![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
Ook leuk aan België: onze politici mogen gemene dingen zeggen tegen journalisten. Of, om het met de woorden van Yves Leterme te zeggen: "allez vous faire foutre!" Toch een toffe tsjeef, die Yves. ![]() [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
België heerscht...In meerdere opzichten..alleen zouden ze meer talen moeten kunnen spreken dat Frans..Want dat krijgt zo ondertussen wel de overhand. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. ![]() |
|
Oh, maar Belgie is ook wel okay hoor... Maar Chelman, jij woont zeker in het westen van Nederland? Is in mijn ogen minder leuk dan Belgie... en charme... ochja, het vuilnis op de straat enzo? Kan ik ook nog wel waarderen.. Maar ik wil graag weten wat de onafhankelijkheid van Belgie heeft gebracht.... is het daardoor beter geworden? Ik betwijffel dat.. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
De zaken die ik noemde hebben niet direct met het Westen of Oosten van Nederland te maken. Die zijn wat algemener van aard. De 'nadelen' van het Westen zullen in Antwerpen of Brussel niet echt anders zijn vermoed ik. Wat het vuil op straat betreft moet ik zeggen dat ik het in Belgoland best wel vind meevallen. Ik zie daar iig niet meer vuil dan hier in de steden. quote: Dit is 170 jaar na dato onmogelijk om vast te stellen. Er is geen enkele manier om over een dergelijk lange periode een antwoord op de 'What If' vraag te geven. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 03-10-2007 23:50] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
Belgie is aanzienlijk minder goed onderhouden dan Nederland maar ik mag er graag komen. Belgen zijn gemoedelijke mensen, het eten en drinken is er prima en inderdaad is er een bepaalde charme. Steden als Brussel en Antwerpen vind ik persoonlijk vele malen leuker dan Amsterdam en Rotterdam. Wel grote steden maar alles aanzienlijk minder gehaast en een goed gevoel voor historie. Daarnaast zijn ook kleinere steden zoals Sint-Niklaas prima te doen ![]() ![]() |
|
quote: of de Marseillèse zingen ipv het Belgische volkslied ![]() ![]() ![]() Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Mwa, ben ik niet met je eens, er is wel degelijk een groot verschil tussen het westen en het oosten van Nederland... qua vriendelijkheid e.d. quote: Nooit langs de weg gekeken op de (slechte) snelwegen? Nu moet ik er wel bij zeggen dat de Nederlandse snelwegen t.o.v. de rest van Europa het beste erbij liggen qua conditie.... quote: Och, waarom niet? Maar ik ben vooral benieuwd wat de Belgen er zelf van vinden eerlijk gezegd... www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote:Man, de gemiddelde belg kan nederlands, frans en duits en engels. Dat kan je niet van de gemiddelde nederlander zeggen. Wat nou taalonderwijs. Wat dat betreft kunnen wij echt nog wat leren vand e belgen. ![]() |
|
Ach, Nederlanders spreken tenminste nog minimaal twee talen. Moet je in sopmmige andere europese landen (GB, Frankrijk, Italie) niet mee aankomen. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote: Ik moet toegeven dat ik het politiek nieuws de laatste tijd heel wat liever lees dan vroeger. Er staat altijd wel iets grappigs in! quote: Tot onze scha en schande is dat niet langer het geval. ![]() [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
quote: 2? Damn, ik spreek er 4... maar laat me niets in het Duits of Frans opschrijven, dan kunnen Duitsers en Fransozen er niets mee... www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote:Hey niet zeiken over fransen ja, mijn familie daar is wel degelijk tweetalig. Maar je hebt wel gelijk, veel fransen spreken geen engels en das vervelend. En in engeland vinden ze het super als je twee talen spreekt. ![]() |
|
quote:Ik kan er vier of vijf verstaan maar je moet me idd niet laten schrijven in het frans. Nl en engels gaat nog net en duits wil met wat moeite lukken. Hoewel ik spreken in het duits verdomde moeilijk vindt. ![]() |
|
Ik zeik niet over fransen, ik zeg alleen dat mijn ervaring is dat veel fransen slechts een taal spreken. Zelfde geldt voor engelsen en italianen. Uiteraard kun je zeggen dat het ligt aan het grote taalgebied en dus minder noodzaak, maar volgens mij spreken er relatief veel meer duitsers en spanjaarden een 2e taal, terwijl die toch taalgebieden hebben die minstens vergelijkbaar zijn met italie. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote:bij fransen en engelsen is het gedeeeltelijk kopigheid en gedeeltelijk dat het je niet vanaf jongs a\f aan wordt bijgebracht dat het handig is om twee talen of zo liefst nog meer te spreken. Bij italianen zal dat wellicht hetzelfde zijn. en om heel eerlijk te zijn het engels van mijn duitse familie is echt drastisch slecht net zoals van de meerderheid van de duitsers die ik ooit hebt ontmoet. Zelfs van de uitwisselingsstudente die ik ooit in de klas heb gehad. ![]() |
|
quote: Over de fransen moet je zeiken. Dit voormalig cultureel grootmacht is sinds het ontstaan van de derde republiek in verval. Het verval begon eigenlijk al eerder in 1789 maar is later door de kleine Corsicaan tijdelijk stopgezet. Helaas maar waar. quote: Wat Italie en Spanje beteft heb ik exact de omgekeerde ervaring eigenlijk. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
Tja, dan is het misschien wel een terechte aanname om te stellen dat, hoe groter je taalgebied, hoe minder meertaligen je zult aantreffen. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote: Das dus een vraag waar Belgen totaal niet mee bezig zijn. Grappig want leeft blijkbaar wel bij Nederlanders. Toch ergens een stiekem superieur gevoel ofzo? :p mvg wk10 ![]() |
|
quote: Ja naja is het in nederland niet wat beter geregeld over het algemeen? ![]() "This one is older than shit, heavier than time!" ![]() |
|
quote: Geef dan een brul als je ze ziet, want ik kom ze niet tegen die patriotische paardelullen. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. ![]() |
|
Gedurende mijn vakanties in Ardennen ook maar weinig Belgen gezien die meer dan Nederlands en Frans konden .... Dat ze het kunnen houdt ook niet in dat ze het doen ... koppig volk, behalve als ze eurootjes kunnen verdienen komt er geen zinnig woord uit ![]() |
|
quote: Daar zeg je het al: de Ardennen. Dat is Wallonië. De huidige bewoners daar zijn nauwelijks het predikaat Neanderthaler waard, laat staan Belg. Het Waalse onderwijs is ook helemaal niet op talen gericht, het Vlaamse wel. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
Verschillend onderwijs binnen één land is toch stupide? Zo kweek je verschil ... ![]() |
|
Soort Friesland van Nederland zekers. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. ![]() |
![]() |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |