IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : België Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-02-2014 13:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 13:38 schreef Hérésie het volgende:
Geen idee man, ik heb geen cijfers. Ik stel alleen vast dat er altijd en overal werken bezig zijn, en dat het resultaat vaak ofwel nog slechter is, ofwel is het wegdek twee jaar later al compleet kapot. Maar wat wil je ook, aannemers zijn hier maar twee jaar aansprakelijk voor hun wegen. In Oostenrijk bv. tien jaar. Met andere woorden: hier moeten wegen maar twee jaar meegaan ;')


Hehehe, dat zal vast niet helpen inderdaad


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2014 13:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 13:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Sorry, ik kan hier niet zo goed uithalen wat je precies wil zeggen

Mijn *stelling* is dat meer dan de helft van de werkenden(/verdienenden) minder inkomen heeft dan het gemiddelde.



tp://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/arbeid_leven/lonen/maandloon/


het overgrote deel van de gemiddelde lonen ligt hoger dan 2500 euro,
natuurlijk kan dat wiskundig nog ontkracht worden als een zeer grote groep mensen in een lager betaalde sector zou werken, maar dat is imo onwaarschijnlijk.

deze studie van Ernst & Young toont ook heel duidelijk hoe belachelijk de situatie is

http://www.ey.com/BE/en/Newsroom/News-releases/NL_Tax-Liberation-Day


jullie werken in nederland dus anderhalve maand per jaar meer voor jullie zelf, en Nl is nu ook niet zo laag qua belastingen.

Het “reële belastingtarief” van een Belgische werknemer bedraagt nu 60,25 %, in vergelijking met een EU-gemiddelde van 45,06 %.




wie in belgië werkt doet dat om niet thuis te zitten.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-02-2014 13:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 13:41 schreef Hypnos het volgende:
tp://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/arbeid_leven/lonen/maandloon/


het overgrote deel van de gemiddelde lonen ligt hoger dan 2500 euro,
natuurlijk kan dat wiskundig nog ontkracht worden als een zeer grote groep mensen in een lager betaalde sector zou werken, maar dat is imo onwaarschijnlijk.

Dat laatste is dus precies waar het om gaat, en omdat we dus de precieze inkomensverdeling niet hebben zegt het alles bij elkaar niets over mijn stelling Overigens is inkomen ook winst, rente, aandelenopbrengsten etc. Dit gaat zo te zien alleen over loon?
quote:
deze studie van Ernst & Young toont ook heel duidelijk hoe belachelijk de situatie is

http://www.ey.com/BE/en/Newsroom/News-releases/NL_Tax-Liberation-Day

jullie werken in nederland dus anderhalve maand per jaar meer voor jullie zelf, en Nl is nu ook niet zo laag qua belastingen.

Het “reële belastingtarief” van een Belgische werknemer bedraagt nu 60,25 %, in vergelijking met een EU-gemiddelde van 45,06 %.



wie in belgië werkt doet dat om niet thuis te zitten.

Die Tax liberation day had ik gezien, ja. Maar dat is alleen belasting op loon, toch?

Ai, da's wel wat erger dan ik dacht, dat reëele belastingtarief. Daar nog wat meer gegevens van?

Interessant genoeg ligt wel het "disposable income" per huishouden in België en NL vrijwel op hetzelfde niveau: https://en.wikipedia.org/wiki/Household_income


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2014 13:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2014 13:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat laatste is dus precies waar het om gaat, en omdat we dus de precieze inkomensverdeling niet hebben zegt het alles bij elkaar niets over mijn stelling Overigens is inkomen ook winst, rente, aandelenopbrengsten etc. Dit gaat zo te zien alleen over loon?




inderdaad.

heel tekenend is dit:

Geen of lager onderwijs 2.500 in 2010

--> dus iemand die tot aan zijn 12 jaar naar school geweest is verdient gemiddeld 2500 euro per maand.

zet twee van die mensen samen en bijna de helft van hun inkomen gaat naar de belastingen... I mean, Come on ...



quote:

Die Tax liberation day had ik gezien, ja. Maar dat is alleen belasting op loon, toch?

Ai, da's wel wat erger dan ik dacht, dat reëele belastingtarief. Daar nog wat meer gegevens van?



kga es kieken

quote:


Interessant genoeg ligt wel het "disposable income" per huishouden in België en NL vrijwel op hetzelfde niveau: https://en.wikipedia.org/wiki/Household_income




brutolonen liggen hoger in België dan in nederland. Deels ter compensatie natuurlijk.

Merken we nu ook, een vertegenwoordiger in BE heeft een hoger brutoloon dan een collega in Duitsland

en toch heeft hij netto steevast minder bijna



splitsalary is de oplossing natuurlijk, dan krijg je in twee landen een half loon en betaal je bijna nergens belastingen (behalve 13,07% sociale zekerheid op het totale brutoloon samen in België, lekker profiteren van gezondheidszorg en ondertussen netto heel veel meer over hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-02-2014 13:55]


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 13-11-2014 15:28 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-11-2014 15:52 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ja zeg, was dat nu weer voor zever, Antwerpen veranderen in Midden-Brabant? Waar komt dat idee nu weer vandaan?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 13-11-2014 15:55 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Jullie missen alleen nog een Noord Brabant. Gratis af te halen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-06-2016 15:56 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Waarom ziet België eruit als Wit-Rusland?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-06-2016 16:11 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html



If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-06-2016 17:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Geen welstandscommissie. Wat hier in nl het er ook niet altijd beter op maakt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-06-2016 17:17 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Het woord wat ik laatst zocht om België te beschrijven schiet me nu ineens te binnen dankzij dit plaatje.


"Afgebladderd"



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-06-2016 18:45 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2016 16:11 schreef Kvelgeest het volgende:



Is Broeksele of Wallonie

Alhoewel de graffiti er vrij deftig uit ziet, kan het nie Wallonie zijn.


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-06-2016 21:51 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2016 17:17 schreef Negatieveling het volgende:
Het woord wat ik laatst zocht om België te beschrijven schiet me nu ineens te binnen dankzij dit plaatje.


"Afgebladderd"

Maar de mentaliteit is heerlijk fris.

Ofzo.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-06-2016 21:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dat blauw ziet er ook niet echt afgebladderd uit.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-06-2016 21:52 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 12 juni 2016 21:51 schreef Natural Disaster het volgende:
Dat blauw ziet er ook niet echt afgebladderd uit.


Dat wit ook niet trouwens.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-06-2016 21:56 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2016 21:51 schreef BenKnuckles het volgende:
Maar de mentaliteit is heerlijk fris.

Ofzo.


Met de nadruk op ofzo. België vind ik altijd wel leuk, voor een dagje of wat. En dan wil ik terug naar de eerste wereld



De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 12-06-2016 21:59 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2016 21:51 schreef Natural Disaster het volgende:
Dat blauw ziet er ook niet echt afgebladderd uit.


Dat hele pand. Ik verwacht haast een maxim hartman in beeld die zegt tegen de mannelijke bewoner: "dit heeft je vrouw verzonnen, he?"




VIESPEUK!!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-06-2016 22:07 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2016 16:11 schreef Kvelgeest het volgende:



Haha. Dat huis kwam me al zo bekend voor.

Da's het huis van Marc Dutroux.







Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 12-06-2016 22:08 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht



Ik blijf wel bij mijn eerdere post.




VIESPEUK!!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-06-2016 22:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Verdomme, dat maakt mijn post wel heel erg cynisch :') Dat wist ik dus niet.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-06-2016 22:26 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Die lokatie is nieuw voor je?










(Ik had ook geen idee trouwens. Wel apart dat XXL zoiets weet. )


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-06-2016 22:42 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 juni 2016 18:45 schreef caron het volgende:
Is Broeksele of Wallonie

Alhoewel de graffiti er vrij deftig uit ziet, kan het nie Wallonie zijn.
(':
Fascinerend 'land'. Het is daar echt een aftandse zooi, hein?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 13-06-2016 0:00 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Wallonie is gewoon een ander land dan Vlaanderen ja.

Wallonie is gewoon een metafoor voor hun mentaliteit.
Dan lopen daar pony's in de weide waarvoor ze te lui zijn om hun frou-frou te snijden, hangt die frou-frou daar te bengelen en zien die beesjes niks.

Tektoniks en gabbers zijn daar ook blijven steken, alwaar ik na Dour eens de verkeerde kant ben op gegaan en nog dieper in Wallonie zijn steken.
Desolaat, zo'n beetje als De Beproeving van Stephen King.

En de wijven allemaal zuipen.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 13-06-2016 0:02 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Luik is zo'n beetje hun "mooiste" stad, ik werd daar al depressief van er nog maar te wanderen.
Lopen daar te dealen aan winkelcentra, dat kan daar allemaal.

Om maar te zeggen, ik voel maar weinig verbintenis met Neufchateau en Dutroux. Ok?


En nu gaan we vegen


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-06-2016 11:06 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Allez jong, de Ardennen, da's toch altijd feest? Vakantie in eigen land (veel beter dan onze spuuglelijke kust, maak daar maar eens een vergelijk met Nederland). Dat verschil (voor zover je zo categoriek kunt denken) past mooi in het al even mooie absurdisme van ons land, met een pissend ventje als één van de nationale symbolen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen