IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : oudste death metalband(s) van nederland Vorige pagina | Volgende pagina
Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 06-09-2004 20:52 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

Kent iemand hier Fried Full Rubber. Een eenmans formatie van Noel Rule (Nembrionic). Ik ken ze alleen van een review in VMG. FFR schijnt nl een cover van Prince's Kiss te hebben gemaakt onder de naam Piss en daar ben ik wel benieuwd naar (en ook naar de tekst).

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 06-09-2004 20:57 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 2 september 2004 13:51 schreef judge paul het volgende:
Fried Full Rubber is ongein van Noel Rule van Eersel op een viersporendeckje. Geweldige tekstuele hoogstandjes (NOT!) als "piss" (princecover), en "bejaardensex". Ze hebben dacht ik nog wel iets op vinyl uitgebracht, maar dat heb ik niet in mijn verzameling.

Dus.

Oud Vuil.

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 07-09-2004 22:10 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

hahahaha

Dus.

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 07-09-2004 22:21 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 7 september 2004 22:10 schreef judge paul het volgende:
hahahaha

Dus.

Dus ... heb je ze in mp3 of ander digitaal formaat? Kan ik er een kopietje van krijgen?

Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 08-09-2004 22:30 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

[quote]Op 3 september 2004 14:26 schreef Zodiac het volgende:
Ja hij heeft een tijdje in beide bands gespeeld maar Eternal Solstice was meer de band van Philip en Dissect was meer van Vincent.
Philip ging direct na Swallow Swouming Mass weg bij Dissect om zich volledig op Eternal Solstice te richten.
Daarna is Dissect nog lange tijd als trio verdergegaan.
--------------------------------------------

Eternal Solstice was de band van Ramon Soeterbroek en Philip mocht er ook in spelen. Het gebeurde meermalen tijdens opnamen voor bijvoorbeeld een cd dat Ramon (bassist/grunter) de gitaarpartijen opnieuw moest inspelen omdat Philip ze niet aankon. Solstice is ontbonden omdat Ramon geen zin meer had om steeds alles te moeten regelen voor de band. Hij speelt nu drums in de Malevolent Creation-achtige band Hexxxus (nee, geen tikfout) samen met o.a. Marc Ouwendijk (gitarist) die destijds zanger was bij Condolence.

Eternal Solstice zal overigens nooit meer iets opnemen. Ramon vertrekt binnenkort naar Zweden en heeft absoluut geen plannen om ooit nog wat met dat bandje te gaan doen. (Hexxxus zal waarschijnlijk ook het leven laten)

Dissect is overigens na het (onvrijwillige) vertrek van Philip al snel weer een kwartet geworden met ene gitarist Kees. Men ontspoorde toen volledig en speelde een soort Helloween op zijn Deathmetal. Omdat zowel bassist Ricardo als drummer Edwin dit niet zagen zitten en vertrokken is Dissect, na een stuiptrek met de drummer van Xenomorph, ter ziele gegaan. Vincent heeft toen First Footing Thistles opgericht, een soort Motörhead-achtig deathrock bandje. Tot hij werd gevraagd voor Xenomorph.

Ook nog een aanvulling voor de oudere deathmetalbandjes uit Nederland; Insane Reality '91 (death/grind), Pyatrosis '90 (death)

Be Patient, Death Will Come Eventually...

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 08-09-2004 22:37 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

kijk een kenner aan t woord

ramon naar zweden??? gek zat

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 08-09-2004 22:39 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

quote:
Op 3 september 2004 16:25 schreef Aaaarco het volgende:
nee je hebt t goed... en daarna heeft mourning onder de naam rouwen een nederlandstalige cd gemaakt, met onder andere de klassiekers 'in je smoel' en 'rot godverdomme op met je rotgod'

Als je de Greetings From Hell cd hebt liggen en ook die van Rouwen moet je de muziek eens vergelijken. Het betreft namelijk dezelfde nummers. De teksten van "Greetings..." zijn op Rouwkots simpelweg in het nederlands vertaald.

Sater
Usericon van Sater
Posted 08-09-2004 22:43 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Waar haal je dat dan vandaan?
Ik heb beide cd's en ik herken alleen de titel van Get Aids and Die terug in Krijg Aids en Sterf. Verder niets. Sowieso heeft Greetings 10 nummers en Rouwkots 6.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 08-09-2004 22:49 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

By the way;
Philip is nog wel actief in de deathmetal. Hij speelt momenteel in Xerpentor.

Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 08-09-2004 22:53 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

quote:
Op 8 september 2004 22:43 schreef Sater het volgende:
Waar haal je dat dan vandaan?
Ik heb beide cd's en ik herken alleen de titel van Get Aids and Die terug in Krijg Aids en Sterf. Verder niets. Sowieso heeft Greetings 10 nummers en Rouwkots 6.

Klopt, men heeft niet alle nummers gebruikt in verband met te krappe studiotijd. Verder zijn de woorden hier en daar aangepast om vloeiende, lekker klinkende teksten te verkrijgen. Het is dus niet letterlijk overgenomen.

Sater
Usericon van Sater
Posted 08-09-2004 23:04 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Nee man, ik hoor het echt niet terug.
Kun je me dan vertellen over welke nummers het gaat?
Volgens mij heb je alleen gelijk wat Krijg Aids en Sterf betreft.
De teksten komen verder ook nergens in de buurt van elkaar.

Trouwens? Zou Hexxxus echt uit elkaar gaan? Dacht dat Ramon er pas later bij kwam en ze sowieso nog een zanger zochten?

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-09-2004 14:21 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ramon en marc zijn samen hexxxus begonnen en zijn de eerste tijd met zn tweeen geweest, ik denk dat zonder ramon hexxxus idd gedane zaak is....

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-09-2004 15:07 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2004 20:52 schreef Spearhead het volgende:
Kent iemand hier Fried Full Rubber. Een eenmans formatie van Noel Rule (Nembrionic). Ik ken ze alleen van een review in VMG. FFR schijnt nl een cover van Prince's Kiss te hebben gemaakt onder de naam Piss en daar ben ik wel benieuwd naar (en ook naar de tekst).
Ken ik ken ik! Die heeft nog een nummer staan op de compilatie "Alle 666 goed" die ik nog ergens heb liggen. Staat ook n Osdorp Posse nummer op van voordat ze een deal hadden.

*pakt*

3 zelfs!

Exteriorize The Death
Way Of Life
T.O.O.R. (There's Only One Rule)

Takkeherrie.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-09-2004 15:51 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 15:07 schreef Greycloak het volgende:
Ken ik ken ik! Die heeft nog een nummer staan op de compilatie "Alle 666 goed" die ik nog ergens heb liggen. Staat ook n Osdorp Posse nummer op van voordat ze een deal hadden.

*pakt*

3 zelfs!

Exteriorize The Death
Way Of Life
T.O.O.R. (There's Only One Rule)

Takkeherrie.

Hehe,leuke verzamelaar is dat ja.Kon je je band per seconde inkopen als ik me dat goed herinner.

spelfout weggehaald...

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-09-2004 16:16 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 15:51 schreef varanus het volgende:
Hehe,leuke verzamelaar is dat ja.Kon je je band per seconde inkopen als ik me dat goed herinner.
Klopt helemaal, een klasgenoot van me drumde bij Winnetou. Ook het beste geluid van die plaat dunkt me.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 09-09-2004 22:28 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

Hexxxus is inderdaad opgericht door Marc en Ramon. Ze hebben beide korte tijd in Blodborn gespeeld, een deathmetalband uit Alphen aan den Rijn. Van daar uit zijn ze Hexxxus begonnen. (Blodborn bestaat overigens nog steeds)

Inmiddels hebben ze al enige tijd de line-up compleet, inclusief zanger. Volgens Marc wil het echter allemaal niet zo vlotten. Dat ligt hem vooral aan de moeite die men heeft om op elkaar ingespeeld te raken, de ook wat moeizame samenwerking (Ramon is niet de makkelijkste om mee in een band te zitten) en het feit dat Ramon op het punt staat te emigreren helpt ook niet echt.

Enfin, we horen het vanzelf, of niet...

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-09-2004 0:46 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 september 2004 22:21 schreef Spearhead het volgende:
Dus ... heb je ze in mp3 of ander digitaal formaat? Kan ik er een kopietje van krijgen?

Ik heb mijn bandjes en demo's nog wel, maar waar de ffr tussen staat is me behoorlijk onduidelijk, ik weet niet eens of ik het nog wel zal hebben. Het was trouwens al een kopietje van een kopietje, van een kopietje, (en ga zo nog maar effe door...) Jammer dat ik niet alles opgeschreven heb. De demo's hebben uiteraard een hoesje, da's wel fijn, maar ik kan je denk ik niet helpen aan die ffr nrs. Gelukkig dat iemand anders hier er wel wat van heeft !

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-09-2004 10:11 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

hmmm k vond hexxxus best een leuke band, nooit moeite met ramon gehad... er is zelfs sprake van geweest dat ik er zou gaan drummen en ramon dan gitaar en zang gaan doen... enige hekelpunt was 'zaterdagochtend'

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 10-09-2004 15:22 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 2 september 2004 13:58 schreef varanus het volgende:
Hehe,je had destijds ook Mutilated bones.Zat Noel Rule ook in als ik me niet vergis.Die brachten destijds briljante solo demo's uit

Volgens mij vergis je je ja. Dat was Bor/Marco van Nembrionic voor zover ik weet.

Uit die tijd had je ook nog Methylbenzeen uit Deventer dacht ik.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-09-2004 15:39 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

mutilated bones... zat ron van displeased daar ook niet in???

Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 11-09-2004 23:57 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

quote:
Op 10 september 2004 10:11 schreef Aaaarco het volgende:
hmmm k vond hexxxus best een leuke band, nooit moeite met ramon gehad... er is zelfs sprake van geweest dat ik er zou gaan drummen en ramon dan gitaar en zang gaan doen... enige hekelpunt was 'zaterdagochtend'

Ik heb een tijdje geprobeerd met Ramon samen te spelen in Blodborn. Hij is daar begonnen met drummen. Hij is perfectionistisch, heeft een duidelijk omlijnd idee van muziek maken en is gewend om min of meer de leiding te hebben. Het probleem is dat ik hetzelfde ingesteld ben. En dat botst. Na een paar weken is dat ontploft en is Ramon gestopt.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 12-09-2004 1:34 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

hmm dat zegt gelijk genoeg over jezelf ook dan!

oboema
Usericon van oboema
Posted 12-09-2004 12:01 by oboema Wijzig reactieProfiel van oboemaQuote dit bericht

Er ligt chocomel op de grond!

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 12-09-2004 12:19 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

was dat niet een mutilated bones nummer?

er is volgens mij een video van, die in de naaldwijk area rondslingerd

live in de flaat...

Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 12-09-2004 23:13 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

quote:
Op 12 september 2004 1:34 schreef Aaaarco het volgende:
hmm dat zegt gelijk genoeg over jezelf ook dan!

Klopt, maar ik probeer in dergelijke situaties een compromis te vinden en ga niet met flessen water gooien en tegen mijn drumstel schoppen, onderwijl alles en iedereen naar de verdommenis verwijzend.

Inmiddels is alles onder het zand verdwenen en hebben we het er niet meer over (als we elkaar al spreken) dus ik wil hier niet over hem lopen zeiken. Maar even ter verdediging...

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com