IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwe computer aanschaf, Pentium of AMD Athlon? Vorige pagina | Volgende pagina
Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 15-02-2003 22:03 by Mordon Profiel van Mordon

quote:
Op 15 februari 2003 21:51 schreef karnivoor het volgende:
een zekere ftp


op m'n computer... en ja, ik ben nog steeds bezig met zoeken...


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 15-02-2003 22:09 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

AMD+ABIT is okee bijvoorbeeld,

neem GEEEEEN sisbord, dan verneuk je alles, als je een Pentium neemt met een mooie intelchipset o.i.d. (iets compatibels) dat loopt ook als een trein.

Kern is hier wat je er voor wilt betalen, ik zou gaan voor een AMD...


Dit slaat nergens op.


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 15-02-2003 22:17 by Mordon Profiel van Mordon

ik heb 'm niet meer... en ik weet niet meer precies waar ie vandaan kwam

maareuh, het was zo'n filmpje van 10MB (heb je wat aan )
en daar zag je lings de proccesor en het beeld van de amd, en rechts de pentium met beelscherm...
zag je zo mooi wat d'r gebeurde wanneer ze de koeler loshaalden...


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-02-2003 1:55 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 15 februari 2003 22:09 schreef mörke het volgende:
...neem GEEEEEN sisbord, dan verneuk je alles, ...

O? Met 0,0 onderbouwing natuurlijk.
Ik steek mijn hand in het vuur voor de SiS chipsets. (SiS videokaarten is andere koek)
Stabiel, Snel en koel. Daar kan Via nog een BEHOORLIJK punt aan zuigen. De chippies worden heet itt SiS.
Hun KT266 en KT266A waren geplaagd door een ingebakken bug (de beruchte PCI- of SBLive freeze-bug) die ze omzeilden m.b.v. een hele reeeks 4-in-1 driver updates. (Hij is terug in de vorm van een SBAudigy bug)
En ALi?? Telt gewoon niet mee want die verkopen geen fuck.
Intel is goed (maar erg duur IMO) en bouwt alleen voor de Pentium platform. Hun strategie is een puzzel en de upgrade mogelijkheden voor de Pentium zuigen apekloten.

AMD Athlon heeft 1x geswitcht van Slot A naar Socket A en gebruikt die nog steeds.
De P4 moest in allerijl van Socket 423 wisselen naar 478 dus de thuisgebruiker mocht gelijk effe een nieuwe mobo halen bij z'n nieuwe CPU. Daarna de core-incompatibiliteit notendoppenspel. Willamette, Northwood, wel of niet Hyper-Threading enabled, 400, 533, 667errm nee toch maar 800MHz FSB straks.
x100
KORTOM: Voor Intel kiezen is je upgrade mogelijkheden beperken.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 16-02-2003 2:00 by Snagger Profiel van Snagger

Kom ik aan met mn pentium 75


Ik, Wil Schuurman


Metal
Usericon van Metal
Posted 16-02-2003 12:36 by Metal Profiel van Metal

prijs/kwaliteit -> AMD of Intel Celeron! Voor Pentium betaal je gewoon veel te veel.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-02-2003 13:18 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

nooit celeron kopen, die krengen hebben geen cache(nauwelijks) en presteren op games en zware applicaties aanzienlijk minder.
Wacht nog ff een paar maanden tot de nieuwe 64bits processor lijn, hammer, uitkomt. Prijzen dalen dan.
Als je een athlon xp neemt, zorg dan dat je een mobo koopt met een nforce2 chipset, deze zijn nogal iets sneller dan de andere chipsets


"This one is older than shit, heavier than time!"


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 17-02-2003 13:36 by Mordon Profiel van Mordon

een celeron is toch een afgekeurde pentium?

zoiets heb ik gehoord toen ik vroeg wat 't verschil was tussen die twee...
dan voldoen ze niet aan de eisen voor een pentium, en wel aan die van een celeron...


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 17-02-2003 14:02 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 16 februari 2003 13:18 schreef 0Tolerence het volgende:
nooit celeron kopen, die krengen hebben geen cache(nauwelijks) en presteren op games en zware applicaties aanzienlijk minder.
Wacht nog ff een paar maanden tot de nieuwe 64bits processor lijn, hammer, uitkomt. Prijzen dalen dan.
Als je een athlon xp neemt, zorg dan dat je een mobo koopt met een nforce2 chipset, deze zijn nogal iets sneller dan de andere chipsets


Als de 64 bit uitkomt zal in eerste instantie de prijzen echt niet zakken hoor aangezien die op een heel ander marktsegment mikken. (maargoed, in computerland kan je altijd wel blijven wachten tot iets nieuws uit is, het is een continu proces)

Maar je hebt 150% gelijk dat je nu voor de nforce2 moet gaan. Als mijn geld binnen is koop ik er ook een. Best getest: de Epox (raar maar waar) en daarna de Asus, maar die is meteen zo'n 40 euro duurder (dacht ik zo uit mn hoofd)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 26-02-2003 22:43 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

ok, hier is mijn door mijn broer voorgestelde systeem:
Extra diepe kast met 400Watt koeling
Moederbord msi kt3 ultra 2 met:
Geïntegreerde ac '97 geluidschip
4 usb 2.0 poorten
ata 133 raid functie
processor amd 2000+ xp
extra zware en stille koeling spire
geheugen 256 MB DDR PC2700 pcm
harde schijf 2 maal 80GB ata 133 in raid
video leadtek geforce4 ultra ti4200
dvd speler

voor een totaal bedrag van 874 euro inclusief software, wat vinden jullie hiervan, een goed systeem?

Meer info over het moederbord kun je vinden op:
http://www.msi-computer.nl/Product/Mainboard/KT3%20Ultra2/main.htm


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


marcelverweel
Usericon van marcelverweel
Posted 26-02-2003 22:52 by marcelverweel Profiel van marcelverweel

Das een aardig computertje

Ik heb zelf een 1800+ en ik gebruik een thermaltake dragon orb 3 voor koeling(ik heb m eigenlijk genomen omdat ik m er wel stoer uit vond zien )


maakte in t begin veel pokkeherrie(7200 rpm), totdat ik er een fanspeedregelaar tussen zette, nou is ie al een stuk stiller.


Judge Not, Lest Ye Be Judged Yourself


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-02-2003 23:10 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 17 februari 2003 14:02 schreef Dunne_Hein het volgende:
Als de 64 bit uitkomt zal in eerste instantie de prijzen echt niet zakken hoor aangezien die op een heel ander marktsegment mikken. (maargoed, in computerland kan je altijd wel blijven wachten tot iets nieuws uit is, het is een continu proces)

Maar je hebt 150% gelijk dat je nu voor de nforce2 moet gaan. Als mijn geld binnen is koop ik er ook een. Best getest: de Epox (raar maar waar) en daarna de Asus, maar die is meteen zo'n 40 euro duurder (dacht ik zo uit mn hoofd)


Nou het is sowiezo het einde van een kwartaal en dat betekent per definitie een prijsdaling :D


"This one is older than shit, heavier than time!"


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-02-2003 23:12 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 26 februari 2003 22:43 schreef beli mawr het volgende:
ok, hier is mijn door mijn broer voorgestelde systeem:
geheugen 256 MB DDR PC2700 pcm
video leadtek geforce4 ultra ti4200



Ik Zou 512 mb nemen en een andere videokaart:

http://www.ati.com/products/pc/radeon9500pro/

De Radeon 9500 Pro. Deze is sowieso al goedkoper dan een ti4200 en presteert net zo goed. Je kan deze kaart zelfs "ombouwen" naar een 9700 Pro:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/685068


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 26-02-2003 23:23 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 26 februari 2003 22:43 schreef beli mawr het volgende:
ok, hier is mijn door mijn broer voorgestelde systeem:
Extra diepe kast met 400Watt koeling
Moederbord msi kt3 ultra 2 met:
Geïntegreerde ac '97 geluidschip
4 usb 2.0 poorten
ata 133 raid functie
processor amd 2000+ xp
extra zware en stille koeling spire
geheugen 256 MB DDR PC2700 pcm
harde schijf 2 maal 80GB ata 133 in raid
video leadtek geforce4 ultra ti4200
dvd speler

voor een totaal bedrag van 874 euro inclusief software, wat vinden jullie hiervan, een goed systeem?

Meer info over het moederbord kun je vinden op:
http://www.msi-computer.nl/Product/Mainboard/KT3%20Ultra2/main.htm


Ik zou duidelijk een ander moederbord nemen. Ik zou de Epox 8RDA+ nemen. Bevat geen raid. Maar er zit wel een veel betere geluids-chip op.
Met deze mobo zal je systeem met de zelfde componenten sneller draaien. Daarnaast past op dit bord ook de AMD cpu met de Barton-core die later een FSB van 166 zal krijgen.

CPU is een prima keuze prijs/kwaliteit

Geheugen... draait pc2700 op 166 mhz? (weet het ff niet, blame the beer). zo niet zou ik voor pc 3000 of pc 3200 gaan als je in de toekomst je cpu wilt upgraden.

2 hd's in raid. tja, ik zie absoluut het nut er niet van in. Het is pratisch in servers maar workstations zuller er weinig profijt van hebben. Het is alleen handig wanneer je veel hele grote bestanden copieerd. En als 1 hd kapot gaat, zijn de gegevens van beide hd's onbruikbaar. Volgens mij heb je meer snelheidswinst als je 1 hd gebruikt voor je os en de ander voor je backup en je swap- en scratchfiles.

Videokaart... Ik zou de Ati Radeon 9500 pro nemen die 212 euro is ipv 167 voor de gf. Maar dat is meer omdat ik iets tegen de gf heb denk ik. Daarnaast staat ati bekend om zn goede 2d-beeldkwaliteit en is de 9500 pro DX9 compliant en de gf niet. De gf daarentegen heeft meer driver-updates.

Maar je moet het natuurlijk allemaal zelf weten he


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 26-02-2003 23:24 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

AMD. Sneller en goedkoper.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 26-02-2003 23:24 by Muilkorfje Profiel van Muilkorfje

De 64bit is voorlopig overbodig. Vooral op gamers gebied. Maar voor sommige dingen... Nais...

Ti4200 nooit doen, MX ook nooit... Radeon zekerz...



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-02-2003 23:25 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 februari 2003 2:00 schreef Snagger het volgende:
Kom ik aan met mn pentium 75



heeeej, die had ik ook.
videokaart van 2MB, 8MB intern geheugen, harde schijf van 698MB.

wel in 1995


Oud Vuil.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 26-02-2003 23:26 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 26 februari 2003 23:12 schreef BurZum het volgende:
Je kan deze kaart zelfs "ombouwen" naar een 9700 Pro:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/685068


LOL, blijkbaar heb je je eigen link niet gelezen

(of is het: de bel horen luiden en niet weten waar de klepel hangt)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-02-2003 23:27 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

trouwens, nix mis met celeron, ja!

heb nu celeron 901 met een vette cooler en loopt al jaar of 1 1/2 als een tierelier!


Oud Vuil.


Orion
Usericon van Orion
Posted 26-02-2003 23:30 by Orion Profiel van Orion

AMD


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 26-02-2003 23:32 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 26 februari 2003 23:23 schreef Dunne_Hein het volgende:
2 hd's in raid. tja, ik zie absoluut het nut er niet van in. Het is pratisch in servers maar workstations zuller er weinig profijt van hebben. Het is alleen handig wanneer je veel hele grote bestanden copieerd. En als 1 hd kapot gaat, zijn de gegevens van beide hd's onbruikbaar. Volgens mij heb je meer snelheidswinst als je 1 hd gebruikt voor je os en de ander voor je backup en je swap- en scratchfiles.


dat zou zijn voor wanneer ik berekeningen maak in autocad of Catia, dan zou ik een apparte schijf nemen voor de swapfile.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 26-02-2003 23:34 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 26 februari 2003 23:32 schreef beli mawr het volgende:
dat zou zijn voor wanneer ik berekeningen maak in autocad of Catia, dan zou ik een apparte schijf nemen voor de swapfile.



Met een raid opstelling heb je dan een derde hd nodig he (en je moet zo-ie-zo altijd de swapfile van je os op een andere hd zetten).


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 26-02-2003 23:36 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 26 februari 2003 23:34 schreef Dunne_Hein het volgende:
Met een raid opstelling heb je dan een derde hd nodig he (en je moet zo-ie-zo altijd de swapfile van je os op een andere hd zetten).

een apparte e, f, g, h, i, j, of k sector bedoel ik.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 26-02-2003 23:39 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 26 februari 2003 23:36 schreef beli mawr het volgende:
een apparte e, f, g, h, i, j, of k sector bedoel ik.


Niet op een andere partitie maar op een andere hd. En om het dan helemaal snel te maken moet je die hd ook nog eens bij het defragmenteren de swapfile aan de buitenste ring van je hd laten zetten (daar is je hd het snelst)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-02-2003 0:31 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 26 februari 2003 23:26 schreef Dunne_Hein het volgende:
LOL, blijkbaar heb je je eigen link niet gelezen

(of is het: de bel horen luiden en niet weten waar de klepel hangt)




Kijk dan in die grafiek. Hij is dan toch een stuk sneller dan de "normale" versie.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen