|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Mja ik vind opeth's blackwaterpark niet echt veel anders dan de rest. Maar ik ben Soilent Green vergeten. Dat is toch wel 1 van de deathmetal bands die eruit springen met originaliteit. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
of er nog vernieuwing in zit ... ja luister maar eens ride the lightning en st. anger achter elkaar einde lijk me nabij yo yo wassup nigga bitches in da house |
|
Een band die ik origineel vind binnen BM is Megiddo... ik zou het absoluut niet vernieuwend noemen, eerder retro, maar toch heeft de muziek iets wat het heel verschillend maakt van andere bands. Kwaliteit is belangrijker dan vernieuwing denk ik, iig belangrijker dan vernieuwing om de vernieuwing. |
|
quote: lol die laatste regels helemaal meeeens yo yo wassup nigga bitches in da house |
|
quote: Nee! Dit is off-topic; het gaat hier om stijlontwikkeling; veel bands die oude stijlen herkauwen doen dat op een kwalitatief redelijk tot hoog niveau, maar daar gaat het hier nadrukkelijk niet om. Het gaat hier puur om -nieuwe- metalpioniers. Overigens lees ik een hoop minder recente namen; zijn er ook bands uit 2003 te noemen? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
check eens wat van die herrie die ik poste (vorige pagina) zou'k zeggen |
|
quote: Goeie inbreng. Deze band is inderdaad nog wel enigzins vernieuwend. Maar wie heeft er trouwens vernieuwende muziek nodig. Er is genoeg oude muziek die je nog niet kent en die erg gaaf is. (Black Widow, Coven, Jacula) "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
Uit 2003 weet ik op 't moment weinig vernieuwends maar als ik Focus van Cynic hoor (ook alweer dik 10 jaar oud volgens mij)vind ik dat nog steeds erg vernieuwend klinken, maar dat komt misschien ook wel omdat ik nooit iets heb gehoord wat ik ermee kan vergelijken Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote:Dan zou ik The Red Chord willen noemen! Extreme, soms hysterische metalcore met een smerige lading death metal! En verder ook nog Extol. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Necrobert weet er van! |
|
quote: Die australische band, Alchemist of zoiets, is redelijk origineel naar mijn mening. |
|
Circle takes the square, da's de meest originele band die ik de afgelopen maanden heb gehoord. Het heeft iets weg van (oude) Neurosis, maar dan grilliger en meer 'emo'. |
|
quote:oe thanx for the tip, waar kan ik iets beluisteren?? |
|
quote: http://www.hxcmp3.com/bands/1606/ |
|
als ik were thuis ben ff proberen! Neurosis is een erg gave band, en dingen als Cult of Luna bevallen me prima! |
|
quote: Download in ieder geval 'Non-Objective Portrait Of Karma'. Dat nummer is gewoon TE goed. |
|
www.dimensional-psychosis.tk een van de weinige brute EN vernieuwende metalbands uit ned.! cd is binnenkort te bestellen... |
|
Typisch trouwens dat vooral mensen uit de hardcore hoek hun muziek zo vernieuwend vinden. De termen metalcore en emocore vliegen me weer om de oren, maar wat ik uit die sector heb gehoord zou ik niet bepaald vernieuwend willen noemen. Ik zou eerder wat bands uit de doommetal kant willen noemen. Bijvoorbeeld Novembre, mixt doom, death en black tot een vrij unieke geluid. Maar misschien komt t ook wel omdat ik groot doomliefhebber ben en hardcore geen kont aan vind Zenial |
|
Ok als je het over vernieuwend hebt dan heb je denk ik over bands die een nieuwe combinatie/stijl uitproberen. Deze nieuwe combinatie stijl vormt dan weer inspiratie voor andere bands die daar weer op voort kunnen borduren anders kun je elke enigzins afwijkende band wel vernieuwend gaan noemen. uiteraard is deze post beinvloed door mijn smaak. De eerste band Sigh, origineel maar echt vernieuwend nee, lijkt vrij veel op hollenthon lijken inderdaad. Niet erg boeiend naar mijn mening Dol Ammad --> interessante band vrij power metal achtig though niet vernieuwend zou ik zeggen qua combinatie wel origineel. Vind dit niet echt te vergelijking met therion aangezien ze hier meer een elektronische en therion veel meer een akoustische insteek hebben. Circle takes the square--> interessant en vernieuwend voortbordurend op neurosis. geen idee wat elkaar beinvloed hierbij. dymensional psychosis --> origineel ja, interessant ja, vernieuwend misschien, weet niet of ik dit nog death metal kan noemen zelf ben ik het ermee eens dat neurosis en dillenger escape plan vernieuwend zijn. Evenals zou ik atrox willen noemen (ja prog inderdaad), een cross tussen prog metal,jazz met hele experimentele vrouwelijke zang en synth. met nadruk op de bass zonder solo's. http://www.atrox-web.com En aesma Daeva, (vernieuwend nee, origineel ja). Metal met een heleboel synth effecten, opera achtige zang, vrij theatraal /episch allemaal http://www.symphonicmetalband.com/ beslis zelf.. [Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 16-01-2004 18:18] |
|
quote:Dimensional psychosis maakt ook geen death metal.. het komt oorspronkelijk voort uit de black metal, maar aangezien we in beide gevallen de grenzen flink overschrijden hebben we onze eigen term bedacht --> Indefinable Psychedelic Chaos Metal (grenzeloos en vernieuwend dus, onder de extreme bands van ned.) |
|
quote:ZO tering! bedankt voor de link, te gekke muziek! eens kijken of ik ergens een orgineel kan vinden.. thnx! |
|
Gardens of Gehenna vind ik een tamelijk unieke stijl doom maken. |
|
Iemand al de nieuwe van Dillinger escape plan gehoord? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
'Originaliteit is een kinderziekte waar je vanzelf overheen groeit'. Een uitspraak van een grootmeester (en je mag zelf raden wie). Originaliteit is leuk, maar ondergeschikt aan goede muziek. Persoonlijk vind ik iemand als Merzbow al jarenlang vernieuwend, maar goed? Absoluut niet. Ga eerst maar goede muziek maken, dan pas aan originaliteit denken. Dan lees ik nog allerlei black/death metal bandjes, en hardcore-shit ook, die hun stijl vermengen met andere genres. Is dat dan origineel? Ik lach me werkelijk suf als ik een band als The Kovenant hoor, en men beweert dat ze origineel zijn/waren. Jazeker, ik vind ze goed, maar vernieuwend? Kom nou...Lijkt meer op wanhopig genres er met de haren bijsleuren om maar het etiket 'vernieuwende muziek' opgeplakt te krijgen. Zelf zat ik in een band die allerlei genres door elkaar gooide, van country tot nu, en van grind tot levenslied, en het was leuk om te spelen/schrijven, maar of het nu goed was... Ook vraag ik me af of de bands die als werkelijk vernieuwend bekend staan (Long Fin Killie bijvoorbeeld) zich daar uberhaupt mee bezig houden, of dat ze maken wat ze in ze opkomt. Een label voor je muziek bedenken is leuk (heb er zelf ook 1 voor m'n project bedacht) maar ik hou het toch liever bij muziek maken, dan praten of het wel of niet origineel zou zijn. Typisch gedrag van mensen die niks beters te doen hebben dan discuzeuren of een band wel of niet vernieuwend bezig is, en op grond van welke criteria die beslissing genomen kan worden. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |