IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Zweden zegt: "NEEN". Vorige pagina | Volgende pagina
Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-09-2003 14:54 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

een samenleving die niet veranderd is gedoemd op een dag keihard te worden gewekt door een wereld waar ze niet meer in passen, isolatie is de moeder van oorlog en dictatuur...

Het is echter wel zo dat alle volkeren de beslissing moeten mogen hebben om wel of niet mee te willen doen aan internationale verbintenissen, voor en tegen/zwart wit politiek is een gevaarlijke ontwikkeling in de wereld van vandaag (men hoeft maar de tactiek van Amerika te bekijken)

Het is hun keuze, en zowel bij invoering van de euro als een afwijzing ervan hebben grote voor- en nadelen.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 14:56 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 14:53 schreef Vlkodlak het volgende:
Dat is natuurlijk weer het andere uiterste. Als je het zo ziet ben je wel heel zwart wit ingesteld

wat dan, hoe wil jij dan de nederlandse cultuur bewaren?? En hoe doet de euro hier afbraak aan? de gulden is namelijk ook niet oer hollands.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-09-2003 14:56 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 14:54 schreef Phriar het volgende:
een samenleving die niet veranderd is gedoemd op een dag keihard te worden gewekt door een wereld waar ze niet meer in passen, isolatie is de moeder van oorlog en dictatuur...

Het is echter wel zo dat alle volkeren de beslissing moeten mogen hebben om wel of niet mee te willen doen aan internationale verbintenissen, voor en tegen/zwart wit politiek is een gevaarlijke ontwikkeling in de wereld van vandaag (men hoeft maar de tactiek van Amerika te bekijken)

Het is hun keuze, en zowel bij invoering van de euro als een afwijzing ervan hebben grote voor- en nadelen.


Ik ben ook absoluut niet tegen verandering. Ik heb het echter niet op het aan het handje meelopen van Amerika en het zomaar afschrijven van een eigen identiteit als land om het kleine broertje te worden van een ander.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 14:56 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 14:52 schreef ghoulliette het volgende:
Waarom loopt iedereen die oude dingen zo belangrijk vindt niet in klederdracht? het weren ze moderne technieken als de mobiele telefoon en internet?


Cultuur is functioneel. De wereld veranderd en culturen veranderen mee.


this user is dead


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 14:57 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 14:56 schreef JFrost het volgende:
Cultuur is functioneel. De wereld veranderd en culturen veranderen mee.

dat lijkt mij dus ook, dus is de euro gewoon een moderne geld cultuur imho. over 50 jaar is de euroinvoering een nostalgische gebeurtenis enzo


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-09-2003 14:58 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 14:56 schreef ghoulliette het volgende:
wat dan, hoe wil jij dan de nederlandse cultuur bewaren?? En hoe doet de euro hier afbraak aan? de gulden is namelijk ook niet oer hollands.


Dit was niet bedoeld tegen de euro dan heb je mij verkeerd begrepen, maar tegen de stelling van jou dat cultuurverschillen opgeheven moeten worden en mijn vrees dat dit zou lijden tot een grote Amerikaanse toestand.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 14:59 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 14:57 schreef ghoulliette het volgende:
dat lijkt mij dus ook, dus is de euro gewoon een moderne geld cultuur imho. over 50 jaar is de euroinvoering een nostalgische gebeurtenis enzo


Monetaire eenheid lijkt me trouwens weinig met cultuur te maken hebben. Elk land handeld met ronde stukjes metaal en rechthoekige stukjes papier. Of er nou klompen en molens opstaan of kaas en stokbroden...


this user is dead


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 14:59 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 14:58 schreef Vlkodlak het volgende:
Dit was niet bedoeld tegen de euro dan heb je mij verkeerd begrepen, maar tegen de stelling van jou dat cultuurverschillen opgeheven moeten worden en mijn vrees dat dit zou lijden tot een grote Amerikaanse toestand.

je geeft geen antwoord op mijn vraag. wat is de nederlandse cultuur en hoe deze te bewaren?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 15:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 14:59 schreef JFrost het volgende:
Monetaire eenheid lijkt me trouwens weinig met cultuur te maken hebben. Elk land handeld met ronde stukjes metaal en rechthoekige stukjes papier. Of er nou klompen en molens opstaan of kaas en stokbroden...

en andere met geiten, en dan heet het wel cultuur.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 16-09-2003 15:00 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

de euro is gay...


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 15:02 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 15:00 schreef ghoulliette het volgende:
en andere met geiten, en dan heet het wel cultuur.


Zeg je nou "...en andere landen handelen met geiten" of "op de munten van andere landen staan geiten"?


this user is dead


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 15:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 15:02 schreef JFrost het volgende:
Zeg je nou "...en andere landen handelen met geiten" of "op de munten van andere landen staan geiten"?

nee in afkriaanse landen wordt handel gedreven met geiten---> ruil handel.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 15:04 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 15:02 schreef ghoulliette het volgende:
nee in afkriaanse landen wordt handel gedreven met geiten---> ruil handel.


Ja, DAT is inderdaad cultuur. Maar aangezien ze in Zweden niet met Dennebomen handelen, kunnen ze net zo goed de Euro nemen. Wat dat betreft is 'cultuurbehoud' als argument natuurlijk niks waard.


this user is dead


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-09-2003 15:04 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 14:59 schreef ghoulliette het volgende:
je geeft geen antwoord op mijn vraag. wat is de nederlandse cultuur en hoe deze te bewaren?


Een definitie van de Nederlandse Cultuur is niet iets wat je hier even in een paar zinnen neer kan zetten. Hoe je deze kan bewaren is door onze manier van leven voort te zetten en je niet totaal te laten overheerschen door de ideeen van een grootmacht als Amerika. Dus bijvoorbeeld door eigen regelgeving en oppassen voor te vergaande "samenwerking" .


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 15:06 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Hollandsche Boeren Nuchterheid en Krenterigheid is denk ik wel Nederlanse cultuur. Dat is mooi, dus dat moeten we aan Amerikanen opdringen


this user is dead


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-09-2003 15:10 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 15:04 schreef Vlkodlak het volgende:
Een definitie van de Nederlandse Cultuur is niet iets wat je hier even in een paar zinnen neer kan zetten. Hoe je deze kan bewaren is door onze manier van leven voort te zetten en je niet totaal te laten overheerschen door de ideeen van een grootmacht als Amerika. Dus bijvoorbeeld door eigen regelgeving en oppassen voor te vergaande "samenwerking" .


En ook een gezonde kruisbestuiving tussen verschillende culturen niet zo ver laten komen dat het tot een versmelting leidt. Of erger nog, een verdrukking van de één door de ander.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-09-2003 15:10 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 15:06 schreef JFrost het volgende:
Hollandsche Boeren Nuchterheid en Krenterigheid is denk ik wel Nederlanse cultuur. Dat is mooi, dus dat moeten we aan Amerikanen opdringen


Dat is inderdaad een belangrijk deel van de schone Twentse cultuur (net als Mayham trouwens )


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-09-2003 15:11 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 15:10 schreef campske666 het volgende:
En ook een gezonde kruisbestuiving tussen verschillende culturen niet zo ver laten komen dat het tot een versmelting leidt. Of erger nog, een verdrukking van de één door de ander.


Precies samenwerking zolang beide partijen hun eigen identiteit behouden en geen van allen verdrukt wordt is iets wat ik steun.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 16-09-2003 19:36 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 14:15 schreef ghoulliette het volgende:
ontkracht het eens dan? hoeveel oorlogen zijn er geweest tussen "democratien" , nou nou nou..........
Hmmm, dus volgens jou zijn democratieën per definitie cultuurloos.


En denk jij dat bv de VS Irak is binnegevallen omdat daar een andere cultuur is? Lijkt me niet he...

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 16-09-2003 19:38]


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-09-2003 19:38 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik denk dat het volgende wel op z'n plaats is:
"Stilstand is achteruitgang"


"This one is older than shit, heavier than time!"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 21:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 19:36 schreef Iskariot het volgende:
Hmmm, dus volgens jou zijn democratieën per definitie cultuurloos.


En denk jij dat bv de VS Irak is binnegevallen omdat daar een andere cultuur is? Lijkt me niet he...

nee dude, democratie is een onderdeel van de westere cultuur.

ja wel want door de cultuur verschillen zijn er handels beperkingen. Waarom denk je dat de VS alle staten wil democratiseren? zodat ze allemaal het zelfde gaan denken als de VS, wat vertrouwen en samenwerking schept en wat dus geld in het laadje brengt.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 21:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 15:04 schreef Vlkodlak het volgende:
Een definitie van de Nederlandse Cultuur is niet iets wat je hier even in een paar zinnen neer kan zetten. Hoe je deze kan bewaren is door onze manier van leven voort te zetten en je niet totaal te laten overheerschen door de ideeen van een grootmacht als Amerika. Dus bijvoorbeeld door eigen regelgeving en oppassen voor te vergaande "samenwerking" .

en wat dan? je zegt nog steeds helemaal niets, misschien moet je eens gaan soliciteren voor een baan als politicus.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 21:06 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:04 schreef ghoulliette het volgende:
en wat dan? je zegt nog steeds helemaal niets, misschien moet je eens gaan soliciteren voor een baan als politicus.


Misschien snap je het wel niet...


this user is dead


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-09-2003 21:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:06 schreef JFrost het volgende:
Misschien snap je het wel niet...

nee hoor, hij zegt gewoon niets concreets, alleen vage brabbels waar je niets aan hebt.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 16-09-2003 21:09 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 21:07 schreef ghoulliette het volgende:
nee hoor, hij zegt gewoon niets concreets, alleen vage brabbels waar je niets aan hebt.


Sommige dingen in het leven zijn concreet, anderen zijn abstract. Wen er maar vast aan.


this user is dead


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen