|
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
IPim: Optie A: je plugt je headphones in je huidige versterker. Platenspeler aansluiten moet dan wel waarschijnlijk een pre-amp tussen. Geluid regel je gewoon met de versterker. Optie B: usb uitgang gebruiken zoals ik beschreef Optie C: zo'n pauperding van DE bestellen ... hoe de hazen lopen ... |
|
Oh, Stassen heeft ook phono versterk dinkies. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Oh, ze hebben ook duurdere zag ik. |
|
quote: Ik heb een 10 jaar oude, 100 euro stereo-installatie van Philips, eens even kijken of het daar over zou kunnen? quote: Is last resort, denk ik. quote: Dan kan ik mijn eerste vinyl beter meteen in de prullenbak gooien Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Optie D: Je vader een high-end platenspeler aan laten schaffen en die inpikken. |
|
quote: Moet wel lukken. Waar het even om gaat is de aarding. Oude versterkers met phono ingang icm een oude platenspeler hadden naast de 2 audiokabels ook nog een aardstekker (gnd) nodig om goed af te spelen. Kijk even of jouw versterker dat heeft. Zo niet heb je een pre-amp nodig, gewoon een klein kastje tussen je versterker en je platenspeler in, kost maar een paar tientjes. ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Mijn dank is groot Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Succes! Ik denk trouwens niet dat jouw versterker een phono ingang met gnd heeft aangezien ie 10 jaar oud is. [Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 06-07-2013 22:50] ... hoe de hazen lopen ... |
|
Zelf heb ik deze: http://hificorner.nl/hifi/platenspelers/rpm-1-3-genie.html icm http://hificorner.nl/accessoires/phono-naalden/phono-box.html En als je versterker een phono ingang heeft met aarde is dat het makkelijkst, maar anders zou ik de phono box nemen. Samen zijn ze net iets meer dan €400, maar het klinkt wel fantastisch. Die ION en andere goedkope plastic troep zoals die van Lenco zou ik iig mijden als de pest. Ze zijn net af te regelen, en dat is én de pest voor je platen én je hebt de kans dat ze niet eens afgespeeld kunnen worden. Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
Die Debut III is een prachtding. Enige nadeel is dat je handmatig de snaar moet verleggen als je wisselt tussen 33-45rpm. Charme was daar voor mij snel vanaf, vooral als je grappen krijgt als kant A en C op 33rpm, B en D op 45. 7"s draai ik nauwelijks meer. You have time. You are doing fine. |
|
quote: Met de Pro-Ject Speed Box S kan je voor ongeveer honderd euro met één druk op de knop de snelheid verwisselen tussen 33rpm en 45rpm. http://www.project-audio.com/main.php?prod=speedboxs&cat=boxes&lang=en Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Cool. You have time. You are doing fine. |
|
Dan is de lol er wel af ja als je niet eens ff fatsoenlijk kunt switchen tussen 33 en 45 toeren. Voor het bedrag dat iPim te besteden heeft zou ik sowieso trouwens voor een high end Technics op Marktplaats gaan, maar dit terzijde [Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 07-07-2013 12:53] ... hoe de hazen lopen ... |
|
Ik vraag me trouwens af waarom iemand zei dat je beter voor een direct drive kunt gaan. Is alleen handig als je wil DJ'en met je platen. |
|
quote: Niet alleen dat. Ik heb mij door een kenner laten vertellen dat die qua snelheid ook stabieler zijn. Zo'n snaar gaat uitrekken, wordt broos, knapt een keer, etc. ... hoe de hazen lopen ... |
|
|
|
leuke serie IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Volgens Bub ben je stom als je geen platenspeler hebt. Ik vind Bub dom. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
iPim is het nog gelukt met de platenspelert? Dit is mijn bescheiden collectie. Niet superveel, maar wel allemaal platen die ik supertof vind. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Mooi hoor, maar volgens mij ben je de speakers vergeten. 5 Euro's? Op je muil!! |
|
quote: Die inrichting, zalig Echt mooi gedaan! Mijn collectie is wel véél kleiner, damn. |
|
quote: Die hangen uiteraard in de zithoek ... hoe de hazen lopen ... |
|
Geweldig ingericht inderdaad |
|
Heb je geen kap over de platenspeler, faalhaas? |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |