IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Control Human Delete Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 14-07-2006 0:11 by spectre Profiel van spectre

wat bedoel je


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-07-2006 0:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 juli 2006 0:11 schreef spectre het volgende:
wat bedoel je



compleet off topic

die ruil... panthy tegen morbid angel en die andere


signature


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 14-07-2006 0:45 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ook ik vind het gaaf



Sater
Usericon van Sater
Posted 14-07-2006 6:45 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 14 juli 2006 0:12 schreef Hypnos het volgende:
compleet off topic

die ruil... panthy tegen morbid angel en die andere


Was met mij, zie mail!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 14-07-2006 10:29 by Gorath Profiel van Gorath

Zoals op Metalfan: super! Ook een enorm krachtig geluid en knappe stem. Ik hoor er weer vergelijkingen met Thorns in. Waarschijnlijk is dit allemaal persoonlijk erg verschillend, maar tijdens de blastst hoor je erg goed dat het mechanische drums zijn. Ik weet niet of je daar nog wat aan wilt of gaat doen?


Nioth Korgai
BFA.
Usericon van Nioth Korgai
Posted 14-07-2006 10:35 by Nioth Korgai Profiel van Nioth Korgai

Ik denk dat ze dat zo gaan laten. En ik moet zeggen dat het op die snelheden ook niet bepaald gewenst is om een meer menselijk geluid te creeren, want volgens mij wordt dat een zooi.

Het mechanische aan het geheel staat mij erg aan.

@Spectre: Ik ga voor dit nummer dan een videoclip maken, dan laat ik je weten als ik een storyboard en concept af heb. Kunnen we er over praten.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-07-2006 10:40 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 juli 2006 10:35 schreef Nioth Korgai het volgende:
Ik denk dat ze dat zo gaan laten. En ik moet zeggen dat het op die snelheden ook niet bepaald gewenst is om een meer menselijk geluid te creeren, want volgens mij wordt dat een zooi.

Dan mag je inderdaad wel een verdomd goeie drummer vinden om dat enigszins strak te krijgen. Misschien wil Frost wel voor CHD loos gaan?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 14-07-2006 10:42 by Gorath Profiel van Gorath

Er zijn programma's om samples te veranderen een velocities aan te passen. Dan kan je het ook nog stiller zetten, etc... Het is dus zeer zeker mogelijk! Maar ik denk dat het in het geval CHD beter is het mechanisch te houden, want het geheel klinkt ook zo.


Nioth Korgai
BFA.
Usericon van Nioth Korgai
Posted 14-07-2006 10:51 by Nioth Korgai Profiel van Nioth Korgai

quote:
Op 14 juli 2006 10:42 schreef Gorath het volgende:
Er zijn programma's om samples te veranderen een velocities aan te passen. Dan kan je het ook nog stiller zetten, etc... Het is dus zeer zeker mogelijk! Maar ik denk dat het in het geval CHD beter is het mechanisch te houden, want het geheel klinkt ook zo.

Persies!


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-07-2006 11:26 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 juli 2006 10:35 schreef Nioth Korgai het volgende:
Ik denk dat ze dat zo gaan laten. En ik moet zeggen dat het op die snelheden ook niet bepaald gewenst is om een meer menselijk geluid te creeren, want volgens mij wordt dat een zooi.

Het mechanische aan het geheel staat mij erg aan.

@Spectre: Ik ga voor dit nummer dan een videoclip maken, dan laat ik je weten als ik een storyboard en concept af heb. Kunnen we er over praten.
Hey daar wist ik niks van eigenlijk, maar ik vind het een vet plan... ik vertrouw daar wel op. Ga helemaal los zou ik zeggen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-07-2006 11:46 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 juli 2006 10:42 schreef Gorath het volgende:
Er zijn programma's om samples te veranderen een velocities aan te passen. Dan kan je het ook nog stiller zetten, etc... Het is dus zeer zeker mogelijk! Maar ik denk dat het in het geval CHD beter is het mechanisch te houden, want het geheel klinkt ook zo.
Ik dacht dat van alle mensen hier jij nog wel de beste oortjes had om te horen dat we dat juist heel veel toepassen, fout gedacht waarschijnlijk.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-07-2006 11:49 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Zachter maken bedoel je? Of ook velocities?

Gorath had het daar over een levende drummerd en hoe je die meer mechanisch kon laten klinken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 14-07-2006 12:56 by Gorath Profiel van Gorath

Hahaha... Nou stel ik wel teleur :d


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 14-07-2006 13:11 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

goeie shit, satyr effe een contract op laten sturen en hop!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 14-07-2006 15:03 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juli 2006 23:52 schreef spectre het volgende:



Hehehe, was maar een geintje, man. Ik vind het een erg goed nummer met een nog betere sound.



spectre
Usericon van spectre
Posted 14-07-2006 15:09 by spectre Profiel van spectre

Wim, je snapt toch wel dat dit: een machinegeweer voorstelt? Verdomme, ik moet ook alles uitleggen hier

Snap je het nu wel Wim?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 14-07-2006 15:13 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Heu... Ah, ja, nu wel, ja.



spectre
Usericon van spectre
Posted 14-07-2006 15:16 by spectre Profiel van spectre

hehe, ok dan.. ik zelf vond het wel een goeie eigenlijk.. wacht ik zet het erbij voordat mensen bang zijn kritiek te leveren. Maar ik blij dat je het toffe muziek vindt Wim.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-07-2006 21:03 by M. Profiel van M.

Echt goed gedaan, mannen van Control Human Delete.

Dit staat als een huis.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-07-2006 21:08 by spectre Profiel van spectre

nog bedankt trouwens dat je inzet als tekstcontroleur (of heb ik dat fout?)


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-07-2006 21:12 by M. Profiel van M.

Heh! Geen idee! maar voor wat het waard is, als je het me zou vragen zou ik het doen

(misschien dat Ryn me een keer wat gestuurd heeft, zou zomaar kunnen hahaha)

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 14-07-2006 21:12]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-07-2006 21:14 by spectre Profiel van spectre

Och, ik dacht dat Ryn jou had gevraagd, maar dan zal Mörke het geweest zijn hehe, Tof.. dat je het gaaf vind.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 15-07-2006 23:26 by Melk is Goed Profiel van Melk is Goed

quote:
Op 13 juli 2006 13:18 schreef spectre het volgende:
Ok, we hebben een compleet nieuw nummer online gezet.
Je kan 'The Creation Equivalence Principle' hier downloaden.

Het is het derde nummer van het album waar we nu mee aan het leuren zijn, maar we laten alvast een nummer horen om interesse te wekken.


Klinkt goed... over het algemeen heb ik het een beetje gehad met blackmetal, maar dit klinkt wel weer lekker over de top technisch. Met (bijv.) John Longstreth op drums zou dit echt helemaal te gek zijn; in z'n huidige vorm vind ik het drum(computer)geluid toch niet echt je van het.... Maar ja, als je zegt dat die sound een bewuste keuze is, is dat natuurlijk helemaal je goed recht. Überhaupt zijn er maar weinig drummers die zulke blasts (met gravity drive of hoe het ook mag heten) écht aankunnen. John Longstreth lijkt me één van de enige die (o.a. bij Origin en recent bij Dim Mak) heeft laten zien dat 'ie spul als dit echt zou kunnen spelen.... maar ja, da's een Amerikaan die voor zover ik het weet weinig affiniteit met blackmetal heeft. Aan de andere kant is hij wel iemand die vrij snel te porren lijkt tot een band toe te treden....


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 15-07-2006 23:44 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

nikzzzz daarvan... chd heeft een perfecte keuze gemaakt door niet meer verder te zoeken naar een echte drummer en alles door machines te laten begeleiden..

Als ik daarover commentar zou moeten geven zou t ik graag nog machinaler zien, meer dat standaard drumpatronen worden gelaten voor wat t is/was en zoeken naar nieuwe/andere vormen om t geheel ritmisch bij te staan...

maar zeker geen gezever over echte drummers die dat wel of niet zouden kunnen, dat zou de sfeer totaal breken *of je moet een echte drummer helemaal dood=triggeren en dan ben je terug bij af...

[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 15-07-2006 23:45]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 15-07-2006 23:56 by Melk is Goed Profiel van Melk is Goed

quote:
Op 15 juli 2006 23:44 schreef Aaaarco het volgende:
nikzzzz daarvan... chd heeft een perfecte keuze gemaakt door niet meer verder te zoeken naar een echte drummer en alles door machines te laten begeleiden..

Als ik daarover commentar zou moeten geven zou t ik graag nog machinaler zien, meer dat standaard drumpatronen worden gelaten voor wat t is/was en zoeken naar nieuwe/andere vormen om t geheel ritmisch bij te staan...

maar zeker geen gezever over echte drummers die dat wel of niet zouden kunnen, dat zou de sfeer totaal breken *of je moet een echte drummer helemaal dood=triggeren en dan ben je terug bij af...


Hmmm, ja, kijk, ik snap je punt wel hoor. Maar uit deze mp3 maak ik toch op dat deze band het geluid van hun drumcomputer heel erg dicht bij het geluid van een echte drumkit probeert te laten komen. Ik zou zeggen: laat dat dan helemaal varen, en ga voor een totale over-de-top sound die echt volstrekt niet meer ook maar semi-natuurlijk klinkt (zoals de huidige sound dat wél doet). Zoals de geprogrammeerde drums nu klinken vraag je bijna om een discussie over of dit met een echte drummer niet beter zou klinken. Ga je nog een stap verder (door de drumpartijen nog meer over-de-top de maken, of andersoortige drumsamples te gebruiken) en heel de genoemde discussie zou van de baan zijn.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen