IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Neo-Folk Vorige pagina | Volgende pagina
herr
Usericon van herr
Posted 23-11-2010 15:59 by herr Wijzig reactieProfiel van herrQuote dit bericht

In januari 2011 brengen we een nieuwe cd uit via SkullLine.

Er is een nieuwe song te beluisteren:


www.skullline.com/
www.myspace.com/strydwolf

[Dit bericht is gewijzigd door herr op 23-11-2010 16:07]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2010 11:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-01-2011 18:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Camanecroszcope


tip


signature


herr
Usericon van herr
Posted 18-02-2011 13:46 by herr Wijzig reactieProfiel van herrQuote dit bericht



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-02-2011 14:06 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Meer Dark Folk-kant opgegaan? Klinkt iig wel volwassener, maar ik denk dat ik de stijl van de vorige CD prefereer. Had een wat 'militanter' sfeertje.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


herr
Usericon van herr
Posted 18-02-2011 15:32 by herr Wijzig reactieProfiel van herrQuote dit bericht

Klopt, meer folk. Was eigenlijk al op Ljocht hoorbaar en die lijn hebben we doorgetrokken.

Check Aural Apocalypse radio, een wat militanter nummer van de cd werd daar gedraaid:

http://auralapocalypse.podomatic.com/




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-02-2011 21:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://www.myspace.com/militiaweb


Belgisch project

Militia is a Belgian industrial percussion band. It was founded in 1989 by the multi-instrumentalist Frank Gorissen and wind instrument player Jo Billen and now 6 musicians are involved. The band is known for its use of self made percussion and wind instruments and the scrap material they transform into musical instruments. The band’s music is often inspired by the anarchic and atheist social views and their concirn about our natural environment, themes that can be found in most of their lyrics and statements.

In 1989, Frank Gorissen was active as a home recording electronic music artist and as an industrial music dj at the free radio station called “Radio Demervallei” in Diepenbeek, Belgium. As part of his show called “Radio Militia”, he sometimes invited musicians to perform at the radio studio. During such an event he met the wind instrument player Jo Billen and together they founded the band Militia. Frank Gorissen recorded the early Militia music on tape, calling this project “Statement”, playing a variety of percussion instruments mixed with the sounds of the wind instruments played by Jo Billen. They showed these tapes and talked about their plans of releasing their music to Mike Dando a.k.a Con-Dom, a British noise act, after they attended his performance in Antwerp. Mike Dando presented the band to the German music label Praxis Dr. Bearmann, after he had incorporated some of the Militia music for a few of his own releases.




signature


herr
Usericon van herr
Posted 20-02-2011 22:00 by herr Wijzig reactieProfiel van herrQuote dit bericht

Militia


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2011 22:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-03-2011 1:10 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Iemand bekend met Musk Ox?



herr
Usericon van herr
Posted 08-03-2011 15:36 by herr Wijzig reactieProfiel van herrQuote dit bericht

Nog een van de nieuwe cd. Dit is een lied i.s.m Art Abscons, die op zijn beurt een prachtige nieuwe cd uit heeft gebracht op HauRuck! vorige week.





Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-03-2011 19:49 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-05-2011 21:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-05-2011 11:10 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2011 19:49 schreef Nimbus het volgende:



Nu kan ik deze muziek wel waarderen (zit goed in elkaar), maar serieus, die stem er telkens tussen...

Ik heb niks tegen monologen in muziek, sterker nog, het kan verschrikkelijk goed uitpakken (zoals bij: Crippled Black Phoenix, Godspeed!), maar een irritante nasale Duitse zeurpiet? Nee dank u.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-05-2011 17:55 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



De muziek is ook goed, maar ik vind juist de samples goed uitpakken, maakt het helemaal af. Kreuzweg Ost heeft bijna in alle tracks alleen maar samples die de vocalen vormen. Geen aanrader voor je denk ik.

En nasale Duitse zeurpiet FTW!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-05-2011 18:32 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Toevallig ook de Prinsenvlag op je kamer hangen?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-05-2011 18:33 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2011 18:32 schreef Gemene Lepel het volgende:
Toevallig ook de Prinsenvlag op je kamer hangen?
Ik draag een Prinsenboxershort, hoezo?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-05-2011 18:38 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2011 18:32 schreef Gemene Lepel het volgende:
Toevallig ook de Prinsenvlag op je kamer hangen?


Nee? Ik wil nog wel een vlag van de Weimar republiek.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-05-2011 19:44 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-05-2011 22:51 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik zie het probleem met die vlag echt niet. Zullen we kinderbijslag, progressieve belastingen e.d. ook maar afschaffen? Zijn nmlk hier geintroduceerd door de Nazi's; moet wel fout zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-05-2011 23:44 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Het zal me een worst wezen of meneer nazi-sympathieën heeft (waarschijnlijk niet natuurlijk). Je mag zeggen wat je wil, maar zo'n onding waar Stormfronters mee rond zwaaien is toch niet slim om zo op te hangen. Al het bijkomende politiek gestruikel (ontkenning, verwijdering) kan ik hartelijk om lachen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-05-2011 23:44 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Sja, PVV, nuff said.

Oh, en neo-folk is overrated kutmuziek.


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-05-2011 23:52 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2011 23:44 schreef Gemene Lepel het volgende:
Het zal me een worst wezen of meneer nazi-sympathieën heeft (waarschijnlijk niet natuurlijk). Je mag zeggen wat je wil, maar zo'n onding waar Stormfronters mee rond zwaaien is toch niet slim om zo op te hangen. Al het bijkomende politiek gestruikel (ontkenning, verwijdering) kan ik hartelijk om lachen.
De haters zien overal wel wat in. De Nazi's waren voor subsidies op kunst. Iedereen die voor kunstsubsidies is, is een Nazi!

Die Prinsenvlag past prima bij de PVV. Ik zou gewoon zeggen: "Ja, die hangt er en als je het niet begrijpt stem je volgende keer maar SP."


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-05-2011 8:51 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

===> PVV topic.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 20-06-2011 19:49 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Skulline is de laatste tijd lekker bezig met releases uitpoepen. Vorige week drie binnengekregen. Daarvan valt er eentje behoorlijk op: 'Sinweldi - Is Europe Dying?'. Neo-folk met een subtiel martial sfeertje. Beetje Death in June meets Von Thronstahl.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen