|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ben het met je eens over dat het jammer is dat ie dood is en dat mensen er niet tijden lang over moeten doorgaan. Dan blijf je namelijk inhet verleden hangen, en het leven gaat nou eenmaal door. Maar er is wel een icoon uit de deathmetal weggevallen. Heerlijke brute muziek, agressief en snel, gevrijwaard van bekrompen idealistische gedachten. |
|
hmm, niet mee eens. vind het juist wel goed. Tot op zekere hoogte idd, moet het niet te lang duren. Maar zo geef je zijn familie wel de steun en waardering die hij verdient heeft. Dat staat vast! "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Een korte tijd wel ja, maar het moet geen belachelijk maten aannemen als bij Kurt cobain bijvoorbeeld, mensen liggen nog op zijn graf te janken. |
|
ehehe. die loser van hoe heet die band ook alweer.. Ja die gast pleegde ook zelfmoord. Sorry, daar lig ik dus al helemaal niet wakker van "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
ik bemoei me niet met dit soort discussies om dat de toon me niet bevalt . Ik vind inderdaad dat de muzikanten zelf het best kunnen beoordelen hoe groot het verlies is .Dus nodig ik ze uit voorzover ze op het forum aanwezig zijn om te verwoorden wat er muzikaal en artistiek gezien de invloed was van de band death . Een feit :Death maakte geen deathmetal ,het gehele genre is naar hun vernoemd ,omdat zij de eerste waren . Een arrangement als te horen op leprosy is volgens mij onovertroffen in de metal .(ik bedoel niet qua diversiteit in akkoorden maar qua ritme en overgangen ) En ik denk ook dat we onderscheid moeten maken tussen expressief geschreew en serieus geschreeuw . |
|
ik denk dat Dwaallicht band's als bijv. Houwitser hier teveel eer aandoet. Die mensen maken geen (death)metal omdat ze de norm willen omkeren, maar omdat het 'gewoon lomp' is, en dat in hun aard ligt. Het is mooi als jij een dergelijk nobel ideaal uit je muziek kan halen, maar de artiest heeft het echt niet altijd zo bedoeld. Dit slaat nergens op. |
|
Nu vind ik Houwitser dan ook niet zo veel aan Niet alle death metal bands hebben zulke nobele gedachten inderdaad, en dat hoeft ook niet allemaal... ik zeg ook niet dat het bewust zo is. Maar ik denk dat als je bij veel death metal muzikanten gaat doorvragen van 'waarom vind je dat dan tof' dat je wel bij iets dergelijks als het hierboven beschrevene uit zult komen. Ik heb eens een documentaire over death metal gezien, dan werd er gevraagd naar de betekenis van die teksten en die lui (van Altar o.a.) zeiden dat het puur fictie was. Kijk, dan vind ik het jammer dat er niet doorgevraagd wordt. Waarom die fictie? Waarom geen fictie over, weet ik veel, relaties? Waarom bloederige fictie? Dan krijg je interessantere antwoorden... |
|
quote: Die lui van Altar zijn dan ook de grootste neppers ooit. Die lui hebben er geen ruk van begrepen. Evenals de meeste death metal bands tegenwoordig. Nu, met je eerste post ben ik het in grote mate wel eens. Death metal was een serieus te nemen muzieksoort. Helaas is dat verneukt door mensen die de scene niet begrepen. Zeg maar hetzelfde wat ook bij black metal aan het gebeuren is. Jammer, maar de echte bands/fans begrijpen wel waar het om gaat. [Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 18-12-2001 13:08] SCUM FUCK |
|
Sjezus ... Ga je nou hier ook weer een nep of echt discussie houden. Niet iedereen is een fanatieke idealist... |
|
nep of echt, waar gaat het om. De muziek juist! Boeit mij een fuck of ze die lyrics serieus nemen of niet! Gewoon "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Right on ! |
|
quote:------------------------------------- *Je informatie is verkeerd: Hij heeft nooit satanische lyrics gebruikt; zijn teksten zijn in het begin gebaseerd geweest op horrorfilms. Daarna is hij 'clever lyrics' gaan schrijven en dat is NIET jammer!!!! Je idee dat Chuck deathmetal niet heeft begrepen slaat als een lul op een drumstel: HIJ HEEFT HET ZELF UITGEVONDEN EN OOK NOG EENS VERDER ONTWIKKELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat kan jij daar tegenover stellen? Jij die denkt het wel begrepen te hebben? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-12-2001 14:59] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:ben je nog niet op dat kerkhof in frankrijk geweest bij het graf van ehhh.. hoe heette die knakker nou ook weer.. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Ja die wilde ik ook eerst als voorbeeld nemen maar ik kwam niet meer op die naam van die Jim Morrison Weet iemand hoe die gast heet ? |
|
quote:Dat was em toch? van de Doors toch, ach ik heb daar ook helemaal geen verstand van. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Je moet beter lezen; ik heb het niet over de Chuck tribute. Ik heb het over de wereldwijde geld-inzameling die o.a. via Usenet is gegaan. Ik vond het schaamteloze bedelarij. quote: ... wat een makkelijke manier om een discussie te eindigen. Welterusten he! quote: Wat sta je weer snel met je oordeel klaar. Ik quote uit het boekje van mijn exemplaar van 'Spiritual Healing' wat een interview met Chuck aanhaalt: 'I think that Spiritual Healing is very much representative of what death metal can sound like when it's done with strong emphasis on musicality and less so on hyper-speed and stupid Satanic lyrics'. Verder vind ik die latere teksten van Death echt niet bijster interessant; ik ben bekend met de teksten van Spiritual Healing, Human en Symbolic en alleen een aantal teksten op dat laatste album vind ik het predicaat 'goed' verdienen (een aantal mooie beeldspraken in Zero Tolerance bv.). Ik word echter niet warm of koud van 'See Through Dreams' of 'Empty Words' of 'Perennial Quest' of 'Misanthrope' of 'Vacant Planets' of bijna elk ander nummer van die albums (misschien dat het op 'The Sound Of Perseverance' opeens wel goed gekomen is; dat weet ik niet). Simpele beschouwingen van een hobby-denker. Ik ben meer onder de indruk van z'n muzikale capaciteiten. quote: Ik doelde op het metaforische aspect van death metal. quote: Jammer als ik je emotioneel geraakt heb, maar dat is jouw probleem. Wiens post is hier nu 'niet doordacht'? Zet je caps lock eens uit. Death heeft een aantal goede albums uitgebracht en heeft ten zeerste bijgedragen aan de ontwikkeling van death metal. Death heeft het niet uitgevonden, die eer gaat mijns inziens naar een band als Possessed. Ook is Chucks zang op 'Scream Bloody Gore' (uit 1987) compleet geript van Jeff Becerra's zang op 'Seven Churches' (uit 1985!). |
|
Dwaallicht toch ik vind et reuze vermakelijk wat jij allemaal in die openingspost neerkalkt. Je kent Death dus overduidelijk totaal niet. Als je de teksten zou kennen, weet je dat Chuck geen achterlijke domme satanist is die et stoer vindt om duister te doen. Zn teksten zijn doordacht en diep, en niet van dat domme satanistische gedoe. |
|
Onder het motto 'ik ben het niet met je eens dus dat meld ik even'. Inhoudelijk reageren is moeilijk merk ik weer. Ik weet alweer genoeg, DJ. |
|
ik moet effe mn excuses maken. Had je laatste reply voor mijn reactie niet gelezen, je kent de teksten dus wel. Sorry.. Toch vind ik et een groot verlies voor de metalscene. Ik bedoel, wie zit dr nou niet te wachten op weer een briljant Control Denied album??? |
|
Toch wil ik nog graag effe weten of jij alleen satanistische bands goed vindt |
|
ik begrijp jou visie omtrend "save chuck" niet goed. Chuck was zeer ziek en hij woonde in amerika. je weet wat dat betekent als je arm bent (en een verzekering niet kan betalen). je wordt gewoon niet geholpen. als je dus weet dat je gaat sterven ben je best wanhopig denk ik en ga je alle mogelijke dingen proberen om je leven te redden. iedereen heeft dit ongeacht hoe "death-metal" ze zijn, dat is nu eenmaal menselijk. ook ben je niet verplicht om iets te geven toch? dus als een underground band zich geroepen voelt om wat van hun karige inkomsten af te staan om een medemuzikant ( beter een medemens) te helpen dat siert hun dat toch en als ze er voor kiezen om niets af te dragen, ook goed, alle beetjes helpen ( waar ik pas van walg zijn de bands die zo iets aangrijpen om zich te profileren). wat betreft de teksten, het is volgens mij gewoon fictie, net als stephen king, alleen dan met goede muziek. sommige bands zullen inderdaad wel in geloven waar over ze zingen maar dat geldt toch voor elk sub-genre? de criteria van echtheid van deathmetal is dan ook per persoon anders. voor mij is het de bruutheid van de muziek. ik kan in principe iets deathmetal vinden terwijl ze zingen over het bestuivingsproces bij bloemen. maar goed, hierover zal het laatste woord nog niet gezegd zijn denk ik . |
|
reactie op DJ: OK, dank je. Antwoord op je vraag: natuurlijk vind ik niet alleen satanistische bands goed (wat is dat eigenlijk, satanistisch? Volgens LaVey's Church of Satan? Dan vind ik ze zelfs KUT). Het 'Satanic' gebruikte ik alleen maar omdat dat in die quote van Chuck voorkwam. Het hangt (uiteraard) allemaal van de teksten zelf af. Als een band over Zarathustra of zo schrijft wil dat echt niet zeggen dat dat goed is, ik zou de teksten moeten zien. Ik heb overigens een persoonlijke voorkeur voor teksten die gaan over Macht, Strijd en Heidendom. Maar ook hier geldt (uiteraard) weer dat een dergelijk onderwerp geen garantie is voor een goede tekst. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 18-12-2001 16:00] |
|
quote: --------------------------------------------- Death bestond al in 1983 onder de naam Mantas. (Chuck Schuldiner, Rick Rozz & Kam Lee) Ze speelden toen Celtic Frost covers (Heb nog een garage opname van Into the crypts of rays met Kam op grunt). Ik weet even niet of Possessed al in 1983 bestond. Weet iemand hier wanneer de eerste Possessed demo uitkwam? [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-12-2001 4:42] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Yep, dat weet ik: da's ook 1983 Hmmm nu is er een probleem. |
|
quote: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!! Erg grappig!!!! Ik stel voor af te sluiten met een quote van The Black Knight uit 'The Holy Grail': 'Let's call it a draw' The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |