IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Control Human Delete Vorige pagina | Volgende pagina
Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 11-09-2006 11:37 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

CHD bint gwoon van die Protools hoern', hef niks met muziek te maakn'.




FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 11-09-2006 13:44 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 11 september 2006 2:48 schreef spectre het volgende:
plaatje erbij, metal


Da moe'k hoor'n!

Een Rode trouwens?


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-09-2006 13:50 by spectre Profiel van spectre

Nee het is een t.bone, een cheap huismodel van het duitse muziekhuis Thomann, link
Ik ben er er zeer tevreden over



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 11-09-2006 14:07 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Oeh nice 'n cheap, thanks


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 18-09-2006 19:56 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 18 september 2006 18:39 schreef spectre het volgende:
Zonder ballen hum... Maar je Dimmu vergelijking zegt al genoeg Ieder zijn ding natuurlijk!


Je hebt hopelijk wel door dat dat in de meest negatieve zin is niet? Inspiratieloze bpm's met opeens een gay intermezzo op 3/4 van het nummer.
Ik zie net dat het schijnbaar je eigen band is. Dat verklaart ook een hoop

Maar als wat wil je/vind je dat - jullie klinken?
Ik hoor uiterst commercieel getinte black metal met nu invloeden. Maar dat ben ik maar

edit: ik zie overigens na het doorlezen van de drum discussie ook waar mijn SYL vergelijking vandaan kwam

edit2: ja en ik heb ze live gezien blabla wel drummer bla

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 18-09-2006 20:02]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2006 20:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



\Godver wat een berg onwetendheid in één post, ben bijna jaloers ..


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-09-2006 20:28 by mental Profiel van mental

quote:
Op 11 september 2006 13:50 schreef spectre het volgende:
Nee het is een t.bone, een cheap huismodel van het duitse muziekhuis Thomann, link
Ik ben er er zeer tevreden over




net zo cheap als de muziek...past prima bij elkander dus!


Fuck the world and fuck you


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-09-2006 21:42 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 18 september 2006 19:56 schreef Argus het volgende:
Je hebt hopelijk wel door dat dat in de meest negatieve zin is niet? Inspiratieloze bpm's met opeens een gay intermezzo op 3/4 van het nummer.
Ik zie net dat het schijnbaar je eigen band is. Dat verklaart ook een hoop

Het gaat de eerste 20 seconden best snel qua drumwerk en riffing, maar het is niet hersenloos. Die eerste riff is meteen de lastigste van het nummer, maargoed. Daarna gaat het gas er flink vanaf, er zit weldegelijk heel veel afwisseling in dit nummer, dus klaarblijkelijk heb je niet goed geluisterd

Fijn trouwens om een discussie te hebben over muziek als jij er meteen 'gay' bij gaat halen, in welke context moet ik dat zien? Leg mij dat eens uit.

quote:

Maar als wat wil je/vind je dat - jullie klinken?
Ik hoor uiterst commercieel getinte black metal met nu invloeden. Maar dat ben ik maar

Wij vinden ons naar CHD klinken, we streven naar een eigen gezicht en niet naar een kopie van iets. Tuurlijk hebben we invloeden, en het meeste daarvan zijn Noors klinkende BM-bands. Zoals nieuwe Satyricon, nieuwe Mayhem, Thorns, Emperor.. dat soort werk. Voor de toetsen etc kan ik niet echt metalinvloeden opnoemen want daar zijn er niet al teveel van, iig niet zoals wij dat doen. Invloeden: veel electronische muziek en voor mij persoonlijk veel synthmuziek uit de jaren 70, zoals Jarre, Vangelis etc.

Ik snap niet helemaal waar je het 'nu-metal' idee vandaan haalt, maar ik neem aan dat je daarmee de vernieuwende elementen in onze muziek bedoelt, ik kan dat alleen maar positief opvatten.

En wat bedoel je met commercieel? Dat we klinken alsof we heel veel willen verkopen? Nou graag! Weet je wat pas commercieel is? Muziek waarvan je weet dat de massa het graag wil horen. Ik doel daarbij op de 100den death, thrash en blackmetal klonen die de wereld rijk is. Dat is in mijn ogen pas commercieel omdat het de oren voedt van mensen die telkens weer hetzelfde willen horen. Wij boren het publiek aan wat graag eens wat nieuws wil horen. En geloof me, daar zijn er binnen de metalscene bar weinig van.

quote:

edit: ik zie overigens na het doorlezen van de drum discussie ook waar mijn SYL vergelijking vandaan kwam

edit2: ja en ik heb ze live gezien blabla wel drummer bla


Ja en? Dit is een oud en al veel besproken discussie punt, dat metalbands een drummer moeten hebben om gaaf te zijn, ik vind dat bij 90% van de hobbyBMzolderbands dat inderdaad ook. Wij zorgen er tenminste voor dat 1. de kit goed geprogrammeerd is, en 2. dat we door het gebruik van dat hele extreme blasts. breaks en gefreak iets creeren wat je met een drummer nooit kunt bereiken zodat we een meerwaarde meegeven aan een drumcomputer.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-09-2006 21:43 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 18 september 2006 20:28 schreef mental het volgende:
net zo cheap als de muziek...past prima bij elkander dus!
Wat is er goedkoop aan onze muziek mental? Ga je dit keer wel een antwoord geven trouwens?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 18-09-2006 21:53 by jbassist Profiel van jbassist

Mental is er een van de hardcore, je weet.
heeft hij van burzum geleerd


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 18-09-2006 21:54 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Happerdehap, hehe.



mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-09-2006 22:01 by mental Profiel van mental

quote:
Op 18 september 2006 21:53 schreef jbassist het volgende:
Mental is er een van de hardcore, je weet.
heeft hij van burzum geleerd

en dat is eerder andersom....of bedoel je nu....nee, dat zal vast niet....of toch wel ???


Fuck the world and fuck you


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 18-09-2006 22:02 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-09-2006 22:28 by M. Profiel van M.

Spekt0r, verspil je tijd toch niet man.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-09-2006 22:30 by mental Profiel van mental

ik denk dat spectre zelf wel uitmaakt wat ie met zijn tijd wil doen.

[Dit bericht is gewijzigd door mental op 18-09-2006 22:30]


Fuck the world and fuck you


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-09-2006 22:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 september 2006 22:28 schreef M. het volgende:
Spekt0r, verspil je tijd toch niet man.
Wel man, dat is gaaf.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-09-2006 23:03 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 18 september 2006 22:28 schreef M. het volgende:
Spekt0r, verspil je tijd toch niet man.
Wellicht heeft het geen zin om Argus of mental te overtuigen van wat ik zeg, maar misschien kan ik er andere mensen die dit lezen wel laten weten wat CHD betekend. Eventueel


Zeg mental: ga je nog antwoorden?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 18-09-2006 23:06 by mental Profiel van mental

bwaaah, waarom zou ik eigenlijk ? volgens jouw blaat ik toch maar wat in het rond...


Fuck the world and fuck you


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-09-2006 23:07 by spectre Profiel van spectre

Lekker makkelijk antwoord mental.
En je bevestigd meteen dat wat je zegt. Totaal inhoudsloos geblaat.



[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 18-09-2006 23:16]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


trol
Usericon van trol
Posted 18-09-2006 23:07 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

Godsamme.. Dat nummer wordt elke keer dat je hem luisterd heftiger..Wanneer komt die schijf nou eindelijk een keer uit?!

Oh en Argus heeft klaarblijkelijk geen verstand van ritmes laat staan composities.. Maak er vooral niet teveel woorden aan vuil.
Inspiratieloze BPM's..

[Dit bericht is gewijzigd door trol op 18-09-2006 23:08]


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-09-2006 23:11 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 18 september 2006 23:07 schreef trol het volgende:
Godsamme.. Dat nummer wordt elke keer dat je hem luisterd heftiger..Wanneer komt die schijf nou eindelijk een keer uit?!


Dat komt omdat ik heel vaak de mix wat vetter maak en de mp3 vervang denk ik

Die schijf komt uit als er een label zo gek is de zooi uit te brengen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 18-09-2006 23:52 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Zal m zeker aanschaffen, klinkt moddervet!!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 18-09-2006 23:54 by Argus Profiel van Argus

@Jenje: Rot he, dat er mensen een andere mening aangedaan zijn als uwe heerscherheid LOL Man ga lekker aarslikken in de polder.

quote:
Op 18 september 2006 21:42 schreef spectre het volgende:
Het gaat de eerste 20 seconden best snel qua drumwerk en riffing, maar het is niet hersenloos. Die eerste riff is meteen de lastigste van het nummer, maargoed. Daarna gaat het gas er flink vanaf, er zit weldegelijk heel veel afwisseling in dit nummer, dus klaarblijkelijk heb je niet goed geluisterd


Jawel hoor. Maar ik vind het een variatie op hetzelfde.

quote:

Fijn trouwens om een discussie te hebben over muziek als jij er meteen 'gay' bij gaat halen, in welke context moet ik dat zien? Leg mij dat eens uit.



Je mist zeker bepaalde delen van dit forum Gay als in mieterig, geen power, saai.

quote:

Wij vinden ons naar CHD klinken, we streven naar een eigen gezicht en niet naar een kopie van iets. Tuurlijk hebben we invloeden, en het meeste daarvan zijn Noors klinkende BM-bands. Zoals nieuwe Satyricon, nieuwe Mayhem, Thorns, Emperor.. dat soort werk.



Ik zal vast onwetend zijn, helaas vind ik dat werk dus ook zuigen met de grote Z.

quote:

Ik snap niet helemaal waar je het 'nu-metal' idee vandaan haalt, maar ik neem aan dat je daarmee de vernieuwende elementen in onze muziek bedoelt, ik kan dat alleen maar positief opvatten.



Random samples erdoor, het zachte stukje op 3/4 van het nummer. Idem als dat je muziek natuurlijk voor geen meter klinkt als SYL maar die stijl/invloed/gevoel brengt het, bij mij, over.

quote:

En wat bedoel je met commercieel? Dat we klinken alsof we heel veel willen verkopen? Nou graag! Weet je wat pas commercieel is? Muziek waarvan je weet dat de massa het graag wil horen. Ik doel daarbij op de 100den death, thrash en blackmetal klonen die de wereld rijk is. Dat is in mijn ogen pas commercieel omdat het de oren voedt van mensen die telkens weer hetzelfde willen horen. Wij boren het publiek aan wat graag eens wat nieuws wil horen. En geloof me, daar zijn er binnen de metalscene bar weinig van.


Met commercieel bedoel ik dat het klinkt als 13 in een dozijn werk, wederom voor mij. Niet ehh wat het ook is wat jij achter die term zoekt.

quote:

Ja en? Dit is een oud en al veel besproken discussie punt, dat metalbands een drummer moeten hebben om gaaf te zijn,


Een mening die ik niet deel overigens. Ik ken zat bands die daar prima mee weg komen. Dat zijn er alleen niet bar veel en het 'te mechanische', waar ook veel industrial projecten last van hebben, komt er voor mij gewoon te sterk doorheen.

quote:
ik vind dat bij 90% van de hobbyBMzolderbands dat inderdaad ook. Wij zorgen er tenminste voor dat 1. de kit goed geprogrammeerd is, en 2. dat we door het gebruik van dat hele extreme blasts. breaks en gefreak iets creeren wat je met een drummer nooit kunt bereiken zodat we een meerwaarde meegeven aan een drumcomputer.


Tja. Ik vind dus niet dat je dat bereikt.
Niets persoonlijks verder hoor. Ik kan ook hersenloos 'go wat leuk want ik zit ook op dit forum en jij ook en laten we samen nog even bruinridderen' doorlullen maar ik ben liever eerlijk.

Ik ben natuurlijk maar een onwetende en kan je geen 1000 onscure referenties leveren zoals de grote Jenje maar ik ben in ieder geval eerlijk

*zet weer fijn een mardukje aan*


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-09-2006 0:59 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 18 september 2006 23:54 schreef Argus het volgende:
Ik kan ook hersenloos 'go wat leuk want ik zit ook op dit forum en jij ook en laten we samen nog even bruinridderen' doorlullen maar ik ben liever eerlijk.

Stijlvol!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 19-09-2006 1:03 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 19 september 2006 0:59 schreef ZelThoR het volgende:
Stijlvol!


Ik ben ook meestal nogal bot.
Of zoals men dat altijd zo mooi meld jaarlijks: te assertief.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen