IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : De Euro, voor of tegen. Vorige pagina | Volgende pagina
Shisha
Fly on a rainbow dream...
Usericon van Shisha
Posted 29-11-2001 19:27 by Shisha Wijzig reactieProfiel van ShishaQuote dit bericht

Tegen! Achterlijk gedoe vind ik het. ik betaal me blauw aan de prijsverhogingen! Maar de nederlandse regering had gek geweest om het aan de burgers over te laten, dan kwam ie er niet. En ons nederlandje kan natuurlijk niet achterblijven op de rest he...
euro


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 29-11-2001 20:01 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Tegen.

Volgens mij gaat het heel lang duren voordat ik aan de Euro gewend ben zonder om te moeten rekenen naar guldens.
En de vormgeving van de eurobiljetten laat ook te wensen over. Ik vind het net van dat buitenlandse geld waar je een heel pak van in je hand hebt dat eigenlijk maar 1 gulden waard is. Het Nederlandse papiergeld van nu vind ik wel erg mooi. Jammer dat ik het nog maar 1 maand kan uitgeven.

Ik vind het trouwens ook knap irritant dat de meeste winkeliers de prijzen zo veranderen dat ze een afgerond Eurobedrag krijgen. De bedragen in guldens slaan dan nergens op.

[Dit bericht is gewijzigd door Vampire_girl op 29-11-2001 20:53]


the only pleasure is pain


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 29-11-2001 20:04 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Wat verschilt het zm-forum toch van het landelijk gemiddelde. Ik heb hier pas 1 iemand gezien die voor is. Komt neer op zo'n

26/27*100 = 96% tegen


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Surt
Duke of Niflheim
Usericon van Surt
Posted 29-11-2001 20:51 by Surt Wijzig reactieProfiel van SurtQuote dit berichthttp://www.geocities.com/nimmerlandhomepage

Tegen omdat het zo'n enorm gekloot gaat worden het eerste (half)jaar (en al helemaal voor oudere mensen)

Er zit natuurlijk altijd wel een goede kant aan (anders zou geen enkel land deelnemen)
maar praktisch is het toch niet alles.


This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 29-11-2001 22:48 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

ben er tegen...alles word tis duurder...iedereen moet weer wennen en voor kassamiepen (zoals ik) is t superklote...
betalen mensen met guldens moeten wij in euro´s terug gaan geven aaaggh



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 29-11-2001 22:51 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Euro, ja 't boeit me weinig. Wel lastig in 't begin met rekeningen etc, maar we wennen er toch wel aan.

Ach ze hebben altijd wel wat en hierna zal er wel weer een of ander achterlijk plan door komen waar wij weer geleuter mee krijgen.

die goeie ouwe tijd...



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-11-2001 23:12 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2001 22:48 schreef NecRomantica het volgende:
ben er tegen...alles word tis duurder...iedereen moet weer wennen en voor kassamiepen (zoals ik) is t superklote...
betalen mensen met guldens moeten wij in euro´s terug gaan geven aaaggh



hm ik leef met je mee, ik zou denk ik glijk voor de electrische stoel kieze (ben niet zo'n kei in hoofdrekenen, zeker als er iemand staat te wachten)
hm maar geeft dat apparaat dat eigenlijk niet aan ?

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 29-11-2001 23:12]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 29-11-2001 23:21 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Ik ga deze in het bijzonder missen "Geeltje"



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-11-2001 13:30 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

tjs het schijnt dat er ook gesjoemeld wordt met prijzen. Dat in het omrekenen van gulden nar euro net ff een beetje extra winst wordt gemaakt, dus zeg dat iets eerst Fl 2,15 kostte, dat het dan nu bijvoorbeeld 1 euro kost, dat soort dingetjes....


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 30-11-2001 14:52 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Fuck de Euro...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 30-11-2001 14:56 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 30 november 2001 13:30 schreef FireFox het volgende:
tjs het schijnt dat er ook gesjoemeld wordt met prijzen. Dat in het omrekenen van gulden nar euro net ff een beetje extra winst wordt gemaakt, dus zeg dat iets eerst Fl 2,15 kostte, dat het dan nu bijvoorbeeld 1 euro kost, dat soort dingetjes....
Tell me about it, dat doe ik ook altijd sjoemelen met prijzen. Wel handig hoor die euro.



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-11-2001 21:02 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 29 november 2001 20:04 schreef Sjaan het volgende:
Wat verschilt het zm-forum toch van het landelijk gemiddelde. Ik heb hier pas 1 iemand gezien die voor is. Komt neer op zo'n

26/27*100 = 96% tegen


Tegen zijn schijnt de trend te zijn...

Persoonlijk vind ik opmerkingen als: "straks hebben we geen geeltje meer *boehoehoe* " een beetje dommig.

Komt er weer eens wat nieuws, is iedereen weer "principieel tegen" blah blah blah...

Stel je voor dat iedereen tegen de invoering van de gulden was geweest ... waren we nog steeds 2 broden aan het ruilen voor een kip...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Ares
Usericon van Ares
Posted 01-12-2001 16:46 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Tegen (wie niet?)
Ik ben het eens met de argumenten die hiervoor al vermeld zijn..
Euro -->


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 01-12-2001 17:00 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Tegen , waarom ?, zie vorige reacties.


Bazzio Attacks!!!


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 01-12-2001 20:08 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Het vreemde is, dat dit soort dingen altijd uit een onderzoekje komt rollen..

in 1999 was bijvoorbeeld 80% van de nederlanders het eens met invoering van een nieuwe munt, namelijk de 'euro'.

in 2001 blijkt dat een krappe 7% het nog maar eens is met de nieuwe munt

altijd van dat soort dingen..

of (stukje offtopic), het blijkt dat 76% van de nederlanders het eens is met snelheidscontrole's

ik heb nog nooit gehoord 'goh, ik ben geflitst.. wat goed van die wouten toch weer he.., of 'ze staan er weer op de A1 !!! YES!'

dat soort dingen..


Euro


God hates us all ! God hates us all !


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 01-12-2001 20:27 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2001 20:08 schreef Ixl het volgende:
...
of (stukje offtopic), het blijkt dat 76% van de nederlanders het eens is met snelheidscontrole's

ik heb nog nooit gehoord 'goh, ik ben geflitst.. wat goed van die wouten toch weer he.., of 'ze staan er weer op de A1 !!! YES!'

dat soort dingen..


Euro


mensen zijn het eens met snelheidscontrole´s, zolang ze zelf maar nie gepakt worden...


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 01-12-2001 20:39 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Mensen voelen gewoon dat ze er economisch mee op achteruit gaan omdat je overal ziet dat de prijzen met zo'n 10% stijgen. Wat dat betreft ben ik ook tegen de euro. Maar verder zie ik alleen maar voordelen.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 02-12-2001 1:06 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik ben ook tegen de euro, omdat die ouwe dames in de bakkerij waar ik soms werk nu al denken dat ik aan het sjoemelen ben met wisselgeld, da's helemaal niet zo... wat gaan ze dan denken als ze maar één onnozel euro'tje als wiiselgeld terugkrijgen ofzo?


Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 07-12-2001 19:20 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

Ik vond het eigenlijk wel zielig/grappig hoe de overheid de euro moest aanprijzen:
1) het ziet er mooi uit
2) je hoeft niet meer te wisselen als je op vakantie gaat

Dat zijn de twee voordelen voor de consument?!?! Woohoo! je hele monetaire denken omzetten zodat je niet hoeft te wisselen in het buitenland (ook nog relatief, waar ik vaak heen ga is helemaal geen Euro land). Ik snap de achterliggende voordelen wel maar voor "de gewone burger" is dat ding ook maar zwaar kut! Ik moet em dan ook niet. Maar ja, wat doe er tegen?

Ik denk ook dat heel veel oude mensen heel erg verwart gaan raken. Die paar cursusen op bejaardenhuizen tenspijt. Naast dat ik de gulden gewoon veel leuker vind. Niet nationalistish maar ik heb niets met dat Euro ding, de gulden wel. Die is cool! en ja ik schrik me ook elke keer de tering als ik nu me bankrekening zie in Euro's (alhoewel je er geloof ik binnen 8 weken aan moet wennen - das de tijd die je nodig hebt om in het buitenland ook echt om te schakkelen ofzo).

Verder Europese Uni vind ik opzich geen slecht idee. DEZE europese uni vind ik echter WEL een slecht idee. Een grote corrupte boel, wat een puinzooi en ongeregeld. Het is alles wat slecht is aan politiek in het kwadraat! Nee, ik ben best voor een groot Europa maar niet voor dit "Nederland wordt een province van Duitsland en Frankrijk" gezeur.

Ik heb ook helemaal geen "Europees gevoel". Laat ze daar maar eens aan werken. Ik stem bijv. niet eens op het Euro parlement omdat het zo ondoorzichtig is dat ik toch niet weet wat ze echt doen (en dat heb ik nog wel wat kennis omdat ik op semi overheids instanties gewerkt heb die veel werkte met europese subsidies). Nee afschieten die EU van nu.. Doe het later maar een keer goed ofzo!


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 07-12-2001 22:22 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Heil,

TEGEN!!! Waarom? Nou, ten eerste is het een hoop gedoe waar de gewone burger vrijwel niets mee opschiet. Verder is het gewoon weer een zielig foefje waarmee ze willen laten zien hoe geweldig die democratie wel niet is. Weer een slag in hun oorlog om democratie in de hele wereld op te dringen.
Verder doen er landen aan mee die er naar mijn mening nooit aan mee zouden moeten doen. Landen als Spanje en Portugal op 1 hoop gegooid met de Germaansche landen?? Dit leidt alleen maar tot nog verdere vernietiging van onze cultuur.


SCUM FUCK


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-12-2001 22:44 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

oh ben wel voor eigenlijk. Tijd voor verandering en dit is een goeie stap in de juiste richting dacht ik zo. Op deze manier weet ik vrij zeker dat die frickin cd prijzen omlaag kunnen. Meer concurrentie is niet zo gek!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 07-12-2001 23:16 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

voor ik vind het wel handig behalve als ik nu iets koop, dan denk ik dat het goedkoop is en daat staat het in euro's
leuk als je aan de kassa staat


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-12-2001 23:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik ben het ermee eens dat de zwakke economie van de zuidelijke Europese landen de economie hier ook naar beneden dreigt te halen. Of dat ook voor de Germaanse cultuur geldt vraag ik me af.

Dux mortem, kan je dat ff toelichten?

Dat de prijzen duurder worden is een ander negatief effect en dat je geen valuta hoeft om te ruilen als je op vakantie gaat is alleen handig voor mensen die internationaal veel reizen, maar toch binnen Europa blijven; wie doet dat nou? Alleen rijke zakenmensen zou ik denken (invoerrechten met men toch blijven betalen) en zo komen we weer op het punt dat de gewone burger ongevraagd weer iets door de strot gedouwd krijgt.



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-12-2001 23:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 december 2001 20:39 schreef Paul het volgende:
Mensen voelen gewoon dat ze er economisch mee op achteruit gaan omdat je overal ziet dat de prijzen met zo'n 10% stijgen. Wat dat betreft ben ik ook tegen de euro. Maar verder zie ik alleen maar voordelen.


Welke voordelen zie je dan?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 08-12-2001 13:37 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ik ben voor de Euro.

Vet koel man!

Kunnen we nog steeds net niet overal betalen, want je zal zien dat bijv. een Italiaan geen Neerlandse Euro's accepteert, omdat dat 'niet tof' is...


Ik ben Tegen!

Ofzo.


Dit slaat nergens op.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen