IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Control Human Delete Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2007 13:36 by spectre Profiel van spectre

Jij hebt hem toch al? (promo)


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 03-04-2007 13:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 3 april 2007 13:36 schreef spectre het volgende:
Jij hebt hem toch al? (promo)
Nee ik niet. Joris (Y Draig Goch) heeft 'm. Het is niet anders


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2007 13:40 by spectre Profiel van spectre

Ah, ok.. ik had van Jan begrepen dat jij hem had gekregen.. maakt niet uit, Joris is ook een goeie reviewer vind ik. Ben benieuwd naar meer reviews

Hij is al gelekt dus een downloadje moet niet al te lastig te vinden zijn (wat zeg ik nou weer!)

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 03-04-2007 13:41]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 03-04-2007 13:42 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Ah thanks! Scheelt weer een tientje


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2007 13:42 by spectre Profiel van spectre

Om alleen effe te luisteren he


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 03-04-2007 13:43 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 3 april 2007 13:40 schreef spectre het volgende:
Hij is al gelekt dus een downloadje moet niet al te lastig te vinden zijn (wat zeg ik nou weer!)


Vind je dat aan de ene kant niet gruwelijk kut, dat ie nu al gelekt is?

Aan de andere kant lijkt het me ook best wel goed voor je ego, dat mensen de moeite doen om m te rippen en te verspreiden.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 03-04-2007 13:46 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Voor een debuutplaat lijkt het me alleen maar goed. Komt alleen maar ten goede aan je naamsbekendheid lijkt me.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2007 13:48 by spectre Profiel van spectre

Dat is toch niet te stoppen.
En ik ga altijd nog weer uit van de goedheid van de echte muziekfan. Dat ze het album kopen omdat dat veel meer is dan een paar losse mp3tjes. Ik zelf download namelijk zowat alles voordat ik tot aanschaf overga, omdat ik in het verleden zoveel klote-platen blind kocht en waar ik nu mee zit.

En wat Necrobert zegt natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 03-04-2007 13:48]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 03-04-2007 13:48 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ja, dat wel, daar ben ik het ook zeker mee eens, maar dan lijkt het me aan de ene kant nog steeds best zuur dat het gebeurt.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 03-04-2007 13:50 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

Hij staat al op Soulseek, maar wel met een crappy bitrate



spectre
Usericon van spectre
Posted 03-04-2007 14:02 by spectre Profiel van spectre

Ik heb hem zelfs al op een mp3site gezien waar ze er knaken voor vroegen.. maar daar worden stappen tegen ondernomen .. Klootzakken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 06-04-2007 21:33 by Gorath Profiel van Gorath

Eerste luisterbeurt: A+


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 06-04-2007 21:35 by verwoesting Profiel van verwoestinghttp://www.sammath.nl

quote:
Op 3 april 2007 14:02 schreef spectre het volgende:
Ik heb hem zelfs al op een mp3site gezien waar ze er knaken voor vroegen.. maar daar worden stappen tegen ondernomen .. Klootzakken.


niet te druk om maken, schiet allemaal niet op met die gasten... vooral in polen, rusland, letland


Furious black death metal http://www.sammath.nl


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 06-04-2007 23:15 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 3 april 2007 13:48 schreef spectre het volgende:
Dat is toch niet te stoppen.
En ik ga altijd nog weer uit van de goedheid van de echte muziekfan. Dat ze het album kopen omdat dat veel meer is dan een paar losse mp3tjes.


Dat is de instelling!

* maar gaat nu zelf ook even op zoek *


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 06-04-2007 23:22 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

Ik moet bekennen dat ik hem ook al gevonden heb! En dit schijfje gaat ZEER ZEKER aangeschaft worden (+ een gegarandeerde plaats in mijn top 10 van dit jaar)! Goddonders wat is dit album vet geworden! Ik draai m bijna grijs HAHA!

En dan moet ik nog even melden dat het nummer Transpherium een van de beste instrumentaaltjes OOIT is! Wat een sfeer!



Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 06-04-2007 23:24 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Pfff, niet eens op kerrazy.

edit. En mp3's kunnen helemaal niet grijs gedraaid worden. Dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 06-04-2007 23:24]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-04-2007 11:14 by spectre Profiel van spectre

http://www.chaindlk.com/reviews/?id=3519

Bleak, progressive, electronic-tinged black metal from this Dutch quartet, merging the metal guitars-bass-vocals set with synths and programmed beats. Surely not as sickly insane as their former label mates Aborym, CHD (Control Human Delete) opt for a colder and less in-your-face approach, while maintaining much of the fury of the genre. Their style reminded me a lot of evolved black metal acts like Thorns or Satyricon, both in the songwriting (tempo changes, varied guitar lines, etc.) and in the vocal department (not the yelled "satanic" tone, rather a raging, lower one), and the result is surely welcome to my eardrums. Let's say that the electronic element is nothing groundbreaking in itself, but they use it in a creative, unobtrustive manner, merging it well with the metal element (think of early Ephel Duath for a clue); the two dub-ambient tracks, "Transpherium" and "Absolution", are quite decent, though I surely prefer the metal parts. Maybe 71 minutes of this are a bit much, as the formula tends to get repetitive after a while, but fans of technical, leftfield black metal will surely appreciate this album, which is surely better than what you can guess reading this review.

Rating:


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-04-2007 11:16 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 6 april 2007 23:22 schreef Carnagath het volgende:
Ik moet bekennen dat ik hem ook al gevonden heb! En dit schijfje gaat ZEER ZEKER aangeschaft worden (+ een gegarandeerde plaats in mijn top 10 van dit jaar)! Goddonders wat is dit album vet geworden! Ik draai m bijna grijs HAHA!

En dan moet ik nog even melden dat het nummer Transpherium een van de beste instrumentaaltjes OOIT is! Wat een sfeer!
Bedankt man!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-04-2007 21:02 by spectre Profiel van spectre

Metalfan is sneller dan ZM
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3516

Control Human Delete - Terminal World Perspective

Jaar van release: 2007
Label: Code666



Tot mijn grote verrassing trof ik enkele dagen geleden de promo van Control Human Delete’s debuutalbum Terminal World Perspective aan in mijn brievenbus. Tot voor kort had ik nog nooit van Control Human Delete gehoord. Mijn interesse werd gewekt door een sample van het nummer The Creation Of Equivalence Principle, die op enkele fora opdook. Ik was al snel verkocht. Wat ik hoorde was een stukje industrial black metal dat zich kon meten met de betere werken van Aborym en Diabolicum. Control Human Delete’s demo Error Spectre bevestigde dat idee bij mij, hoewel de demo wat tam klonk, vergeleken met de sample.

Zo meteen meer over de muziek, maar nu eerst even een korte introductie over de band. Control Human Delete is een band van Nederlandse bodem en bestaat al sinds 2001. Het repertoire van de band wordt gevormd door de eerdergenoemde demo Error Spectre, die in 2003 is uitgebracht en het album Terminal World Perspective. Na het uitbrengen van de demo heeft de band wat optredens gegeven en is in 2004 begonnen aan het schrijven van het debuutalbum. Eind 2006 tekende Control Human Delete bij het Italiaanse label Code666 en bracht het album al snel daarna uit.

Terug naar de muziek. Na het horen van de demo en de sample van The Creation Of Equivalence Principle was mijn verwachting dat ik een industrial black metalwerkje voorgeschoteld zou krijgen. Deels klopt dit, maar wat de band te horen brengt op dit album is veel meer dan alleen industrial black metal. Naar eigen zeggen brengen ze de luisteraar een geavanceerde mix van extravagante ‘new school’ black metal met industriële invloeden. Dit alles wordt overgoten met een dark ambientsausje, waardoor Terminal World Perspective een unieke luisterervaring biedt.

De nummers op dit album zijn veelzijdig. Neem nu Protocol Of Systematic Belief. Dit nummer opent met een stukje industrial black metal, maar al snel daarna zakt het tempo en gaat het nummer langzaam over in een meer melodieuze soort black metal, met een soort van futuristisch geluid. Terminal World Perspective zit vol met dit soort afwisselende momenten. Het enige negatieve aspect wat ik hieraan ervaren heb is dat de ambient-achtige stukken soms de snelheid wat te veel uit de muziek halen. Verder niets dan positiefs over de muziek.

Tekstueel gezien heeft de band op dit album ook het één en ander te bieden. Wie de website van de band bekeken heeft, zal de teksten niet gemist hebben. Teksten die gebaseerd zijn op werken van Diodorus Siculus, het Oude Testament, Immanuel Velikovsky’s The Four Plans Of The Universe, David Deutsch’s The Fabric Of Reality en enkele andere werken. Zware kost dus, maar op een manier verweven met de muziek waardoor je het je snel eigen maakt.

Controle Human Delete’s Terminal World Perspective was een zeer prettige luisterervaring, maar geen gemakkelijke. Diepgang is wat de luisteraar hier voorgeschoteld krijgt. Verwacht het album dus niet in één of twee luisterbeurten te doorgronden, maar neem je tijd en blijf bij de les. Wie deze raad opvolgt zal al snel merken dat hij hier met een juweeltje te maken heeft.

Tracklist:
1. Eclipse
2. Protocol Of Systematic Belief
3. The Creation Of Equivalence Principle
4. Spectrum Of Divine Nature
5. Transpherium
6. Operation: Genesis Reprise
7. Sin Tide Manufacturing
8. Global Storm Element
9. Absolution

Score: 85 / 100


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 11-04-2007 21:05 by mental Profiel van mental

Vast een vriendje van je die dit verzonnen heeft.


Fuck the world and fuck you


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 11-04-2007 21:08 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Gelukkig lees ik nooit teksten, zeg.

Zo, nu maar eens even kerrazy checken.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-04-2007 21:08 by spectre Profiel van spectre

Ik heb net nog gecheckt, staat nog niks
BTW: je hebt mail

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 11-04-2007 21:15]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 11-04-2007 21:19 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Hatemeel zeker. Toch even checken.

edit. Check!

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 11-04-2007 21:20]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-04-2007 21:58 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Nog *steeds* niet op kerrazy! Schande!

Toch een slechte CD dus?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 11-04-2007 21:59 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Ik zal 'em zo even uploaden.

edit: nu aan het beluisteren.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 11-04-2007 21:59]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen