IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Death Metal en Chuck Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-12-2001 11:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Omdat niemand het doet, doe ik het maar. Naar aanleiding van de vervuiling in het Chuck condoleance topic werd voorgesteld om een topic over wat death metal dan wel is en wat er wel en niet in thuishoort te openen. Welnu, daar gaan we.

Even over Chuck: van mij hoeft het niet. Sterker nog: ik vind het een beetje gedweep. Mensen gaan dood; dat soort dingen gebeuren. Het is vervelend dat hij pas halverwege z'n leven was en dan al dood moet gaan, maar hij is zeker niet de enige. 'Shit happens, and it will happen again'. Accepteer het maar.
Ik snap niet dat zoveel mensen een soort massahysterie beginnen rond iemand die ze niet kennen, en nog verontwaardigd worden ook als je ze daarop aanspreekt. Het lijkt de Libelle wel.

Dat muzikanten een nummer aan hem opdragen vind ik veel beter te pruimen: voor hun is een gewaardeerd collega gestorven, en dat laten ze op deze manier eventjes merken. Dat vind ik veel discreter en een veel mooiere manier dan de emotionele hartuitstortingen op Internet.

Dat 'save Chuck' fonds vond ik ook al onbegrijpelijk: de meeste mensen in de underground zijn zo arm als een kerkrat (omdat alle centen naar de muziek gaan), en dan ga je daarvan geld vragen omdat je in het ziekenhuis ligt? Schaamteloos!
Verder bekroop mij een walging als ik alle christelijke retoriek lees die ermee verbonden is. De 'god bless you all's zijn niet van de lucht. Flikker op, het gaat over DEATH METAL!!

En dat brengt ons naar het andere gedeelte waar ik het over had willen hebben, over die prachtige muziek: DEATH METAL. Death Metal is geen pretpunk; de bands tooien zich met duistere namen als Morbid Angel of gewoon Death, de CD's druipen van het bloed en de ingewanden of zijn zeer duister. Moord, dood en verderf zijn schering en inslag. Hoe serieus moeten we dat dan nemen? Vrij serieus!
Natuurlijk zijn die teksten geen letterlijke weergave van wat er zou moeten gebeuren; je moet het dan ook als een metafoor opvatten. Hetzij vrij letterlijk: de meeste mensen zijn nl. zombies die werken, eten en slapen. Ta-daa, het zombie-thema is geboren. Of je zou kunnen zeggen dat iedereen keihard werkt en niemand doet waar hij zin in heeft. Oftewel: verkrachting door een heel groot monster (nl. 'het systeem'). Maar dat is allemaal vrij simpel en letterlijk, een band die op die manier teksten gaat schrijven mag zich wel eens op z'n hoofd krabben.
Op een meta-niveau zie je dat death metal gloriëert in het duistere, lelijke en onaanzienlijke. De 'bovengrondse' symbooltaal wordt op een gewelddadige manier afgewezen, ook bv. door middel van zang. Door death metal te maken ontken je als het ware de 'normale' manier van doen. De maatschappij is namelijk KUT en aangezien punk niet geholpen heeft zal het ook KUT blijven. Het normale werkt niet? Goed, dan verheffen wij het niet-normale tot de nieuwe 'norm'. DEATH METAL!!

Death metal is dus nihilistische muziek; waarden worden ontkend en met speelsheid, vrolijkheid en een groot plezier verkracht men lijken en vermoordt men onschuldigen in de death metal. En zo willen we het houden.

Chuck heeft zelf een keer aangegeven dat hij niet meer de 'stupid satanic lyrics' in zijn muziek wou. Chuck heeft het dus niet begrepen. Niet dat alle bands met 'stupid satanic lyrics' het dan wèl begrepen zouden hebben; dat zeg ik niet. Maar 'clever satanic lyrics' kwamen in Chuck's boekje niet voor, en dat is jammer.

Stay metal!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-12-2001 11:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ben het met je eens over dat het jammer is dat ie dood is en dat mensen er niet tijden lang over moeten doorgaan.
Dan blijf je namelijk inhet verleden hangen, en het leven gaat nou eenmaal door.
Maar er is wel een icoon uit de deathmetal weggevallen. Heerlijke brute muziek, agressief en snel, gevrijwaard van bekrompen idealistische gedachten.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-12-2001 11:26 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

hmm, niet mee eens. vind het juist wel goed. Tot op zekere hoogte idd, moet het niet te lang duren. Maar zo geef je zijn familie wel de steun en waardering die hij verdient heeft. Dat staat vast!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-12-2001 11:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Een korte tijd wel ja, maar het moet geen belachelijk maten aannemen als bij Kurt cobain bijvoorbeeld, mensen liggen nog op zijn graf te janken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-12-2001 11:32 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ehehe. die loser van hoe heet die band ook alweer.. Ja die gast pleegde ook zelfmoord. Sorry, daar lig ik dus al helemaal niet wakker van


"This one is older than shit, heavier than time!"


Satan
Usericon van Satan
Posted 18-12-2001 12:26 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik bemoei me niet met dit soort discussies om dat de toon me niet bevalt .
Ik vind inderdaad dat de muzikanten zelf het best kunnen beoordelen hoe groot het verlies is .Dus nodig ik ze uit voorzover ze op het forum aanwezig zijn om te verwoorden wat er muzikaal en artistiek gezien de invloed was van de band death .
Een feit :Death maakte geen deathmetal ,het gehele genre is naar hun vernoemd ,omdat zij de eerste waren .
Een arrangement als te horen op leprosy is volgens mij onovertroffen in de metal .(ik bedoel niet qua diversiteit in akkoorden maar qua ritme en overgangen )
En ik denk ook dat we onderscheid moeten maken tussen expressief geschreew en serieus geschreeuw .



mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-12-2001 12:46 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

ik denk dat Dwaallicht band's als bijv. Houwitser hier teveel eer aandoet.

Die mensen maken geen (death)metal omdat ze de norm willen omkeren, maar omdat het 'gewoon lomp' is, en dat in hun aard ligt.

Het is mooi als jij een dergelijk nobel ideaal uit je muziek kan halen, maar de artiest heeft het echt niet altijd zo bedoeld.


Dit slaat nergens op.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-12-2001 12:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nu vind ik Houwitser dan ook niet zo veel aan Niet alle death metal bands hebben zulke nobele gedachten inderdaad, en dat hoeft ook niet allemaal... ik zeg ook niet dat het bewust zo is. Maar ik denk dat als je bij veel death metal muzikanten gaat doorvragen van 'waarom vind je dat dan tof' dat je wel bij iets dergelijks als het hierboven beschrevene uit zult komen.

Ik heb eens een documentaire over death metal gezien, dan werd er gevraagd naar de betekenis van die teksten en die lui (van Altar o.a.) zeiden dat het puur fictie was. Kijk, dan vind ik het jammer dat er niet doorgevraagd wordt. Waarom die fictie? Waarom geen fictie over, weet ik veel, relaties? Waarom bloederige fictie? Dan krijg je interessantere antwoorden...


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 18-12-2001 13:04 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2001 12:57 schreef Dwaallicht het volgende:
Nu vind ik Houwitser dan ook niet zo veel aan Niet alle death metal bands hebben zulke nobele gedachten inderdaad, en dat hoeft ook niet allemaal... ik zeg ook niet dat het bewust zo is. Maar ik denk dat als je bij veel death metal muzikanten gaat doorvragen van 'waarom vind je dat dan tof' dat je wel bij iets dergelijks als het hierboven beschrevene uit zult komen.

Ik heb eens een documentaire over death metal gezien, dan werd er gevraagd naar de betekenis van die teksten en die lui (van Altar o.a.) zeiden dat het puur fictie was. Kijk, dan vind ik het jammer dat er niet doorgevraagd wordt. Waarom die fictie? Waarom geen fictie over, weet ik veel, relaties? Waarom bloederige fictie? Dan krijg je interessantere antwoorden...


Die lui van Altar zijn dan ook de grootste neppers ooit. Die lui hebben er geen ruk van begrepen. Evenals de meeste death metal bands tegenwoordig. Nu, met je eerste post ben ik het in grote mate wel eens. Death metal was een serieus te nemen muzieksoort. Helaas is dat verneukt door mensen die de scene niet begrepen. Zeg maar hetzelfde wat ook bij black metal aan het gebeuren is. Jammer, maar de echte bands/fans begrijpen wel waar het om gaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 18-12-2001 13:08]


SCUM FUCK


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-12-2001 13:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sjezus ...
Ga je nou hier ook weer een nep of echt discussie houden.
Niet iedereen is een fanatieke idealist...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-12-2001 13:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

nep of echt, waar gaat het om. De muziek juist!
Boeit mij een fuck of ze die lyrics serieus nemen of niet!
Gewoon


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-12-2001 13:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Right on !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-12-2001 14:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 december 2001 11:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat muzikanten een nummer aan hem opdragen vind ik veel beter te pruimen: voor hun is een gewaardeerd collega gestorven, en dat laten ze op deze manier eventjes merken. Dat vind ik veel discreter en een veel mooiere manier dan de emotionele hartuitstortingen op Internet.
---------------------------------------------
* Saaie mening hoor: Tuurlijk is een muzikaal eerbetoon mooier omdat hij een muzikant was. Minstens 6000 diehard deathmetalfans zijn het overigens niet met je eens (condoleanceregister).
---------------------------------------------
Dat 'save Chuck' fonds vond ik ook al onbegrijpelijk: de meeste mensen in de underground zijn zo arm als een kerkrat (omdat alle centen naar de muziek gaan), en dan ga je daarvan geld vragen omdat je in het ziekenhuis ligt? Schaamteloos!
---------------------------------------------
*Net stel je dat je voor een muzikaal eerbetoon bent en nu ga je Chuck tribute festivals bekritiseren? Je mening is niet doordacht!!! En mensen die geld storten worden niet verplicht, het is hun eigen keus!
Metal heeft oorspronkelijk altijd zoiets als een community-gevoel gehad (wij tegen de rest van de wereld) en mensen die dat hebben storten geld. De rest (bijv. mensen die verdeeldheid willen zaaien omdat ze denken het beter te weten -ik noem geen namen-) laten hem stikken.
---------------------------------------------
En dat brengt ons naar het andere gedeelte waar ik het over had willen hebben, over die prachtige muziek: DEATH METAL. Death Metal is geen pretpunk; de bands tooien zich met duistere namen als Morbid Angel of gewoon Death, de CD's druipen van het bloed en de ingewanden of zijn zeer duister. Moord, dood en verderf zijn schering en inslag. Hoe serieus moeten we dat dan nemen? Vrij serieus!
---------------------------------------------
*'Wij''moeten' niets!!!!
---------------------------------------------
Natuurlijk zijn die teksten geen letterlijke weergave van wat er zou moeten gebeuren; je moet het dan ook als een metafoor opvatten. Hetzij vrij letterlijk: de meeste mensen zijn nl. zombies die werken, eten en slapen. Ta-daa, het zombie-thema is geboren. Of je zou kunnen zeggen dat iedereen keihard werkt en niemand doet waar hij zin in heeft. Oftewel: verkrachting door een heel groot monster (nl. 'het systeem'). Maar dat is allemaal vrij simpel en letterlijk, een band die op die manier teksten gaat schrijven mag zich wel eens op z'n hoofd krabben.
Op een meta-niveau zie je dat death metal gloriëert in het duistere, lelijke en onaanzienlijke. De 'bovengrondse' symbooltaal wordt op een gewelddadige manier afgewezen, ook bv. door middel van zang. Door death metal te maken ontken je als het ware de 'normale' manier van doen. De maatschappij is namelijk KUT en aangezien punk niet geholpen heeft zal het ook KUT blijven. Het normale werkt niet? Goed, dan verheffen wij het niet-normale tot de nieuwe 'norm'. DEATH METAL!!
Death metal is dus nihilistische muziek; waarden worden ontkend en met speelsheid, vrolijkheid en een groot plezier verkracht men lijken en vermoordt men onschuldigen in de death metal. En zo willen we het houden.
---------------------------------------------
*Dit is allemaal puur jouw projektie en misschien wel de projektie van velen; het blijft puur interpretatie en verder niets.
---------------------------------------------
Chuck heeft zelf een keer aangegeven dat hij niet meer de 'stupid satanic lyrics' in zijn muziek wou. Chuck heeft het dus niet begrepen. Niet dat alle bands met 'stupid satanic lyrics' het dan wèl begrepen zouden hebben; dat zeg ik niet. Maar 'clever satanic lyrics' kwamen in Chuck's boekje niet voor, en dat is jammer.

-------------------------------------
*Je informatie is verkeerd: Hij heeft nooit satanische lyrics gebruikt; zijn teksten zijn in het begin gebaseerd geweest op horrorfilms. Daarna is hij 'clever lyrics' gaan schrijven en dat is NIET jammer!!!!

Je idee dat Chuck deathmetal niet heeft begrepen slaat als een lul op een drumstel: HIJ HEEFT HET ZELF UITGEVONDEN EN OOK NOG EENS VERDER ONTWIKKELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat kan jij daar tegenover stellen? Jij die denkt het wel begrepen te hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-12-2001 14:59]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-12-2001 15:24 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2001 11:31 schreef Jenje het volgende:
Een korte tijd wel ja, maar het moet geen belachelijk maten aannemen als bij Kurt cobain bijvoorbeeld, mensen liggen nog op zijn graf te janken.
ben je nog niet op dat kerkhof in frankrijk geweest bij het graf van ehhh.. hoe heette die knakker nou ook weer..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-12-2001 15:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja die wilde ik ook eerst als voorbeeld nemen maar ik kwam niet meer op die naam van die Jim Morrison
Weet iemand hoe die gast heet ?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-12-2001 15:28 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2001 15:27 schreef Jenje het volgende:
Ja die wilde ik ook eerst als voorbeeld nemen maar ik kwam niet meer op die naam van die Jim Morrison
Weet iemand hoe die gast heet ?
Dat was em toch? van de Doors toch, ach ik heb daar ook helemaal geen verstand van.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-12-2001 15:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2001 14:40 schreef Mutilator het volgende:
Net stel je dat je voor een muzikaal eerbetoon bent en nu ga je Chuck tribute festivals bekritiseren? Je mening is niet doordacht!!!


Je moet beter lezen; ik heb het niet over de Chuck tribute. Ik heb het over de wereldwijde geld-inzameling die o.a. via Usenet is gegaan. Ik vond het schaamteloze bedelarij.

quote:
Dit is allemaal puur jouw projektie en misschien wel de projektie van velen; het blijft puur interpretatie en verder niets.


... wat een makkelijke manier om een discussie te eindigen. Welterusten he!

quote:
Je informatie is verkeerd: Hij heeft nooit satanische lyrics gebruikt; zijn teksten zijn in het begin gebaseerd geweest op horrorfilms. Daarna is hij 'clever lyrics' gaan schrijven en dat is NIET jammer!!!!


Wat sta je weer snel met je oordeel klaar. Ik quote uit het boekje van mijn exemplaar van 'Spiritual Healing' wat een interview met Chuck aanhaalt: 'I think that Spiritual Healing is very much representative of what death metal can sound like when it's done with strong emphasis on musicality and less so on hyper-speed and stupid Satanic lyrics'.

Verder vind ik die latere teksten van Death echt niet bijster interessant; ik ben bekend met de teksten van Spiritual Healing, Human en Symbolic en alleen een aantal teksten op dat laatste album vind ik het predicaat 'goed' verdienen (een aantal mooie beeldspraken in Zero Tolerance bv.). Ik word echter niet warm of koud van 'See Through Dreams' of 'Empty Words' of 'Perennial Quest' of 'Misanthrope' of 'Vacant Planets' of bijna elk ander nummer van die albums (misschien dat het op 'The Sound Of Perseverance' opeens wel goed gekomen is; dat weet ik niet). Simpele beschouwingen van een hobby-denker. Ik ben meer onder de indruk van z'n muzikale capaciteiten.

quote:
Je idee dat Chuck deathmetal niet heeft begrepen slaat als een lul op een drumstel:


Ik doelde op het metaforische aspect van death metal.

quote:
HIJ HEEFT HET ZELF UITGEVONDEN EN OOK NOG EENS VERDER ONTWIKKELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat kan jij daar tegenover stellen? Jij die denkt het wel begrepen te hebben?


Jammer als ik je emotioneel geraakt heb, maar dat is jouw probleem. Wiens post is hier nu 'niet doordacht'? Zet je caps lock eens uit.

Death heeft een aantal goede albums uitgebracht en heeft ten zeerste bijgedragen aan de ontwikkeling van death metal. Death heeft het niet uitgevonden, die eer gaat mijns inziens naar een band als Possessed. Ook is Chucks zang op 'Scream Bloody Gore' (uit 1987) compleet geript van Jeff Becerra's zang op 'Seven Churches' (uit 1985!).


DJ
Usericon van DJ
Posted 18-12-2001 15:39 by DJ Wijzig reactieProfiel van DJQuote dit bericht

Dwaallicht toch

ik vind et reuze vermakelijk wat jij allemaal in die openingspost neerkalkt. Je kent Death dus overduidelijk totaal niet. Als je de teksten zou kennen, weet je dat Chuck geen achterlijke domme satanist is die et stoer vindt om duister te doen. Zn teksten zijn doordacht en diep, en niet van dat domme satanistische gedoe.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-12-2001 15:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Onder het motto 'ik ben het niet met je eens dus dat meld ik even'.

Inhoudelijk reageren is moeilijk merk ik weer. Ik weet alweer genoeg, DJ.


DJ
Usericon van DJ
Posted 18-12-2001 15:48 by DJ Wijzig reactieProfiel van DJQuote dit bericht

ik moet effe mn excuses maken. Had je laatste reply voor mijn reactie niet gelezen, je kent de teksten dus wel. Sorry..

Toch vind ik et een groot verlies voor de metalscene. Ik bedoel, wie zit dr nou niet te wachten op weer een briljant Control Denied album???


DJ
Usericon van DJ
Posted 18-12-2001 15:51 by DJ Wijzig reactieProfiel van DJQuote dit bericht

Toch wil ik nog graag effe weten of jij alleen satanistische bands goed vindt


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-12-2001 15:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik begrijp jou visie omtrend "save chuck" niet goed. Chuck was zeer ziek en hij woonde in amerika. je weet wat dat betekent als je arm bent (en een verzekering niet kan betalen). je wordt gewoon niet geholpen. als je dus weet dat je gaat sterven ben je best wanhopig denk ik en ga je alle mogelijke dingen proberen om je leven te redden. iedereen heeft dit ongeacht hoe "death-metal" ze zijn, dat is nu eenmaal menselijk. ook ben je niet verplicht om iets te geven toch? dus als een underground band zich geroepen voelt om wat van hun karige inkomsten af te staan om een medemuzikant ( beter een medemens) te helpen dat siert hun dat toch en als ze er voor kiezen om niets af te dragen, ook goed, alle beetjes helpen ( waar ik pas van walg zijn de bands die zo iets aangrijpen om zich te profileren).

wat betreft de teksten, het is volgens mij gewoon fictie, net als stephen king, alleen dan met goede muziek. sommige bands zullen inderdaad wel in geloven waar over ze zingen maar dat geldt toch voor elk sub-genre? de criteria van echtheid van deathmetal is dan ook per persoon anders. voor mij is het de bruutheid van de muziek. ik kan in principe iets deathmetal vinden terwijl ze zingen over het bestuivingsproces bij bloemen. maar goed, hierover zal het laatste woord nog niet gezegd zijn denk ik .



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-12-2001 16:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

reactie op DJ: OK, dank je.

Antwoord op je vraag: natuurlijk vind ik niet alleen satanistische bands goed (wat is dat eigenlijk, satanistisch? Volgens LaVey's Church of Satan? Dan vind ik ze zelfs KUT). Het 'Satanic' gebruikte ik alleen maar omdat dat in die quote van Chuck voorkwam. Het hangt (uiteraard) allemaal van de teksten zelf af. Als een band over Zarathustra of zo schrijft wil dat echt niet zeggen dat dat goed is, ik zou de teksten moeten zien.

Ik heb overigens een persoonlijke voorkeur voor teksten die gaan over Macht, Strijd en Heidendom. Maar ook hier geldt (uiteraard) weer dat een dergelijk onderwerp geen garantie is voor een goede tekst.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 18-12-2001 16:00]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-12-2001 18:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 december 2001 15:38 schreef Dwaallicht het volgende:
Je moet beter lezen; ik heb het niet over de Chuck tribute. Ik heb het over de wereldwijde geld-inzameling die o.a. via Usenet is gegaan. Ik vond het schaamteloze bedelarij.
---------------------------------------------
*Zet het er dan bij. Ik vind de aktie begrijpelijk. Als jij Chuck was geweest was je maar wat blij geweest met de financieel geboden kans op herstel!!!(Of je moet dood willen, dat kan ook natuurlijk)
---------------------------------------------
... wat een makkelijke manier om een discussie te eindigen. Welterusten he!
---------------------------------------------
*Het blijven door jouw opgestelde regeltjes die niemand anders (Chuck ook niet dus) heeft 'opgesteld'.
Wat ik wil aangeven is dat deathmetal geen nihilistische muziek is en geen neo-punk.
Het is tijdloze, intense muziek en Chuck heeft het de grenzen van het genre keer op keer verlegd door de diepgang op te zoeken en er meer in te stoppen dan alleen maar agressie en andere 'negatieve' emoties.
---------------------------------------------
Wat sta je weer snel met je oordeel klaar.
---------------------------------------------
Valt nog enorm mee als ik naar een 'tweetal' andere personen kijk op dit forum.
---------------------------------------------
Ik quote uit het boekje van mijn exemplaar van 'Spiritual Healing' wat een interview met Chuck aanhaalt: 'I think that Spiritual Healing is very much representative of what death metal can sound like when it's done with strong emphasis on musicality and less so on hyper-speed and stupid Satanic lyrics'.
---------------------------------------------
*Die context had je er wel bij mogen vermelden. Jij hebt kennelijk de heruitgave van een jaartje ofzo terug met 'liner notes' terwijl ik die cd al jaren geleden heb gekocht! Verder blijft het staan dat het een misvatting jouwerzijds is dat Chuck 'het niet begrepen zou hebben'.
---------------------------------------------
Verder vind ik die latere teksten van Death echt niet bijster interessant; ik ben bekend met de teksten van Spiritual Healing, Human en Symbolic. .... Simpele beschouwingen van een hobby-denker.
---------------------------------------------
*Ik kan je aanraden eerst de teksten van 'Individual thought patterens' en vooral 'The sound of perserverance' en 'The fragile art of existence' maar eens te lezen. Hij is er gaandeweg in gegroeid en zijn laatste teksten zijn minstens zo goed, zo niet beter.
---------------------------------------------
Ik ben meer onder de indruk van z'n muzikale capaciteiten.
---------------------------------------------
*Zo hoort het ook: de muziek is het belangrijkst en de teksten zijn bediscussieerbaar. Anders lees je gewoon een boek.
---------------------------------------------
Ik doelde op het metaforische aspect van death metal.
---------------------------------------------
*Waarom denk je dat Chuck geen metaforen heeft gebruikt? ('In human form' & 'Crystal mountain' bijvoorbeeld)
---------------------------------------------
Death heeft een aantal goede albums uitgebracht en heeft ten zeerste bijgedragen aan de ontwikkeling van death metal. Death heeft het niet uitgevonden, die eer gaat mijns inziens naar een band als Possessed. Ook is Chucks zang op 'Scream Bloody Gore' (uit 1987) compleet geript van Jeff Becerra's zang op 'Seven Churches' (uit 1985!).

---------------------------------------------
Death bestond al in 1983 onder de naam Mantas.
(Chuck Schuldiner, Rick Rozz & Kam Lee)
Ze speelden toen Celtic Frost covers (Heb nog een garage opname van Into the crypts of rays met Kam op grunt). Ik weet even niet of Possessed al in 1983 bestond.

Weet iemand hier wanneer de eerste Possessed demo uitkwam?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-12-2001 4:42]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-12-2001 18:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Yep, dat weet ik: da's ook 1983

Hmmm nu is er een probleem.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-12-2001 1:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 december 2001 18:52 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmmm nu is er een probleem.


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!

Erg grappig!!!!

Ik stel voor af te sluiten met een quote van The Black Knight uit 'The Holy Grail':

'Let's call it a draw'



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen