IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Polen Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-05-2004 13:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 13:21 schreef arrebar het volgende:
Waarom zou je zeggen dat je in België woont als je in Polen woont.
Ik zou me idd voor allebei kapot schamen ...


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 27-05-2004 13:23 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 13:21 schreef arrebar het volgende:
Waarom zou je zeggen dat je in België woont als je in Polen woont.

Polen kijken daar naar op. Het heeft een meerwaarde.


Uit liefde voor ZM.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 27-05-2004 13:23 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ej, njet slowchatski!


I'm not being rude. You're just insignificant.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-05-2004 13:35 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 mei 2004 13:22 schreef Chelman het volgende:
Kijk in het introduceer jezelf topic van gisteren....

Ik geloof jullie,
@manifest, wtf heeft dat met mijn reactie te maken of ik tegen een Poolse aan het praten ben of niet.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-05-2004 13:49 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 mei 2004 13:11 schreef Chelman het volgende:
Maak er maar 1939-1954 (WO2 en Stalinisme) van en in mindere mate 1954-1970.

Het is Oswiecim.

Voor een oostblokland viel polen nog wel mee, maar ik doelde meer dat er nogal wat Nederlanders vrijwillig en niet vrijwillig naar polen zijn vertrokken en dat ze nooit meer terug zijn gekomen. Genoeg daarover, wat zijn de aan ta raden bieren in polen en wat zijn de af te raden bieren in polen?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2004 14:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

gaan we het ook nog over beide polen aan de uiterste boven- en onderkant van onze aardbol hebben of hebben we al meer dan genoeg aan het Europese Polen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-05-2004 14:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Alle Polen heerschen. Dat lijkt me evident en vanzelfsprekend.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-05-2004 15:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

*verslikt zich in haar thee*


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2004 15:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 14:58 schreef Chelman het volgende:
Alle Polen heerschen. Dat lijkt me evident en vanzelfsprekend.


ook magnetische?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-05-2004 15:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 15:00 schreef ghoulliette het volgende:
*verslikt zich in haar thee*


Ah. Je slikt.


Wanneer was die gala ook alweer?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-05-2004 15:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht



Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 27-05-2004 17:34 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 13:07 schreef Chelman het volgende:
En toch heeft Manifest gelijk....


Over de Roma....

In Slowakije worden ze gepest, ja. IN Roemenië valt het wel mee. Die gasten die in Polen rondzwerven zijn geen Poolse Roma maar nagenoeg alleen Romenen...waarom het geen Slowaken zijn (is dichterbij) weet ik niet.
In de tweede wereld oorlog werden ze ook gepest, alleen dan met Progroms. In Polen was het niet zo, daar werden de Duitsers niet ontvangen als bevrijders.

@Arrebrar Ze komt uit Belgenland en woont nu in Polen.





F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 27-05-2004 19:05 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 12:25 schreef arrebar het volgende:
Waar haal je dat nou weer vandaan, ik zie op der site toch duidelijk Antwerpen staan.


Welja, dat is een bekrompen Belgische site. Polen was niet een van de opties voor woonplaats, en aangezien ik nog steeds een huis in Brasschaat/Antwerpen staan heb, leek Antwerpen me het best passen.


"Obras son amores y no buenas razones"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 27-05-2004 19:16 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 9:40 schreef Borgia het volgende:
Hmm..maar goed de verhalen over hoge criminaliteit..wat is daarvan waar?


Hmm, ik zou zeggen dat die verhalen gedeeltelijk kloppen. Omdat ik nu vlakbij de hoofdstad woon, is de graad hier uiteraard hoger, maar toch niet vergelijkbaar met Brussel of Amsterdam. Criminaliteit is hier vaak een manier om brood op de plank te brengen, terwijl in Nederland of Belgie het eerder gaat om een leuke duit te verdienen.
Ook is bv. huizeninbraak hier veel minder georganiseerd, en loop je hier minder kans om ineens een shotgun onder je neus geduwd te krijgen. Carjackings heb ik al wel veel van gehoord, die zouden beter georganiseerd zijn.


"Obras son amores y no buenas razones"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 27-05-2004 19:19 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 13:49 schreef arrebar het volgende:
Voor een oostblokland viel polen nog wel mee, maar ik doelde meer dat er nogal wat Nederlanders vrijwillig en niet vrijwillig naar polen zijn vertrokken en dat ze nooit meer terug zijn gekomen. Genoeg daarover, wat zijn de aan ta raden bieren in polen en wat zijn de af te raden bieren in polen?


Af te raden bieren heb ik nog niet op gelet (of je moest Heineke mee in beschouwing nemen ), en Zywiec is zeker aan te raden en ook overal verkrijgbaar.


"Obras son amores y no buenas razones"


Tyrant Lizard King
them bones
Usericon van Tyrant Lizard King
Posted 27-05-2004 20:49 by Tyrant Lizard King Wijzig reactieProfiel van Tyrant Lizard KingQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2004 23:23 schreef Valorian het volgende:
Is dit een algemeen Polen topic?

Zo ja.. Polen Heerscht!

Mocht je van plan zijn erheen te gaan dan kan je beter naar Krakau (voormalige hoofdstad) gaan dan naar Warschau (huidige hoofdstad) .. als je toch in Krakau bent is het zeker de moeite waard om langs Auschwitz / Birkenau te gaan en ook om de zoutmijnen te bezoeken (beide niet al te ver met auto maar vanuit krakau gaan ook wel (al dan niet georganiseerde) busreizen ..

Mocht je trouwens nog een voorliefde voor zwaarden hebben dan kan je in Polen goedkoop scoren.. Over kwaliteit kan je discussieren maar de prijzen liggen werkelijk veel en veel lager dan in Nederlandse winkeltjes en bovendien kun je pingelen

Ben slechts eenmaal in Polen geweest, 6 jaar terug, in Krakau en Gdansk.


Kijk wel uit met die zwaarden, ook al is Polen toegetreden, er is een kans dat je ze bij de grens mag inleveren


piepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrak........


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-05-2004 20:52 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 mei 2004 17:34 schreef Manifest het volgende:
@Arrebrar Ze komt uit Belgenland en woont nu in Polen.


Dat heeft chelman al eerder in dit topic verteld....


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-05-2004 20:54 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 mei 2004 19:19 schreef Malekith het volgende:
Af te raden bieren heb ik nog niet op gelet (of je moest Heineke mee in beschouwing nemen ), en Zywiec is zeker aan te raden en ook overal verkrijgbaar.

Ik dank u hartelijk. Is het je nou al een beetje duidelijk waarom ik naar polen wil?
Zeg spreken die mensen daar eigenlijk een beetje duits?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 27-05-2004 21:03 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 20:54 schreef arrebar het volgende:
Ik dank u hartelijk. Is het je nou al een beetje duidelijk waarom ik naar polen wil?
Zeg spreken die mensen daar eigenlijk een beetje duits?


Nou, voor het bier moet je niet naar Polen komen, dan is Belgie the place to be

En het hangt ervanaf naar waar in Polen je precies gaat, want meertaligheid is in regio's onderverdeeld. Ik weet niet precies in welke regio ze nou net meestal ook Duits kunnen spreken (waarschijnlijk ergens tegen de Duitse grens ofzo ), enkel van Mazurie weet ik zeker dat ze er geregeld ook Duits kunnen spreken.

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 27-05-2004 21:05]


"Obras son amores y no buenas razones"


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-05-2004 21:06 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 mei 2004 21:03 schreef Malekith het volgende:
Nou, voor het bier moet je niet naar Polen komen, dan is Belgie the place to be

En het hangt ervanaf naar waar in Polen je precies gaat, want meertaligheid is in regio's onderverdeeld. Ik weet niet precies in welke regio ze nou net meestal ook Duits kunnen spreken waarschijnlijk ergens tegen de Duitse grens ofzo ), enkel van Mazurie weet ik zeker dat ze er geregeld ook Duits kunnen spreken.
Ik wist al dat Belgie het beste bierland is in de wereld. Ik ga naar zuid polen, krakow en omstreken. Ik hoef iig niet te rekenen dat mensen Engels verstaan, ik neem aan dat dat zo slecht is als in Oost-Duitsland.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-05-2004 21:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

In die toeristische streken kan je prima met Engels uit de voeten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 27-05-2004 21:12 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 21:06 schreef arrebar het volgende:
Ik wist al dat Belgie het beste bierland is in de wereld. Ik ga naar zuid polen, krakow en omstreken. Ik hoef iig niet te rekenen dat mensen Engels verstaan, ik neem aan dat dat zo slecht is als in Oost-Duitsland.


De mensen zullen jouw Engels wel verstaan, maar of jij dat van hen verstaat...


"Obras son amores y no buenas razones"


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-05-2004 21:13 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 mei 2004 21:08 schreef Chelman het volgende:
In die toeristische streken kan je prima met Engels uit de voeten.

Mooi want wij gaan naar de toeristische streken, vorig jaar op een festival heb ik met oost duitse mensen gesproken
hun engels is om te janken.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-05-2004 21:14 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 mei 2004 21:12 schreef Malekith het volgende:
De mensen zullen jouw Engels wel verstaan, maar of jij dat van hen verstaat...
Ach anders kan ik altijd mezelf nog redden in het Pools
Gdzie jest pivo?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 27-05-2004 21:15 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 21:14 schreef arrebar het volgende:
Ach anders kan ik altijd mezelf nog redden in het Pools
Gdzie jest pivo?


Inderdaad, zolang je de basisbegrippen maar kent he


"Obras son amores y no buenas razones"


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen