IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Zweden zegt: "NEEN". Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 21:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:09 schreef JFrost het volgende:
Sommige dingen in het leven zijn concreet, anderen zijn abstract. Wen er maar vast aan.


alleen voor de simpele zielen. Dit punt is heel makkelijk te concretiseren maar dat zou betekenen dat mensen die er over klagen ook iets mee zouden moeten doen, wat ze niet willen; dus vaag blijven is makkelijker.

hij kan ook gewoon toegeven dat hij het niet weet ipv met slappe smoesjes aan te komen.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 21:12 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:11 schreef ghoulliette het volgende:

alleen voor de simpele zielen. Dit punt is heel makkelijk te concretiseren maar dat zou betekenen dat mensen die er over klagen ook iets mee zouden moeten doen, wat ze niet willen; dus vaag blijven is makkelijker.

hij kan ook gewoon toegeven dat hij het niet weet ipv met slappe smoesjes aan te komen.


Blijkbaar schijn je zelf ook niet in staat te zijn om iets concreets op te schrijven.


this user is dead


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 21:16 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:12 schreef JFrost het volgende:
Blijkbaar schijn je zelf ook niet in staat te zijn om iets concreets op te schrijven.

wat is er niet concreet aan: toegeven als je het niet weet? en aan geen smoesjes?

dat lijkt me zeer concreet zeurkont


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 21:17 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:16 schreef ghoulliette het volgende:
wat is er niet concreet aan: toegeven als je het niet weet? en aan geen smoesjes?

dat lijkt me zeer concreet zeurkont


"smoesjes" is zo concreet nog niet. En eeuh ..."...als je het niet weet" is ook alles behalve concreet eigenlijk.


this user is dead


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-09-2003 21:23 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik vind het goed dat Zweden 'Nee' heeft gestemd, ik ben zelf een tegenstander van de Euro, want we hebben aardig aan koopkracht moeten inboeten, en ik hecht toch wel culturele waarde aan de Gulden. En na 3 jaar pleuro ben ik nog steeds mijn waardebesef kwijt, ik ben nog steeds geneigd te zeggen dat iets goedkoop is, maar als ik het dan omreken naar pieken besef ik dat ze je eigenlijk gewoon een poot uitdraaien.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 21:25 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:23 schreef Heiden het volgende:
En na 3 jaar pleuro ben ik nog steeds mijn waardebesef kwijt, ik ben nog steeds geneigd te zeggen dat iets goedkoop is, maar als ik het dan omreken naar pieken besef ik dat ze je eigenlijk gewoon een poot uitdraaien.


Dat mag je natuurlijk eigenlijk niet meerekenen he? Ik bedoel, het is zo zeker als het maar kan dat dat over 20 jaar compleet verdwenen is.


this user is dead


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 21:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:17 schreef JFrost het volgende:
"smoesjes" is zo concreet nog niet. En eeuh ..."...als je het niet weet" is ook alles behalve concreet eigenlijk.


oke Frosty je zit gewoon te zoeken om te etteren, hou gewoon je kop dicht dan. (concreet genoeg voor je. en smoesje staat gewoon in de vandale hoor)


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 21:28 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:27 schreef ghoulliette het volgende:

oke Frosty je zit gewoon te zoeken om te etteren, hou gewoon je kop dicht dan. (concreet genoeg voor je. en smoesje staat gewoon in de vandale hoor)


Ik vond eigenlijk dat jij een beetje zat te etteren met je constante "je zegt nog steeds niks, bla bla...". Dat is nogal storend, zie je?


this user is dead


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-09-2003 21:30 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Dat zal zeker. Maar er zijn nog nooit zo veel Europeanen met schulden geweest als de laatste 3 jaar. Kijk, wat ik noem zijn natuurlijk niet echt sterke argumenten, maar bij mij telt de emotionele waarde van de Gulden ook erg mee.
Pleuro Pleur op.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-09-2003 21:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:30 schreef Heiden het volgende:
Dat zal zeker. Maar er zijn nog nooit zo veel Europeanen met schulden geweest als de laatste 3 jaar.

Goed punt, echter:

a. veel schulden zijn hypotheekschulden
b. mensen willen teveel en leven boven hun stand. Lange tijd (vooral in de jaren '90) kon de koek niet op, met beleggingsprogramma's e.d. Volksstammen gingen beleggen in aandelen MET GELEEND GELD


(echt waar!!! dat is de essentie van Legio Lease enzo)




Dat zijn ook veel schulden. Pure DOMHEID dus.
Ook wilden veel mensen een tweede auto en op vakantie naar Lloret de Mar terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet konden betalen -- maar in het klimaat van de jaren 90 was het veel makkelijker om een persoonlijke lening af te sluiten (die krijg je nu ook veel moeilijker).

Dus dat veel meer mensen in de schulden zitten komt zeker niet alleen door die euro.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 21:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:28 schreef JFrost het volgende:
Ik vond eigenlijk dat jij een beetje zat te etteren met je constante "je zegt nog steeds niks, bla bla...". Dat is nogal storend, zie je?

dus maak je het nog storender door er een nog groter probleem van te maken? logisch? NEJ


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 21:39 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

blablabla...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-09-2003 22:01 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:07 schreef ghoulliette het volgende:
nee hoor, hij zegt gewoon niets concreets, alleen vage brabbels waar je niets aan hebt.


Goed troela zal ik hier dan even concreet aangeven wat ik tegen jouw naieve beeld heb van "schaf alle culturen af en dan heb je geen oorlog meer":

Mensen vormen altijd groepjes met eigen leefwijzen. Mensen zijn nou eenmaal kuddedieren. Tussen deze groepen ontstaat uiteindelijk vaak toch onenigheid over bepaalde punten. Dit leidt uiteindelijk weer tot oorlog. Een levenswijze die door iedereen gesteund wordt bestaat in mijn ogen niet. Ik vraag mij dan ook ernstig af hoe jij dan zo'n cultuur (of levenswijze, want culturen vind je blijkbaar maar eng) ziet, waarin elke wereldburger kan leven (het liefst een concrete uitleg want van abstracte zaken snap ik niks ).
(Ik kan je trouwens nu al wel vertellen dat die levenswijze niet bestaat, omdat er nou eenmaal verschillen zijn tussen verschillende volkeren en dat is maar goed ook. )

Mocht je dit niet snappen ga dan maar weer lekker Jip en Janneke lezen en dromen over wereldvrede


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 22:05 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 22:01 schreef Vlkodlak het volgende:
Goed troela zal ik hier dan even concreet aangeven wat ik tegen jouw naieve beeld heb van "schaf alle culturen af en dan heb je geen oorlog meer":

Mensen vormen altijd groepjes met eigen leefwijzen. Mensen zijn nou eenmaal kuddedieren. Tussen deze groepen ontstaat uiteindelijk vaak toch onenigheid over bepaalde punten. Dit leidt uiteindelijk weer tot oorlog. Een levenswijze die door iedereen gesteund wordt bestaat in mijn ogen niet. Ik vraag mij dan ook ernstig af hoe jij dan zo'n cultuur (of levenswijze, want culturen vind je blijkbaar maar eng) ziet, waarin elke wereldburger kan leven (het liefst een concrete uitleg want van abstracte zaken snap ik niks ).
(Ik kan je trouwens nu al wel vertellen dat die levenswijze niet bestaat, omdat er nou eenmaal verschillen zijn tussen verschillende volkeren en dat is maar goed ook. )

Mocht je dit niet snappen ga dan maar weer lekker Jip en Janneke lezen en dromen over wereldvrede


Nee jij moet gewoon vaker naar Star Trek kijken


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 22:06 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 22:05 schreef ghoulliette het volgende:
Nee jij moet gewoon vaker naar Star Trek kijken


Weer lekker typisch. Je hebt je antwoord en je reageert met een flauwe grap. Jezus, discussieer dan niet ofzo


this user is dead


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-09-2003 22:06 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 22:05 schreef ghoulliette het volgende:
Nee jij moet gewoon vaker naar Star Trek kijken


Nee ik studeer Informatica als ik dan ook al naar Star Trek ga kijken, dan behoor ik straks tot een bevolkingsgroep die ik probeer te vermijden


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-09-2003 22:07 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 22:06 schreef JFrost het volgende:
Weer lekker typisch. Je hebt je antwoord en je reageert met een flauwe grap. Jezus, discussieer dan niet ofzo


ze heeft gewoon niks concreets te zeggen


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-09-2003 22:07 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat deze discussie afzakt naar het "Welles! Nietes!" nivo.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 22:08 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 22:06 schreef JFrost het volgende:
Weer lekker typisch. Je hebt je antwoord en je reageert met een flauwe grap. Jezus, discussieer dan niet ofzo

Eigenlijk is dit geen grap, maar laat maar.


*niettus*

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 16-09-2003 22:08]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 22:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 22:07 schreef Heiden het volgende:
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat deze discussie afzakt naar het "Welles! Nietes!" nivo.


Was die er al niet dan?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-09-2003 22:10 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 22:08 schreef Chelman het volgende:
Was die er al niet dan?


niettus


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-09-2003 23:00 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 16 september 2003 19:38 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik denk dat het volgende wel op z'n plaats is:
"Stilstand is achteruitgang"


Dankjewel dat je m'n woorden samenvat


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-09-2003 9:42 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:03 schreef ghoulliette het volgende:
nee dude, democratie is een onderdeel van de westere cultuur.

ja wel want door de cultuur verschillen zijn er handels beperkingen. Waarom denk je dat de VS alle staten wil democratiseren? zodat ze allemaal het zelfde gaan denken als de VS, wat vertrouwen en samenwerking schept en wat dus geld in het laadje brengt.

Onder Democratieën kunnen nog steeds oorlogen plaatsvinden (afscheidingsoorlogen etc.)
En in Kashmir zijn er geregeld schermutselingen tussen Pakistan en India (beide democratieën).


campske666
Usericon van campske666
Posted 17-09-2003 10:01 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 9:42 schreef Iskariot het volgende:
Onder Democratieën kunnen nog steeds oorlogen plaatsvinden ...


Tuurlijk, het oud germaans stammen systeem was ook democratisch ( echt democratisch, niet gelijk die pseudo democratie die hier, en nog er ger in Amerika het principe democratie belachelijk maakt), en die lagen constant in oorlog met elkaar.

[Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 17-09-2003 10:02]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-09-2003 18:28 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 9:42 schreef Iskariot het volgende:
Onder Democratieën kunnen nog steeds oorlogen plaatsvinden (afscheidingsoorlogen etc.)
En in Kashmir zijn er geregeld schermutselingen tussen Pakistan en India (beide democratieën).

oke, onder bepaalde defnities van democratien dan. want De SU was ook geen Democratie en oost duitsland ook niet terwijl ze dit wel riepen.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen