|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Een overwaardering kan inderdaad schadelijk zijn voor de export (in het geval van Duitsland). Het is voor het buitenland dan in verhouding duurder om producten in Duitsland te kopen in vergelijking met de tijd dat de D-mark er nog was ipv de euro. Andere nadelige gevolgen zijn bijvoorbeeld spaartegoeden die zijn verminderd aangezien de gulden ondergewaardeerd is bij de conversie naar de euro. edit: ff dingen aangepast na het lezen van de reactie van Chelman op mijn eerste post [Dit bericht is gewijzigd door Jebes op 26-05-2005 13:03] Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: Dat blijkt inderdaad maar weer Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Euro commemorative coins Die zijn eigenlijk wel gaaf. Die duitse staatsmunten zijn al helemaal chill. Euro f0r t3h win!!1! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: was er geen fins euromuntstuk dat de natte droom is van iedere euro-verzamelaar??? ik meen het 1 cent munstuk . dat is onmiddellijk uit de roulatie gahaald ofzoiets. |
|
quote: Ja, waarschijnlijk wel. De Vaticaan Stad munten zijn ook vrij zeldzaam. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: spaar jij die? een collega van mij heeft finse muntstukken in de aanbieding als het goed is |
|
Die is inderdaad moeilijk (of niet?) te krijgen. Mijn vader is ook fanatiek verzamelaar, maar die munt heeft hij nog niet. De reden van de schaarste weet ik echter niet. (De Finse munten) [Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 27-01-2006 12:23] |
|
quote: Nee. Ik spaar ze niet. Ik heb liever briefjes van 500. Ik vind het wel leuk om ze te zien. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Van de week was een briefje van 250 euro weer in het nieuws. |
|
KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Tering... |
|
Mmm een reden om te sparen als ik dat zo zie |
|
...Of een IQ-test te maken om je vervolgens door de kop te schieten wegens uitslag: DOM Kom op zeg, zulke briefjes..... Inter faeces et urinam nascimur |
|
|
|
Ik ben voor de euro. Iedereen die tegen is, gelieve zijn euro's naar mij op te sturen... When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: vervang Italië door Griekenland en volgend jaar door Italië, Portugal, Spanje, ... het was zoo voorspelbaar en dan wil men Turkije er nog bijnemen ook die landen leven op politieke corruptie dmw ambtenarij en postjes voor kiezers en neen, geen garanties signature |
|
quote:Ze lijken Belgie wel.. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Belgie verhuist men eerdaags ook nog wel richting het oostblok. |
|
quote: hier hebben we tenminste nog de banken en bedrijven die politieke macht hebben signature |
|
zwaar tegen...de euro kan nooit tegen onze pond op German U-Boats and Battle of the Atlantic U-666 |
|
Nostrategenwanvuilwim zei het al jaren geleden. €RROR! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote:Jullie hebben geen banken. Jullie hebben het rotte gedeelte van ABN-Fortis. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
We hadden een duppie, piek, knaak, joetje, geeltje, meier of met wat geluk een rug. 10 jaar later hadden er een deuppie, dubbelduppie, gouwering, eurojoet, Brammetje of Hulk kunnen zijn. Maar de euro kent nauwelijks bijnamen. "Iets krijgt een bijnaam als het geliefd is, omarmd wordt en aaibaar is'', zegt Saskia Aukema van Onze Taal. "Dat is bij de euro kennelijk nog niet gelukt.'' We hielden duidelijk wel van ons oude geld, dat een rits bijnamen voor de verschillende munten en biljetten had. Zo heette een briefje van 100 gulden een meier. Toen het oude biljet werd vervangen door een nieuw, werd dit onmiddellijk omarmd als de snip, gelijk aan de afbeelding van de vogel op het biljet. De daarop volgende uil was overigens minder bekend. Onze Taal peilde onder de bezoekers van de website wat voor koosnaampjes ze voor de euro hadden bedacht. "Helemaal niets.'' De enige benaming die wel eens voor de euro wordt gebruikt, is 'euri' voor meervoud. "De gulden heeft natuurlijk heel lang bestaan, dus die heeft alle tijd gehad om bijnamen te vergaren. Als het de euro gegeven is 100 jaar te bestaan, zijn er vast ook allerlei bijnamen in omloop.'' Pleuro? En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Dat is geen bijnaam maar in de meeste gevallen gewoon achterlijkheid. Een beetje hetzelfde slag mensen wat nog steeds 's ochtends op kantoor binnenkomt met "goeiesmorgens deze morgen" en waarbij ook "het wiel rochelen" nog steeds volop in zwang is. Althans, in mijn omgeving. quote: Zeggen mensen dat nog steeds? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |