IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwe computer aanschaf, Pentium of AMD Athlon? Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-01-2004 11:44 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Heb op de computer van Liesbeth trouwens net de gratis versie van Opera geinstalleerd... fuck man windows 98 bleef maar crashen op het moment dat ik mijn yahoomail wilde bekijken , of andere sites... argh... wat een verlichting zeg Opera



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-01-2004 12:14 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Opera is schijt vergeleken met Mozilla.
Eerlijk: Opera is sneller.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-01-2004 12:15 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 28 januari 2004 11:43 schreef Valorian het volgende:
yep .. maar die kaarten in mijn vorige post, van sapphire, die lijken al bestelbaar (zie link) .. ?

Anyway, weet iemand of een Monster 3d II PCI 12MB kaart wel stand alone kan draaien?

Jawel, mits je de drivers nog kan vinden anders draai je voorlopig VGA op 640x480xweinig kleuren


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-01-2004 12:29 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 28 januari 2004 12:14 schreef MBMarduk het volgende:
Opera is schijt vergeleken met Mozilla.
Eerlijk: Opera is sneller.


Draait Mozilla ook op windows trouwens?

NB: yep.. drivers... dat kan nog wel eens lastig worden....

Wijzig: al gevonden,, google .. legio sites met drivers van oude kaarten... de diamond stealth monster 3d kaart was vrij populair vroeger.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 28-01-2004 12:32]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-01-2004 12:44 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 28 januari 2004 12:29 schreef Valorian het volgende:
Draait Mozilla ook op windows trouwens?


SCHAAM je!
Windows
Mac OS X
Linux x86
Linux PowerPC
AIX
HPUX
OS/2
Solaris SPARC
Solaris x86
Tru64 Unix
...en nog meer obscure Os-en


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-01-2004 16:55 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 28 januari 2004 12:44 schreef MBMarduk het volgende:
SCHAAM je!
Windows
Mac OS X
Linux x86
Linux PowerPC
AIX
HPUX
OS/2
Solaris SPARC
Solaris x86
Tru64 Unix
...en nog meer obscure Os-en




Ooops.. had het kunnen weten ja...

mijn pc kan opgehaald morgen (zonder videokaart) .. eindelijk!


Aart
Usericon van Aart
Posted 08-02-2004 0:15 by Aart Profiel van Aart

Zo, dinsdag mijn nieuwe systeem binnen gehad en woensdag in elkaar geflanst

Nu alleen nog een nieuwe videokaart.
Ik twijfel heel erg tussen de Radeon 9600XT en de Radeon 9800SE die modbaar is naar 9800PRO, maar met eventuele risico's. Irritant


Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-02-2004 0:41 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 8 februari 2004 0:15 schreef Aart het volgende:
Zo, dinsdag mijn nieuwe systeem binnen gehad en woensdag in elkaar geflanst

Nu alleen nog een nieuwe videokaart.
Ik twijfel heel erg tussen de Radeon 9600XT en de Radeon 9800SE die modbaar is naar 9800PRO, maar met eventuele risico's. Irritant


Ik heb net de 9800SE gekocht, de all in wonder, cool kaartje .. heb nog niets gemod ofzo trouwens, wie weet komt dat nog wel een keer.. zit ook een afstandsbediening bij, handig als je je pc niet in de huiskamer hebt staan en dvd/divxfilms kijkt op je televisiescherm


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 15-02-2004 12:05 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 8 februari 2004 0:15 schreef Aart het volgende:
Zo, dinsdag mijn nieuwe systeem binnen gehad en woensdag in elkaar geflanst

Nu alleen nog een nieuwe videokaart.
Ik twijfel heel erg tussen de Radeon 9600XT en de Radeon 9800SE die modbaar is naar 9800PRO, maar met eventuele risico's. Irritant


Je hoeft toch niet perse een nieuwe bios erop te knallen, volgens mij kan het ook met een software mod


"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-02-2004 13:20 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 15 februari 2004 12:05 schreef 0Tolerence het volgende:
Je hoeft toch niet perse een nieuwe bios erop te knallen, volgens mij kan het ook met een software mod


Die 9800SE is ALLEEN per softmod te modden (naar 9800 pro snelheid) , en als je op tweakers.net kijkt zie je dat het in ongeveer 2/3 van de gevallen lukt..

Risico's.. tjsaa.. ik weet zelf niets van modden maar als ik zo die threads op tweakers doorlees lijkt het dat de risico's erg klein zijn, het lukt gewoon of het lukt niet.. in het ergste geval heb je even iemand nodig met veel verstand van computers om de boel weer in originele staat te krijgen, maar ik heb nergens gelezen over blijvende schade.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 15-02-2004 14:11 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

een softmod zou niet echt blijvende schade te hoeven aanrichten zolang de gpu maar niet te warm wordt en/of het geheugen.
Ik denk trouwens dat je zo'n ding zelfs wel kan bios modden, dat is wel wat gevaarlijker maar wel een permanente oplossing


"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-02-2004 14:36 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 15 februari 2004 14:11 schreef 0Tolerence het volgende:
een softmod zou niet echt blijvende schade te hoeven aanrichten zolang de gpu maar niet te warm wordt en/of het geheugen.
Ik denk trouwens dat je zo'n ding zelfs wel kan bios modden, dat is wel wat gevaarlijker maar wel een permanente oplossing


Bios modden? ja.. nou je het zegt , daar heb ik ook iets over gelezen ..


..

Mijn pc loopt als een tierelier, gisteren even geformatteerd om van de trial xp pro af te komen, opnieuw xp pro corporate geinstalleerd, norton systemworks 2004, adobe photoshop CS, illustratot CS, en wat codecpacks en dergelijke.. en alles is zichtbaar op mijn 21" crt bak. heerlijk.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-03-2004 12:33 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 30 maart 2004 12:27 schreef enforcer het volgende:
Geez dit is toch een algemeen forum, er staan wel gekkere topics hier...

toch lache om een beetje over PC's te lullen, ik weet zeker dat er meer mensen net een nieuwe gekocht hebben of er een willen gaan kopen!


Ben ik het op zich nog wel mee eens , volgens mij hadden we wel al een soortgelijk topic, maargoed.

Ik ben van plan binnenkort weer een nieuwe PC aan te schaffen, ik weet in ieder geval dat het een AMD wordt, met een flinke geluids- en videokaart. Niet via PC-prive maar via m'n baas die alles gewoon via inkoopprijs koopt haha! M'n oude bakkie zal wel naar m'n vriendin gaan, die kan wel een "nieuwe" PC gebruiken geloof ik . Uiteraard zal ook de nieuwe PC behoorlijk ge-case mod worden, ramen, ledjes e.d. en waarschijnlijk ook een waterkoeling!


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 30-03-2004 12:36 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

wat houdt HT eigenlijk in bij een P IV processor...mijn nieuwe PC heeft een P IV 3,0 Ghz met HT technology....HAHAH ik heb eigenlijk geen fucking idee wat dat inhoudt!

Hij loopt iig als een trein!



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-03-2004 12:37 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

Hehe, dat HT is volgens mij net zo'n troep als MMX-technologie, gewoon een "lokkertje" om het maar zo te zeggen


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 30-03-2004 12:38 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 30 maart 2004 12:33 schreef Elfensteen het volgende:
Ben ik het op zich nog wel mee eens , volgens mij hadden we wel al een soortgelijk topic, maargoed.

Ik ben van plan binnenkort weer een nieuwe PC aan te schaffen, ik weet in ieder geval dat het een AMD wordt, met een flinke geluids- en videokaart. Niet via PC-prive maar via m'n baas die alles gewoon via inkoopprijs koopt haha! M'n oude bakkie zal wel naar m'n vriendin gaan, die kan wel een "nieuwe" PC gebruiken geloof ik . Uiteraard zal ook de nieuwe PC behoorlijk ge-case mod worden, ramen, ledjes e.d. en waarschijnlijk ook een waterkoeling!




ik heb geen idee, maakt mij verder ook geen reet uit of er een AMD of een Intel processor inzit, die kerek raadde mij een Pentium aan, was wel iets duurder maar scheelde niet zoveel.

AMD schijnt ook heel goed te zijn ja, ach wat hij is 10 x zo snel als mijn oude PC!




enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 30-03-2004 12:39 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 30 maart 2004 12:37 schreef Elfensteen het volgende:
Hehe, dat HT is volgens mij net zo'n troep als MMX-technologie, gewoon een "lokkertje" om het maar zo te zeggen


Zou best kunnen...nou ja het zat erbij hoefde er niets extra's voor te betalen, het zegt me eigenlijk ook niets.

wat ik iig errug fijn vindt is mijn 17"TFT scherm dat scheelt een hoop ruimte op het bureau!



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-03-2004 12:40 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 30 maart 2004 12:38 schreef enforcer het volgende:
ik heb geen idee, maakt mij verder ook geen reet uit of er een AMD of een Intel processor inzit, die kerek raadde mij een Pentium aan, was wel iets duurder maar scheelde niet zoveel.

AMD schijnt ook heel goed te zijn ja, ach wat hij is 10 x zo snel als mijn oude PC!
Hm, ligt er natuurlijk ook aan wat voor winst die verkoper er op maakt . Ik heb liever een AMD omdat dat imho stabieler is en ik er nog wel eens wat fratsen mee wil uithalen (overklocken e.d.) voor de "standaard gebruiker" lijkt mij Pentium goed genoeg ja!

En als het in jou geval om snelheid gaat is Pentium wel aant raden inderdaad


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-03-2004 12:41 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 30 maart 2004 12:39 schreef enforcer het volgende:
wat ik iig errug fijn vindt is mijn 17"TFT scherm dat scheelt een hoop ruimte op het bureau!
Kan ik me voorstellen! Hoewel ik zelf liever op een normaal scherm werk (beter voor m'n ogen) maar ik ga binnenkort even kijken of er een redelijk LCD scherm te krijgen is tegen een aardig prijsje, lijkt me ook wel wat!


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 30-03-2004 12:44 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

socket A is nu wel een voordelige keuze, snelle mobos & cpus , en geen kinderziektes meer, het platform is zo goed als volwassen.

Eigenlijk zie ik totaal geen reden om uberhaupt nog intel te kopen, zeker mbt. warmteproduktie. Ok, de high end zooi van intel is sneller... maar welke zieke ziel koopt er high end dan, zonde van je geld


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 30-03-2004 12:44 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Hmmm...die pantiums zijn stabiel zat, ik heb geen idee of het een nu stabieler is dan het andere maar een maat van mij heeft een AMD 2600+ ofzo en zijn PC loopt nog regelmatig vast als ie teveel applicaties tegelijkertijd opent!

LCD is toch hetzelfde als een TFT scherm??? ik zag iig geen verschil..ze zijn iig erg mooi qua contrast mooier dan een conventioneel CRT scherm IMO....

Alleeen met de oudere modellen schijnen er wel eens pixels kapot te gaan da's wel errug vervelend natuurlijk, maar op mijn werk heb ik er ook een nu een jaar ongeveer en die werkt nog best!

ik vind het een hele vooruitgang!




Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-03-2004 12:48 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 30 maart 2004 12:44 schreef SiQDiZ het volgende:
Eigenlijk zie ik totaal geen reden om uberhaupt nog intel te kopen, zeker mbt. warmteproduktie. Ok, de high end zooi van intel is sneller... maar welke zieke ziel koopt er high end dan, zonde van je geld
Hehe, mensen die genoeg geld hebben? Ach..klok gewoon een AMD'tje over en je hebt hetzelfde effect...lekker boeiend toch?
quote:
Op 30 maart 2004 12:44 schreef enforcer het volgende:
Hmmm...die pantiums zijn stabiel zat, ik heb geen idee of het een nu stabieler is dan het andere maar een maat van mij heeft een AMD 2600+ ofzo en zijn PC loopt nog regelmatig vast als ie teveel applicaties tegelijkertijd opent!
Dan moet hij maar eens goed geheugen kopen! Hahaha! Kan gebeuren, laat hem z'n Windows eerst maar eens updaten!
quote:

LCD is toch hetzelfde als een TFT scherm??? ik zag iig geen verschil..ze zijn iig erg mooi qua contrast mooier dan een conventioneel CRT scherm IMO....
Niet precies! Een LCD scherm heeft een hogere frequentie dacht ik, dat is zowieso beter voor m'n ogen, dus dat leek me erg prettig! En inderdaad, lekker veel ruimte over!
quote:

Alleeen met de oudere modellen schijnen er wel eens pixels kapot te gaan da's wel errug vervelend natuurlijk, maar op mijn werk heb ik er ook een nu een jaar ongeveer en die werkt nog best!
Ik mag hier op het werk wel eens TFT-jes kortsluiten die een kapotte pixel hebben, anders neemt de fabriek ze niet terug . Gebeurt bij ons met regelmaat moet ik zeggen!
quote:
ik vind het een hele vooruitgang!

Ik ook!

[ot]Ga jij nog naar die cd-presentatie 24 april?

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 30-03-2004 12:48]


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 30-03-2004 12:51 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

quote:
Op 30 maart 2004 12:44 schreef enforcer het volgende:
Hmmm...die pantiums zijn stabiel zat, ik heb geen idee of het een nu stabieler is dan het andere maar een maat van mij heeft een AMD 2600+ ofzo en zijn PC loopt nog regelmatig vast als ie teveel applicaties tegelijkertijd opent!

LCD is toch hetzelfde als een TFT scherm??? ik zag iig geen verschil..ze zijn iig erg mooi qua contrast mooier dan een conventioneel CRT scherm IMO....

Alleeen met de oudere modellen schijnen er wel eens pixels kapot te gaan da's wel errug vervelend natuurlijk, maar op mijn werk heb ik er ook een nu een jaar ongeveer en die werkt nog best!

ik vind het een hele vooruitgang!




hehe laat het duidelijk zijn dat beide platformen even stabiel zijn. Instabiliteit wordt veroorzaakt door mis-use van de gebruiker OF onkunde van de systeembouwer.

LCD is meer een verzamelbak voor een aantal technieken. Met name TFT's zijn LCD schermen met een snelle ververswaarde waardoor je het ghosten niet meer krijgt. Qua contrast kan het kloppen inderdaad dat een TFT beter lijkt op het gebied van contrast, dit komt doordat veel TFT schermen een te hoog contrast geven. Kleurechtheid is nogsteeds een probleem bij TFT schermen. Dit weegt echter voor veel mensen niet op tegen de voordelen; stroomverbruik / ruimtebesparing / uitstraling.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 30-03-2004 12:53 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 30 maart 2004 12:44 schreef SiQDiZ het volgende:
socket A is nu wel een voordelige keuze, snelle mobos & cpus , en geen kinderziektes meer, het platform is zo goed als volwassen.



??????????????? Socket A loopt in zn nadagen. Kan je beter even wachten op de socket 939 als je de AMD roadmap bekijkt IMHO


I can't shoot straight unless I've had a pint!


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 30-03-2004 12:56 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

quote:
Op 30 maart 2004 12:53 schreef Dunne_Hein het volgende:
??????????????? Socket A loopt in zn nadagen. Kan je beter even wachten op de socket 939 als je de AMD roadmap bekijkt IMHO


het is ook niet top-of-the-bill meer ... ik zei voordelige keuze


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen