|
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Dat klinkt mij eerlijk gezegd ontzettend onbekend in de oren. Roept ook een paar vragen op: hoeveel cd's had je dan, hoe komt het dat je ze niet meer interesseerden (muzieksmaak veranderd?) en waarom heb je ze dan niet verkocht? quote: Deed je dit dan vanuit een doorgedreven altruïsme, of kon het jezelf gewoon niet genoeg boeien? Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Nou, ik ben van de wat meer behapbare punkrock/ poppunk direct in de powerviolence, oldschool screamo en vuige black beland. Op die leeftijd (jaartje of 16/17) had ik echter al wel een flinke collectie opgebouwd waarvan ik het vermoeden had deze nog maar weinig aan te gaan raken. Om mij heen waren er echter nog genoeg vrienden/ vriendinnen dol op die muziek, dus het was gemakkelijk ze van de hand te doen. Verkopen vond ik niet zo interessant gezien er niet zoveel voor te krijgen was bij een platenboer en ik de moeite niet wilde nemen ze per stuk via het internet aan te bieden (ik zat destijds amper achter een computer). quote: Deels wel vanuit een doorgedreven altruïsme, maar ook vanuit de wetenschap dat er vast momenten zouden komen waarbij ik - al dan wel bij de desbetreffende personen thuis - met een goede pils van die plaat zou genieten. [Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 15-12-2013 15:10] |
|
Dat klinkt meteen een stuk begrijpelijker, cd's wegdoen omdat je muzieksmaak veranderd is en je vrienden er nog een plezier mee kan doen. En als je LP's laat liggen omdat vrienden ze graag willen snap ik dat ook; het leek even alsof je random vreemdelingen voorrang gaf. Nog niet de aandrang gevoeld opnieuw cd's te gaan kopen die beter aansluiten bij je huidige muzieksmaak dan? Of ga je vanaf nu enkel voor vinyl? [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 15-12-2013 15:15] Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Haha, nee. Ik geloof niet dat dat ooit is voorgekomen. Al zou je me best kunnen aanspreken wanneer je ziet dat ik het laatste exemplaar van plaat X in handen heb bij een merchtafel. Indien jij er meer belang aan hecht dan sta ik hem alsnog zonder al te veel moeite (en in ruil voor een biertje) af. Het blijft immers maar materie. quote: Ik heb geen cd-speler. Alles hier gaat via tape, vinyl of mp3. Daarnaast vind ik de cd als medium niet mooi. Het heeft niet die compacte en verfijnde kracht van een cassette en ook niet die grootsheid van een plaat. [Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 15-12-2013 15:20] |
|
quote: Goed dat ik het weet quote: Akkoord wat die platen betreft. Dat is voor mij ook de reden om toch vinyl te kopen, ondanks het feit dat cd's zo oneindig veel praktischer zijn. Tapes vind ik te omslachtig, onpraktisch, en al zeker te broos. Willekeur en dictatuur! |
|
En ze zien er ook niet uit. |
|
quote: Wat is er nou mooier dan de wetenschap dat niets waar je waarde aan hecht voor altijd intact zal blijven |
|
Euh, van mijn muziekcollectie heb ik toch graag dat ze intact blijft zolang ik zelf intact blijf. Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Dan zou ik inderdaad niet aan tape beginnen. En heer Buried weet niet waar hij over spreekt of hij heeft nog nooit een volwaardige cassette gezien. |
|
Tapes: Maar dat had je vast wel door |
|
quote: zeer zeker! ik ben ook zo een collector die zoveel mogelijk alles 'houdt', ook mindere zaken tot ronduit miskopen, zo moet ik al heel lang eens werk maken van het traden van mijn dubbels (door een te enthousiast aankoopbeleid)... |
|
quote: Daar moet je inderdaad eens werk van maken, wie weet kunnen we elkaar nog van dienst zijn! Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Herkenbaar. De rek is er bij mij inmiddels ook uit, alleen voor 7" heb ik nog ruimte. Gelukkig wordt de spoeling bij de kringloopwinkel steeds dunner. Mijn verzameling staat overigens hier: http://www.delphidude.com/content/vinylcollection/ [Dit bericht is gewijzigd door ErikS op 15-12-2013 18:25] Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
https://rateyourmusic.com/collection/KoenM/oo,fmt.LP Tot en met de M zijn de issues ook in orde, rest moet nog gebeuren. Focus vooral op eighties heavy/speed/thrash, vind ik toch het tofste om op vinyl te hebben! Circa 100 platen in bezit. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 12-01-2014 20:35] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Komende week wil ik naar een HiFi-winkel gaan om de Pro-Ject Debut Carbon uit te proberen. Ik moet nog even kijken of ik een OM10 of een 2M red cartridge wil. Zijn er mensen die goede winkels weten in Rotterdam? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: De enige die ik ken zit op de hoogstraat vlakbij blaak. Nooit naar binnen geweest, maar ziet er wel uit als een winkel waar ze zo'n jetser hebben staan. |
|
Daar wilde ik inderdaad al heen deze week! Ik studeer aan de Erasmus Universiteit, dus ik kan vanaf Rotterdam Blaak er zo heen lopen Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ben op zoek naar een goede niet al te dure dj mixer. Etherial, spectre?? Geen poespas/effect ding. [Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 13-01-2014 16:17] IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
niet langer van belang [Dit bericht is gewijzigd door ErikS op 07-02-2014 19:59] Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
Daar is 'ie dan, de Pro-Ject Debut Carbon met Ortofon 2M Red cartridge! Echt ontzettend blij, wat klinkt dit goed zeg. Zo ziet de installatie er uit. Heb een Hitachi versterker van mijn opa meegekregen die hem op de zolder had staan. Dat zal waarschijnlijk het eerste onderdeel zijn wat vervangen gaat worden, maar voorlopig werkt alles prima zo. De huidige LP-bak. Heb er ongeveer 45, maar 25 daarvan zijn old-school en gratis gekregen. En met de kastdeur dicht. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Lekker bezig Pim! |
|
Ziet er goed uit! Nu nog die verzameling uitbreiden. |
|
Vraagje: Iemand ooit wel eens naar die platenbeurs in Utrecht geweest? Ik twijfel elke keer een beetje, vooral omdat ik eigenlijk verwacht dat ik uiteindelijk online goedkoper uit ben (alleen al vanwege die 11 euro entree). Iemand ervaring? |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |