IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Zweden zegt: "NEEN". Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-09-2003 12:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

De zweden willen geen Euro. Zalm en andere geldmannetjes zullen wel verdrietig zijn over deze uitslag.
Ik heb er verder geen verstand van de invloed op de Euro maar ben toch blij dat ze tegen hebben gestemd. Dat komt vooral omdat het erop leek dat voor zou worden gestemd gebaseerd op emotionele gronden. De Zweden waren tegen, een politica die voor is werd vermoord, en opeens leken de Zweden hun stembiljet als een condoleance biljet te gaan beschouwen (net als het massaal stemmen op LPF)dat is natuurlijk een foute inslag. De Zweden moeten stemmen om dat we denken dat het resultaat goed is voor hun land. En dat hebben we ook gedaan. Hadden "wij" dat een tijdje geleden ook maar gedaan.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-09-2003 12:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ze zeiden Nej hoor

ps. denk even op lange termijn.....

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 15-09-2003 12:12]


campske666
Usericon van campske666
Posted 15-09-2003 12:12 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Hoezo, wat is er mis met de Euro ? Is toch handig (vooral als je dicht bij de grens met Nederland/Duitsland woont )


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 15-09-2003 12:13 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik vind het jammer. Ik heb hier weinig kaas van gegeten, maar volgens mij was het beter voor ons geweest als ze ja hadden gekozen.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-09-2003 12:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:12 schreef campske666 het volgende:
Hoezo, wat is er mis met de Euro ? Is toch handig (vooral als je dicht bij de grens met Nederland/Duitsland woont )


Op zich niks, behalve dat alles opeens een stuk duurder is geworden. Verder houden de grote landen zich niet erg sterk aan de afspraken die bij het invoeren van de euro zijn gemaakt. Dat lijklt me dus een vrij wankele basis.
De zweden hebben alles redelijk goed voor elkaar denk ik zo dus waarom zou je dat weggooien?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-09-2003 12:15 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:13 schreef FireFox het volgende:
Ik vind het jammer. Ik heb hier weinig kaas van gegeten, maar volgens mij was het beter voor ons geweest als ze ja hadden gekozen.


Beter voor ons ja, maar niet beter voor Zweden.. Ik geef ze geen ongelijk..

[PS: ze durfden natuurlijk ook geen ja meer te zeggen]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-09-2003 12:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:12 schreef ghoulliette het volgende:

ps. denk even op lange termijn.....


Leg uit AUB.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-09-2003 12:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Uiteindelijk zal je als land toch moeten toegeven aan de euro. Momenteel is het zo dat de 'zwakke broeders' meer profijt hebben van de euro dan welvarende, belangrijke landen; ik vind het dan ook niet zo raar dat alle scandinavische landen tegen hebben gestemd.

Maar ja, zo veel landen hebben nu al wel de euro en in de toekomst zal het (economisch) voordeel van het hanteren van dezelfde valuta blijken. Het is ook niet meer terug te draaien.


campske666
Usericon van campske666
Posted 15-09-2003 12:16 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:15 schreef attila_de_hun het volgende:
Op zich niks, behalve dat alles opeens een stuk duurder is geworden. ...De zweden hebben alles redelijk goed voor elkaar denk ik zo dus waarom zou je dat weggooien?


Alles is inderdaad een stuk duurder geworden, en de lonen volgen niet
Je hebt dus wel een goed punt eigenlijk: Weg met de Euro


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 15-09-2003 12:16 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

ja lekker handig, al die prijsverhogingen! denk maar niet dat dat perongelijk zo gegaan is.

(reactie op campske666 's eerste post)



[Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 15-09-2003 12:17]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-09-2003 12:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:16 schreef attila_de_hun het volgende:
Leg uit AUB.

Natuurlijk hebben ze niet de babyziektes van de euro, maar als straks iedereen om hun heen de euro hanteert kunnen zij niet profiteren van de technische voordelen. (bijv. bepaalde afspraken, belastingen en wissel koersen enzo) de alcohol bijvoorbeeld die daar nu al een godsvermogen kost, ben benieuwd hoeveel ze over 2 jaar voor een biertje moeten betalen.
Op lange termijn zal het slecht zijn voor hun bedrijfsleven als bedrijven liever handel drijven met andere euro-landen. Lijkt me tenminste, maar ik ben geen econoom natuurlijk.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-09-2003 12:22 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:16 schreef campske666 het volgende:
Alles is inderdaad een stuk duurder geworden, en de lonen volgen niet
Je hebt dus wel een goed punt eigenlijk: Weg met de Euro

na periodes van economische groei volgt altijd een "recessie". en deze "recessie" is echt peanuts vergeleken met die van begin jaren 80, en toen was er nog geen euro. Bovendien waren de voorbereidinegn allang bezig voordat de recessie begon, die vast en zeker invloed heeft gehad op prijzen ed. maar toen ging alles aconomisch nog voor de wind, dus toen boeide dat niet.

en sowieso, de gulden krijgen we toch niet terug, dus je kunt er maar beter het beste van maken.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 15-09-2003 12:22 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hey, hoeveel % v/d NL-bevolking was VOOR die munt?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-09-2003 12:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:22 schreef XPositiveX het volgende:
hey, hoeveel % v/d NL-bevolking was VOOR die munt?


Goeie vraag..

En, ook erg interessant, welk percentage van de bevolking dat antwoord heeft gegeven zou daadwerkelijk doordachte argumenten hebben om tot dat antwoord te komen?


campske666
Usericon van campske666
Posted 15-09-2003 12:25 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:22 schreef ghoulliette het volgende:
en sowieso, de gulden krijgen we toch niet terug, ....



Nee, wij zeker niet, we hadden de Frank toch al een hele poos nu


Fire
Usericon van Fire
Posted 15-09-2003 12:26 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 15 september 2003 12:22 schreef XPositiveX het volgende:
hey, hoeveel % v/d NL-bevolking was VOOR die munt?
Ook niet veel.

Maar ja nederland heeft een schaapjes regering

[Dit bericht is gewijzigd door Fire op 15-09-2003 12:26]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-09-2003 12:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:25 schreef Snaack het volgende:
Goeie vraag..

En, ook erg interessant, welk percentage van de bevolking dat antwoord heeft gegeven zou daadwerkelijk doordachte argumenten hebben om tot dat antwoord te komen?

plato zou zeggen, hoe meer mensen hoe meer ezels.

we krijgen toch alleen maar te horen wat de politicie ons willen laten horen. Je kunt wel zelf gaan onderzoeken wat de voor en nadelen zijn, maar wie doet dat nou? daar heeft toch niemand tijd voor.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-09-2003 12:28 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:25 schreef campske666 het volgende:
Nee, wij zeker niet, we hadden de Frank toch al een hele poos nu


dat is waar.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-09-2003 12:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:18 schreef ghoulliette het volgende:
Natuurlijk hebben ze niet de babyziektes van de euro, maar als straks iedereen om hun heen de euro hanteert kunnen zij niet profiteren van de technische voordelen. (bijv. bepaalde afspraken, belastingen en wissel koersen enzo) de alcohol bijvoorbeeld die daar nu al een godsvermogen kost, ben benieuwd hoeveel ze over 2 jaar voor een biertje moeten betalen.
Op lange termijn zal het slecht zijn voor hun bedrijfsleven als bedrijven liever handel drijven met andere euro-landen. Lijkt me tenminste, maar ik ben geen econoom natuurlijk.


Ik ook niet maar ik vrees voor de stabiliteit van de euro. Die vrees wordt gevoedt door de onmacht van de sterkste landen (frankrijk, duitsland)om zich aan de afspraken te houden.
Indien je hier "onafhankelijk" bent sta je dus erg sterk lijkt me.

Maar niemand reageer op het feit dat de zweden bijna ja(of hoe je het ook in hetzweeds zegt voor de gevatten onder ons ) hadden gestemd op emotionele gronden. Dat zou bijna hebben betekend dat een man (de moordenaar) een grote invloed op europees beleid had gehad. dat is toch wel iets om over na te denken/discusieren/bekvechten etc etc


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 15-09-2003 12:29 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

volgens mij was bij bijna ELK land het merendeel v/d bevolking tegen de komst van de munt. en toch werd 'ie ingevoerd...

heb een tijd terug dit ergens gelezen, ben de bron even kwijt.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 15-09-2003 12:31 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:26 schreef Fire het volgende:
Ook niet veel.

Maar ja nederland heeft een schaapjes regering


Helaas wel ja..ik mis het kwartje nog steeds! Ik kan de Zweden geen ongelijk geven.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-09-2003 12:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:29 schreef XPositiveX het volgende:
volgens mij was bij bijna ELK land het merendeel v/d bevolking tegen de komst van de munt. en toch werd 'ie ingevoerd...

heb een tijd terug dit ergens gelezen, ben de bron even kwijt.


maar jij en ik en alle andere "normale" mensen hebben niet zoveel in te brengen als een Zalm of een Duisenberg.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-09-2003 12:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ook niet maar ik vrees voor de stabiliteit van de euro. Die vrees wordt gevoedt door de onmacht van de sterkste landen (frankrijk, duitsland)om zich aan de afspraken te houden.
Indien je hier "onafhankelijk" bent sta je dus erg sterk lijkt me.

het is niet onmacht, maar onwil, vanwege de kiezergunsten en verkiezingsbeloften.
quote:

Maar niemand reageer op het feit dat de zweden bijna ja(of hoe je het ook in hetzweeds zegt voor de gevatten onder ons ) hadden gestemd op emotionele gronden. Dat zou bijna hebben betekend dat een man (de moordenaar) een grote invloed op europees beleid had gehad. dat is toch wel iets om over na te denken/discusieren/bekvechten etc etc

hebben we daar het vokert/pim topic al niet voor? daaruit zou ookal moeten blijken dat het dus eigenlijk weinig blijkt uit te maken.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 15-09-2003 12:34 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 15 september 2003 12:32 schreef attila_de_hun het volgende:
maar jij en ik en alle andere "normale" mensen hebben niet zoveel in te brengen als een Zalm of een Duisenberg.


hehe ja oke. maar wij (nou ja, 'wij'...) stemmen wel op die klooio's...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-09-2003 12:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:32 schreef attila_de_hun het volgende:
maar jij en ik en alle andere "normale" mensen hebben niet zoveel in te brengen als een Zalm of een Duisenberg.

daar heb je ook niet voor gekozen. als je echt zou willen zou je wel op zo'n positie kunnen komen, dus wat dat betreft.

Daarnaast: hoeveel mensen hebben daadwerkelijk geprotesteert tegen de euro? voor politici is je bek houden gelijk aan instemmen lijkt me.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-09-2003 12:36 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

trouwens, de verkiezingen voor het europees parlement komen er aan (ojajoh) vorige keer hadden wij de nederlanders met onze grote bek de laagste opkomt van europa (20%)

do i smell een eigen schuld dikke bult?


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen