IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Neo-Folk Vorige pagina | Volgende pagina
TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 05-12-2006 22:04 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2006 21:47 schreef Kramy het volgende:


Maareh, dat is een mooie line-up teknoir.. Die moet nog komen, of is dit al geweest? (staat nog niets van op de simplon site)


ik moet je helaas teleurstellen, dat was in 2004, maar leuk was het zeker.

maar op 16 december speelt wel Spiritual Front en Novalis in de goudvishal voor de liefhebbers van folk noir.



[Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 05-12-2006 22:05]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-12-2006 22:39 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Dat Heaven & Hell Fest met de CMI bands was zeker top, geen twijfel over mogelijk. Maar hoe zit het nu met Amphiskios dan...?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 05-12-2006 22:50 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2006 22:39 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat Heaven & Hell Fest met de CMI bands was zeker top, geen twijfel over mogelijk. Maar hoe zit het nu met Amphiskios dan...?


Gaat vanaf het voorjaar weer verder, op nieuwe lokatie. Heaven & Hell was btw. de laatste keer in Vera gehouden.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-12-2006 0:17 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2006 22:50 schreef TekNoir het volgende:
Gaat vanaf het voorjaar weer verder, op nieuwe lokatie. Heaven & Hell was btw. de laatste keer in Vera gehouden.


Waarom niet meer in Simplon dan?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 09-12-2006 13:31 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 0:17 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom niet meer in Simplon dan?


Omdat wij qua atmosfeer en samenwerking een andere lokatie wilden.

Trouwens voor de liefhebber: Za 17-02 Karjalan Sissit (fin) & Rome (lux) (concert/neo-classical/industrial) in de GVH te Arnhem.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-02-2007 10:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Hier nog mensen bekend met Death in June. Ik vind dit best een leuk bandje, voor zover ik ze ken. Zelf heb ik slechts het album 'Brown Book' in mijn bezit.
Welke CD's van deze band zijn nog meer aanraders? Ik had nmlk begrepen dat bij lange na niet al het werk van DiJ goed te pruimen is; En neo-folk/klassiek CDtjes zijn iets te aan de prijs om vaak mis te gokken.

Verder ben ik erg te spreken over 'Von Thronstahl' en HERR (beide meer neo-klassiek dan neo-folk). Vooral het militairistische en militante tintje in Von Thronstahl doet het bij mij goed.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 06-02-2007 21:25]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 06-02-2007 21:11 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Martial is inderdaad vaak leuker dan neofolk. Minder lief, beetje fout, maar wel lekker. HERR heb ik dit jaar nog gezien, mogen nog wel wat aan hun zelfvertrouwen werken op het podium, maar muzikaal zit het goed in elkaar en als ze ook de vocale puntjes op de i gaan zetten, wordt dit zeker een van de grootste bands in het genre.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 06-02-2007 21:15 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2007 10:44 schreef kwelgeest het volgende:
Hier nog mensen bekend met Death in June. Ik vind dit best een leuk bandje, voor zover ik ze ken. Zelf heb ik slechts het album 'Brown Book' in mijn bezit.
Welke CD's van deze band zijn nog meer aanraders? Ik had nmlk begrepen dat bij lange na niet al het werk van DiJ goed te pruimen is; En neo-folk/klassiek CDtjes zijn iets te aan de prijd om vaak mis te gokken.

Verder ben ik erg te spreken over 'Von Thronstahl' en HERR (beide meer neo-klassiek dan neo-folk). Vooral het militairistische en militante tintje in Von Thronstahl doet het bij mij goed.



Death in June: ligt eraan welke periode je neemt. begin was nog erg postpunk en joy division beinvloed, daarna een folk periode, en vervolgens een meer martial-industrial periode ism albin julius van der blutharsch, en een wat meer psychedelische focus.

als je von thronstahl leuk vindt dan zou ik je qua death in june de cd's ''take care and control'' en ''operation hummingbird'' aanraden.

overigens, qua martial is de nieuwe Puissance cd ''grace of god'' een topper in het genre. het zet de hele lichting aan jongere bands weer even op zijn plek.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-02-2007 21:16 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Morgen ligt er spul van Von Thronstahl, HERR en Volksweerbaarheid op m'n deurmat. Ik kan niet wachten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-02-2007 21:18 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2007 21:15 schreef TekNoir het volgende:
Death in June: ligt eraan welke periode je neemt. begin was nog erg postpunk en joy division beinvloed, daarna een folk periode, en vervolgens een meer martial-industrial periode ism albin julius van der blutharsch, en een wat meer psychedelische focus.

als je von thronstahl leuk vindt dan zou ik je qua death in june de cd's ''take care and control'' en ''operation hummingbird'' aanraden.

overigens, qua martial is de nieuwe Puissance cd ''grace of god'' een topper in het genre. het zet de hele lichting aan jongere bands weer even op zijn plek.
Bedankt voor de tip. Eens kijken of ik wat van dat Death in June spul kan vinden.
Die Puissance ligt hier al. Maar niet alle nummers konden mij even goed bekoren. De vocalen/zanglijnen zijn niet over de gehele CD even aan mij besteed.
Arditi doet het hier trouwens ook goed.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-02-2007 18:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik zag gisteren de term 'militairie pop' voorbij komen. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Links daar bands/projecten in dit genre?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-02-2007 19:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Militairy pop staat eigenlijk gelijk aan 'martial' voor zover ik weet. Martial is dan weer een combinatie van allerlei substromingen van Gothic zoals Neoclassical, Neofolk, Darkwave, Dark Ambient en industrial.

Het wordt met name gekenmerkt door de gonzende militair aandoende marsritmes.

Als grote voortrekker wordt (het oudere werk van) Laibach gezien.

Andere namen zijn bijvoorbeeld Dernière Volonté, Sophia (check het geniale album 'Herbstwerk')Karjalan Sissit, Allerseelen, A Challenge of Honour, Predella Avant, Wappenbund, In slaughter Natives, The Moon Lay Hidden Beneath A Cloud en sommige dingen van Arcana en Ordo Rosarius Equilibrio.

Puissance behoort hier trouwens ook toe net als Von Thronstahl.

Het punt alleen met deze genres en hokjes is dat eigenlijk iedereen er wel een andere mening over heeft. Er zullen hopen 'kenners' zijn die sommige van bovengenoemde bands weer anders zouden classificeren. Dat komt gewoon omdat de diversiteit aan stijlen binnen één bepaalde band/project vaak heel groot is.

Zo verschillen bovengenoemde bands onderling ook weer behoorlijk van elkaar.

Het leukste is gewoon om zelf uit te zoeken wat je gaaf vind.

Last FM is hierbij een geweldig hulpmiddel. Je tikt een band in die je gaaf vindt en dan ga je vervolgens naar 'similar artists' en check je de bands die daar staan uit, vervolgens hebben die nieuwe bands op zichzelf ook weer 'similar artists' die net even anders zijn en zo kun je uren lang doorsurfen.

Laatste tip: niet per se Martial maar wel verwant omdat het Neoclassical is met met veel percussie (en wat mij betreft één van de allergaafste bands aller tijden): Camerata Mediolanense. En dan vooral het album 'Campo di marte'



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 12-02-2007 20:52 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

military pop is eigenlijk ontstaan doordat aanvankelijk als neoklassiek/martial te boek stane bands als Derniere Volonte en Der Blutharsch in de loop der tijd meer op popstructuren gerichte muziek gingen maken. als term zelf is het even leeg en nietszeggend als de term gothic.

overigens is wat betreft dit popgehalte de laatste plaat van Puissance en zeker die van Derniere Volonte een goed voorbeeld.

toevallig luister ik nu naar een erg mooie neoklassieke dark ambient soundscape van Les Sentiers Conflictuels & Andrew King, een conceptplaat over de vermaarde en enorm beruchte vrouwenmoordenaar Jack the Ripper. Jack the Ripper staat symbool voor de persoon die eind 19e eeuw Londen opschrok met gruwelijke moorden op prostituees die daarbij op lugubere wijze verminkt werden. Muzikaal is 1888 een psychedelische luistertrip die verder gaat dan een soundtrack waarbij Andrew King de teksten voor zijn rekening neemt. Daarbij maakt hij gebruik van brieven die indertijd anoniem bezorgd werden bij Scotland Yard en de lokale pers en afkomstig zouden zijn van de moordenaar. De psychotisch klinkende stem, die soms gemanipuleerd wordt om het effect te versterken, past perfect bij de onheilspellende sfeer die met de muziek wordt gecreëerd. Aanvankelijk flarden van grote stadsgeluiden, maar al snel horen we onheilspellende dark ambient en avantgarde klanken geproduceerd door Les Sentiers Conflictuels die doen denken aan de muziek van Les Joyaux de la Princesse of Tardive Dyskinesia, en op de meer etherische momenten ook aan His Divine Grace. Je hoort mistige drones, flarden opera en allerhande geluiden die klinken alsof ze door een met Absinth bedwelmde geest worden geabsorbeerd.1888 is een duistere trip door nachtelijk Whitechapel Londen. Maar dat terzijde.





[Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 12-02-2007 20:54]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-02-2007 21:18 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik heb zelf van Der Blutharsch 'When did Wonderland End?'. Een erg gaaf album. Maar dit is dus 'military pop'?
Niet dat het echt uitmaakt: Wat zijn nog meer gave albums van Der Blutharsch? En welke zijn tof van Blood Axis?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-02-2007 0:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik ben niet zo'n Der Blutharsch kenner maar van Blood Axis kan ik je van harte 'Blot: Sacrifice in Sweden' en 'The Gospel of Inhumanity' aanraden.

Op die eerste plaat staat het ubergeniale nummer 'Lord Of Ages'


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2007 9:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2007 0:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben niet zo'n Der Blutharsch kenner maar van Blood Axis kan ik je van harte 'Blot: Sacrifice in Sweden' en 'The Gospel of Inhumanity' aanraden.

Op die eerste plaat staat het ubergeniale nummer 'Lord Of Ages'

'Blot: Sacrifice in Sweden' heb ik zelf ook en is een live album (maar daar was je zelf waarschijnlijk ook wel achter). En voor een live album heeft dit schijfje echt perfect geluid. Maar niet alle nummers komen even goed uit de verf. Waaronder juist 'Lord of Ages'. Zelfs de brakke Absurd cover versie op een Absurd demo klinkt nog beter. Op 'Blot...' hoor je amper melodie, geen 'fluitje' en de medieval sfeer komt compleet niet uit de verf. De melodie voor dit nummer, het instrumentale gedeelte, is, als ik mij niet vergis, een authentiek middeleeuws nummer. Hij komt,o.a., ook terug op de soundtrack van 'A Clockwork Orange'. Dus zonder vocalen, niet uitgevoerd door Blood Axis of Absurd en veeel mooier. Desalnietemin ben ik eigenlijk wel op zoek naar het studio album van Blood Axis waar 'Lord of Ages' opstaat. Iemand?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-02-2007 13:15 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Hehe dat is wel heel typisch. Ik ken namelijk geen andere versies van 'Lord of Ages' Er is wel een studio versie maar die staat alleen op een of andere vage duitse sampler CD die ik nog nooit heb gehoord.
De Absurd cover ken ik ook niet, maar daar ben ik zwaar benieuwd naar.

Het klassieke instrumentale gedeelte heb ik ook nog nooit in een andere setting gehoord, moet ik eerlijk zeggen.

Ik ben het met je eens dat de opname misschien wel veel beter kan, maar ik vind het eigenlijk wel lekker klinken. Het jengelt hier en daar nogal en dat geeft het mijns inziens veel sfeer.

Misschien dat ik het nummer nog wel veel beter ga vinden als ik andere versies heb gehoord.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2007 13:18 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Check de sound-track van 'A Clockwork Orange'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 15-02-2007 13:28 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik heb wel een kopietje van een Blood Axis album met daarop Lord of Ages in erg goeie kwaliteit. Maar ik weet niet of het het live album Blot: Sacrifice in Sweden betreft. Ik weet wel dat er tot hevige ergernis toe een sample van huilende wolven ten gehore gebracht wordt op het album, is dat bij dat live album waar jullie het over hebben?

Van Der Blutharsh is trouwens ieder album aan te raden! Zelf vind ik Pleasures received in pain het beste, op de voet gevolgd door When did wonderland end.

Luistert hier eigenlijk ook iemand naar Novy Svet? Dat vind ik zelf 1 van de genialere bands uit het genre, voor zover ik het genre ontdekt heb



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2007 13:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2007 13:28 schreef Kramy het volgende:
Ik heb wel een kopietje van een Blood Axis album met daarop Lord of Ages in erg goeie kwaliteit. Maar ik weet niet of het het live album Blot: Sacrifice in Sweden betreft. Ik weet wel dat er tot hevige ergernis toe een sample van huilende wolven ten gehore gebracht wordt op het album, is dat bij dat live album waar jullie het over hebben?

Van Der Blutharsh is trouwens ieder album aan te raden! Zelf vind ik Pleasures received in pain het beste, op de voet gevolgd door When did wonderland end.

Luistert hier eigenlijk ook iemand naar Novy Svet? Dat vind ik zelf 1 van de genialere bands uit het genre, voor zover ik het genre ontdekt heb
Tering, Kramy, sinds wanneer heb jij smaak?!?
Maar, nee. Volgens mij is dat niet 'Blot...'. Heb jij misschien een door iemand zelf gemaakte compilatie?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 15-02-2007 13:35 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 15 februari 2007 13:30 schreef kwelgeest het volgende:
Tering, Kramy, sinds wanneer heb jij smaak?!?
Maar, nee. Volgens mij is dat niet 'Blot...'. Heb jij misschien een door iemand zelf gemaakte compilatie?


Lijkt me erg sterk, aangezien er zoals gezegd steeds dezelfde sample terugkomt in verschillende nummers. Ik neem aan dat ze dat maar op 1 album doen. Ik zal het wel even navragen bij diegene van wie ik hem kreeg.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2007 13:38 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

De versie van 'Miroque vol. V' heeft geen wolven gejank. Zo es 'Blot...' aanzetten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-02-2007 13:50 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ja, dat is de Blot versie. Helemaal op het einde.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 15-02-2007 13:50]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 15-02-2007 13:51 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik ook hehe.. ben nu even niet thuis, dus kan het nu niet opzoeken. Maar ik laat het hier nog wel weten dan!



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-02-2007 13:52 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2007 13:28 schreef Kramy het volgende:
Ik heb wel een kopietje van een Blood Axis album met daarop Lord of Ages in erg goeie kwaliteit. Maar ik weet niet of het het live album Blot: Sacrifice in Sweden betreft. Ik weet wel dat er tot hevige ergernis toe een sample van huilende wolven ten gehore gebracht wordt op het album, is dat bij dat live album waar jullie het over hebben?



Ik denk dat je gewoon 'Blot: Sacrifice in Sweden' bedoelt want daar komt die wolven sample inderdaad vrij vaak op terug.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen