IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Porcupine tree Vorige pagina | Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-03-2005 19:40 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Maar ik hem 'm net weer opnieuw aangezet... deadwing!


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 26-03-2005 16:06 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

Ik heb Deadwing zojuist een eerste, goede luisterbeurt gegeven. Wat een sfeer cd! Een perfecte afwisseling tussen rustig en uptempo, mooie gitaarstukken erin. Ik vind 'Arriving somewhere but not here' echt supermooi.
Er is meer eenheid dan op In Absentia, wat ik eigenlijk niet verkeerd vind. Deadwing is op sommige momenten trouwens zeer heftig ja (ik las al iets over Tool, ben ik het wel mee eens). Enfin, ik vind Deadwing zeker de moeite waard!


Sater
Usericon van Sater
Posted 26-03-2005 18:27 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Vandaag On the Sunday of Life binnen gekregen. Meer mensen bekend met dit werkje?

Er staan zeker leuke deuntjes op, maar het komt niet echt als een geheel op me over, ietwat te fragmentarisch. Ook vind ik het gebruik van een drumcomputer wat minder, de 'beats' passen er niet echt in.

Die nieuwe wil ik ook nog wel halen, moet em alleen even voor een aardig prijsje tegenkomen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 26-03-2005 18:34 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2005 18:27 schreef Sater het volgende:
Vandaag On the Sunday of Life binnen gekregen. Meer mensen bekend met dit werkje?

Er staan zeker leuke deuntjes op, maar het komt niet echt als een geheel op me over, ietwat te fragmentarisch. Ook vind ik het gebruik van een drumcomputer wat minder, de 'beats' passen er niet echt in.

Die nieuwe wil ik ook nog wel halen, moet em alleen even voor een aardig prijsje tegenkomen.
OTSOL heb ik laatst ook gekocht. Eén keer gedraaid, nooit meer. Teveel bliepjes en beatjes. Geef mij het recentere werk maar.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Sater
Usericon van Sater
Posted 26-03-2005 18:38 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Mjah, ik vind het niet slecht. Maar wel een stuk minder. Ik ging ook eigenlijk voor Lightbulb Sun maar die kon ik nergens vinden.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 26-03-2005 19:20 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2005 18:27 schreef Sater het volgende:


Die nieuwe wil ik ook nog wel halen, moet em alleen even voor een aardig prijsje tegenkomen.


Bij de sounds in Tilburg lag hij voor 15,95. In verhouding tot internet duur, maar niet voor een CD winkel.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-03-2005 15:57 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 25 maart 2005 19:12 schreef NecRobert het volgende:
Hij lijkt in eerste instantie wat heftiger (door de soms wat Tool-achtige riffing), maar het is weer subtiliteit ten top. Dit lijkt ook meer een groeiplaat, ook al vind ik 'm meteen al schitterend. Maar het is moeilijk een vergelijking te maken na anderhalf keer luisteren.


Hij klinkt inderdaad iets heftiger. Opzich niks mis mee want er zijn al genoeg "zweverige" bandjes die het goed doen. Ik ben blij om te horen dat Porcupine tree nog altijd als one-of-a-kind klinkt.

Ik heb het album nu 2x geluisterd en zo op het eerste gehoor was het zeker even wennen. Maar na een tijdje komen al die heerlijk dromerige, melancholieke Porcupine tree sfeertjes weer naar voren en ik heb nu al het idee dat ik dit misschien wel het beste Porcupine tree album ooit vind. Maar...het moet nogsteeds groeien.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-03-2005 18:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik ben op dit moment helemaal hooked aan het nummer Start of Something Beautiful. Dat nummer heeft een magistrale opbouw, enorm veel sfeer en bijna onmogelijk drumwerk van de heer Harrison. Schitterend!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-03-2005 22:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik ben iig blij dat ik die nieuwe zodra ik hem zag gekocht heb. Sjonge jonge wat is die Steven Wilson een getalenteerd figuur.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-03-2005 13:02 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik had het voorspelt: na 4 dagen intensief luisteren... geweldig album! Deadwing is gewoon veel complexer dan ik na 2x luisteren dacht. Deadwing blijft gewoon in mijn hoofd rondspoken, en de sfeer doet me terug denken aan Signify en op het laatst zelfs aan The Sky Moves Sideways, gecombineerd met het hardere In Absentia werk (Blackest Eyes etc.). Alleen jammer van het nummer Halo, doet me vrij weinig. <= hooked!


[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 29-03-2005 15:05]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-03-2005 18:47 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Jezus Christus, wat kan jij toch ook een trut zijn.

Echt hoor... altijd hetzelfde.

"Ja, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar volgens mij is het een groeiplaat" om vervolgens drie dagen later je met rose driehoekjes gespikkelde sperma over de plaat uit te storten.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-03-2005 20:28 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

1 nadeel aan deze cd...
Het gruwelijk lelijke artwork.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 29-03-2005 23:48 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 29 maart 2005 20:28 schreef XnegativeX het volgende:
1 nadeel aan deze cd...
Het gruwelijk lelijke artwork.



Inderdaad



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 30-03-2005 9:06 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2005 18:47 schreef M. het volgende:
Jezus Christus, wat kan jij toch ook een trut zijn.

Echt hoor... altijd hetzelfde.

"Ja, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar volgens mij is het een groeiplaat" om vervolgens drie dagen later je met rose driehoekjes gespikkelde sperma over de plaat uit te storten.


...miet ik hier serieus op in gaan? Want sinds wanneer is daar iets mis mee? Voorspelbaar misschien, maar zelfs dat had ik voorspeld . Niet zeiken dus


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 30-03-2005 9:54 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Nee, deze Porcupine Tree plaat ligt me niet. De andere platen vond ik gelijk al goed, maar deze niet.. Het is denk ik voor mij ook geen "groeiplaat".

Geef mij maar Lightbulb Sun!


zo kan ie wel weer


Legion
Usericon van Legion
Posted 30-03-2005 10:31 by Legion Wijzig reactieProfiel van LegionQuote dit berichthttp://

Een zeer goede plaat die "Deadwing". Wat mij betreft blijft het wel een band die niet zo makkelijk toegankelijk is. Ben benieuwd hoe ze 11 april live zijn. Gezien het optreden van Blackfield pas geleden in Zoetermeer, heb ik hoge verwachten.


My pain is constant and sharp. I do not hope for a better world for anyone. In fact I want my pain to be inflicted on others. I want no one to escape


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 30-03-2005 12:46 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

Ik kijk erg uit naar het optreden 11 april!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-03-2005 12:50 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 30 maart 2005 9:54 schreef Babylon het volgende:
Nee, deze Porcupine Tree plaat ligt me niet. De andere platen vond ik gelijk al goed, maar deze niet.. Het is denk ik voor mij ook geen "groeiplaat".

Geef mij maar Lightbulb Sun!


Waarom niet denk je?
Ik vind op Deadwing juist meer samenhangend materiaal staan. Het album vormt meer 1 geheel waardoor je door het gehele album in een bepaalde sfeer blijft hangen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Den_Bockereyder
Usericon van Den_Bockereyder
Posted 30-03-2005 13:03 by Den_Bockereyder Wijzig reactieProfiel van Den_BockereyderQuote dit berichthttp://-

Porcupine tree is de meest overrated kut band uit het progressive genre bah wat heb ik een hekel aan de muziek, die steve wilson die denkt dat ie god zelf is als het gaat om muziek maar ondertussen verneukt ie wel opeth albums met zn kanker productie.


Aurora Infernalis Website: http://www.aurora-infernalis.com Aurora Infernalis Facebook: http://www.facebook.com/aurora.infernalis Aurora Infernalis Twitter: http://twitter.com/AuroraInf


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 30-03-2005 13:13 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Zo vroeg en dan al dronken?


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 30-03-2005 14:02 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2005 13:13 schreef innerlogicmarty het volgende:
Zo vroeg en dan al dronken?




rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 30-03-2005 14:07 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2005 13:03 schreef Den_Bockereyder het volgende:
Porcupine tree is de meest overrated kut band uit het progressive genre bah wat heb ik een hekel aan de muziek, die steve wilson die denkt dat ie god zelf is als het gaat om muziek maar ondertussen verneukt ie wel opeth albums met zn kanker productie.


nou nou nou nou nou zeg......


I Find That I Am Not There...


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 30-03-2005 15:22 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2005 13:03 schreef Den_Bockereyder het volgende:
Porcupine tree is de meest overrated kut band uit het progressive genre bah wat heb ik een hekel aan de muziek, die steve wilson die denkt dat ie god zelf is als het gaat om muziek maar ondertussen verneukt ie wel opeth albums met zn kanker productie.


Jij bent goed in sarcasme!


valfar
Usericon van valfar
Posted 30-03-2005 21:00 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 30 maart 2005 13:03 schreef Den_Bockereyder het volgende:
Porcupine tree is de meest overrated kut band uit het progressive genre bah wat heb ik een hekel aan de muziek, die steve wilson die denkt dat ie god zelf is als het gaat om muziek maar ondertussen verneukt ie wel opeth albums met zn kanker productie.


Ik wens jou een bierfles (minstens een halve liter) in je reet toe



Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 30-03-2005 23:05 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2005 12:50 schreef XnegativeX het volgende:
Waarom niet denk je?
Ik vind op Deadwing juist meer samenhangend materiaal staan. Het album vormt meer 1 geheel waardoor je door het gehele album in een bepaalde sfeer blijft hangen.


Het pakt me gewoon niet op de manier dat Porcupine Tree normaal gesproken bij mij doet. Het is best een goed album, maar voor PT niet vind ik. Het nummer Lazarus is daarentegen wel helemaal te gek.

Misschien ga ik de rest van het album ook nog wel gaaf vinden, maar op dit moment ziet het er niet naar uit

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 30-03-2005 23:06]


zo kan ie wel weer


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen