IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Zit er nog vernieuwing in de metal? Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-07-2004 9:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 21:30 schreef neefherbert het volgende:
Een ernstig makkelijke en zelfs naïeve respons.
Wat realistischer is: het tekenen van een vernieuwend artiest is een onzekerheid t.a.v. verkoop en derhalve een financieel risico.

Da's een vraag voor de label- en/of distro-eigenaars hierzo... ik ben eens benieuwd of ze elk jaar geld in hun label moeten pompen of dat de boel zichzelf wel bedruipt.

Neem bv. labels als code666 of Southern Lord. Als al hun acts een onzekerheid waren t.a.v. verkoop waren ze allang over de kop gegaan, niet? Het lijkt me dat je met een beetje redelijke CD als label toch al gauw 1000 of 2000 stuks moet kunnen afzetten (is dat genoeg om break-even te draaien?). Ook steken veel bands hun eigen geld in de muziek. Ik zou anders niet weten hoe labels hun hoofd boven water moeten houden.

Bij wat grotere labels speelt de financiele kwestie natuurlijk meer, al was het alleen al omdat daar meer mensen op de loonlijst staan en ze gewoon een veel groter kostenplaatje hebben (bedrijfspand, publiciteit, etc.).

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2004 9:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Southern Lord hoeft zich geen zorgen te maken....zij hebben Probot in hun gelederen.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2004 9:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

en sunn o, en khanate ....

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-07-2004 9:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

UIteraard...maar iets zegt mij dat Khanate niet zo heel veel verkoopt Probot daarentegen lag bij de FRS.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2004 9:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

FRS betekent dat een label verdient?

spectre
Usericon van spectre
Posted 26-07-2004 9:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

in een interview heb ik gelezen dat Dave Probot bij een vriend heeft laten tekenen.. (SL dus) omdat hij niet wilde dat een groot label er wat aan wat zou verdienen... hij heeft die vriend een grote dienst bewezen.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-07-2004 12:33 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik zie een hoop bandjes voorbijkomen in dit topic met als beschrijving zoiets als emo/punk core gemixed met wat hardcore en death metal, als voorbeeld.

Is de enige major vernieuwing in metal dan terug te vinden in het feit dat metal gemixed wordt met andere genres of ongewone instrumenten, en dat het op die ongewone instrumenten na niet bepaald vernieuwing binnen de metal betreft?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2004 12:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wat wil je nu?

Hele totale nieuwe muziek?

Zal moeilijk gaan daar iedereen altijd door iemand beïnvloed is en omdat je binnen metal toch altijd aan bepaalde instrumenten vastzit ...

En als iemand iets nieuws doet met 1 van die instrumentenvalt het altijd nog onder een crossover ...

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-07-2004 12:50 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 12:33 schreef TNightmare het volgende:
Ik zie een hoop bandjes voorbijkomen in dit topic met als beschrijving zoiets als emo/punk core gemixed met wat hardcore en death metal, als voorbeeld.

Is de enige major vernieuwing in metal dan terug te vinden in het feit dat metal gemixed wordt met andere genres of ongewone instrumenten, en dat het op die ongewone instrumenten na niet bepaald vernieuwing binnen de metal betreft?

, wat staat hier nu eigenlijk.....? Ooit was er zelfs nauwelijks onderscheid tussen hardcore en thrash....D.R.I, The Accused, S.O.D, C.O.C..werd toen ook al cross-over genoemd, die term kun je overal voor gebruiken echter wordt deze vooral voor het tijdperk Urban Dance Squad, R.H.C.P.. Living Colour gebruikt.....hetzelfde gebeurt nu weer alleen wordt het emo/screamo/mathcore, etc. etc. etc. genoemd. Noem het wat je wil, bands als Burst, Darkest Hour, Unearth, T.D.E.P., Mastodon als ook Killswitch Engage en God Forbid zijn toch ook genre mixers om daarmee te proberen op te vallen en een nieuw geluid te laten horen...daar is niets mis mee en mag als 'vernieuwend' beschouwd worden naar mijn mening. Of je er van houdt is iets anders..Ook op progressief gebied zie ik wel het een en ander veranderen en dan zeker op speltechnisch en songwriters niveau.......gespeeld wordt nog steeds hoofdzakelijk op gitaren bas drum en zang volgens mij....

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 26-07-2004 12:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Aangezien Tnigtmare voornamelijk death luistert (dacht ik) kan ik me inkomen dat ie vind dat er weinig vernieuwing is ... death metal is meer met een revival van old school (aka boring as hell) bezig ...

Sowieso is op deathmetal gebied alles al gedaan ....

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-07-2004 13:05 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 12:50 schreef Spirit In Black het volgende:
, wat staat hier nu eigenlijk.....? Ooit was er zelfs nauwelijks onderscheid tussen hardcore en thrash....D.R.I, The Accused, S.O.D, C.O.C..werd toen ook al cross-over genoemd, die term kun je overal voor gebruiken echter wordt deze vooral voor het tijdperk Urban Dance Squad, R.H.C.P.. Living Colour gebruikt.....hetzelfde gebeurt nu weer alleen wordt het emo/screamo/mathcore, etc. etc. etc. genoemd. Noem het wat je wil, bands als Burst, Darkest Hour, Unearth, T.D.E.P., Mastodon als ook Killswitch Engage en God Forbid zijn toch ook genre mixers om daarmee te proberen op te vallen en een nieuw geluid te laten horen...daar is niets mis mee en mag als 'vernieuwend' beschouwd worden naar mijn mening. Of je er van houdt is iets anders..Ook op progressief gebied zie ik wel het een en ander veranderen en dan zeker op speltechnisch en songwriters niveau.......gespeeld wordt nog steeds hoofdzakelijk op gitaren bas drum en zang volgens mij....

Ik zeg nergens dat er iets 'mis' mee is, al is het idd totaal niet aan mij besteed. En het klopt idd dat in de jaren '80 thrash en hardcore nauw verweven waren, al zul je het met me eens zijn dat moderne metal/hardcore crossover anders klinkt dan de bands van toen.

Ik luister voornamelijk black, old school death en thrash, de laatste weken hangt de moderne blastbeat death me ook helemaal mijn nek uit en is het eigenlijk alleen nog black metal waar ik interessante nieuwe releases terug kan vinden. Retro thrash heeft het niet, death/thrash is ook een trend maar heeft 'het' ook lang niet meer.

Eigenlijk herhaalde ik het "obvious" feit: voor vernieuwing moet metal over zijn grenzen heen, aangezien er binnenin niks nieuws meer te vinden is.

Spirit In Black
Posted 26-07-2004 13:13 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 13:05 schreef TNightmare het volgende:
Ik zeg nergens dat er iets 'mis' mee is, al is het idd totaal niet aan mij besteed. En het klopt idd dat in de jaren '80 thrash en hardcore nauw verweven waren, al zul je het met me eens zijn dat moderne metal/hardcore crossover anders klinkt dan de bands van toen.

Eigenlijk herhaalde ik het "obvious" feit: voor vernieuwing moet metal over zijn grenzen heen, aangezien er binnenin niks nieuws meer te vinden is.

natuurlijk klinkt het anders, dat is nu juist wat ik bedoel. En metal gaat al regelmatig over de grens van het genre en dat zal nog meer gebeuren idd. Ben wel benieuwd eigenlijk wat er komen gaat....

enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 26-07-2004 18:10 by enlil Wijzig reactieProfiel van enlilQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2004 7:37 schreef Ralph Plug het volgende:
- Bal-Sagoth

de enige in zijn soort

Signature

Spirit In Black
Posted 26-07-2004 18:30 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

kan iemand mij uitleggen wat er zo vernieuwend is aan Bal-Sagoth en waarom heel veel mensen dat vinden?

Die kinderlijk ingespeelde orgelriedeltjes op de achtergrond....zeker niet hoogstaand.......vernieuwend dan maar?!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-07-2004 18:32 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 18:30 schreef Spirit In Black het volgende:
kan iemand mij uitleggen wat er zo vernieuwend is aan Bal-Sagoth en waarom heel veel mensen dat vinden?

Die kinderlijk ingespeelde orgelriedeltjes op de achtergrond....zeker niet hoogstaand.......vernieuwend dan maar?!

Als je een band kan omschrijven als een kruising van Rhapsody met black metal, dan vind ik dat redelijk origineel ja...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Spirit In Black
Posted 26-07-2004 18:38 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 18:32 schreef altx het volgende:
Als je een band kan omschrijven als een kruising van Rhapsody met black metal, dan vind ik dat redelijk origineel ja...

okay, kan ik mee leven, maar heb het als de sodemieter weer van mijn PC gepleurd!!!

Ai, oei, auw, hier hou ik echt niet van

Maar goed, ze zijn toch niet de enige die deze combi maken of wel? Ken Rhapsody niet zo goed, wil ik ook niet denk ik, maar is C.O.B. dan weer het hardere broertje hiervan?

altx
Usericon van altx
Posted 26-07-2004 18:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 18:38 schreef Spirit In Black het volgende:
okay, kan ik mee leven, maar heb het als de sodemieter weer van mijn PC gepleurd!!!

Ai, oei, auw, hier hou ik echt niet van

Tsja, Bal-Sagoth is zo'n vlees-noch-vis band. Pure black metal fans vinden het te cheesy en pure power metal fans vinden de black metal stukken weer niet leuk...

quote:
Op 26 juli 2004 18:38 schreef Spirit In Black het volgende:
Maar goed, ze zijn toch niet de enige die deze combi maken of wel? Ken Rhapsody niet zo goed, wil ik ook niet denk ik, maar is C.O.B. dan weer het hardere broertje hiervan?

Mwah... ja, ongeveer. Rhapsody is nog wat orchestraler dan Children of Bodom, maar persoonlijk pleur ik ze allebei in de categorie power metal (de variant met keyboard-overkill, dat is, want er zijn ook nog andere power metal-varianten... om het makkelijk te maken... )

Of er nog andere bands die combi maken? Ik zou er zo 1-2-3 niet een op kunnen noemen...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 26-07-2004 18:48 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

JAzekerLuisterMaarEensNaarMonolithDeathcult

Spirit In Black
Posted 26-07-2004 18:51 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 18:44 schreef altx het volgende:

Mwah... ja, ongeveer. Rhapsody is nog wat orchestraler dan Children of Bodom, maar persoonlijk pleur ik ze allebei in de categorie power metal (de variant met keyboard-overkill, dat is, want er zijn ook nog andere power metal-varianten... om het makkelijk te maken... )...

in dat geval sla ik C.O.B. veel hoger aan dan Bal-Sagoth en dat ze daarmee tegelijkertijd wat bekender zijn maakt niet uit. Ze kunnen wel nummers schrijven en ook spelen! Ik hoef het niet iedere dag te horen, maar wat ze doen, doen ze goed.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2004 19:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 21:30 schreef neefherbert het volgende:
Een ernstig makkelijke en zelfs naïeve respons.
Wat realistischer is: het tekenen van een vernieuwend artiest is een onzekerheid t.a.v. verkoop en derhalve een financieel risico.

Wat heeft kwaliteit tegenwoordig nu nog te maken met het tekenen van een band ...
het is Business

Een respons, precies zoals deze past bij jou voorgaande opmerking aangezien deze aan de begrippen "een open deur intrappen" en "naïviteit" een nieuwe dimensie toevoegen.

Trouwens, Welkom. Ben je je activiteiten vanuit de muur aan het uitbreiden?

altx
Usericon van altx
Posted 26-07-2004 19:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 18:51 schreef Spirit In Black het volgende:
in dat geval sla ik C.O.B. veel hoger aan dan Bal-Sagoth en dat ze daarmee tegelijkertijd wat bekender zijn maakt niet uit. Ze kunnen wel nummers schrijven en ook spelen! Ik hoef het niet iedere dag te horen, maar wat ze doen, doen ze goed.

Ik vind zowel Bal-Sagoth als Children of Bodom zeer goede bands, dat wil ik even voorop stellen.

Maar ik vind dat Bal-Sagoth, zeker vergeleken bij CoB, een veel hoger black metal-gehalte heeft. Bij CoB zijn het eigenlijk praktisch alleen de vocalen die nog een beetje aan black metal doen denken.

Maar ik ben het zeer zeker met je eens dat die gasten van CoB goed kunnen spelen. En daarbij heb ik zelf sowieso nog nooit een hekel aan keyboards gehad... (Ik ben opgegroeid met Vangelis en zo.)

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 26-07-2004 19:52 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 19:01 schreef attila_de_hun het volgende:
Een respons, precies zoals deze past bij jou voorgaande opmerking aangezien deze aan de begrippen "een open deur intrappen" en "naïviteit" een nieuwe dimensie toevoegen. Trouwens, Welkom. Ben je je activiteiten vanuit de muur aan het uitbreiden?

dank voor het welkom. veel kan mij kwalijk genomen worden, edoch naïviteit behoort daar niet toe.
en wat de uitbreiding betreft: uiteraard, de famiie knots komt overal!

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 26-07-2004 19:54 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

niet nodig, 80's is toch beter. hehehe

niet al te serieus opnemen he mensen

zzz

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-12-2004 1:17 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Terugkijkend op 2004; zijn er nog meer nieuwe metalpioniers gespot??

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2004 1:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dissection is vernieuwend bezig geweest

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com