|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Southern Lord hoeft zich geen zorgen te maken....zij hebben Probot in hun gelederen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
en sunn o, en khanate .... |
|
UIteraard...maar iets zegt mij dat Khanate niet zo heel veel verkoopt Probot daarentegen lag bij de FRS. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
FRS betekent dat een label verdient? |
|
in een interview heb ik gelezen dat Dave Probot bij een vriend heeft laten tekenen.. (SL dus) omdat hij niet wilde dat een groot label er wat aan wat zou verdienen... hij heeft die vriend een grote dienst bewezen. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik zie een hoop bandjes voorbijkomen in dit topic met als beschrijving zoiets als emo/punk core gemixed met wat hardcore en death metal, als voorbeeld. Is de enige major vernieuwing in metal dan terug te vinden in het feit dat metal gemixed wordt met andere genres of ongewone instrumenten, en dat het op die ongewone instrumenten na niet bepaald vernieuwing binnen de metal betreft? |
|
Wat wil je nu? Hele totale nieuwe muziek? Zal moeilijk gaan daar iedereen altijd door iemand beïnvloed is en omdat je binnen metal toch altijd aan bepaalde instrumenten vastzit ... En als iemand iets nieuws doet met 1 van die instrumentenvalt het altijd nog onder een crossover ... |
|
quote: , wat staat hier nu eigenlijk.....? Ooit was er zelfs nauwelijks onderscheid tussen hardcore en thrash....D.R.I, The Accused, S.O.D, C.O.C..werd toen ook al cross-over genoemd, die term kun je overal voor gebruiken echter wordt deze vooral voor het tijdperk Urban Dance Squad, R.H.C.P.. Living Colour gebruikt.....hetzelfde gebeurt nu weer alleen wordt het emo/screamo/mathcore, etc. etc. etc. genoemd. Noem het wat je wil, bands als Burst, Darkest Hour, Unearth, T.D.E.P., Mastodon als ook Killswitch Engage en God Forbid zijn toch ook genre mixers om daarmee te proberen op te vallen en een nieuw geluid te laten horen...daar is niets mis mee en mag als 'vernieuwend' beschouwd worden naar mijn mening. Of je er van houdt is iets anders..Ook op progressief gebied zie ik wel het een en ander veranderen en dan zeker op speltechnisch en songwriters niveau.......gespeeld wordt nog steeds hoofdzakelijk op gitaren bas drum en zang volgens mij.... |
|
Aangezien Tnigtmare voornamelijk death luistert (dacht ik) kan ik me inkomen dat ie vind dat er weinig vernieuwing is ... death metal is meer met een revival van old school (aka boring as hell) bezig ... Sowieso is op deathmetal gebied alles al gedaan .... |
|
quote: Ik zeg nergens dat er iets 'mis' mee is, al is het idd totaal niet aan mij besteed. En het klopt idd dat in de jaren '80 thrash en hardcore nauw verweven waren, al zul je het met me eens zijn dat moderne metal/hardcore crossover anders klinkt dan de bands van toen. Ik luister voornamelijk black, old school death en thrash, de laatste weken hangt de moderne blastbeat death me ook helemaal mijn nek uit en is het eigenlijk alleen nog black metal waar ik interessante nieuwe releases terug kan vinden. Retro thrash heeft het niet, death/thrash is ook een trend maar heeft 'het' ook lang niet meer. Eigenlijk herhaalde ik het "obvious" feit: voor vernieuwing moet metal over zijn grenzen heen, aangezien er binnenin niks nieuws meer te vinden is. |
|
quote: natuurlijk klinkt het anders, dat is nu juist wat ik bedoel. En metal gaat al regelmatig over de grens van het genre en dat zal nog meer gebeuren idd. Ben wel benieuwd eigenlijk wat er komen gaat.... |
|
quote: de enige in zijn soort Signature |
|
kan iemand mij uitleggen wat er zo vernieuwend is aan Bal-Sagoth en waarom heel veel mensen dat vinden? Die kinderlijk ingespeelde orgelriedeltjes op de achtergrond....zeker niet hoogstaand.......vernieuwend dan maar?! |
|
quote: Als je een band kan omschrijven als een kruising van Rhapsody met black metal, dan vind ik dat redelijk origineel ja... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: okay, kan ik mee leven, maar heb het als de sodemieter weer van mijn PC gepleurd!!! Ai, oei, auw, hier hou ik echt niet van Maar goed, ze zijn toch niet de enige die deze combi maken of wel? Ken Rhapsody niet zo goed, wil ik ook niet denk ik, maar is C.O.B. dan weer het hardere broertje hiervan? |
|
quote: Tsja, Bal-Sagoth is zo'n vlees-noch-vis band. Pure black metal fans vinden het te cheesy en pure power metal fans vinden de black metal stukken weer niet leuk... quote: Mwah... ja, ongeveer. Rhapsody is nog wat orchestraler dan Children of Bodom, maar persoonlijk pleur ik ze allebei in de categorie power metal (de variant met keyboard-overkill, dat is, want er zijn ook nog andere power metal-varianten... om het makkelijk te maken... ) Of er nog andere bands die combi maken? Ik zou er zo 1-2-3 niet een op kunnen noemen... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
JAzekerLuisterMaarEensNaarMonolithDeathcult |
|
quote: in dat geval sla ik C.O.B. veel hoger aan dan Bal-Sagoth en dat ze daarmee tegelijkertijd wat bekender zijn maakt niet uit. Ze kunnen wel nummers schrijven en ook spelen! Ik hoef het niet iedere dag te horen, maar wat ze doen, doen ze goed. |
|
quote: Een respons, precies zoals deze past bij jou voorgaande opmerking aangezien deze aan de begrippen "een open deur intrappen" en "naïviteit" een nieuwe dimensie toevoegen. Trouwens, Welkom. Ben je je activiteiten vanuit de muur aan het uitbreiden? |
|
quote: Ik vind zowel Bal-Sagoth als Children of Bodom zeer goede bands, dat wil ik even voorop stellen. Maar ik vind dat Bal-Sagoth, zeker vergeleken bij CoB, een veel hoger black metal-gehalte heeft. Bij CoB zijn het eigenlijk praktisch alleen de vocalen die nog een beetje aan black metal doen denken. Maar ik ben het zeer zeker met je eens dat die gasten van CoB goed kunnen spelen. En daarbij heb ik zelf sowieso nog nooit een hekel aan keyboards gehad... (Ik ben opgegroeid met Vangelis en zo.) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: dank voor het welkom. veel kan mij kwalijk genomen worden, edoch naïviteit behoort daar niet toe. en wat de uitbreiding betreft: uiteraard, de famiie knots komt overal! |
|
niet nodig, 80's is toch beter. hehehe niet al te serieus opnemen he mensen zzz |
|
Terugkijkend op 2004; zijn er nog meer nieuwe metalpioniers gespot?? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
dissection is vernieuwend bezig geweest ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |