|
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | ||||
Auteur: |
|
|
Voor de liefhebbers van doedelzakken: Saltatio Mortis Corvus Corax Tanzwut Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Van een aantal CMI bands kan ik me voorstellen dat je gek wordt van het imago idee, vooral bij Ordo wellicht. Blood Axis spant, ook met oog op de hele neofolk scene, de kroon. Wat een fantastische band. |
|
quote: haus arafna is gewoon gaaf, krijg je moordneigingen van, mijn lievelingsband. [Dit bericht is gewijzigd door MetalgirlOphelia op 01-06-2004 18:44] Kankerlul |
|
neo-folk/dark-ambient aanraders (meesten zijn overigens al genoemd): *Waldteufel (side-project van Michael van Blood Axis) *The days of the trumpet call *Tribe of Circle *Toroidh *Sophia (ook vrij dark) *Derniere Volonté *Der Blutharsch (super!) *Corvus Corax? (indien je van medieval houd) *Stille Volk (ook medieval) *Apoptose *Ain Soph *Allerseelen *Death in June *Nordvargr& Drakh (Northern Dark Supremacy) *Hekate natuurlijk! *Of the wand and the moon *Sol Invictis *Current 93 *Turbund Sturmwerk *Arcana (heel mooi) *Les joyeaux de la princesse *Ordo Rosarius Equillibrio *Aghast - Hexerei Im Zwielicht Der Finsternis *Militia (heel erg dark, echt een aanrader) *Raison d'Être *Volksweerbaarheid *Von Thronstahl *In gowan Ring *Sonne Hagal *A challenge of honour (maar dit zal voor de meesten hier wel teveel rieken naar luchthavenmuziek ) uhh dat was wel even genoeg.. als me iets te binnen schiet laat ik het weten [Dit bericht is gewijzigd door MetalgirlOphelia op 01-06-2004 18:54] Kankerlul |
|
Forseti nog vergeten.. maar ik denk dat je voor dergelijke invloeden toch echt niet bij de neo-folk moet zijn, maar bij de ambient/dark ambient-soundscapes muziek [Dit bericht is gewijzigd door MetalgirlOphelia op 02-06-2004 17:57] Kankerlul |
|
Heb je het over dezelfde Forseti met het album Jenzig of? F*ck hippies |
|
ja daar heb ik het over! oh nog een dark aanrader, bijna vergeten...! Atrium Carceri Echt hartstikke duister, ikzelf vind het echt super. Kankerlul |
|
en dat moet ik dan allemaal uitelkaarhouden |
|
oh en wat ik zéker moet aanraden is Herbst9, zeer zeer duistere ambient! edit: thanx Jenje [Dit bericht is gewijzigd door MetalgirlOphelia op 02-06-2004 20:22] Kankerlul |
|
quote:Forseti is toch gewoon acoustische muziek? Ambient zijn toch meer geluids samples en dergelijken F*ck hippies |
|
quote:Duitsere? Nein danke .. |
|
quote: ja dat klopt .. daaaaarom zei ik dus.... je omet het niet in de neo-folk hoek gaan zoeken, maar in de soundscape ambient muziek you dig Kankerlul |
|
quote: schweinhund Kankerlul |
|
quote:Volgensmij spreek jezelf tegen, maar ik vind het wel leuk. Dus boeiend F*ck hippies |
|
quote: uhhhh Kankerlul |
|
quote: Carnivore heerscht |
|
quote: ahahah Kankerlul |
|
Ik heb laatst een nummer van dat Hekate ergens vandaan getrokken. Valt enorm tegen, de soms leuke en bijna apocalyptic-folk achtige deuntjes worden volledig teniet gedaan door enorm blije 'nymfjes met bloemetjes in de haren middeleeuws gejank'. Jammer. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Dat is helaas bij heel erg veel bands het geval, jammer maar ook ik pleur zoiets meteen weg dan. Een band met rotte zang kan ik werkelijk niet naar luisteren. Voor mij per definitie dsn meteen al slecht. Kankerlul |
|
quote:Klinkt erg interessant Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Daudi Baldrs is aangenaam om naar te luisteren ja... You will beg me to kill you!!! |
|
quote: Vind ik ook. Net als Hlidskjalf trouwens. Hermodr a Helferd (nr 2) vind ik het mooiste. Wat vindt men hier van Neptune Towers dan? Kan ik ook wel waarderen. [Dit bericht is gewijzigd door VVL op 10-06-2004 15:15] Schel |
|
quote: Het geluid van een doortrekkende WC is ook aangenaam. Man, ik pingelde mooiere dingen aan elkaar met mijn My First Sony apparatuur 20 jaar geleden. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Moet je eens een cd van Mangenarated opzetten You will beg me to kill you!!! |
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |