1 ding af:

Als je buiten rookt en er staat geen terras, mag je dan je biertje mee nemen ( eventueel in plastic beker)?
Veel steden hebben wat betreft drank buiten de kroeg het één of ander in de plaatselijke verordening staan.

Iemand daar al bij stil gestaan?


Ik verneem dus net dat als je in het burgerweeshuis wil roken dat niet voor de deur mag maar je een eind weg moet lopen en je inderdaad niet je biertje mee mag nemen naar buiten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 03-07-2008 13:44 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 11:44 schreef BVT het volgende:
Wat een BULL!
Volgens mij was/is het concept "rookvrije kroeg"al een aantal maal behoorlijk onderuit geschofeld omdat er niemand kwam/was.


Oh nee?
quote:
Op 3 juli 2008 11:48 schreef M. het volgende:
Als ik gisteravond even rondkeek (op een doordeweekseavond nog wel) in de kroeg was er inderdaad, op 90% van de bezette barkrukken, stoelen en sta-ruimte na, niemand te zien hoor .

O sorry, ik bedoel natuurlijk ""


Nou, dat dus. In het buitenland is er ook geen sprake van leeglopende kroegen. En dan nog, het went wel. Over een tijdje loopt er niemand meer over te miepen, een enkele hardnekkige rook fanaat daargelaten.

quote:
Op 3 juli 2008 11:44 schreef BVT het volgende:
Wat een idee zou zijn is: om "besloten"avonden te maken. De zogenaamde rokers avonden. Hier zou je enkel naar binnen mogen als je lid bent, en akkoord gaat met de voorwaarden. ( als bezoeker)


'Mag ik uw pasje even zien?' *vodje wordt omhoog gehouden met donkergeel gerookte vingers.*


Verrassend triviaal


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-07-2008 13:46 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 11:48 schreef XXL het volgende:
Dan is het geen openbare gelegenheid.


Doe nou niet alsof jij je laatste hersencel zojuist hebt opgerookt..

Zelfs in openbare gelegenheden kunnen er besloten avonden plaats vinden.



[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 03-07-2008 13:54]


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-07-2008 14:02 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 3 juli 2008 11:44 schreef BVT het volgende:
Wat een BULL!
Volgens mij was/is het concept "rookvrije kroeg"al een aantal maal behoorlijk onderuit geschofeld omdat er niemand kwam/was.
Als je in de/een kroeg werkt weet je dat er gerookt word (zelfde argument als coffeshop) en zou je kunnen kiezen om in een rookvrije kroeg te gaan werken.

Wat een idee zou zijn is: om "besloten"avonden te maken. De zogenaamde rokers avonden. Hier zou je enkel naar binnen mogen als je lid bent, en akkoord gaat met de voorwaarden. ( als bezoeker)


En nu wordt er dus niet meer gerookt in de kroeg, en weet je dat je niet in de rook van een ander staat.. ideaal toch.

Haha wat bedreufd hej, vanavond bij Disco de dansende piemel, een heuse thema/besloten avond, het thema is roken! Tering hej, is het nou zo belangrijk om een peuk te roken als je op stap bent.


Against God and Government


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-07-2008 15:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

De een vind het belangrijk om bier te drinken.

Trouwens, bierlucht.. dat is pas vies


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 03-07-2008 15:39 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Ja, vooral als je de kroeg de volgende dag moet openen en de stank van de dag ervoor hangt er nog en dan kun je echt geen rook meer herkennen


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-07-2008 15:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Bier vrije cafes, dat is wel wat


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-07-2008 16:01 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Net als coffeeshops zonder koffie.

Verwarrend allemaal, heur.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


BVT
Usericon van BVT
Posted 03-07-2008 16:50 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 3 juli 2008 14:02 schreef Rotzak het volgende:
En nu wordt er dus niet meer gerookt in de kroeg, en weet je dat je niet in de rook van een ander staat.. ideaal toch.

Haha wat bedreufd hej, vanavond bij Disco de dansende piemel, een heuse thema/besloten avond, het thema is roken! Tering hej, is het nou zo belangrijk om een peuk te roken als je op stap bent.


Hehehe, dat was niet helemaal wat ik bedoelde. IK heb an zich niet zo de behoeft om de hele avond aan één ruk door te roken.
* Komt ie *

MAAR, vind het onzin dat het niet zou moeten mogen.

Waar ik op doelde is als je bijvoorbeeld per stad/dorp/gehucht, in ieder geval een optie schept voor rokers die graag in de/een kroeg komen. Je zou dit "rookthema" dan kunnen instellen, en er zou een besloten club/kroeg van gemaakt kunnen worden waardoor rokers toch de kroeg in kunnen.

Het lidmaatschap zou zijn zodat een ieder die binnenkomt er mee instemt dat er gerookt word. ( en dus niet gaat zeuren/aanklacht indienen in geval van enge ziektes met de K.)

Maar dan zullen er vast rokers zijn die moord en brand schreeuwen omdat ze niet naar binnen mogen. ( wat je als "beslotenclub" weer kan weren, watn zeurpieten zijn er onder de rokers ook al genoeg.)



[Dit bericht is gewijzigd door BVT op 03-07-2008 16:51]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-07-2008 17:02 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Vorig jaar hier in Engeland dezelfde taferelen gezien bij de invoer van het rookverbod, vooraf veel ophef en gedoe, en nu een jaar verder is over het algemeen iedereen er wel over te spreken.

Grote verschil in nederland is natuurlijk wel dat er niet zoveel bruine kroegen zijn, kleine cafeetjes waarbij de uitbater geen geld of mogelijkheden heeft een speciale rokersplek in te richten (luifeltje of verwarmde achterplaats/tuin of zoiets), en de coffeeshop bestaat hier natuurlijk niet. Twee grote redenen waarom ik verwacht dat het in Nederland nog heel wat meer voeten in de aarde gaat hebben om een rookverbod succesvol in stand te houden.

Toch blijf ik het persoonlijk (weliswaar als niet-roker) een verademing vinden dat ik na een avondje stappen stankvrij thuiskom.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-07-2008 17:15 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Als jullie nu gewoon zouden zeggen dat het gezonder is, dan zou ik er in kunnen komen.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 03-07-2008 17:16]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 03-07-2008 17:25 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Bruine kroegen zijn toch voor homo's.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-07-2008 17:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 17:15 schreef spectre het volgende:
Als jullie nu gewoon zouden zeggen dat het gezonder is, dan zou ik er in kunnen komen.
Het is gezonder, het stinkt minder en rokers zijn asociaal.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


BVT
Usericon van BVT
Posted 03-07-2008 18:09 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Ja, super aso.. Probeer je nu een reactie uit te lokken of ga je er ook nog een argument tegenaan gooien?



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-07-2008 19:39 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 3 juli 2008 15:18 schreef spectre het volgende:
De een vind het belangrijk om bier te drinken.

Trouwens, bierlucht.. dat is pas vies


In tegenstelling tot teerlucht is een smeuig bier dampje niet schadelijk!


Against God and Government


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-07-2008 19:44 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 18:09 schreef BVT het volgende:
Ja, super aso.. Probeer je nu een reactie uit te lokken of ga je er ook nog een argument tegenaan gooien?


Ik zie er maar liefst 3 (alhoewel de derde erg dubieus is ).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-07-2008 19:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2008 18:09 schreef BVT het volgende:
Ja, super aso.. Probeer je nu een reactie uit te lokken of ga je er ook nog een argument tegenaan gooien?
Roken: schadelijk voor longen. Als roker roken in de buurt van niet-rokers wat schadelijk is voor hun longen: asociaal.

Hoe simpel kan het zijn?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-07-2008 19:52 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Wat me ook opvalt, iedereen roker zo te klagen van dat je niet meer mag roken, is het misschien niet een goed begin om te stoppen?

Misschien een beetje hypocriet van mij, omdat ik eerder ook gerookt heb, maar stoppen is écht voor mij één van de beste dingen die ik gedaan heb dit jaar.


Against God and Government


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen