IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : De Euro, voor of tegen. Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-11-2002 23:14 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

VOOR! wordt tijd dat er vernieuwingen door gebracht worden in het geld systeem. Al die ouwe wijfen moet niet zo zeuren

En het is idd jammer dat alles wat duurder is geworden maar dat trekt wel bij na een paar jaartjes


"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-11-2002 7:52 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

ach ja.. het enige voordeel is nog steeds dat je in 13 landen met Euro's kan betalen.. handig op vakantie, een keer per jaar


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-11-2002 10:05 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2002 9:20 schreef ghoulliette het volgende:
ik mis de gulden niet, bovendien vind ik dat vreemd dat mensen de gulden nu opeens wel missen. wie miste er de 1 cent, wie mistte er het briefje van 5??
We kregen er een muntje van vijf voor terug...
Maar eigenlijk vond ik het briefje fijner.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-11-2002 10:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Het boeit niet of het kreng gulden of euro heet, wat boeit is dat de invoering van de munt zorgt voor een enorme stijging van de prijzen. En dan met name die goederen die men veel nodig heeft.


Lady of dark desires
Usericon van Lady of dark desires
Posted 20-11-2002 10:16 by Lady of dark desires Wijzig reactieProfiel van Lady of dark desiresQuote dit berichthttp://-

TEGEN! Kan er maar niet goed aan wennen en het lijkt wel of ik steeds armer word
Echte voordelen heeft het voor mij persoonlijk (nog) niet opgeleverd.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-11-2002 10:50 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 10:07 schreef Jenje het volgende:
Het boeit niet of het kreng gulden of euro heet, wat boeit is dat de invoering van de munt zorgt voor een enorme stijging van de prijzen. En dan met name die goederen die men veel nodig heeft.
Juist, en dat ie veel inflatie-gevoeliger is.


Touché, pussycat!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-11-2002 11:05 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 10:07 schreef Jenje het volgende:
Het boeit niet of het kreng gulden of euro heet, wat boeit is dat de invoering van de munt zorgt voor een enorme stijging van de prijzen. En dan met name die goederen die men veel nodig heeft.


Dit is natuurlijk ook grote onzin, de steiging was iets in de richting van 6% gemiddeld. In de cafe's is het wel meer ja. maar enorm stijgingen dat valt ook wel mee


"This one is older than shit, heavier than time!"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-11-2002 11:08 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 november 2002 11:05 schreef 0Tolerence het volgende:
Dit is natuurlijk ook grote onzin, de steiging was iets in de richting van 6% gemiddeld. In de cafe's is het wel meer ja. maar enorm stijgingen dat valt ook wel mee
Nee, ben ik het niet mee eens. Inderdaad zie je in cafe's (en restaurants ook trouwens, merkte ik laatst) de grootste stijging.. maar ook op andere plaatsen gaat het verkeerd. Ik ben tegenwoordig voor m'n boodschappen ongeveer 15 Euro kwijt, waar ik vroeger 20 gulden kwijt was.. en ik ben echt geen andere artikelen gaan kopen.

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 20-11-2002 11:11]


I'm not being rude. You're just insignificant.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 20-11-2002 18:09 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

hmmm, betalen moet je altijd dus,...
Het maakt mij niet uit of het nu euro's of whatever zijn.
Het is natuurlijk wel handig op vakantie


true disco chick


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 20-11-2002 18:56 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 11:05 schreef 0Tolerence het volgende:
Dit is natuurlijk ook grote onzin, de steiging was iets in de richting van 6% gemiddeld. In de cafe's is het wel meer ja. maar enorm stijgingen dat valt ook wel mee

bullshit!
alles is fucking duurder geworden, zelfs de fucking groente!


My madness, my sadness


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 21-11-2002 12:50 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Het is wel handig voor het buitenland idd...

maar niemand kan me vertellen dat er niet misbruik is gemaakt van de euro door heel veel bedrijven

(Geen inflatie me reet)

Excuses voor deze nietonderbouwde mening


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


metal_goddess
if you were a dream, I would sleep forever
Usericon van metal_goddess
Posted 21-11-2002 14:14 by metal_goddess Wijzig reactieProfiel van metal_goddessQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/afrodith

Ik ben tegen de euro, maarja hij is er en je doet er nix tegen

De eerste biljetten zijn trouwens al gescheurd en de munten zien er niet meer uit, bagger kwaliteit die euro.

En natuurlijk die 1 en 2 eurocent das gewoon idiotie, met de gulden waren we blij toen de cent werdt afgeschaft...gaan ze hem weer invoeren

En wat dachten jullie van het meest actuele nieuwsbericht over de euro?

*door de euro is niets duurder geworden, het is te wijten aan de consument die niet om kan rekenen, en daardoor hebben veel huishoudens financiële problemen*

aldus het CBS

Nou ik dacht het dus niet mensen van het CBS, de is conclusie dat iedereen ineens achterlijk is geworden? ik dacht het niet.

"ik heb zelf een bijbaantje in een bloemenwinkel, hadden we wat veilingprijzen omgerekend, ten opzichte van vorig jaar. één ervan was gestegen met 114% ow jah das inflatie,tuuuurlijk! de rest van de stijgingen lagen tussen de 12% en 114%"

Een groot nadeel is dus dat dingen zooo duur zijn geworden dat wij het niet meer inkopen omdat de verkoopprijs dan zo hoog zou zijn dat niemand het nog koopt.

euro

Groetjes,
Metal_goddess


a metal heart is hard to tear apart!


mansongirl
Goddess of hate
Usericon van mansongirl
Posted 21-11-2002 14:18 by mansongirl Wijzig reactieProfiel van mansongirlQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/mansongirl

ik ben absoluut tegen

Ik merk het bij de frietent waar ik werk....alles is fucking duur geworden. ( prijsstijging ligt rond de 15%)

Enne ik heb net kleertjes gekocht, en nog niet eens zo heel veel maar ik was te veel geld kwijt.....volgens mij hadden ze er gewoon een euroteken voorgezet ipv een guldenteken...


luuuuuuv is in the air.........


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 21-11-2002 23:53 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

Ik ben er ook tegen: wat een lelijke kop moesten ze er toch weer op zetten als ik een parkinson wil, loop ik die wel zelf op!


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 22-11-2002 19:34 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Tja ik ben TEGEN de pleuro


Ares
Usericon van Ares
Posted 22-11-2002 19:35 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

ja ik vind ook dat ze de euro niet moeten invoeren...


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 16-02-2004 17:22 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

geez gelijk mijn topic gesloten...jammer, vond het zeker wel een eigen topic waard!\

Anyway FUCK DE EURO!


ma 16 feb 2004, 14:06
Eurolanden minst dynamisch
BRUSSEL - De twaalf landen met de euro zijn de minst dynamische regio ter wereld. De economische groei bleef in 2003 hier met 0,5 procent ver achter bij de Verenigde Staten en Japan (respectievelijk 3 en 2,25 procent)..

Voor 2004 is het economisch herstel fragiel en vooral gebaseerd op de toenemende uitgaven van de Amerikaanse overheid, stellen acht vooraanstaande economen van Europese topinstituten in een maandag uitgebracht rapport.

Dat de eurolanden zo weinig dynamisch blijken, komt Brussel niet goed uit. De Europese Unie had zich in 2000 juist voorgenomen de meest dynamische regio ter wereld te worden. Dat doel zou in 2010 moeten worden gehaald.

De Europese economen, verenigd in de groep CESifo, verwachten voor de Europese Unie in 2004 wel een iets hogere groei dan in het voorgaande jaar. Net als de Europese Commissie gaan ze uit van 2 procent groei. Nederland doet het met 1 procent het slechtst van alle eurolanden. De lage positie van Nederland komt mede omdat inwoners meer premies moeten betalen voor noodlijdende pensioenfondsen.

De opleving blijkt inmiddels uit de nieuwe cijfers over het Europese zakenklimaat. Die tonen een sterk gestegen optimisme in het eerste kwartaal van 2004, aldus H. Sinn, voorzitter van het Duitse Ifo instituut voor economisch onderzoek.

De economen verwachten echter weinig impulsen van de toetreding van tien nieuwe lidstaten tot de Europese Unie in mei. De nieuwe landen krijgen 1 à 2 procent extra groei, voor de huidige lidstaten verandert er weinig.

Het heeft voor de economie of het aantal banen niet veel effect dat heel wat bedrijven hun productie verplaatsen naar de nieuwe lidstaten, waar de uurlonen veel lager liggen. "Goed voor de samenhang in Europa, maar slecht voor de werkgelegenheid in West-Europa", aldus Sinn.

Over de veelbesproken komst van Oost-Europeanen zijn de economen voorzichtig. Ze verwachten dat tot 2009 circa 1 à 2 procent van de Oost-Europese bevolking naar West-Europa komt, om hier een beterbetaalde baan te zoeken. De werkloosheid in landen als Polen ligt op 20 procent, ongeveer vier keer meer dan in Nederland.

De economen hebben verder enige zorg over de dollar. Ze vinden dat de Europese Centrale Bank best mag ingrijpen als de dollarkoers ver boven de 1,30 euro uitkomt. Ook vrezen ze enige spanningen tussen de europese landen, omdat de fiscale en monetaire trends niet overal dezelfde kan





Zo alweer een bewijs van het totaal floppen van de natte droom van Duisenberg.

Ik kan er nog steeds van balen dat fuckding door mijn strot geduwd gekregen te hebben.

Als het aan mij gelegen had was ie er nooit gekomen, en ik vind het dus buitengewoon jammer dat onze "volksvertegenwoordigers" mede namens mij accoord zijn gegaan met de invoering destijds van de Pleuro.

Ik ben wel eens benieuwd als er nu een referendum gehouden zou worden wat ed uitslag zou zijn, ik vrees met grote vrezen voor Wimpie dat de gulden zo weer terug zou zijn!



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2004 17:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Maar dit artikel gaat niet zozeer over de Euro als over landen in de Eurozone. Die zijn inderdaad niet bepaald dynamisch nee...maar dat komt niet door de euro maar door de inflexibele arbeids en onroerend goed markt, de voortschrijding van de kanker die de verzorgingsstaat heet en een algehele apathie en gebrek aan interesse dat veroorzaakt is door jarenlang onder linksche regeringen geleefd te hebben.



Oftewel: dit artikel klopt als een bus maar heeft in wezen niks met de invoering van de Euro te maken....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-02-2004 17:29 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 februari 2004 17:23 schreef Chelman het volgende:
Maar dit artikel gaat niet zozeer over de Euro als over landen in de Eurozone. Die zijn inderdaad niet bepaald dynamisch nee...maar dat komt niet door de euro maar door de inflexibele arbeids en onroerend goed markt...



Even een vraagje, 1 van de doelen van de Europese Unie was toch het bevorden van werken in andere landen. (iemand uit bijv. Nederland kan veel makkelijk in Engeland gaan werken vergeleken met de tijd voor de Europese Unie) Dan is de arbeidsmarkt toch juist flexibeler of doel je hier niet op?

quote:

de voortschrijding van de kanker die de verzorgingsstaat heet en een algehele apathie en gebrek aan interesse dat veroorzaakt is door jarenlang onder linksche regeringen geleefd te hebben.




Waar dit dan weer op slaat weet ik niet. Maar het verband tussen gebrek aan intresse en apathie en 'linkse regeringen' (ik vraag me af wat jij onder links verstaat, volgens mij is hetgene wat jij links noemt voor mij gematigd rechts ) is.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 16-02-2004 17:45 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2004 17:14 schreef enforcer het volgende:
Over de veelbesproken komst van Oost-Europeanen zijn de economen voorzichtig. Ze verwachten dat tot 2009 circa 1 à 2 procent van de Oost-Europese bevolking naar West-Europa komt, om hier een beterbetaalde baan te zoeken. De werkloosheid in landen als Polen ligt op 20 procent, ongeveer vier keer meer dan in Nederland.



Wat dan weer leuk gaat zijn voor werkloze nederlanders.



Maar serieus, nu weer terug zou geen zier helpen. We zitten nu met 2 jaar Euro (in onze handen dan)
Lijkt me een beetje vroeg om alle kinderziektes eruit te halen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2004 6:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tegen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 17-02-2004 10:17 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 20 november 2002 11:08 schreef helmet het volgende:
maar ook op andere plaatsen gaat het verkeerd. Ik ben tegenwoordig voor m'n boodschappen ongeveer 15 Euro kwijt, waar ik vroeger 20 gulden kwijt was.. en ik ben echt geen andere artikelen gaan kopen.


FF een koplampie vervangen van mijn auto.
E7.16. Dat was voor die Euro F 6.95 (E.3.13) !!


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 17-02-2004 10:24 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Kan ik bij het bestellen van een Poolse/... demo gewoon Euro's opsturen. Wel handig.


Je kan me de bout hachelen!


campske666
Usericon van campske666
Posted 17-02-2004 10:27 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Voor een eenheidsmunt, maar tegen al die onkosten -steigingen.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 17-02-2004 10:31 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2004 10:27 schreef campske666 het volgende:
Voor een eenheidsmunt, maar tegen al die onkosten -steigingen.


Als dat zou kunnen... Maar daar is het al te laat voor


..."Hate can only create more hate"...


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen