IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : het ratten topic Vorige pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-11-2009 13:43 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2009 12:06 schreef Sjaakie het volgende:

Een wilde bruine rat is prima tam te maken, je moet er alleen veel moeite in steken.


Hehe, kennis van mij heeft dat ooit geprobeerd, maar dit was de rat from hell, nog nooit zo'n vals monster gezien haha...


spelfout weggehaald...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-11-2009 13:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2009 12:06 schreef Sjaakie het volgende:
Bruine ratten zijn niet echt wilde ratten, zwarte ratten zijn wilde ratten

Een wilde bruine rat is prima tam te maken, je moet er alleen veel moeite in steken. Hier thuis hebben we zo ongeveer heel de regenboog aan rattenkleuren, erg leuk. Ook erg gaaf dat er een aantal inderdaad naar hun naam luisteren en ook echt komen aanrennen als je ze roept.

Klopt. Onze ratten waren net honden. Je kon ze overal loslaten, en toch komen als je ze riep. Konijnen b.v. zijn dan weer een stuk dommer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 06-11-2009 14:00 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Valt volgens mij wel mee. Nu ben ik niet zo thuis in de konijnen, maar die beesten schijn je ook af te kunnen richten, je kunt ze ook leren naar het toilet te gaan, en deuren open te maken enzo.

Met ratten een beetje hetzelfde, ik heb er een paar die luisteren echt gruwelijk goed, en die anderen zijn denk ik doof, oftewel, die luisteren alleen als ik met de voerbak rammel, hehe


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-11-2009 14:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 november 2009 11:59 schreef bastianus het volgende:
Toen ik nog met Aaargh samen was, hadden we allebei een rat. Waren wild, werden als slangenvoer gehouden, maar we hadden ze helemaal tam gemaakt. Ze bleven gewoon op je schouder zitten, en je kon ze overal probleemloos mee naar toe nemen. Bruine ratten waren het, superintelligent en tam.
Dat ratten slim zijn is bewezen. Mooiste voorbeeld hiervan vind ik dat er weleens een kluwen ratten was gevonden, die met zijn twaalven aan elkaar waren gegroeid. Die bleken in het wild gewoon te kunnen overleven door samenwerking.

echte rattenkoningen zijn nog niet echt bewezen hoor.
In de geschiedenis werden beesten wel vaker aan elkaar geknoopt.

quote:
Op 6 november 2009 12:06 schreef Sjaakie het volgende:
Bruine ratten zijn niet echt wilde ratten, zwarte ratten zijn wilde ratten

Een wilde bruine rat is prima tam te maken, je moet er alleen veel moeite in steken. Hier thuis hebben we zo ongeveer heel de regenboog aan rattenkleuren, erg leuk. Ook erg gaaf dat er een aantal inderdaad naar hun naam luisteren en ook echt komen aanrennen als je ze roept.


Zwarte ratten zijn in Nederland bijna volledig verdreven door de bruine rat hoor.
Maar dat tam maken duurt toch echt wel wat generaties hoor, echt tam krijg je ze pas als je ze vanaf de eerste dag weg kan halen bij de moeder, en dat is bij wilde ratten niet echt toegestaan. Als je de jonkies bij een tamme moeder zet is het idd niet zo moeilijk. Daarnaast zullen tamme ratten toch nooit zo snel aggressief worden als de wilde, daar zit toch al honderd jaar selectie achter.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-11-2009 14:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 november 2009 10:33 schreef bastianus het volgende:
Hij had er wel een dagje last van, maar loopt nu gewoon weer zonder een centje pijn rond. Ik snap ook niet dat ze op een kinderboerderij degoes hebben, die zijn gewoon niet tam te krijgen. Alleen met voeren al proberen ze te bijten als ze de kans krijgen. Volgens mij moeten ze ook niet in een hokje zitten. Zo kunnen ze de energie niet kwijt.


Dat is omdat ze nog geen onderscheid maken tussen eten en je handen. lastig af te leren maar iig nooit voedsel door de kooi aanbieden. Bij jonkies leer je het af door rond de tijd dat ze gaan lopen en zelf eten(bij ratjes 3e en 4e week) eten aan te bieden vanaf je hand en ook vaak je handen door de tralies steken, dan leren ze vanzelf het onderscheid tussen eten en je handen. Mijnes happen ook welleens naar vingers maar nooit hard, en weten gelijk dat het mn vinger is. Alleen met handen doordringt met saus moet je oppassen haha.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 06-11-2009 14:06 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Valt wel mee volgens mij, hier in de regio zitten er nog erg veel zwarte ratten.

En tam maken zal de definitie wel van verschillen, net als de definitie van wild kan verschillen. De meeste ratten zijn handtam te maken iig, en sommige beesten hebben nu eenmaal een erg vals karakter, of zijn gewoon erg schuw/bang. Mijn ervaring is trouwens dat het geen generaties duurt om zo'n beestje tam te krijgen, maar wat ik al typyte, zal wel afhangen van de definite en het karakter.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-11-2009 14:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jah dat is ook wel waar, als je met tam bedoeld dat hij niet bang voor je is en hij niet zomaar bijt en je hem mag aanraken lukt volgens mij ook wel vanaf een volwassen wilde rat. Maarja hoe eerder hoe makkelijker natuurlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen