IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Control Human Delete Vorige pagina | Volgende pagina
Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 11-04-2007 22:22 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Nummer 5 kan zo gebruikt worden als gedeelte van de soundtrack voor de nieuwe zombie film van romero.

Ik vind voornamelijk de sfeer die door de toetsen/computer neergezet word echt meesterlijk. Ik las die review van metalfan en de genoemde bands ken ik niet, alleen van naam. Maar de sferische stukken zijn echt te gek.

Alleen die snelle stukken. Het maakt mij niet uit of het een drumcomputer is of niet, ik hou gewoon niet zo van zulk snel drumwerk. 1X zo langzaam zou ik gaver vinden. Maar ja, ik ben dan ook niet bepaald de doelgroep...

Ik noemzo'n plaat stark wark!


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 11-04-2007 22:36 by Sargatanas Profiel van Sargatanas

Godver, ik begin nu wel erg nieuwsgierig te worden.



spectre
Usericon van spectre
Posted 11-04-2007 23:44 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 11 april 2007 22:22 schreef Wansmaak het volgende:
Nummer 5 kan zo gebruikt worden als gedeelte van de soundtrack voor de nieuwe zombie film van romero.

Ik vind voornamelijk de sfeer die door de toetsen/computer neergezet word echt meesterlijk. Ik las die review van metalfan en de genoemde bands ken ik niet, alleen van naam. Maar de sferische stukken zijn echt te gek.

Alleen die snelle stukken. Het maakt mij niet uit of het een drumcomputer is of niet, ik hou gewoon niet zo van zulk snel drumwerk. 1X zo langzaam zou ik gaver vinden. Maar ja, ik ben dan ook niet bepaald de doelgroep...

Ik noemzo'n plaat stark wark!


Thanks Wim. Die genoemde bands zijn meer een indicatie van de reviewer, meer om het in een genre te drukken wat wel klopt, maar echt op elkaar lijken doen we niet. Maar liefhebbers van die bands zouden in ieder geval ons moeten uitchecken. Het is overigens een eer om met die bands vergeleken te worden, superspul.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 12-04-2007 0:54 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 11 april 2007 21:02 schreef spectre het volgende:
Metalfan is sneller dan ZM
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3516

Control Human Delete - Terminal World Perspective

Jaar van release: 2007
Label: Code666



Tot mijn grote verrassing trof ik enkele dagen geleden de promo van Control Human Delete’s debuutalbum Terminal World Perspective aan in mijn brievenbus. Tot voor kort had ik nog nooit van Control Human Delete gehoord. Mijn interesse werd gewekt door een sample van het nummer The Creation Of Equivalence Principle, die op enkele fora opdook. Ik was al snel verkocht. Wat ik hoorde was een stukje industrial black metal dat zich kon meten met de betere werken van Aborym en Diabolicum. Control Human Delete’s demo Error Spectre bevestigde dat idee bij mij, hoewel de demo wat tam klonk, vergeleken met de sample.

Zo meteen meer over de muziek, maar nu eerst even een korte introductie over de band. Control Human Delete is een band van Nederlandse bodem en bestaat al sinds 2001. Het repertoire van de band wordt gevormd door de eerdergenoemde demo Error Spectre, die in 2003 is uitgebracht en het album Terminal World Perspective. Na het uitbrengen van de demo heeft de band wat optredens gegeven en is in 2004 begonnen aan het schrijven van het debuutalbum. Eind 2006 tekende Control Human Delete bij het Italiaanse label Code666 en bracht het album al snel daarna uit.

Terug naar de muziek. Na het horen van de demo en de sample van The Creation Of Equivalence Principle was mijn verwachting dat ik een industrial black metalwerkje voorgeschoteld zou krijgen. Deels klopt dit, maar wat de band te horen brengt op dit album is veel meer dan alleen industrial black metal. Naar eigen zeggen brengen ze de luisteraar een geavanceerde mix van extravagante ‘new school’ black metal met industriële invloeden. Dit alles wordt overgoten met een dark ambientsausje, waardoor Terminal World Perspective een unieke luisterervaring biedt.

De nummers op dit album zijn veelzijdig. Neem nu Protocol Of Systematic Belief. Dit nummer opent met een stukje industrial black metal, maar al snel daarna zakt het tempo en gaat het nummer langzaam over in een meer melodieuze soort black metal, met een soort van futuristisch geluid. Terminal World Perspective zit vol met dit soort afwisselende momenten. Het enige negatieve aspect wat ik hieraan ervaren heb is dat de ambient-achtige stukken soms de snelheid wat te veel uit de muziek halen. Verder niets dan positiefs over de muziek.

Tekstueel gezien heeft de band op dit album ook het één en ander te bieden. Wie de website van de band bekeken heeft, zal de teksten niet gemist hebben. Teksten die gebaseerd zijn op werken van Diodorus Siculus, het Oude Testament, Immanuel Velikovsky’s The Four Plans Of The Universe, David Deutsch’s The Fabric Of Reality en enkele andere werken. Zware kost dus, maar op een manier verweven met de muziek waardoor je het je snel eigen maakt.

Controle Human Delete’s Terminal World Perspective was een zeer prettige luisterervaring, maar geen gemakkelijke. Diepgang is wat de luisteraar hier voorgeschoteld krijgt. Verwacht het album dus niet in één of twee luisterbeurten te doorgronden, maar neem je tijd en blijf bij de les. Wie deze raad opvolgt zal al snel merken dat hij hier met een juweeltje te maken heeft.

Tracklist:
1. Eclipse
2. Protocol Of Systematic Belief
3. The Creation Of Equivalence Principle
4. Spectrum Of Divine Nature
5. Transpherium
6. Operation: Genesis Reprise
7. Sin Tide Manufacturing
8. Global Storm Element
9. Absolution

Score: 85 / 100


Shining had mijn voorkeur, even geduld nog.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-04-2007 9:36 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 13-04-2007 10:53 by Gorath Profiel van Gorath

quote:
Op 11 april 2007 22:22 schreef Wansmaak het volgende:

1X zo langzaam zou ik gaver vinden. Maar ja, ik ben dan ook niet bepaald de doelgroep...




1X? Even snel dus :D


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 13-04-2007 14:07 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Euh...

Ja, nee, ja...

*kuch*


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-04-2007 16:03 by spectre Profiel van spectre

Lekker rap geeft een meerwaarde van een drumcomputer imo. *rattel rattel*


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-04-2007 12:54 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Spectre: Kan ik het album ook via jou aanschaffen? Of moet ik dan toch echt via mailorder gaan werken?

Ik willum!!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-04-2007 12:56 by spectre Profiel van spectre

Ik heb nog geen exemplaren.
PS: mail

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 15-04-2007 12:57]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 15-04-2007 14:25 by Gorath Profiel van Gorath

Voorlopig staat "Transpherium" op repeat! Wat een sfeer...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-04-2007 15:18 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 15 april 2007 12:56 schreef spectre het volgende:
Ik heb nog geen exemplaren.
PS: mail


En mail terug!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 16-04-2007 0:40 by MindFolter Profiel van MindFolterhttp://https://www.facebook.com/Prickrott

Van wat ik er van kon horen (Myspace) klinkt het gaaf, maar ik vind het her en der wel erg veel op Aborym en Thorns lijken (vooral die laatste). En hoewel je dat als een compliment kunt opvatten luister ik voor Thorns liever naar Thorns zelf, als je begrijpt wat ik bedoel. Overigens is echt niet slecht ofzo hoor, ik sta er helemaal achter, maar ik ben gewoon een kritische lul.



Argh
Usericon van Argh
Posted 16-04-2007 0:44 by Argh Profiel van Argh

klootzak!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-04-2007 6:04 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Toen ik alleen het nummer op MySpace had gehoord vond ik het vet maar misschien iets te chaotisch/overweldigend.

Maar ik heb intussen de hele cd kunnen beluisteren en ik ben van mening dat dit het beste is dat dit genre momenteel te bieden heeft. CHD blaast de concurrentie (DHG, Aborym, Thorns) compleet weg op dit debuut.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-04-2007 12:35 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-04-2007 11:22 by spectre Profiel van spectre

http://www.vampire-magazine.com/article.php?aid=43126

CONTROL HUMAN DELETE (NED)
TERMINAL WORLD PERSPECTIVE Code 666
Written by Filip Dupont

With much fuss on various boards the members of Control Human Delete displayed their first full length "Terminal World Perspective". And they're damn right! We cannot wait for the next Thorns album to be released, which Snorre's announcing for about six years now. And also D¢dheimsgard spent eight years on writing their upcoming "Supervillain Outcast" (released this year). The world is screaming for a new hero in the modern black metal scene! After Control Human Delete's only demo "Error Spectre" in 2003, I was perplexed no label signed the Dutch industrials. Even then the demo contained all obliged blueprints a post-black metal album should have. Thank God Code666, the leading label in this genre (having bands like Ephel Duath and Aborym on their roster), embraced Control Human Delete in their flock and released "Terminal World Perspective" quite fast after the deal was set. Some months before its release the band put "The Creation Of Equivalence Principle" online and it pretty sums up all elements on this album. Guitar wise highly inspired by Thorns and Satyricon during their "Rebel Extravaganza" era – it's "Protocol Of Systematic Belief" that kicks off. The industrial elements are put more upfront than both bands I just mentioned do. Also the drum computer has got quite a mechanical sound and even though the band openly disagreed with me, there's won't be a single soul saying Control Human Delete are having a drummer of flesh and blood after hearing the inhuman bass kick inferno during the ending part of "Operation: Genesis Reprise". I totally support this way of drum sound – Real drums just can't suit the "Terminal World Perspective" science fiction-atmosphere. More than one hour the black metal factory is doing its shift, with instrumental highlights like the ambient inspired "Transpherium" and "Absolution". Without sampling Control Human Delete aren't the same anymore. I believe this rather young Dutch band can get the world on their feet. Many people are waiting for an album such as this cold and clinical "Terminal World Perspective". Can God create a puzzle so difficult, a riddle so complex that even he can't solve it? I'm sure Contol Human Delete can!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-04-2007 11:25 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Godver, wat een positiviteit allemaal. Ik word nu wel erg benieuwd Spectre!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 17-04-2007 11:26 by Snoodaerdt Profiel van Snoodaerdt

quote:
Op 17 april 2007 11:25 schreef NecRobert het volgende:
Godver, wat een positiviteit allemaal. Ik word nu wel erg benieuwd Spectre!


+1!!!


Member of the iso-betawuste crew!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-04-2007 11:29 by spectre Profiel van spectre

Oja, vandaag is de officiële release datum


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-04-2007 16:09 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Dan moet PayPal het wel doen!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-04-2007 22:15 by spectre Profiel van spectre

http://www.metalrage.com/reviews/1442

From its origin, black metal has always been associated with the occult, myths and Satanism. Control Human Delete places black metal in a whole other perspective, what resulted in the thematically, stylistically and musically boundary pushing effort Terminal World Perspective.

Musically the sound of Control Human Delete has much in common with bands like Thorns and the early Satyricon, especially the razor sharp production has a lot in common with the former. However, Control Human Delete’s sound is far more modern, because they draw their inspiration from the history of the entire earth, from which they describe their sinister vision on the future, rather than from the traditional black metal themes such as old myths and history of a single nation. Control Human Delete’s lyrics encompass earth’s evolution and the destructive nature of its inhabitants and the cover of the record shows futuristic machines near a waterfall wherein toxic waste is dumped.

Naturally this stylistic refreshing approach has a major impact on their sound. Although the roots and basics of the music definitely lie with older black metal bands such as Satyricon, they developed a unique sound by making use of drum programming, samples and synthesizers. That’s right, these guys don’t have a real drummer and that’s one of the reasons the music sounds ultra tight. It also gives them the opportunity to strike the bass drums at inhuman, ultra high speed. At first I had get used to this and thought it was too artificial, but it really fits well with the entire futuristic feel of the band and creates a furious mayhem. I really wonder how this would be like live.

There are a lot of surprising elements on this record. The fifth track, ‘Transpherium’ is a long ambient soundscape with a shivering, dark feeling. This track embodies ‘the present’ and therefore draws the line between the first songs about the past and the second part of the record which deals with the future. Throughout the record we hear attractive samples, some violins and the synthesizer adds a sinister vibe, but there are also less welcome surprises such as a lame nu-metalish guitar riff with the familiar pinches in ‘Protocol of Systematic Belief’ and bass drums which sound like a bouncing ball in ‘Operation: Genesis Reprise’. One could also say that the drum programming makes the record sound too one-sided. These downsides are, however, taken for granted because of the refreshing style and approach of the band.

This record needs a real open mind towards musical and stylistic changes in the black metal scene. Those who have, should really try this one out, because the more you get into their material and lyrics, the more you will appreciate the great correspondence between the music and the entire theme and feeling of this band.

Line Up:
Eon: Guitars
Pulse: Bass Guitars, Computers&Synths
Spectre: Computers&Synths
Void: Vocals

Track Listing:
1. Eclipse
2. Protocol of Systematic Belief
3. Creation Equivalence Principle
4. Spectrum of Divine Nature
5. Transpherium
6. Operation: Genesis Reprise
7. Sin Tide Manufacturing
8. Global Storm Element
9. Absolution

Score: 86


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 17-04-2007 23:16 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/



We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-04-2007 8:45 by spectre Profiel van spectre




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-04-2007 9:38 by spectre Profiel van spectre

We gaan lekker door met de positieve reviews

METAL.DE

rate: 9/10

http://metal.de/cdreviews.php4?was=review&id=7806

Grenzerfahrungen sind der eigentliche Motor des Verstehens, Wegweiser auf dem Pfad der Erleuchtung. Geburt und Tod, Schöpfung und Vernichtung. Der Blick über den Tellerrand, der sich einst Erde nannte, der Blick zurück in Äonen der Vergangenheit, von denen uns das Licht erzählt, welches seit Jahrmillionen im All auf Reisen ist. Löcher im Himmel, Fußabdrücke auf dem Mond, menschliche Technik im interstellaren Raum - die Erde, sichtbar durch einen kleines Fenster in einer orbitalen Raumstation, klein und verletztlich erscheint sich gegenüber dem Größenwahn der Menschheit, sie beherrschen zu wollen.
Es gibt Momente, in denen sich unser geistiges Auge öffnet und sieht - Dinge, die wir uns nie erträumt hätten, die unsere Vorstellungskraft sprengen, die unser Leben komplett verändern, oder vernichten können. Eine faszinierende Vorstellung dieser Art ist der Blick auf das Leben ansich, auf die Geschichte der Menschheit, wie sie begann, wie sie gegenwärtig abläuft, und wie sie sich in Zukunft entwickelt.

Die Holländer von CHD öffnen uns auf "Terminal World Perspective" ein solches Fenster, ein Konzeptalbum vom Anfang und Ende der Geschichte, vom Anfang und Ende des Lebens. Das Album entfacht eine Urgewalt an Energie, es explodiert und die Fragmente entfalten ein vielschichtiges musikalisches Spektrum, welches seinen Körper in modernen Black Metal Arrangements findet. Man könnte es schon als Black Metal der Postmoderne bezeichnen, Extravaganz der Extraklasse. Das epische Meisterwerk erstreckt sich über neun ineinander übergreifende Akte von pfeilschnellem, harschen Black Metal, kalten und lebensfeindlichen Industriallandschaften, sphärische Passagen von kosmischer Erhabenheit. All das wird in vielen komplexen Strukturen miteinander verwoben, dutzende, hunderte einzelne Ebenen verbinden sich zu einer Klangwand, die den Hörer niederwalzt, mitreißt und emporhebt. Wie der Astronaut beim Außeneinsatz blickt man plötzlich auf das große Ganze, sieht, wie sich die Songs in all ihrer Brutalität und Schönheit entfalten. Da, wo an einem Ort wahre Wirbelstürme völlige Verwüstung verbreiten, erblüht an anderer Stelle neues, zerbrechliches Leben...
Wir hören die Hymnen, die aus dem Hintergrundrauschen des Universums zu uns vordringen (wie etwa in "The Creation Equivalence Principle") und erblicken gleichzeitig universale Schönheit ("Transpherium").

"Terminal World Perspective" ist wie ein Ozean ein ungestümes Monster, entfacht Orkane von Hyperblasts und ist im nächsten Moment so unschuldig wie ein Gebirgssee in den Alpen. Das Drumming stammt zwar aus dem Computer, passt sich aber wunderbar in den Gesamtsound des Albums ein: Einerseits kalt, steril, brachial - andererseits warm und harmonisch, je nachdem, in welchem "Zeitalter", in welcher Epoche der Geschichte wir uns gerade befinden. Auf ihrem Debüt vereinen die Holländer Avantgarde Black Metal mit zahlreichen Industrialelementen und symphonischen Synths, unzähligen Effekten und Samples, hinzu kommen Einflüsse aus Post-Rock, Dark Ambient und sogar ein bißchen Neoklassik.
Man muss aufgeschlossen für diese komplexe Melange sein, aber wer sich ihr öffnet, dem wird auch sie sich öffnen - und dieses Erlebnis sollte man sich wahrlich nicht entgehen lassen! Für mich der erste Anwärter für das Album des Jahres im extremen Metal, verdiente neun Punkte für ein Meisterwerk, welches ein Ausmaß an Innovation, Kreativität und Kraft versprüht, von dem viele Bands träumen, und was die meisten nie erreichen.

Punkte: 9/10


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen