IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vakantie Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-07-2006 13:30 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 27 juli 2006 13:15 schreef skullfuck het volgende:
Helemaal naar Rusland om te neuken, dat is best stoer.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 27-07-2006 13:35 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

quote:
Op 27 juli 2006 13:00 schreef Hub de Gallier het volgende:
Goeie tips zijn altijd welkom
Ben daar zelf met een Russische meid dus ik vermoed dat ik de meer ongebruikelijke dingen al te zien zal krijgen. Puur en alleen de typisch touristische dingen zijn voor mij altijd minder interessant aangezien ik niet zo van die typische 'camera-in-de-aanslag' touristen hou in mijn buurt hehe.

Maar goed, kom maar op met tips! En ben je er zelf veel geweest dan?




Ah, kijk eens aan, dat is al beter.
Ik heb er zelf heel kort gewoond ( 1 jaar ), heb er wat familie wonen, dus het is een soort van mijn tweede huis.
Mocht je metal willen opzoeken, dan vindt je het inderdaad niet langs de touristische routes. Wel is Arbat (straat) de moeite waard, iedereen kent het. Het is een artistieke straat met muzikanten, kunstenaars en nog meer van die zooi, wel leuk als je cadeautjes gaat zoeken. Als je die helemaal uitloopt (niet richting de Mac, maar andere kant)dan loop je al richting een metal winkeltje. Eerst kruising oversteken ondergronds en hij zal ergens aan de rechte kant staan. Verwacht er niet te veel van, maar het is een handige plek om te kijken welke concerten er plaats zullen vinden de komende dagen. Folders altijd mee nemen, want daar krijg je korting mee.
Rode plein is heel touristisch, maar blijft de moeite waard. Als het niet afgesloten zou zijn, dan meteen er naar toe gaan en kijken of je binnen Lenin's mausoleum kan kijken.
Als je van kunst houdt dan zijn het Poesjkin museum en Tretjakov gallerie erg leuk. Met de Russische meesters en een hoop franse impressionisten.
Stappen kan altijd en overal, maar de kleine kroegjes zijn het best, vaak met live muziek en lekkere, grote biertjes. Metal hoef je in het centrum niet te zoeken, het is vaak ergens buiten, maar met de taxi makkelijk bereikbaar. Sexton (spelling?) is een metalbar voor bikers, beetje een from dask till dawn geval, met kooien en harley's.
Hmm... ik ga ff verder nadenken. Had jij al iets in jouw planning dan, of zie je het dan pas?

Oh ja! Probeer zoveel mogelijk met de metro te reizen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-07-2006 13:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 juli 2006 13:15 schreef skullfuck het volgende:
Helemaal naar Rusland om te neuken, dat is best stoer.
Beetje zinloos, hij kan er ook één vanuit Polen bestellen ..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2006 13:52 by Chelman Profiel van Chelman

Poolse hoeren zijn echt enorm 2002. Oekraïne, Rusland en Wit-Rusland zijn de huidige hotspots. OK, toegegeven, Oekraïne en Wit-Rusland vormen eigenlijk Oost-Polen en dus ergens heb je gelijk.


Overigens zou het land Wit-Ruthenië moeten heten en niet Wit-Rusland. Het is immers Belarus en niet Belarossija.

Met deze taalkundig-historische les ga ik pleiten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 27-07-2006 13:54 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

Sinds wanneer is Wit Rusland en Oekraïne Oost-Polen?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2006 13:55 by Chelman Profiel van Chelman



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-07-2006 13:58 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Die metal/biker bar was ik al van plan op te zoeken ja, had dat adres al gekregen. Dat metalwinkeltje welke jij bedoeld...is dat ook waar Goruth van Temnozor werkt? Ik heb daar het adres van gekregen van een andere Russische vriendin die daar wel regelmatig komt en Goruth zelf ook kent. Dat is blijkbaar een winkeltje waar ze buiten metal ook handbijlen, amuletten en middeleeuwse kleding verkopen (zeg maar het soort kleding welke Graveland op z'n hoezen gebruikt). Hun website zag er in ieder geval veelbelovend uit (ook al is het meeste voor mij niet te lezen haha).

Uiteraard wil ik wel het Rode plein en het Kremlin zien aangezien dat toch beiden wereldwijd bekende fenomenen zijn en iedereen dus ooit minimaal 1 keer in het echt gezien moet hebben.

Mijn hotel ligt direct naast het Izmailovo Park, buiten het centrum. Met de metro 5 haltes van het Kremlin. Ik neem aan dat je bekend bent met dat park als je daar gewoond hebt? Op de fotoos ziet het er mooi uit met al die kunstenaars die hun werken willen verkopen.
De metro is inderdaad werkelijk spotgoedkoop daar....ideaal

Lenin's Mausoleum is een goede tip, zal ik zeker gaan bekijken.
Verder staat er nog niet al te veel gepland. Als ik het buitenland opzoek wil ik meestal de meeste dingen spontaan bezoeken. Ik weet uit ervaring dat strict plannen meestal toch wel fout gaat en dat alles anders loopt hehe.

Ik moet zeggen dat als westerling zijnde het Cyrillische schrift erg moeilijk te leren is. De Russische taal met latijnse letters is al moeilijk te leren en ik kom momenteel niet verder dan enkele woorden en korte zinnetjes.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-07-2006 14:14 by MMayo Profiel van MMayo

Vakantie was mooi!

de mistige wazige kleuren komen overeen met de werkelijkheid.











Dit is een overtrekkende flinke onweersbui, alles werd dan wazig alsof je in een wolk zat.


De rokende berg, dit was na de onweersbui. Bosbrandje door blikseminslag.










Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-07-2006 14:14 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 27 juli 2006 13:44 schreef Jenje het volgende:
Beetje zinloos, hij kan er ook één vanuit Polen bestellen ..
Dat jij vrouwen wil bestellen wil nog niet zeggen dat ik zo ook ben. Er zijn meer dan genoeg vrouwen daar die zich niet aanbieden voor sex maar gewoon net zoals hier in Nederland normaal zijn. Beetje kortzichtig om te denken dat daar alleen maar goedkope hoeren vanaf komen


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2006 14:15 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2006 13:58 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik moet zeggen dat als westerling zijnde het Cyrillische schrift erg moeilijk te leren is. De Russische taal met latijnse letters is al moeilijk te leren en ik kom momenteel niet verder dan enkele woorden en korte zinnetjes.


Ondanks dat ik geen russofiel ben, gebiedt de eerlijkheid om te zeggen dat Russen ook 'westerlingen' zijn. Toegegeven, ze zitten op de grens maar hun cultuur vertoont toch duidelijk meer overeenkomsten met de Latijns-Griekse beschaving dan met de orientaalse beschavingen. Al kan je twijfels plaatsen bij de woorden Rus en beschaving in een zin.

Maar goed.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-07-2006 14:15 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

@Mmayo: waar is dat? Ziet er geweldig uit daar


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 27-07-2006 14:16 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

quote:
Op 27 juli 2006 13:58 schreef Hub de Gallier het volgende:
Die metal/biker bar was ik al van plan op te zoeken ja, had dat adres al gekregen. Dat metalwinkeltje welke jij bedoeld...is dat ook waar Goruth van Temnozor werkt? Ik heb daar het adres van gekregen van een andere Russische vriendin die daar wel regelmatig komt en Goruth zelf ook kent. Dat is blijkbaar een winkeltje waar ze buiten metal ook handbijlen, amuletten en middeleeuwse kleding verkopen (zeg maar het soort kleding welke Graveland op z'n hoezen gebruikt). Hun website zag er in ieder geval veelbelovend uit (ook al is het meeste voor mij niet te lezen haha).

Uiteraard wil ik wel het Rode plein en het Kremlin zien aangezien dat toch beiden wereldwijd bekende fenomenen zijn en iedereen dus ooit minimaal 1 keer in het echt gezien moet hebben.

Mijn hotel ligt direct naast het Izmailovo Park, buiten het centrum. Met de metro 5 haltes van het Kremlin. Ik neem aan dat je bekend bent met dat park als je daar gewoond hebt? Op de fotoos ziet het er mooi uit met al die kunstenaars die hun werken willen verkopen.
De metro is inderdaad werkelijk spotgoedkoop daar....ideaal

Lenin's Mausoleum is een goede tip, zal ik zeker gaan bekijken.
Verder staat er nog niet al te veel gepland. Als ik het buitenland opzoek wil ik meestal de meeste dingen spontaan bezoeken. Ik weet uit ervaring dat strict plannen meestal toch wel fout gaat en dat alles anders loopt hehe.

Ik moet zeggen dat als westerling zijnde het Cyrillische schrift erg moeilijk te leren is. De Russische taal met latijnse letters is al moeilijk te leren en ik kom momenteel niet verder dan enkele woorden en korte zinnetjes.


@ Chelman, Dit is wel erg achterhaald, vind je niet?

@ Hub:
Ik geloof dat ik dát winkeltje niet ken, vertel maar of het wat is, als je terug bent.
Izmailovo park is idd niet ver, hoewel je bedenkt hoe enorm groot de stad is.
Metro zal in het begin een puzzel zijn, maar het went wel. En het is niet alleen goedkoop, maar ook erg mooi, vooral de haltes in het centrum, met kroonluchters en mozaieken.
De taal leren komt ook wel, het is in praktijk als je daar eenmal bent veel makkelijker.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2006 14:16 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2006 14:14 schreef Hub de Gallier het volgende:
Er zijn meer dan genoeg vrouwen daar die zich niet aanbieden voor sex maar gewoon net zoals hier in Nederland normaal zijn.


Want in Nederland heb je geen goedkope hoeren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-07-2006 14:16 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 27 juli 2006 14:16 schreef Chelman het volgende:
Want in Nederland heb je geen goedkope hoeren.
Juist


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Asphyxiated
Usericon van Asphyxiated
Posted 27-07-2006 14:17 by Asphyxiated Profiel van Asphyxiated

quote:
Op 27 juli 2006 14:15 schreef Hub de Gallier het volgende:
@Mmayo: waar is dat? Ziet er geweldig uit daar


Slovenië. Ja hoe weet ik dat nou.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2006 14:17 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2006 14:16 schreef soepkoeltoer het volgende:
@ Chelman, Dit is wel erg achterhaald, vind je niet?



Ik kan ook een recentere kaart plaatsen

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/Rzeczpospolita_1920.png

Iets kleiner dan in 1600 maar toch...

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 27-07-2006 14:18]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-07-2006 14:18 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 27 juli 2006 14:17 schreef Asphyxiated het volgende:
Slovenië. Ja hoe weet ik dat nou.
Ah, van dat festival natuurlijk. Moet ik zeker zelf ook naar toe, ziet er machtig mooi uit vind ik


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-07-2006 14:19 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 27 juli 2006 14:15 schreef Hub de Gallier het volgende:
@Mmayo: waar is dat? Ziet er geweldig uit daar


Eerste deel is Rovinj en Porec (Kroatie/Istrie) en tweede deel is bij Bovec (Slovenie)


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-07-2006 14:19 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 27 juli 2006 14:18 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ah, van dat festival natuurlijk. Moet ik zeker zelf ook naar toe, ziet er machtig mooi uit vind ik


Nee niet bij het festival, alhoewel het daar ook wel mooi was.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-07-2006 14:23 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 27 juli 2006 14:16 schreef soepkoeltoer het volgende:

@ Hub:
Ik geloof dat ik dát winkeltje niet ken, vertel maar of het wat is, als je terug bent.
Izmailovo park is idd niet ver, hoewel je bedenkt hoe enorm groot de stad is.
Metro zal in het begin een puzzel zijn, maar het went wel. En het is niet alleen goedkoop, maar ook erg mooi, vooral de haltes in het centrum, met kroonluchters en mozaieken.
De taal leren komt ook wel, het is in praktijk als je daar eenmal bent veel makkelijker.
Dit is de naam en adres van dat winkeltje:
"Horojar"

metro "Preobrazhenskaya ploschad' ",
ulitsa (street) Krasnobogatirskaya, dom2, stroenie 2
MOSKOVSKAYA YARMARKA UVLECHENIY ("moscovian fair of hobbies/passions"),
zal (hall) 5, pavilion 104.

http://www.thepaganfront.com/horojar/

Schijnt vlakbij "Bogorodskij hram" (Temple of Blessed virgin) te liggen.

De metro stations zien er inderdaad indrukwekkend uit. Zoiets zou hier in Nederland binnen de kortste keren helaas vernield zijn.




[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 27-07-2006 14:25]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-07-2006 14:25 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 27 juli 2006 14:19 schreef MMayo het volgende:
Eerste deel is Rovinj en Porec (Kroatie/Istrie) en tweede deel is bij Bovec (Slovenie)
Vorig jaar door Slovenie heen gereden. Wat een prachtland!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2006 14:29 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2006 14:23 schreef Hub de Gallier het volgende:
De metro stations zien er inderdaad indrukwekkend uit. Zoiets zou hier in Nederland binnen de kortste keren helaas vernield zijn.



Ze zijn inderdaad een mooi symbool (de eerste 5 lijnen althans) van dwangarbeid en roof op de buurlanden die ook financieel 'mochten' bijdragen aan de bouw van dit 'symbool van de verenigde inspanningen van de proletariërs uit Rusland en broederlanden'. Wat dat betreft hoop ik dat ze nog lang in stand gehouden worden al zou ik een informatiebordje bij elke ingang niet overbodig vinden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 27-07-2006 14:34 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

Informatiebordjes zijn ovebodig. Geen een rus haalt het in zijn hoofd om er iets binnen te vernietigen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2006 14:37 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2006 14:34 schreef soepkoeltoer het volgende:
Informatiebordjes zijn ovebodig. Geen een rus haalt het in zijn hoofd om er iets binnen te vernietigen.
Ik doelde dan op informatiebordjes over hoe de metro tot stand is gekomen.

Het liefst inclusief de legende van Stalin's koffiebeker op de eerste schets die later daadwerkelijk gebouwd is (da's die ronde lijn zeg maar).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-07-2006 14:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 juli 2006 14:14 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dat jij vrouwen wil bestellen wil nog niet zeggen dat ik zo ook ben. Er zijn meer dan genoeg vrouwen daar die zich niet aanbieden voor sex maar gewoon net zoals hier in Nederland normaal zijn. Beetje kortzichtig om te denken dat daar alleen maar goedkope hoeren vanaf komen
hey .. er staat .. "hij KAN" ...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen