IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwe computer aanschaf, Pentium of AMD Athlon? Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-10-2003 16:11 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Bijna een nieuwe... laatste onderdeeltjes aan het uitzoeken, en dan nog een (goedkope)mailorder vinden die (bijna) alles heeft ..

- Moederboard: Asus A7N8X-VM-LAN / nForce2 / socket A of Asus A7N8X-X - LAN / nForce2 / socket A (kan iemand mij het verschil vertellen? specificaties staan op gistron.nl, ben een nOOb)
- Processor: waarschijnlijk Athlon XP 2600+/2,08 GHz/333 MHz
- Geheugen: A-merk, 512 tot 1024 MB (nog even over nadenken)
- Videokaart: waarschijnlijk Hercules Prophet 9800 SE Pro All-in-Wonder, anders de Matrox P650 en een tv-kaart
- Monitor: waarschijnlijk de Samsung 959NF (19" natural flat crt scherm), anders een Iiyama 17" scherm (ben type even kwijt)
- DVD-rewriter: NEC ND1300 DVD +/- writer IDE/bulk
- HD: 80 GB / 7200 / 8MB merk weet ik nog niet
- Behuizing/voeding: nog uitzoeken

Apparaatje van 1000 - 1100 euro ..


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 23-10-2003 16:20 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

Het VM moederbord heeft onboard video. Daar heb je dus niets aan. Dus zeker de X versie nemen.

Ik zou ook de all in wonder niet nemen. Die is vrij prijzig. En videokaarten verouderen snel en dan moet je ook meteen je tv-gedeelte vervangen. Ik zou dan een losse tv-kaart kopen (hoewel ik de kwaliteit van de gemiddelde tv kaart crap vind).


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-10-2003 16:56 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 23 oktober 2003 16:20 schreef Dunne_Hein het volgende:
Het VM moederbord heeft onboard video. Daar heb je dus niets aan. Dus zeker de X versie nemen.




Dank je! Dus naast dat 'onboard video' heeft het VM moederboard weinig of geen voordelen? Als dat zo is ga ik voor de X versie, scheelt bijna 30 euro!

quote:
Ik zou ook de all in wonder niet nemen. Die is vrij prijzig. En videokaarten verouderen snel en dan moet je ook meteen je tv-gedeelte vervangen. Ik zou dan een losse tv-kaart kopen (hoewel ik de kwaliteit van de gemiddelde tv kaart crap vind).


Tsja, nou ja je 'moet' toch niets vervangen, als de qualiteit goed genoeg is? Wat bovendien echt snel verouderd is het 3d-gebeuren, en daar ga ik toch niet echt voor.. (speel nauwelijks games) zo'n AIW kaart leek me alleen ideaal omdat je dan niet weer een losse tv kaart hoeft te kopen, en de 2D prestaties van de genoemde kaart(en) ook best dichtbij de Matrox kaarten komen tegenwoordig.. Een andere (stuk goedkopere) AIW kaart die ik in mijn hoofd had is de "Sapphire Radeon The Beast 9000 Pro All-In-Wonder 64MB DDR" (+/- 170 euro, die Hercules is 230 euro) ..


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 23-10-2003 17:08 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

De VM heeft wel onboard LAN wat die X volgens mij niet heeft.

En betreft die videokaart, ik speel veel spelletjes dus moet 'vaak' upgraden. Als je dat niet doet, doe je er idd veel langer mee. De keus is aan jou.

Met een 9800 ga je dan echt lang doen, het is een hele goede kaart. Ik zou dan niet voor de 9000 gaan wat een budget kaart is.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 23-10-2003 17:25 by Trevoc Profiel van Trevochttp://www.myrkvar.nl

quote:
Op 15 februari 2003 19:18 schreef beli mawr het volgende:
klopt dat van dat hitteprobleem bij athlon en dat de koeler die je ervoor nodig hebt er ene is die geluid maakt in de grootorde van 100dB?


haha, 100 dB. Dat zou ongeveer betekenen dat dat ding een geluid maakt wat vergelijkbaar is met de sterkte van het geluid van een brommer die rondjes om je heen aan het rijden is.



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 23-10-2003 17:27 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik heb er hier zo'n mooie Zalman koeler van allemaal koperen plaatjes en een grote ventilator opzitten.
Geruisloos.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 23-10-2003 17:37 by Trevoc Profiel van Trevochttp://www.myrkvar.nl

Heb ook een ultra stille koeler op me processor zitten, alleen niet op me Videokaart



Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 23-10-2003 21:18 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

neem gwoon een waterkoeler



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-10-2003 15:04 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Weet iemand een winkel in Zwolle of Utrecht waar ze echt VEEL 17" en/of 19" CRT schermen hebben staan, of in iedergeval Iiyama schermen ??

Het is toch niet teveel gevraagd om een scherm eerst in het echt te zien voor je een aanschaf doet?? De meeste computerzaakjes hebben alleen nog maar TFT schermen staan (ivm ruimte en toenemende verkoop) of van die compaq / hp / etc schermen.. mediamarkt utrecht had nog wel redelijk wat, maar geen enkele Iiyama ..



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 30-10-2003 15:18 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Gelijk heb je: aanschouwen voor het kopen en STEL VOORAF VAST wat hun voorwaarden zijn m.b.t. dode pixels (locatie, hoeveelheid, kleur, weetikveel).
En koop vooral niet in een doorsnee van-alles-en-nog-wat mega elektronicazaak.
Dozenschuivers zijn het stuk voor stuk, kwantiteit boven kwaliteit daaro.
//edit
HP, Compaq, Dell spullen zijn allemaal "re-branded" spullen. Onnodige ellende.


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 30-10-2003 15:19]


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 31-10-2003 15:53 by Joep 777 Profiel van Joep 777

Ik ga me misschien deze halen voor 500 euro:

300 Watt ATX Miditower
AsRock P4I45D
Intel Celeron 2200Mhz
Maxtor 40.0Gb, 7200rpm, U-ATA133 + 40 GB van me oude pc
3,5 diskdrive 1.44Mb
512Mb DDR PC2100
MadView ATI Radeon 9200SE 128Mb, Tv-Out, DVI
Geluidskaart is geintegreerd op het moederbord
16x48 DVD speler
52x32x52 CD-ReWriter
Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord
Qwerty toetsenbord PS/2
Scroll 3-knops muis
150 Watt speakerset

De grafische kaart is niet alles maar nog altijd beter dan mijn huidige nvidia tnt2 32MB


[Dit bericht is gewijzigd door Joep 777 op 31-10-2003 15:54]



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-10-2003 16:02 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 30 oktober 2003 15:18 schreef MBMarduk het volgende:

En koop vooral niet in een doorsnee van-alles-en-nog-wat mega elektronicazaak.
Dozenschuivers zijn het stuk voor stuk, kwantiteit boven kwaliteit daaro.



Lol.. ja, liep laatst zo'n winkel in, om een monitor te bekijken (zou er zowiezo niets gaan kopen), maar die zogenaamde expert wist niet eens het verschil tussen TFT en CRT ..


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-10-2003 16:19 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

Naar monitors kijken is een beetje overbodig. Je treft toch nooit een serie computers met de zelfde configuratie en verschillende monitors.

En is sommige winkels heb je soms een muur van monitors aangesloten op één computer. Dat is dus helemaal rampzalig omdat die monitors allemaal met de zelfde specs draaien. Dus dan pakken ze de instelling die de slechtste monitor nog aankan en dus draaien de meeste niet op nu native resolutie. Dan zijn zelfs topmonitoren om te janken.

Dus kijk naar de specificaties en lees veel reviews op het internet.

quote:
HP, Compaq, Dell spullen zijn allemaal "re-branded" spullen. Onnodige ellende.


Verklaar je nader want ik heb hier nooit slechte ervaring mee gehad (in tegendeel zelfs)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-10-2003 16:23 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Het is wel aan te raden om voor LCD ff te gaan kijken in de winkel, het lijkt stug dat elke monitor is aangesloten op enkele PC's
Desnoods kan je dit navragen, LCD heeft nog steeds het probleem met ghosting en kleurechtheid, dit kan je toch alleen zelf goed bepalen!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-10-2003 16:23 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 31 oktober 2003 16:19 schreef Dunne_Hein het volgende:
Naar monitors kijken is een beetje overbodig. Je treft toch nooit een serie computers met de zelfde configuratie en verschillende monitors.

En is sommige winkels heb je soms een muur van monitors aangesloten op één computer. Dat is dus helemaal rampzalig omdat die monitors allemaal met de zelfde specs draaien. Dus dan pakken ze de instelling die de slechtste monitor nog aankan en dus draaien de meeste niet op nu native resolutie. Dan zijn zelfs topmonitoren om te janken.

Dus kijk naar de specificaties en lees veel reviews op het internet.



Verklaar je nader want ik heb hier nooit slechte ervaring mee gehad (in tegendeel zelfs)


Compaq of HP computers zou ik zelf ook nooit kopen.. Mijn ma heeft net haar derde Dell computer gekocht, en nooit problemen gehad eigenlijk... Wat wel zeer asociaal is aan Dell: 90 Euro verzendkosten! Maar de computers zijn goed..

Reviews??? Ik probeer een goede review te vinden van de Iiyama hm704UTCA , maar dat valt niet mee.. ik kom alleen maar op sites met prijslijsten... grrr


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-10-2003 16:24 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

probeer eens anandtech of tomshardware e.d.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 31-10-2003 16:27 by Paul (Administrator) Profiel van Paulhttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 30 oktober 2003 15:04 schreef Valorian het volgende:
Weet iemand een winkel in Zwolle of Utrecht waar ze echt VEEL 17" en/of 19" CRT schermen hebben staan, of in iedergeval Iiyama schermen ??
IIyama is echt niet zo geweldig als veel mensen denken hoor. Ik heb genoeg brakke IIyama screens gezien. Echt slecht zijn ze ook niet maar volgens mij niet beter als een LG, philips, sony of whetever.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-10-2003 16:28 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 31 oktober 2003 16:23 schreef 0Tolerence het volgende:
Het is wel aan te raden om voor LCD ff te gaan kijken in de winkel, het lijkt stug dat elke monitor is aangesloten op enkele PC's
Desnoods kan je dit navragen, LCD heeft nog steeds het probleem met ghosting en kleurechtheid, dit kan je toch alleen zelf goed bepalen!


Ja, maar hij koopt geen LCD

Voor ghosting kijk je gewoon naar de reactietijd van het ding. Die staat ook gewoon in de specificaties.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 31-10-2003 16:36 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 31 oktober 2003 16:19 schreef Dunne_Hein het volgende:
...
Verklaar je nader want ik heb hier nooit slechte ervaring mee gehad (in tegendeel zelfs)


Ik had haast met typen. Misschien moest ik expliciet zeggen dat het niet per se moet dat je problemen krijgt met A-merken.
Kijk HPQ (gefuseerd ) en Dell bijv. leveren vooral totaal-packages; m.a.w. complete systemen met garantie.
Consumer systemen worden voor -pak 'm beet- 95% door derden gemaakt en met HUN merken voorzien waar nodig (bijv. het frontje van een DVD-tray, casing etc.)

Misschien geheel onterecht maar toch gaat mijn voorkeur naar producten waar de afstand consument<-->producent zo kort mogelijk is.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-10-2003 16:43 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

Hmmmm, puur gevoelsmatig dus. Mn pa heeft ooit een keer een compleet Dell systeem gekocht en dat is echt een perfect dingetje. Kwalitatief ook goede onderdelen. Zelf heb ik ook wat Dell onderdelen en heb er niets op aan te merken. En een kennis van mij werkt als systeembeheerder bij Philips waar ze ook veel Dell systemen hebben en ik hoor hem er nooit over klagen (itt Microsoft klachten ).


I can't shoot straight unless I've had a pint!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-10-2003 16:46 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 31 oktober 2003 16:28 schreef Dunne_Hein het volgende:
Ja, maar hij koopt geen LCD

Voor ghosting kijk je gewoon naar de reactietijd van het ding. Die staat ook gewoon in de specificaties.


Ja dat zou je denken, maar bij de 1 kan er toch meer ghosting effect zijn dan de ander met dezelfde responsetijd.
Zo makkelijk is het dus niet.

Zie een artikel op anantech hierover


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-10-2003 16:49 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 31 oktober 2003 16:46 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja dat zou je denken, maar bij de 1 kan er toch meer ghosting effect zijn dan de ander met dezelfde responsetijd.
Zo makkelijk is het dus niet.

Zie een artikel op anantech hierover


Nou, daar ben je dan mooi klaar mee!

Maargoed, ik heb nooit de type rond TFT begrepen en heb mij er dus ook niet echt in verdiept. Ik hou het voorlopig fijn bij CRT.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-10-2003 16:50 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 31 oktober 2003 16:43 schreef Dunne_Hein het volgende:
Hmmmm, puur gevoelsmatig dus. Mn pa heeft ooit een keer een compleet Dell systeem gekocht en dat is echt een perfect dingetje. Kwalitatief ook goede onderdelen. Zelf heb ik ook wat Dell onderdelen en heb er niets op aan te merken. En een kennis van mij werkt als systeembeheerder bij Philips waar ze ook veel Dell systemen hebben en ik hoor hem er nooit over klagen (itt Microsoft klachten ).


Qua onderdelen is het altijd nog het best om het zelf samen te stellen, Dell kijkt meer naar de prijs dan daadwerkelijke performance.
Zeker als je veel gamed is dat wel aardig belangrijk


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 31-10-2003 16:53 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 31 oktober 2003 16:50 schreef 0Tolerence het volgende:
Qua onderdelen is het altijd nog het best om het zelf samen te stellen, Dell kijkt meer naar de prijs dan daadwerkelijke performance.
Zeker als je veel gamed is dat wel aardig belangrijk


Tuurlijk is dat beter. Maar als mensen geen verstand van computers hebben raad ik het altijd af.

Ik ben het niet helemaal met je eens over de kwaliteit van Dell computers, maargoed ik heb ook maar één Dell computer onder handen gehad.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-10-2003 16:57 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 31 oktober 2003 16:53 schreef Dunne_Hein het volgende:
Tuurlijk is dat beter. Maar als mensen geen verstand van computers hebben raad ik het altijd af.

Ik ben het niet helemaal met je eens over de kwaliteit van Dell computers, maargoed ik heb ook maar één Dell computer onder handen gehad.


Ook als ze geen verstand ervan hebben, raad ik ze aan om custombuild machine te kopen. Heb laatst er 1 in elkaar gezet voor een maat van mij, waar ik tevens de onderdelen voor heb uitgezocht.
Hij is er toch wel ff qua performance en prijs op vooruit gegaan


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen