IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Zweden zegt: "NEEN". Vorige pagina | Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 17-09-2003 18:39 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 18:28 schreef ghoulliette het volgende:
oke, onder bepaalde defnities van democratien dan. want De SU was ook geen Democratie en oost duitsland ook niet terwijl ze dit wel riepen.


Bepaalde definities van democratie?
Amerika en de rest van de Westerse wereld zijn ook geen democratieën, terwijl ze dit wel roepen.
Democratie is directe inbreng van het volk op de besluitvorming. Onze democratie is één keer in de vier jaar een kruisje zetten en dan weer bloeden en je bek houden.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-09-2003 18:40 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 18:39 schreef Heiden het volgende:
Bepaalde definities van democratie?
.

dat is niet vreemd hoor, zonder definitie kun je geen onderzoek doen, dus geen conclusies trekken.

nu ga ik baletten doeeeeeeeeg


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-09-2003 18:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

baleten ?

wiens bal ?


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 17-09-2003 18:47 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 18:28 schreef ghoulliette het volgende:
oke, onder bepaalde defnities van democratien dan. want De SU was ook geen Democratie en oost duitsland ook niet terwijl ze dit wel riepen.



Welke definities dan? Je zegt niks concreets


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-09-2003 20:43 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

EN TERECHT, hadden we hier maar een referendum gehad ik had zker NEE gestemd ben altijd al tegen de euro geweest KUTMUNT!

ik wil mijn guldens terug, ik mis ze echt en oprecht!



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2003 20:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 20:43 schreef enforcer het volgende:
ik wil mijn guldens terug, ik mis ze echt en oprecht!


Heb je een objectieve reden om de Euro af te wijzen?

Wat maakt het nou uit hoe je munt er uitziet of heet? Het gaat erom dat het sterk en stabiel is waardoor je inkomsten en uitgaven een waardevastigheid hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-09-2003 21:00 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 18 september 2003 20:53 schreef Chelman het volgende:
Heb je een objectieve reden om de Euro af te wijzen?

Wat maakt het nou uit hoe je munt er uitziet of heet? Het gaat erom dat het sterk en stabiel is waardoor je inkomsten en uitgaven een waardevastigheid hebben.


Ik zag die munt als een deel van mijn nedetrlander zijn, een symbool van mijn land!

Klaar! bovendien haat ik het Europa dat mij opgedrongen wordt, ik geloof heilig in de soevereiniteit van een bepaald volk cq. land...

Ik vind dat ieder volk recht heeft op een eigen land en een eigen identiteit die ze dara kunnen uitdragen...

In Nederland wordt dat principe met voeten getreden, ik heb ook echt een hekel aan de zgn. Europese "eenheid"

Bovendien zijn er ook veel praktischere redenen, nl. dat alles fukking duur is geworden, en lul niet n ineesn ik vond dat TOEN ook al!

Bovendien zijn de euro's geweldig lelijk, en nodigen ze uit tot veel te hoge uitgaven!

Bovendien is de inflatie nog nooit zo hoog gewest, en was de gulden dus stabieler dan de Euro, ik denk dat de muntgeen positieve bijdrage heet aan de NL economie...

Hoe kom je erbij dat je aankopen meer "waardevastheid" hebben, rare uitspraak die bepaald niet ondersteud wordt door de feiten!

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 18-09-2003 21:01]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2003 21:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 20:53 schreef Chelman het volgende:
Het gaat erom dat het sterk en stabiel is waardoor je inkomsten en uitgaven een waardevastigheid hebben.


Dan is het toch ironisch te constateren dat alles een stuk duurder is geworden met de Euro. Dat staat haaks op de doelstelling.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-09-2003 21:02 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 18 september 2003 21:00 schreef attila_de_hun het volgende:
Dan is het toch ironisch te constateren dat alles een stuk duurder is geworden met de Euro. Dat staat haaks op de doelstelling.


+1



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 18-09-2003 21:03 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 18 september 2003 21:00 schreef attila_de_hun het volgende:
Dan is het toch ironisch te constateren dat alles een stuk duurder is geworden met de Euro. Dat staat haaks op de doelstelling.

Om even een tegenvoorbeeld te geven: in Finland wordt alcohol eindelijk goedkoper dankzij de Euro!



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2003 21:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 21:03 schreef mislyd het volgende:
Om even een tegenvoorbeeld te geven: in Finland wordt alcohol eindelijk goedkoper dankzij de Euro!




ik drink geen alcohol dus heb er niet veel aan. Ik koop wel veel cd's en die zijn wel duurder geworden. Maar gemiddeld gezien is toch alles duurder geworden? In Nederland wel in België toch ook?


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-09-2003 21:09 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 18 september 2003 21:03 schreef mislyd het volgende:
Om even een tegenvoorbeeld te geven: in Finland wordt alcohol eindelijk goedkoper dankzij de Euro!




In Finland was de alcohol nooit veel duurder dan hier, in de kroeg betaalde ik daar rond de 9 gulden voor een halve liter, dat kost het hier ook!

ja computers zijn ook goedkoper geworden, maar misschien heeft dat wel niets met de euro te maken misschien????

Misschien worden die wel gewoon goedkoper door de ontwuikkeling van bepaald technologien?

Of dat van dei alcohol waar is weet ik niet, maar betwijfel zeer sterk of dat met de euro te maken heeft.


Ik weet verschikkeljik zeker dat hier veel prjizen bijna letterlijk verdubbeld zijn!
maar dat is niet eens de main reason dat ik van de euro afwil, zou zo weer terug naar de gulden willen, ik reken ook alles bnog steeds om! en dat na twee jaar!



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2003 21:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 21:00 schreef enforcer het volgende:
Klaar! bovendien haat ik het Europa dat mij opgedrongen wordt, ik geloof heilig in de soevereiniteit van een bepaald volk cq. land...

Ik vind dat ieder volk recht heeft op een eigen land en een eigen identiteit die ze dara kunnen uitdragen...



De euro tast de soevereiniteit niet aan. Andere europese maatregelen doen dat idd wel maar of dat goed of slecht is laat ik even in het midden.

quote:

Bovendien zijn er ook veel praktischere redenen, nl. dat alles fukking duur is geworden, en lul niet n ineesn ik vond dat TOEN ook al!


De meeste zaken hebben gewoon tred gehouden met de inflatie met uitzondering van enkele overheids 'diensten' en de horeca.
quote:

Bovendien is de inflatie nog nooit zo hoog gewest, en was de gulden dus stabieler dan de Euro, ik denk dat de muntgeen positieve bijdrage heet aan de NL economie...


De inflatie is sinds de fysieke invoering van de Euro aanzienlijk lager en is nu (meen ik) het laagste in Europa. De huidige lager inflatie is echter niet te danken aan de Euro maar aan de algemene economische omstandigheden.

Een beperkte mate van inflatie is trouwens goed en is een indicator van groei.
quote:

Hoe kom je erbij dat je aankopen meer "waardevastheid" hebben, rare uitspraak die bepaald niet ondersteud wordt door de feiten!


Aankopen hebben geen "waardevastheid", die verminderen nl. in waarde direct na aankoop. UItgaven hebben echter wel een "waardevastheid" aangezien je 5 Euro nu evenveel waard is dan een jaar geleden (natuurlijke inflatie +/-2% buiten beschouwing gelaten)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-09-2003 21:13 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 18 september 2003 21:09 schreef Chelman het volgende:
De euro tast de soevereiniteit niet aan. Andere europese maatregelen doen dat idd wel maar of dat goed of slecht is laat ik even in het midden.


De meeste zaken hebben gewoon tred gehouden met de inflatie met uitzondering van enkele overheids 'diensten' en de horeca.

De inflatie is sinds de fysieke invoering van de Euro aanzienlijk lager en is nu (meen ik) het laagste in Europa. De huidige lager inflatie is echter niet te danken aan de Euro maar aan de algemene economische omstandigheden.

Een beperkte mate van inflatie is trouwens goed en is een indicator van groei.


Aankopen hebben geen "waardevastheid", die verminderen nl. in waarde direct na aankoop. UItgaven hebben echter wel een "waardevastheid" aangezien je 5 Euro nu evenveel waard is dan een jaar geleden (natuurlijke inflatie +/-2% buiten beschouwing gelaten)


Ik wet niet waar je deze wijsheden allemaal vandaan hebt, maar de prijzen zijn in vele sectoren exponentieel omhoog geggaan al wil de minister daar niet aan!

Bovendien tast de euro naar mijn mening de soevereiniteit wel aan.

Buiten dat heb ik er niet om gevraagd en wordt het me opgedrongen en ook daar heb ik een hekel aan, net als een jehova die aan mijn deur zijn geloof komt opdringen, dat is ZIJN geloof en niet het mijne, hetzelfde geldt voor de euro!

het is natuurlijk bedroeven laf dat de nederlandse regering het niet aangedurfd heeft er een refendum over te houden, gewoon omdat ze de burgers niet in staat achten de juiste beslissing te nemen!
ze denken daar dat zji alleen de wijsheid in pacht hebben, ik stoor me daar vreselijk aan!



[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 18-09-2003 21:14]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2003 21:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 21:00 schreef attila_de_hun het volgende:
Dan is het toch ironisch te constateren dat alles een stuk duurder is geworden met de Euro. Dat staat haaks op de doelstelling.


Er zijn genoeg onafhankelijke onderzoeken geweest waaruit blijkt dat de prijsniveau met uitzondering van enkele branches niet door de Euro is beinvloed. Sommige dingen zijn zelfs goedkoper geworden zoals bijvoorbeeld internationale banktransacties (binnen de Eurozone uiteraard).

Overige prijsstijgingen zijn natuurlijke prijsstijgingen geweest.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-09-2003 21:15 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 18 september 2003 21:13 schreef Chelman het volgende:
Er zijn genoeg onafhankelijke onderzoeken geweest waaruit blijkt dat de prijsniveau met uitzondering van enkele branches niet door de Euro is beinvloed. Sommige dingen zijn zelfs goedkoper geworden zoals bijvoorbeeld internationale banktransacties (binnen de Eurozone uiteraard).

Overige prijsstijgingen zijn natuurlijke prijsstijgingen geweest.




Nou ik ken je gerust vertellen hoe het met mijn boodsxchappengeld vergaat iedere week, in vegelijking met vroeger dus FUCK die onderzoeken....

ze kunnen onderzoeken wat ze willen maar als ik iedere week 50% bij moet plussen voor mijn dagelijks brood weet ik genoeg!



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 18-09-2003 21:19 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 18 september 2003 21:06 schreef attila_de_hun het volgende:
ik drink geen alcohol dus heb er niet veel aan. Ik koop wel veel cd's en die zijn wel duurder geworden. Maar gemiddeld gezien is toch alles duurder geworden? In Nederland wel in België toch ook?

Ja, in België misschien ook (ik heb het nooit echt zitten uitrekenen eerlijk gezegd), maar de Eurolanden blijven werkelijk spotgoedkoop tegenover de niet-Eurolanden.
Volgens mij zou alles ook duurder geworden zijn zonder Euro..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2003 21:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 21:13 schreef Chelman het volgende:
Er zijn genoeg onafhankelijke onderzoeken geweest waaruit blijkt dat de prijsniveau met uitzondering van enkele branches niet door de Euro is beinvloed. Sommige dingen zijn zelfs goedkoper geworden zoals bijvoorbeeld internationale banktransacties (binnen de Eurozone uiteraard).

Overige prijsstijgingen zijn natuurlijke prijsstijgingen geweest.




Ik heb niet zoveel verstand van economie als jij maar ik redeneer vanuit de praktijk. Ik heb het idee dat die prijsstijging onmiddellijk na de euro is gekomen.Dan is het toch wel toevallig als al die andere processen tegelijkertijd ook tot uitingzijn gekomen.
En wat die rapporten betreft; Om een eerlijk oordeel te kunnen vellen moet je ook kijken of er onafhankelijke rapporten zijn verschenen die wel een extra prijsstijging toekennen aan de invoer van de Euro.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2003 21:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 21:19 schreef mislyd het volgende:
Ja, in België misschien ook (ik heb het nooit echt zitten uitrekenen eerlijk gezegd), maar de Eurolanden blijven werkelijk spotgoedkoop tegenover de niet-Eurolanden.
Volgens mij zou alles ook duurder geworden zijn zonder Euro..


Trouwens geïndexeerd naar inkomen heeft de Nederlander voor zover ik me kan herinneren het goedkoopste boodschappen mandje in heel EU met uitzondering van Griekenland en Portugal.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-09-2003 21:23 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ieder jaar werd alles IETS duurder, maar geloof me als ik 10 jaar geleden verdiend had wat ik nu verdien had ik een TOP salaris gehad en nu is mijn koopkracht toch echt stukken minder....

het gaat ZO ontzettend hard, en ja in scandinavie is naar onze maatstaven altijd alles al duur geweest, maar er zijn zat niet EURO landen waar alles VEEL goedkoper is dan hier!

Als je zelf een huishouden hebt en maandelijkse lasten kun je hopelijk meepraten over de prijsstijgingen, ik heb het idee at er mensen hier zijn die hgeen ide hebben wat huur, enegierekeningen, boodschappen etc. kosten



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-09-2003 21:24 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 18 september 2003 21:23 schreef enforcer het volgende:
Ieder jaar werd alles IETS duurder, maar geloof me als ik 10 jaar geleden verdiend had wat ik nu verdien had ik een TOP salaris gehad en nu is mijn koopkracht toch echt stukken minder....

het gaat ZO ontzettend hard, en ja in scandinavie is naar onze maatstaven altijd alles al duur geweest, maar er zijn zat niet EURO landen waar alles VEEL goedkoper is dan hier!

Als je zelf een huishouden hebt en maandelijkse lasten kun je hopelijk meepraten over de prijsstijgingen.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2003 21:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 21:19 schreef mislyd het volgende:
maar de Eurolanden blijven werkelijk spotgoedkoop tegenover de niet-Eurolanden.



Hoe bedoel je dat? Ik ben onlangs in Polen geweest en voelde me daar multimiljonair.
Scandinavie is superduur. Maar dat komt omdat ze zo supersociaal zijn(als chelman een stap op scandinavische bodem zet vliegt hij in brand denk ik ) met euro zal alles daar gewoon net zo duur blijven vrees ik.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2003 21:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 21:20 schreef attila_de_hun het volgende:
Om een eerlijk oordeel te kunnen vellen moet je ook kijken of er onafhankelijke rapporten zijn verschenen die wel een extra prijsstijging toekennen aan de invoer van de Euro.


Dat klopt. Probleem is dat ik die weinig tegen ben gekomen. De meeste pro en tegen onderzoeken zijn sowieso door belanghebbenden opgesteld. Tot nu toe zijn alle tegenonderzoeken die ik heb gezien opgesteld door groepen/organisaties die al jaren een uitgesproken mening tegen de Euro hebben. Ik heb wel een aantal interne onderzoeken van grote Nederlandse bedrijven kunnen lezen die ik wel als onafhankelijk beschouw aangezien ze mede opgesteld waren om hun eigen beleid op af te stemmen. Zij hadden dus vanuit dit optiek geen voorkeur.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-09-2003 21:27 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Buiten alle argumenten ben ik overigens principieel tegen de euro dus zelf al waren alle na/voordelen er niet had ik nog tegen geweest!

maar er zijn volgens mij genoeg nadelen om ook niet principiele mensen te doen twijfelen!



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-09-2003 21:28 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 18 september 2003 21:26 schreef Chelman het volgende:
Dat klopt. Probleem is dat ik die weinig tegen ben gekomen. De meeste pro en tegen onderzoeken zijn sowieso door belanghebbenden opgesteld. Tot nu toe zijn alle tegenonderzoeken die ik heb gezien opgesteld door groepen/organisaties die al jaren een uitgesproken mening tegen de Euro hebben. Ik heb wel een aantal interne onderzoeken van grote Nederlandse bedrijven kunnen lezen die ik wel als onafhankelijk beschouw aangezien ze mede opgesteld waren om hun eigen beleid op af te stemmen. Zij hadden dus vanuit dit optiek geen voorkeur.


Ik vind ons hier al VEEL te sociaal!



Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen