|
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | ||||
Auteur: |
|
|
Zelf wacht ik met smart op de nieuwe Tenhi. Ook heeft Kiss the anus of a black cat me de laatste tijd erg in z'n greep. Prima muziek! |
|
quote: Geef het beestje maar een naam. Windzeit heeft mij altijd meer aangesproken dan Erde, maar misschien heb ik gewoon niet genoeg tijd in Erde gestopt. |
|
Mwa, Tenhi is toch wel neo-folk? Wat is het anders? Maar KtAotBC? Nou ken ik die band eigenlijk slechts van naam. En als de Last.FM beschrijving zo lees kan het volgens mij gemakkelijk doorgaan als neo-folk. Dat het beide geen martialindustrialbands zijn, maakt het nog geen geen Neo-folk. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Agreed wat Tenhi betreft ja. En dat laatste ben ik het ook zeker mee eens. Bands met martial/industrial zie ik eerder als minder neo-folk dan meer neo-folk. Maar als ik die plaat van KtAotBC zo luister hoor ik er bar weinig neo-folk in, behalve in die track Hewers of Wood and Drawers of Water wellicht. Maar goed, misschien ligt het dan allemaal aan mij :p |
|
quote: Dus Rome zou door hun martial invloeden ook minder in het neofolk straatje komen? Een vlieger die voor mij niet op gaat. Wat KtAotBC betreft raad ik je aan om de plaat nog wat vaker op te zetten. Het project valt inderdaad niet in het straatje 'folk' zoals we dat kennen van Tenhi of Forseti maar benadert het genre naar mijns inzien vanuit een andere hoek (net als dat Tenhi en Forseti ook een wereld van verschil zijn). [Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 21-06-2011 12:14] |
|
quote:Bij mij is martial een subgenre van neo-folk net als dat dark folk dat ook is. KtAotBC, daar moet ik toch echt eens achteraan. Om een of andere reden dacht in nmlk dat het monotone, noisie drone was alla KTL (wat ik overigens ook ngoed trek). If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:Bij Rome is de martial vrij minimaal, vind ik. Het heeft wel een militant sfeertje, net als bijvoorbeeld Death in June, maar bij echt Martial denk ik toch eerder aan Arditi of Across the Rubicon. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Uiteraard, je zegt het zelf al: het gaat om invloeden. Maar als je die lijn maar lang genoeg blijft volgen vanaf neo-folk richting martial industrial, ga je vroeg of laat de neo-folk verlaten en de martial industrial binnen. Het zijn niet voor niets twee verschillende namen voor twee verschillende stijlen, ondanks dat ze inderdaad regelmatig met elkaar worden verbonden. quote: Will do. |
|
quote: Nera is voor mij toch echt wel een grensgevalletje. Wel een heerlijke plaat, dat sowieso! [Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 21-06-2011 12:24] |
|
quote:Neo-folk is post-industrial en martial (martialindustrial) grijpt wel's terug naar industrial, maar uit welke bands/genre's is dat subgenre volgens jou voortgekomen? Een 'Nada!' pakt alweer behoorlijk terug. En oude releases van Der Blutharsch, Forthcoming Fire of Blood Axis hinten ook behoorlijk naar martial. Ik denk niet dat je die twee (sub)genre's los van elkaar kan zien. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Daarvoor ben ik niet goed genoeg bekend binnen de genres. quote: Dat heb ik ook niet zozeer willen beweren, maar anderzijds: je zegt 1) dat de ene uit de ander voortkomt en 2) dat het "twee (sub)genre's" zijn. Ofwel, de genres zijn dus ook niet identiek, zowel niet stilistisch als historisch. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat sommige bands/projecten een sound hebben die of meer tot het ene hoekje, of meer tot het andere hoekje behoort? |
|
quote:Je kan heavy metal en black metal (Mercyful Fate) ook niet los van elkaar zien, maar het zijn toch twee verschillende (sub)genre's. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Zeker, vandaar dat mijn vorige post die zin "Dat heb ik ook niet zozeer willen beweren" bevatte :p Gezien je vergelijking geloof ik dat we wel aardig op één lijn zitten, alleen ik bekijk het weer eens veel te moeilijk. |
|
Dat Argentum is wel sterk imo, martialgewijs signature |
|
Argentum is inderdaad goed. Striider uit Friesland klinkt ook lekker. 18 december Death In June + Die Weisse Rose in Waregem. |
|
Afgelopen jaar wel een CD van Argentum aangeschaft. Best aardig, ja. Beetje standaard. Dat Striider ken ik niet. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
deze blijf ik wel regelmatig spelen net als deze klassiekert [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-12-2011 0:29] signature |
|
dit zijn trouwens ook sterke platen imo signature |
|
Nog meer arisch-imperialistische-romeins-christelijke-martial neoklassieke zooi. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ja! Kreuzweg Ost! Eindelijk nog een liefhebber. |
|
KO is goed! Meer fascistisch-volkse zooi: Recensie: http://www.heathenharvest.com/article.php?story=20040830061803410 http://www.heathenharvest.com/article.php?story=20071014031250608&filter=o&page=3 http://www.heathenharvest.com/article.php?story=20081009130855250&filter=o&page=3 Fascist Martial. Lekker. Ongedwongen. Geen gezeik. Gewoon modrnistische bombastiek. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Anti Commie Neofolk aus Polen TOp 40 bandje: Bekende theateracteurs die een bekend gedichtje getiteld 'Lik me reet' reciteren. Je hoeft de taal niet te begrijpen om van de geluiden te genieten. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
OK. De laatste voor nu. Een postkaartje uit Frankrijk. Vervlogen tijden van de loopgraven. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik kreeg geen krap broekje van die nieuwe Kreuzweg Ost. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |