IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : oudste death metalband(s) van nederland Vorige pagina | Volgende pagina
invictis
Usericon van invictis
Posted 22-12-2004 18:56 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ik denk dat men toch meer naar oude trash zal gaan op het gebied van "oudste NL DM band " denk bijvoorbeeld aan Thanatos en Dead head. Later idd Sempi, Asphyx e.d.

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

panzergod
Usericon van panzergod
Posted 23-12-2004 9:44 by panzergod Wijzig reactieProfiel van panzergodQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2004 10:16 schreef FRNK het volgende:
En Sacrosanct!

Uit Duitsland?

Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 23-12-2004 10:50 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

[schaamteloze zelfpromotie]
Jullie vergeten natuurlijk Profane!
Actief sinds 1989 en nog steeds bezig. Volgens mij weinig bands onder de eerder in dit topic genoemden, die dat kunnen zeggen.

En in de tussentijd ook geen pauze van 5+ jaren genomen, zoals bijv. Thanatos!
[/schaamteloze zelfpromotie]

En vergeet niet, dat er nog genoeg bands rondlopen met leden van bands van het eerste uur!

panzergod
Usericon van panzergod
Posted 23-12-2004 11:04 by panzergod Wijzig reactieProfiel van panzergodQuote dit bericht

Volgens mij waren de meeste van de eerder genoemde bands al eerder bezig dan '89

panzergod
Usericon van panzergod
Posted 23-12-2004 11:07 by panzergod Wijzig reactieProfiel van panzergodQuote dit bericht

Pestilence was toen al zijn tweede album aan het opnemen, Consuming Impuls met de verschrikkelijk lelijke "Roadrunner's choice" hoes. De orginele hoes was te "smerig" vond RR en kon simpelweg niet! (de orginele hoes was in die tijd zelfs al "oubollig")

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 23-12-2004 18:17 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 23 december 2004 10:50 schreef Fat Bastard het volgende:
[schaamteloze zelfpromotie]
Jullie vergeten natuurlijk Profane!
Actief sinds 1989 en nog steeds bezig. Volgens mij weinig bands onder de eerder in dit topic genoemden, die dat kunnen zeggen.

En in de tussentijd ook geen pauze van 5+ jaren genomen, zoals bijv. Thanatos!
[/schaamteloze zelfpromotie]

En vergeet niet, dat er nog genoeg bands rondlopen met leden van bands van het eerste uur!

Judgement Day is uit 88, en ook niet de oudste, dus dan is profane dat ook niet.

invictis
Usericon van invictis
Posted 23-12-2004 18:25 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ik denk toch dat Tomatos de oudste is zo'n beetje , ook al speelde ze in het begin trash

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

/\
Usericon van /\
Posted 23-12-2004 22:12 by /\ Wijzig reactieProfiel van /\Quote dit bericht

hoe kan thanatos nou de opudste death metal band zijn als het een thrash metal band was???

mijn auto is echt de lelijkste ferrari die er bestaat, ook al is t een fiat!!!!

zie je hoe idioot t is om zulke poep te verkondigen?

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 23-12-2004 23:15 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 23 december 2004 18:25 schreef invictis het volgende:
ik denk toch dat Tomatos de oudste is zo'n beetje , ook al speelde ze in het begin trash

Als je 5 jaar niet bestaan hebt, zoals Thanatos, dan gaat dat nooit lukken, dan winnen wij makkelijk, hehehe.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 23-12-2004 23:32]

Oud Vuil.

Fat Bastard
Usericon van Fat Bastard
Posted 24-12-2004 7:47 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2004 11:07 schreef panzergod het volgende:
Pestilence was toen al zijn tweede album aan het opnemen, Consuming Impuls met de verschrikkelijk lelijke "Roadrunner's choice" hoes. De orginele hoes was te "smerig" vond RR en kon simpelweg niet! (de orginele hoes was in die tijd zelfs al "oubollig")

Maar Pestilence bestaat dan ook al jaren niet meer!

Fat Bastard
Usericon van Fat Bastard
Posted 24-12-2004 7:51 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2004 18:17 schreef judge paul het volgende:
Judgement Day is uit 88, en ook niet de oudste, dus dan is profane dat ook niet.

Heb ook niet geschreven dat wij de oudste zijn.
Judgement Day uit '88. Goed te zien, dat er meer mensen zijn die gewoon volharden.

En ook al zijn we dan niet de oudste, misschien wel de band die het langst in de huidige samenstelling speelt?

We hebben onze laatste personeelswisseling in 1993 doorgevoerd.

/\
Usericon van /\
Posted 24-12-2004 8:36 by /\ Wijzig reactieProfiel van /\Quote dit bericht

das id een behoorlijke prestatie

met alle respect en zeker niet als aanval whatsoever want ik ken de muziek van judgement dy niet, jullie zijn denk ik wel de band die over de jaren t minst bekendheid hebben vergaard... das ook wel een prestatie

Fat Bastard
Usericon van Fat Bastard
Posted 24-12-2004 9:05 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2004 8:36 schreef / het volgende:
das id een behoorlijke prestatie

met alle respect en zeker niet als aanval whatsoever want ik ken de muziek van judgement dy niet, jullie zijn denk ik wel de band die over de jaren t minst bekendheid hebben vergaard... das ook wel een prestatie

Ik kan niet antwoorden voor Judgement Day, maar Profane is een uit de hand gelopen hobby.

We oefenen maximaal 1 maal per week en doen verder weinig aan promotie. Van tijd tot tijd nemen we wat nieuw geschreven materiaal op en sturen dat wat rond.

Ook al is het hobby, we pakken alles wel zo professioneel mogelijk aan.
Hebben derhalve een eigen oefenruimte (samen met Memorial en Kurb Saatus), een goede backline, etc. en regelen onze zaken ook goed.
Zo is Profane o.a. ondergebracht in een stichting, dus we kunnen zowel middels loonbelastingverklaring spelen, maar ook een faktuur uitschrijven op ons eigen BTW-nummer.

We zijn ook heel flexibel. Bel je ons vandaag op om morgen ergens te spelen, dan is dat (mits ons werk, e.d. het toe laat) geen enkel probleem.

En ja naamsbekendheid? Daarvoor heb je goede promotie voor nodig. Zelf doen kan, maar is wat moeilijker met een full-time baan ernaast. Of je moet onderdak hebben bij een platenmaatschappij, die dit voor je doet (maar ja daar zijn wij niet origineel genoeg voor , boeie! Welke band is tegenwoordig nog wel origineel? ).

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 24-12-2004 12:41 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 24 december 2004 8:36 schreef / het volgende:

Hehehe, das waar. Onze band is ook gewoon een hobby, maar ook wij proberen het wel zo professioneel mogelijk aan te pakken. Maar je doet weinig tegen een boel tegenslag, zo gaat dat nu eenmaal. Maar je hoort mij niet klagen.

Oud Vuil.

Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 24-12-2004 12:43 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

en jullie plaatjes zijn ook prima dus

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 24-12-2004 18:57 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 21:09 schreef Spearhead het volgende:
1986 ook. Volgens een Aarsschok thrash special uit 1990 ofzo is het thrash.

Andere vage bands daar ook nog genoemd:
.., Brutal Obscenity, .., .., Osiris.

Noem die maar vaag! Zeker weten, maar dan wél in de positieve zin van het woord

Laatst opgesnuffeld en ik was zeer verrast door de kwaliteit, jammer dat een aantal bands niet de waardering krijgen die ze verdienen, zoals elders vermeld..

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

HexXxuS
HexXxuS 4 All
Usericon van HexXxuS
Posted 02-01-2005 13:31 by HexXxuS Wijzig reactieProfiel van HexXxuSQuote dit berichthttp://home.zonnet.nl/hexxxus

Hallo,

Terug komende op dragonsfire & Massacre over eternal solstice en Hexxxus.
Ten eerste is Solstice opgericht door Ramon, edwin Roor en Maarten Beunder rond 1987. En 90%.....is een beetje overdreven.
Trouwens hebben Maarten en Ramon de naam bedacht (en dat heb ik uit een zeer betrouwbare bron...)
En als tweede: Het gaat zeer goed met HexXxuS (weet ik ook uit zeer betrouwbare bron). Ramon zit nog steeds in nederland (abba was niet zijn ding......) Marc speelt nog steeds gitaar (Condolence....dat is een tijd geleden zeg...)Sander (ex-corpsecandle) speelt de bas, en ze zijn druk bezig met een zanger, en nog op zoek naar een tweede gitarist (bij deze !!!!!!).
Inmiddels twaalf nummers in de Divine Empire, Malevolent Creation stijl.....Demo in aan tocht....
en nee.....we gaan nog niet stoppen hoor !!!!!!!!!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door HexXxuS op 02-01-2005 13:48]

massacre
Usericon van massacre
Posted 02-01-2005 14:16 by massacre Wijzig reactieProfiel van massacreQuote dit berichthttp://www.xerpentor.nl

quote:
Op 2 januari 2005 13:31 schreef HexXxuS het volgende:
Hallo,

Terug komende op dragonsfire & Massacre over eternal solstice en Hexxxus.
Ten eerste is Solstice opgericht door Ramon, edwin Roor en Maarten Beunder rond 1987. En 90%.....is een beetje overdreven.
Trouwens hebben Maarten en Ramon de naam bedacht (en dat heb ik uit een zeer betrouwbare bron...)
En als tweede: Het gaat zeer goed met HexXxuS (weet ik ook uit zeer betrouwbare bron). Ramon zit nog steeds in nederland (abba was niet zijn ding......) Marc speelt nog steeds gitaar (Condolence....dat is een tijd geleden zeg...)Sander (ex-corpsecandle) speelt de bas, en ze zijn druk bezig met een zanger, en nog op zoek naar een tweede gitarist (bij deze !!!!!!).
Inmiddels twaalf nummers in de Divine Empire, Malevolent Creation stijl.....Demo in aan tocht....
en nee.....we gaan nog niet stoppen hoor !!!!!!!!!!!!!!

massacre
Usericon van massacre
Posted 02-01-2005 15:04 by massacre Wijzig reactieProfiel van massacreQuote dit berichthttp://www.xerpentor.nl

en zo zit het.........:
In 1987 speelde ik af en toe mee Sempiternal Deathreign in de toenmalige oefenruimte aan het Paradijs in Gouda...
Hiet leerde ik van Frankie Faase (toen 14 !!!) hoe je riffs e.d. moest spelen en hoe je d.m.v. een distortion een vet geluid kon neerzetten..
Mourning bestond toen ook al enige tijd, dus horen die zeker thuis in het rijtje van "eerste death-matal bands".
Mijn eerste band heette Odd, en dateert uit maart 1988...
Ik ging toen ook al met Ramon om, en in 1989 kwam het idee om een band te beginnen..
Ramon speelde toen al met Maarten Beunder in een school-band, maar om nou te stellen dat hier Eternal Solstice uit is ontstaan? Zou natuurlijk kunnen...Edwin Roor was al benaderd als drummer en ook Kees-Jan Schouten had zich al aangemeld als zanger...Ik heb altijd gedacht dat ook ik een wezenlijk onderdeel was bij het verzinnen van de naam Eternal Solstice, omdat het een songtitel was van Massacre.Hij is gekozen uit een rijtje songs van die band.
In mei 1989 begonnen we dus met oefenen in Loose End, Reeuwijk, op zondag ochtenden!!!
Victor van Drie (Sempiternal Deathreign) kwam er als 2e gitarist bij in juli...
In oktober is Edwin Roor vervangen voor Misha Hak (Mourning, Sempiternal Deathreign).
Ons eerste optreden was op 28 april 1990 in de Zon in Bodegraven. Toen nog met deze line-up. Vanaf juni (vlak voor de opname's van de Split-LP met Mourning )deed Ramon de vocals.
Vanaf september bleef Eternal Solstice over als drie-mans formatie, daar Victor opzegde..
In November 1990 is Eternal Solstice uit elkaar gegaan.
Ik heb toen in maart en april 1991 een uitstapje gemaakt naar het inmiddels legendarische Condolence en ook een optreden mee gedaan in Madonna, Alphen a/d Rijn.
Ik ben toen begin juni 1991 naar Dissect gegaan en heb daar met veel plezier gespeeld, 2 demo's, heel veel optredens, en de CD "Swallow Swouming Mass",gedaan in begin 1993.
Ramon had weer interesse om E.S. weer te beginnen, dus ben ik in maart 1993 (geheel vrijwillig) uit Dissect gestapt.
Weer opgericht met Erik Bontekoe op drums en vanaf april een zanger waar ik maar steeds zijn naam van vergeet!!Die was ook snel weer weg. We hebben zelfs een promo met 2 nummers in deze bezetting opgenomen.(Beaufort, juni 1993).
Vanaf de winter 1993 kwam Misha weer terug, zij het als "gast-drummer", om de CD "The Wish", in te drummen. Vanaf juni 1994 kwam Andre van de Ree op drums en deze line-up bleef staan tot ons laatste optreden in Steenwijk,12 juli 1998.
In de tussentijd dus 3 CD's gemaakt..
De nummers zijn altijd door Ramon en mij geschreven en aangepast, dus mijn bewering van 90%, in eerdere berichten, moet ik weer rechtzetten.Misschien gold dit voor de begin periode, maar zeker niet voor de rest van ons bestaan...
In 1997 ben ik bij Mourning gaan spelen, samen met Andre, en Mark + Rene van de originele bezetting. In juni 1997 hebben we onder de naam Rouwkots, een Nederlandstalige Mini CD opgenomen bij Excess in Rotterdam en in eigen beheer uitgebracht..
In begin 1999 heb ik nog een paar maanden in band Dark Remains gezeten, met Andre en Frank Kooiman.
In februari 2001 ben ik naar Serpentor gegaan(Tegenwoordig: XerpentoR).
Toen nog als 5 mans formatie, tegenwoordig als 3 mans en ik speel daar nu nog steeds..
(Binnenkort een CD).

Goed, het is wel een lang verhaal geworden zo, maar zo klopt het volgens mij tenminste.
Om even terug te komen op de topic:
wie is de oudste Death-Metalband van Nederland....Ik zou zeggen: Mourning en zeer snel gevolgd door Sempiternal Deathreign
(zeker actief in 1986) en gezien hun onveranderde stijl met recht: DEATHMETAL !!!

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-01-2005 22:11 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

and that's final!

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Fat Bastard
Usericon van Fat Bastard
Posted 03-01-2005 7:29 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2005 15:04 schreef massacre het volgende:
en zo zit het.........:

...Weer opgericht met Erik Bontekoe op drums en vanaf april een zanger waar ik maar steeds zijn naam van vergeet!!....

Was dat niet (bolle) Patrick Duindam (of zoiets) uit Alblasserdam?
Hij zong ook bij Ceremony.

tomthumb
Usericon van tomthumb
Posted 03-01-2005 14:45 by tomthumb Wijzig reactieProfiel van tomthumbQuote dit bericht

Eigenlijk was de 1e van The Gathering (ook in Beaufort opgenomen) ook death/doom metal. In ieder geval met een vette deathgrunt. Tja, en op een gegeven moment begon iedereen te grunten dus toen werd de scheidlijn tussen thrash en death een stuk vager.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-01-2005 14:56 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

de eerste van de gathering ( always ) stamt uit 92..... bij lange na niet relevant in dit topic dus..

de vocale wanprestaties die op de demo en de rehearsel geleverd worden vallen nergens onder

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

DEEP-SHIT
Usericon van DEEP-SHIT
Posted 03-01-2005 15:04 by DEEP-SHIT Wijzig reactieProfiel van DEEP-SHITQuote dit bericht

Scrotum is verre van de oudste deathmetalband.......maar........geduld.....en.......uuuuhhhh.......wij zijn zeker de oudste gewoon omdat wij nooit dood gaan en altijd door blijven gaan.

DEEP-SHIT
Usericon van DEEP-SHIT
Posted 03-01-2005 15:06 by DEEP-SHIT Wijzig reactieProfiel van DEEP-SHITQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2004 18:17 schreef judge paul het volgende:

Je had gewoon nooit met "Passion" moeten stoppen ,dan speelde jij momenteel in de oudste deathmetlband

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com